Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras keino välttyä pettämästä puolisoaan on myöntää, että

Vierailija

saattaa tilaisuuden tullen langeta pettämään.

Oletko samaa mieltä?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Niin ei ilmeisesti saa sanoa, jotta nämä vähemmän itseään konrolloivat nyt eivät vain joutuisi myöntämään, miten heikkoja ovat.

Ja ihmekös tuo, jos pettämisen näkee kivana juttuna, jota nyt ei vaan saisi tehdä. Ja, että jos niin käy niin ei siitä välttämättä seuraa erokaan.

Voi olla, ettei seuraakaan, mutta mikä siitä lähes varmasti seuraa on, se, että petettyyn SATTUU. Ja se syy ennen muuta saa minut varmaksi siitä, etten petä. Olen vahvasti empaattinen minulle tärkeitä ihmisiä kohtaan, ja siten toiselle niin valtavan tuskan tuottaminen on aivan mahdoton ajatus.

Kyllä monelle tulisi itku siinä vaiheessa, kun se oma kulta sitten pettäisi. Ei siinä taida useinkaan selitykset " pienestä" erehdyksestä paljoa lämmittää.

Ja mitä tulee siihen, etteivät ihmiset vanhemmiten välttämättä eroa pettämisen vuoksi, harvoin tuo tuskin johtunee siitä, että he pitäisivät pettämistä vähemmän pahana tai satuttavana. Vanhemmiten vain on paljon tekijöitä, miksi suhteeseen jäädään ja anteeksi pyritään antamaan. Se ei silti tarkoita, että vanhemmille on jotenkin valaistuksena selvinnyt, ettei pettäminen haittaa.

Vierailija

jotka puhuvat moraalista ja periaatteista kuin niiden mukaan eläminen olisi jotain jatkuvaa veitsenterällä keikkumista. Itse voin kyllä vaikka vannoa, etten petä, enkä silti ole yhtään sen lähempänä kiusausta.

Toinen ikuinen vitsi on tämä " luulin, etten koskaan petä, ja sitten löysin itseni pettämästä!"

Tulee miettineeksi väkisinkin, onko näillä tyypeillä muissakin asioissa näitä kummallisia kontrolli- ja muistikatkoja?

" Luulin, etten koskaan pitäisi käsitöistä, ja sitten yhtäkkiä olinkin eräänä päivänä virkannut viidet lapaset ja seitsemät villasukat!"

Vierailija

mutta minä en olisi voinut kuvitellakaan pettäväni ikinä enkä missään tilanteissa ja halveksin niitä, jotka pettivät. Seuraavaksi löysin itseni pettämästä. :(

Vierailija

sinun kannattaa olla sitten tosi peloissasi.

Jos todella et voi tuon enempää sanoa omasta itsehillinnästäsi niin huonompi juttu sitten. Et varmaan hyväksy esim. murhiakaan juuri nyt, vai?

Vierailija

Mutta näin ajatteleva ihminen on ainakin realistinen ja pystyy luultavasti käsittelemään pettämistä aikuismaisesti jos se omalle kohdalle käy.

Vierailija

Mielestäni vaikutti ihan aikuismaiselta tekstiltä, jonka lapsellisemmalta vaikuttavaa kritisointia ihmettelen.

Itse olen tietoinen siitä, että tietynlaisissa olosuhteissa saattaisin hairahtua. Ei siis auta muu, kuin välttää niitä tietynlaisia olosuhteita. Ja se ei tosiaankaan ole vaikeaa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Jos todella et voi tuon enempää sanoa omasta itsehillinnästäsi niin huonompi juttu sitten. Et varmaan hyväksy esim. murhiakaan juuri nyt, vai?

En tietenkään suunnittele murhaavani ketään, tiedäthän sen nyt itsekin. (Blaah, miksi edes vaivaudun vastaamaan?) Mutta en myöskään tee enää mistään asiasta numeroa paukuttelemalla henkseleitä ja huutelemalla " en minä vaan ikinä" . Niin tekevä ihminen kiillottaa egoaan todella hatarin perustein.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat