Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LAKIMIEHET ym akateemiset, neuvoja työnhakuun:)

Vierailija

Mihin ensi vuonna 4. vuoden opiskelijan kannattaisi hakeutua ensi keväänä töihin? Mikä olisi hyvä tie edetä erittäin haasteelliseen työhön?

Eli mulla ensi keväänä 3 vuotta oikiksen opintoja takana, olen siis oikeusnotaari ja maisterivaihe opinnoissa edessä. Mietin voiko päästä syyttäjänosastoon ja mitä tekemään? Entä tuomioistuin? Kenellä siellä soitan, KUKA päättää näistä? Soitanko suoraan kihlakunnansyyttäjälle, ti laamannille?

Entä asianajotoimistot, voinko soittaa suoraan toimitusjohtajalle?---> pitääkö olla yli-ihminen päästäkseen? Ensi keväänä mulla on noin 220 op kun 300 on maisteri.

Etsin siis palkallista työtä, en mitään harjoittelua, olen harjoittelun jo suorittanut. Olen ollut näinä kahtena edellisenä kesänä töissä valtiolla, tavallaan alan hommissa.

Kiitos asiallisista vastauksista!

Kommentit (4)

Vierailija

Opiskelijoita otetaan esim. käräjäoikeuksiin haastemiehiksi, sihteeritehtäviin yms. Yleensä kannattaa soittaa laamannille.

Asianajotoimistoissa kannattaa puhelinvaihteesta kysyä, kuka hoitaa rekrytointeja. Joissain on ehkä TJ, pienemmissä ei sellaista ole, vaan joku osakkaista vastaa kyselyihin ja isommissa saattaa olla talouspäällikkö tms, joka hoitaa asian.

Soittamisen lisäksi voi myös lähettää avoimen työhakemuksen sähköpostitse.

Uusimmat

Suosituimmat