Kuka tai mitä teillä on asuntolainan takaajana/vakuutena?

Vierailija

Meillä on isäni metsäpalstoja ja tila ja lisäksi omistamme vähän osakkeita.

Mieheni on myös takaamassa sisarensa asuntolainaa. Ei pelota yhtään koska ovat hyviä raha-asioissa, molemmilla hyvä koulutus ja löytävät varmasti aina töitä. Asunto on lisäksi hyvällä paikalla ja varmasti helppo myydä. Oli ihan itsestäänselvyys auttaa miehen siskon perhettä.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Eli meillä on toinen velaton asunto (sijoitus) ja toinen jossa asumme ja se on puhtaasti velalla ostettu. Ensiasuntoon oli sekä apelta, että mun vanhemmilta pieni takaus.

Vierailija

Mun vanhemmat henkilötakauksella 20%. Eli alunperin 120 000€ lainassa 24 000€ on vanhempien "kontolla", tosin tästä on maksettu jo osa pois.

Asunto on yleispanttina.

Vierailija

luonnollisesti omistamamme kiinteistö, jolla okt on ja lisäksi minun vanhemmat 15.000 euroon rajatulla (täyte)takauksella. Asuntolainoissahan takaus on aina ns täytetakaus eli takaajat maksavat vasta kun kiinteistövakuus on realisoitu, eikä siitä ole saatu tarpeeksi.

Vierailija

Alussa oli vanhempiemme rahapantti, joka vapautui aikaa sitten. Emme halunneet pankin omaa takausta tai valtion takausta kustannussyistä. Tai siis vanhempamme eivät halunneet neidän ottavan niitä.

Meillä muuten metsään takauksena suhtauduttiin melko nihkeästi (appiukolla 1000 hehtaaria metsää). Tosin emme kovasti neuvotelleetkaan, kun oli vaihtoehto. Sillä vaan kun monella tuntuu olevan tuota metsää vakuutena. Tämä siis Sampo-pankissa 2000-luvun alussa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat