Jos joutuisitte maksamaan kaikki velat kuukauden päästä pankkiin (pankki kaatuisi)

Vierailija

mitä ja millä hinnalla realisoisitte omaisuutta?

Lainaa yhteensä tulisi maksaa takaisin asuntolaina 50.000 e, autolaina 19.000e ja yrityslaina 75.000 e.

Luopuisimme todennäköisesti nyt tässä vaiheessa autoista, joista saisimme varmaan 23.000 euroa

Talosta (arvo nyt jotain 450.000 e mutta jos joutuisi nopeasti realisoimaan, arvo romahtaisi).

Yrityslaina 75.000 ja yrityksestä tulisi vähintään tuo, mutta mahdollisesti jotain enemmän.

Eli näilläkin lainoilla olisimme aina "kusessa".

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Me käytiin tekemässä tuo "pahin skenario" itse viime viikolla. Sinne meni kaikki säästetyt mökkirahat, nyt ei ole rahaa eikä lainaa.

Vierailija

on onneksi enemmä rahaa kiinni rahastoissa ja korkotileillä kuin mitä meillä on lainoja (opinto ja asunto). lainoja non noin 60 000 ja näiden jälkeen jäisi vielä 10-20 000 rahaa, eli ei sellaista paniikkia.

Vierailija

Eli olisin lähinnä juoksemassa kipin kapin pankkiin noiden säästöjen vuoksi. Tosin säästöt on onneksi kolmessa eri pankissa joten itse asiassa eipä pitäisi edes juosta niiden takia. On ihanaa kun asunto ja auto ovat velattomia.

Vierailija

90-luvulla Skop kaatui ja mulla oli säästöpankissa asuntolainaa. Säästöpankkien toiminta jatkui sitten muissa pankeissa, mm. mun laina siirtyi Postipankkiin vanhoilla ehdoilla.

En usko että on kenekään intresseissä saattaa koko pankin asuntolainaa omaavaa asiakaskuntaa konkurssiin, ts. vaatia lainaaa täysimääräisesti maksuun heti. Harvalla asiakkaalla on siihen maksukykyä, eli esim. työssä käyvä ja normaalisti maksukykyinen asiakas ajettaisiin näin henkilökohtaiseen konkurssiin, eikä pankki saisi kuitenkaan omiaan kokonaan takaisin. Parempi vaihtoehto on että asiakas jatkaa lainanmaksuaan entiseen tahtiin.

Vierailija

Lainaa on yhteensä n. 100 000e edestä. Autosta sais hätäisesti pari tonnia, asunnosta ehkä 10 000, kun on just remontissa ja kaikki paikat revitty irti ja auki.

Koiran vois myydä, joku metsästäjä maksais siitä ehkä satasen..? Huonosti meille siis kävis..

Vierailija

Mä mietin kans tuota juttua ja sitten kun oli vielä omat rahat samaisessa pankissa kuin missä oli lainat, niin tajus, että jos pankki menis kanttu vei, niin en saisi rahojani ulos pankista mutta velka pitäisi maksaa. Aika mielenkiintoinen yhdistelmä. Siispä päätin ottaa hatkat koko puljusta.

Vierailija

Irtainta realisoitaisiin. Miehellä on kalliita soittovehkeitä, tai siis keräilijöille arvokkaita. Ja onneksi keräilijät on niin hulluja, että maksavat älyttömiä summia harvinaisuuksista:)

Vierailija

Lainaus:

ei millään tavalla velvoittaisi minua maksamaan velkojani kertaheitolla takaisin.

Ja se on rahoittanut toimintaansa velkapapereilla. Jos rahat loppuvat, niin velkoja aletaan realisoida rahaksi.

As simple as that.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat