onko väärin käydä uimassa työpäivän jälkeen ennen kuin menee pvkotiin?

Vierailija

siis yhdestä kerrasta kyse, huomenna. Käyn 3kertaa viikossa uimassa mut tiistaina mies lähtee reissuun enkä pääse koko viikkoon, ainoa mahis on huomenna töiden jälkeen ennen kun haen tytön tarhasta. Jotenkin huonoa omatunto vaivaa tämän takia mut ajattelin jos lähden 15min etuajassa töistä niin olen siellä n 55min myöh kuin normaalisti. Mitä mieltä?

Kommentit (14)

Vierailija

onko kaikilla muilla sovittu tietty aika, jolloin lapset haetaan? Meillä on ainakin se ajankohta muodostunut ihan käytännön kautta, ei ole meiltä erikseen kysytty, milloin haettaisiin. Joskus on mennyt myöhempään kuin on ollut yleensä tapana, mutta ei olla siitä erikseen ilmoitettu.

Vierailija

ilmoitathan jo aamulla, että haet lapsesi myöhemmin (syytä ei tarvitse sanoa). Niin ei sitten huolestuta kun et tulekaan normaaliin aikaan hakemaan (jos normaalisti haet aina samaan kellonaikaan). t: tarhan täti

Vierailija

En mä tunne siitä mitään huonoa omaatuntoa, päinvastoin. Eikä se olisi sama asia jos mä hakisin sen tuntia aikaisemmin ja veisin sitten johonkin toiseen puistoon meidän kodin lähelle, sillä siellä ei sitten ole niitä omia kavereita.

Vierailija

Päiväkodin henkilökuntaan kuuluvana ihmettelen millä oikeudella osa lasten vanhemmista ajattelevat että hoitohenkilökunnalla ei ole mitään omaa elämää työpäivän jälkeen. Ja selitykseksi ei auta että päiväkoti on auki siihen ja siihen saakka vaan ajatelkaapa että jos se teidän lapsi on juuri se viides lapsi jonka takia se toiseksi viimeinen hoitaja ei pääse lähtemään sovittuun aikaan kotiin vaan joutuu odottelemaan että milloin sitä lasta nyt tullaankaan hakemaan. Tällä hoitajalla voi olla lääkäri/parturi/hieroja tai jotain muuta sovittuna ja hän odottaa sielä teidän lapsenne kanssa sillä välin kun te olette UIMASSA! Tällä hoitajalla voi myös olla esimerkiksi omat lapset hoidossa muualla tai yksin kotona ja he odottelevat äitiä töistä. Jos hoitajan omat lapset ovat esimerkiksi ´päivähoidossa niin sielä taas odotellaan että koskahan näitä lapsia tullaan hakemaan ja miksei tulla sovittuna aikana. Kyllä kaikille olisi mukavempaa kun pidettäisiin sovituista asioista ja pelisäännöistä kiinni eikä oltaisi niin itsekkäitä.

t: päivähoitsu

Vierailija

En keksi yhtään järkevää syytä raahata lapsia mukaan kaupungille tai hankkia heille illaksi muuta hoitajaa kotiin. Mieluummin lähden opiskelemasta tuntia aikaisemmin ja hoidan asiani ennen kuin haen lapset. :)

Vierailija

Mutta mää oon NIIIIIN kaamee äiti lapsilleni että joskus jos lähen etuaikaa töistä niin tulen kotiin, keitän kahvit itselleni ja siinä istun, luen lehteä -kaikessa hiljasuudessa ja rauhassa!

Vinkki: joillain saleilla on myös lapsiparkki jonne voi tenavan viedä reenien ajaksi.. Siis näin pääset myös jatkossakin salille vaikka mies ei ole kotona! Mutta toki käytä ihmeessä mahdollisuus kuntoiluun jos se sulla vaan onnistuu.

Vierailija

Itse en edes mieti tuommoisia, mutta meillä lapset ovat hoidossa minun yliopisto-opiskelujeni " vuoksi" ja kyllähän niihin päiviin mahtuu kaikenlaista joskus. Olen " syyllistynyt" mm. piiiitkiin aamiaisiin, myöskin uimahallikeikkoihin, kirpparikäynteihin ja shoppailuunkin ihan oikeissa kaupoissa. Ruokaostokset hoidan useinkin jos satun olemaan autolla liikenteessä päiväni aikana.

Vierailija

Jopa äitien pitää pitää huolta myös itsestään ja varmasti tarvitset uintisi, jos vielä joudut olemaan koko viikon kahdestaan lapsen kanssa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat