Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, alapää hellänä / kamalat liitoskivut rv 28 ?!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Missä vaiheessa teillä alkanut liitoskivut (nivusten vihlonta kävellessä)? Entä onko normaalia, että alapäätä kolottaa, särkee ja painaa? Käyn kävelyllä päivittäin (kuten edellisessäkin raskaudessa loppuun asti) ja ensimmäisessä raskaudessa liitoskivut alkoivat kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa ja tämmöistä kolotusta koko alaosassa ei ollut lainkaan.

Onko kokemusta ja onko kolotus, särky normaalia tässä vaiheessa, alkoi viikko sitten ja nyt rv29?

Kiitos vastanneille :)

Kommentit (6)

Vierailija

Mulla on ihan sama juttu, esikon kanssa alko kaksi viikkoa ennen syntymää, mutta nyt alkoi viime viikolla ja viikkoja mulla nyt se 28. Mulla ne selkeesti pahenee iltaa kohden ja välillä huomaan että joku tietty asento saattaa pahentaa tooosi paljon. Jos esimerkiksi astuu haara-asentoon, tuntuu kuin häpyluut kolisisi vastakkain ja sattuu pirusti.

Salilla käyminen ei oo pahentanut, mutta sellanen täristävä liikunta kyllä.

toivon että loppuvat vielä jossain vaiheessa.. Välillä on alaselkäkin kipeä, tuntuu että jotkut luut on sijoiltaan sieltä. Mutta onneksi se on vähentynyt viime viikosta.

Vierailija

Hei!

Täällä samanlaiset kivut alkaneet jo rv 15 jälkeen. Toinen raskaus siis menossa. Ekassakin oli, muttei vielä tuohon aikaan kylläkään. Lantion luiden löystymisestä johtuvat kai ja selkäänkinhän se heijastaa. Koko ajan on sellainen särky ja jomotus, ja esim. sängyssä kääntyminen voi sattua tosi paljon. Neuvolasta sain ohjetta, että puolen välin jälkeen voi käyttää jo huolessa panadolia apuna, jotta kivut hellittäisivät ainakin hetkeksi. Myös kaiken raskaan nostelu on ehdottomasti kielletty. Pieni kävely tekee ainakin mulla hyvää, mutta ei missään nimessä liikaa rehkimistä - se vain pahentaa tilannetta.

Mutta mitäpä uuden tulokkaan eteen ei kärsisi... :-)

Vierailija

MOI!

Ole onnellinen, kun kivut alkavat vasta näin myöhään=) Olen itse kärsinyt liitoskivuista ensimmäisessä ja nyt toisessa raskaudessani aivan alusta asti=( Ja nyt toisella kierroksella kivut tuntuvat olevan potenssiin sata edelliseen raskauteen verrattuna. Tukivyö saattaa tosiaan auttaa (minulle ei), Panadol saattaa auttaa, tyyny jalkojen välissä nukkuminen saattaa auttaa. Valitettavasti vaivaan ei ole olemassa mitään " patenttiratkaisua" , jolla siitä pääsisi. Itselläni on nyt menossa viikko 24 ja olen jo muutamaan otteeseen joutunut olemaan saikulla töistä kipujen vuoksi. Pahimmillaan en ole päässyt kolmeen päivään edes kävelemään=( Lepo on ollut kohdallani ainoa, mikä on auttanut. Kannattaa välttää kaikenlaista kyykkimistä (minulla ainakin pahin asento). Tsemppiä ja jaksamista! Ihana palkinto odottaa kuitenkin, vaikka odotus olisikin vähän kivuliasta välillä=) Mukavaa syksyä!

Vierailija

Tukivyön kanssa pystyi kävelemään. Fysioterapeutin mukaan johtuivat jostain suolikaisluun löystymisestä? Mutta siis tukivyöstä voisi olla sinullekin apua. Kannattaa kokeilla, jos et ole vielä sitä tehnyt.

Vierailija

Viimeksi en loppuaikoina pystynyt edes sängyssä kääntymään ilman että nousin ensin istumaan ja siitä käsien varassa käännyin.

Lääkärin kanssa asiasta keskustellessa hän totesi että usein seuraavassa raskaudessa pahemmat oireet.

Nyt kolmatta odotan ja kauhulla odottelen milloin alkaa sillä kuopus vielä ihan pienenpieni joten häntä joutuu vielä nostelemaan ja kantelemaan.

Vierailija

Mulla on rv 23, ja jo pari päivää tuntunut kunnon liitoskipuja.

Aina kun nousen istumasta ylös, tekisi mieli hetken ulvoa! Vatsa on aikamoinen, ihan samanlainen kuin edellisessä raskaudessani pojalta. Tämäkin on poika, ja tuntuu ottavan mittaa samalla meiningillä.

Niin, kun pääsen työtulista ylös, kävely on jonkun metrin sellaista vaappumis-lyllerrystä, kunnes balanssi löytyy : )

Tällaista ei siis vielä ollut viime viikolla.

Uusimmat

Suosituimmat