Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mä en sais käydä kaupassa töiden jälkeen ja sitten vasta päiväkotiin?

Vierailija

Mä ainakin teen niin ja ilman hoitoajan pidennystä. Lapsen vien hoitoon klo 6.45 aamulla ja itse pääsen töistä klo 16. Siitä menen kauppaan ja jätän kassin autoon, että pk:n tädit eivät näe ;-) Päiväkodilla olen noin klo 16.45 eikä kukaan ihmettele, että missä viivyn. Lapsi 1,5v. on aivan mahdoton kaupassa hoidon jälkeen joten olen nähnyt parhaimmaksi käydä ensin kaupassa. Näin pääsemme suoraan kotiin.

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Kumma vaan kun se hoitaja selitti nämä asiat puhelimessa, ennen kun oltiin tavattukaan samalla kun sovittiin sitä tutustumiskäyntiä.

Ja luulenpa että sinä näytät huomattavasti rasittuneemmalta kuin minä, taidat tietää syynkin..

Mut hei, kaikkea hyvää sinulle, älä stressaa itseäsi hengiltä :P

Vierailija

Mies käy työmatkalla siis kaupassa, hakee lapset ennen neljää ja tekee ruoan siksi, kun minä tulen viiden maissa. Minä taas vien lapset kahdeksaksi aamuisin hoitoon. Kauppareissusta huolimatta lasten hoitopäivä on alle 8 tuntia ja en tosiaan osaa kuvitella mitään syytä, miksi nälkäiset lapset pitäisi viedä kauppaan huutamaan ja tuhlata aikaa ja bensaa edes takaisin ajeluun. Hoitopaikkaan on meiltä vain kolme kilometriä, lähimpään kauppaan 10 km ja se tosiaan sijaitsee työmatkan varrella.

Vierailija

Miksei äiti itse huolehdi siitä, että lapselle opetetaan käytöstapoja? Tai sitten kauppaostokset voi hoitaa myös viikonloppuisin!!!

Vierailija

Ottaa päähän tuollaiset tekopyhät taivastelijat! Jos lapsi voidaan laittaa hoitoon niin kyllä luulisi että jaksaa siellä olla _satunnaisesti_ ½h-2h kun ei edes tiedä että äiti tänään pääsee aiemmin?!! Ei se ole lapselta pois.

Sitä paitsi, luuletko että 1v on herännyt päikkäreiltä jo kahdelta? Ei ole, hoitotäti herättelee ennen kolmea. Ei tulisi mieleenikään hakea kesken unien vain sen takia että AV:lla oltaisiin tyytyväisiä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Mä ainakin teen niin ja ilman hoitoajan pidennystä. Lapsen vien hoitoon klo 6.45 aamulla ja itse pääsen töistä klo 16. Siitä menen kauppaan ja jätän kassin autoon, että pk:n tädit eivät näe ;-) Päiväkodilla olen noin klo 16.45 eikä kukaan ihmettele, että missä viivyn. Lapsi 1,5v. on aivan mahdoton kaupassa hoidon jälkeen joten olen nähnyt parhaimmaksi käydä ensin kaupassa. Näin pääsemme suoraan kotiin.

Vierailija

Lapset vien ennen 8.00 ja joskus pääsen jo 14.00. Aikaisintaan haen 15.00, aina viimeistään 16.30 kun hoitoaika päättyy. Käytännössä haen kuitenkin yleensä viim. 16.00.

Satunnaisesti käyn kaupassa, laitan kotona ruoan valmiiksi tms. Ja hoidossa jopa kehoittivat hoitamaan asioita jos pääsen aiemmin.

Vierailija

Meillä ainakin työpäivä on 8 h+pakollinen puolen tunnin ruokatunti. Ja tottakai saa käydä kaupassa jos vaan ehtiin. Kumpa itsekin ehtisin, mutta hyvä kun ehdin viideksi päiväkodille (toisilla menee aikaa myös työmatkaan).

Vierailija

Onhan tuo ap:n ratkaisu lapsenkin kannalta paljon mukavampi! kuka lapsikaan nauttii väsyneenä kaupassa kitisemisestä ja " mahdottomana" olemisesta? Varmasti jos saisivat valita,niin leikkisivät tarhan pihalla sen puoli tuntia pidempään ja sitten rauhassa kotiin huilimaan. Kuka hullu se sanoi tässä ketjussa hakevansa niin aik kun mahdollista vaikka ovat mahdottomia kaupassa? Äly hoi!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat