kerro työstäsi, sairaanhoitaja. olen 39 v ja harkitsen vakavasti alanvaihtoa

Vierailija

Kommentit (3)

Vierailija

Onhan siellä hyviäkin työpaikkoja, mutta yhteenvetona: huonon työilmapiirin naisvaltaisia työpaikkoja, kiire, fyysisesti ja henkisesti raskasta, etenemismahdollisuudet nolla, mahdollisuudet vaikuttaa omaan työhönsä nolla. Potilaita hankalampia ovat nykyään omaiset, jotka avoimesti purkavat patoutumansa hoitohenkilökuntaan. Haukkumista, sadattelua... Välissä on ihania ihmisiä ja niiden avulla moni jaksaa. Kunnon palkkaahan työstä ei saa, joten kivat potilaat ja omaiset onkin ainoa eteenpäin vievä voima.

Vierailija

olen tällä hetkellä vientitehtävissä, aiemmin olen ollut matkailualalla. olen vain niin totaalisen kyllästynyt paperinpyörittämiseen ja harkitsen vakavasti uuden ammatin opiskelua.

hoitoalasta kuulee niin paljon negatiivista, että ihmetyttää kuinka sillä alalla sitten on niin paljon ihmisiä töissä? hesarin muutaman viikon takainen juttu oli myös aika masentava.

itse ajattelisin enemmän kuten tämä toinen vastaaja, että kyllä kai sitä voi itsekin vähän vaikuttaa omaan työhönsä, mutta pelkään, että ala todella oikeasti onkin jotakin ihan " kauheaa" .

Vierailija

Olen kohta ollut alalla 10 vuotta ja tuo edllisen kertoma on valitettavan totta monessa paikassa. Mutta vaikka et muuhun voi vikuttaa, voit vaikuttaa omiin asenteisiisi. Eli omalla suhtautumisella voi kuitenkin saada paljon hyvää aikaan. Nykyään työtilanne on se, että huonossa paikassa ei ole pakko olla, vaan paikan voi aika pitkälle valita itse. Enää ei tarvitse pelätä työttömyyttä, eikä ole pakko suostua ihan millaisiin työehtoihin tahansa. Sairaala on edelleen erittäin hierarkinen laitos, jossa ei juurikaan pysty vaikuttamaan omaan työnkuvaansa, pakkaansa, työskentelytapoihin tai työvuoroihin, mutta yksityiseltä puolelta löytyy paljon paikkoja, joissa vaikutus mahdollisuudet ovat suurempia. Palkkaus ei ole kaksinen, joten osa työn palkitsevuudesta pitää löytää siitä, että pystyy auttamaan ihmisiä.

Itse olen työskennellyt yrittäjänä viimeiset kolme vuotta ja tällä hetkellä olen tyytyväinen työhöni. Yritystoiminta on jatkuvasti siinä rajalla, että onko kannattavaa, mutta en pelkää kuitenkaan yritystoiminnan loppumistakaan, sillä kuten jo aiemmin sanoin töitä riittää varmasti vaikka työt yrittäjänä loppuisivatkin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat