PCO ja odotuksen odotus

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Löytyykö ketään muuta, jolla ollut PCO-diagnoosi jo kauan ennen vauvan ajankohtaisuutta? Itselläni ollut teinistä alkaen tauti tiedossa ja nyt yrityksen alettua tuntuu vähän pinnallisilta jotkut " normaalikuumeilu" -puolen jutut. Itse olen niin varautunut että lapsen saanti voi olla vaikeeta, että haluaisin keskusteluseuraa kaltaisistani. Vai otanko liian varman päälle ja vakavasti nämäkin jutut ja voisin ryhtyä kuumeilemaan " normaalisti" , suunnittelemaan iloisesti että nyt kun polkastaan niin se syntyy silloin ja silloin... :)

Minulla on siis lapsettoman identiteetti, vaikka hedelmällisyyttäni ei ole koskaan koetettu ennen. Kuukautisia kehoni ei ole koskaan itse tuottanut, nyt Diane Novan jälkeen ekoja " oikeita" /tärppiä miehekkeen kanssa odotellaan. Itsestäni sen verran, että olen kohta 20-vuotias ja mies 32 ja elämäntilanne haastava: minä opiskelen eri kaupungissa viikot kuin missä mieheni asuu. Kuume miehen iän takia jo kova. Juttuseuraa kaivataan! :)

Sivut

Kommentit (110)

Vierailija

Mä teen meistä sen pinon... Odottelen vaan että Mimskeli jostain ilmaantuu, että saadaan teksti muokattua hyväksi. Ajatus siis oli, että laitetaan alkuun semmonen alustus-diibadaaba-teksti, josta selviää keä me ollaan ja sitten perään laitetaan pieni esittely meistä jokaisesta. Pohja on jo valmiina, mutta ennen kun saatiin vietyä asia loppuun, Mimskeli katos...

RAITIS: Inssistä mulla ei tietenkään ole kokemusta, nin en osaa noihin onnistumisprosentteihin ottaa kantaa, mutta mun korvaan toi kuulostaa hienolta! Nyt plussatuulia sinne!

Onko muuten kellään tietoa saako hoidoilla alkunsa enemmän tyttöjä vai poikia? VAi onko se suunnilleen fifty-fifty? Tluli vaan mieleen että jos inssilläkin pyritään siihen että simpat on siellä valmiina väijymässä... Ja kun muistan kuulleeni joskus että tyttösiittiöt on hitaampia, mutta pitkäikäsempiä kun poikasiittiöt, jotka paahtaa alusta saakka täysillä ja kuukahtaa sitten nopeemmin... Niin tyypillistä miestä. :D Eli sen teorian mukaan tämmösistä väijytysinsseistä pitäis syntyä enempi tyttöjä...

Kai meidän häiden teemaksi vois sanoa ' talvi' ... Se on helmikuuta sillon niin luonnollisestikin koristelu tulee olemaan talvinen. Mutta koristelu on sitten hyvinkin yksinkertanen ja pelkistetty... Näinköhän kukaan edes hoksaa mitään teemaa. Koristelu mulla on kyllä jo aika selkeenä mielessä... Eipä siinä paljoa ollu suunnittelemista, kynttilät on pääosassa ja siihen sitten enää hyvin vähän ekstraa... Tai katotaan kunhan paljastan toisellekin kaasolle tän meidän " salaisuuden" , saa nähdä mitä käy kun tehotiimi pääsee vauhtiin. :D

-S-

Vierailija

Mulla on myös PCO ( tai no nykyt kuulemma ei taas ole..) mutta täytin juuri 27 ja samalla viikolla loppuivat elämäni neljännet kuukautiset. Olivat kerran 15v, kerran 17v ja nyt sitten vuoden Diane Nova-kuurin jälkeen kahteen kertaan. Kuusi vuotta olivat kokonaan välissä poissa. Siis ettei pillereilläkään pidetty kiertoa voimassa.

Kannattanee hakeutua jonkun asiantuntijan puheille, esim. Väestöliittoon.

Meillä nyt menossa kolmas clomikierto ja kierrot on pitkiä kuin nälkävuodet.

Tervetuloa palstalle! Äläkä suotta " ylennä" muita itsesi edelle. Jokaiselle lapsettomuus on ikävä asia. Kukin tuntee niinkuin tuntee. =)

Raitis

Vierailija

[color=purple]

Hoitoon pääsystä. Itse kävin monta kertaa TK:ssa kuukautuishäiriöiden vuoksi. Siellä sain käydä kaksi kertaa ennekuin otti hormonikokeet ja kolmannella kerralla sain lähetteen. Kolmannella kerralla hän teki sisätutkimuksen (ei ultraa) ja katottiin paino sekä mietittiin hormonikokeiden tuloksia. Sitten konsultoi puhelimessa gynekologia ja gyne sanoi että tänne meille vain. Kaksi viimeistä käyntiä+hormonikokeet olivat n.viikon sisällä. Viimeiselle käynnille menin lääkärin määräämänä akuuttiajalla.

Täälläkin on kyllä luovuttu luomuplussan haaveilusta jo ajat sitten (oikeastaan en ole siihen koskaan uskonut vaan ihmeenä pitänyt).

Uskoisin tuohon hormonien aloituksen riippuvan lääkäristä. En siltikään usko että lääkärikään haluaa turhaa odottaa sitä maagista vuotta. Onhan tiedossa kumminkin ettei siellä alhaalla kaikki toimi ok.

Onhan niitä ohjeistuksia meille sekundaarisillekin että voi vaikka heti hakeutua hoitoihin, jos tietää häikkää olevan.

Äh, taas jotenkin epäselvää kirjoitusta, silmät ihan ristissä jo.. Nyt nukkumaan, öitä!

10kaks

Vierailija

RAITIS: Kiva kun tulit kertomaan kuulumisia... Oman navan ympärillä me kaikki pyöritään, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Mutta tosiaan aikamoista vuoristorataa teillä siellä ja mulla täällä kun tekstiä lukiessa. Itku meinasi tirahtaa kun luin sun ekaa tekstiä... Ei voi aina kaikki mennä pieleen! Mutta onneksi tilanne on korjaantunut. On kai se luotettava siihen että lääkärit osaa asiansa... Tuuthan torstaina kertomaan mitä ultrassa näky? Nyt vaan sitten sormet ja varpaat pystyyn että pääset inssiin ja se onnistuu! Ihanaa!

-S-

Vierailija

Joo ihana kuulla toisenkin kokemuksia siitä, ettei ole menkkoja. Semmoisesta ei ole lähipiirissä moni tyyliin kuullutkaan... :D Nyt kun ollaan alettu toivoa lasta (olemme nyt yrittäneet muutaman viikon ja ekoja pillerivuotojen jälkeisiä kuukautisia ei ole tullut) tuntuu melkein että odotan " ihan omia" kuukautisiakin kuin kuuta nousevaa, vaikka raskaushan tässä pääasia olisi...

Menittekö te suoraan clomeihin vai oletteko yrittäneet luomuna? Mä en oo vielä hakeutunut hoitoihin, koska pillereiden lopettamisesta on niin vähän aikaa, ettei voi tietää josko hommat lähtiskin toimimaan. Lääkärini on ainakin sanonut että joskus pillereiden syönti voi " virkistää" omia paikkoja.

Ylihuomenna on lääkäriaika varattuna, ihan normigynelle ja siellä ehkä selviää jotakin mun munasarjojen nykytilasta. Jo viikoissa oon huomannu vanhan aknetaipumuksen lievästi tulleen takaisin, muut PCO-oireet sais kyllä jäädä tulematta koskaan enää. Oon miettinyt, että oonko vakavammasta päästä PCO-tautisia just tän amenorrean takia vai voiko silti olla lievä muoto jos on ollut hirsutismia, kuukautisten puuttuminen ja akne. Sillon neljä vuotta sitten kun sain diagnoosin, olin 90-kiloinen ja olin sitä viime kevääseen saakka. Nyt kesän töiden ja kannustavan miehen kanssa vietetyn avoliiton ansiosta olen keventynyt kymmenisen kiloa. Onko sulla ollut painonvaihtelua, että onko sillä oikeasti huomattava vaikutus?

Kyselen kauheesti kun vihdoin on joku jolta kysyä! :)

Vierailija

kun eilen oli niin vikkelät sormet :)

En ottanut nokkiini ja itteänikin on ärsyttänyt aikanaan lääkärien kommentit laihduttamisesta. Olen ollut painonvartijoissa ja paino on sahannut eestaas. Ja erityisesti ärsytti sitten jo raskaana ollessani kommentit, että " näin oli tarkoitus" ja " nyt osui oikea mies kohdalle" tai " raskaaksi tulee, kun unohtaa yrittämisen ja antaa tulla kun on tullakseen" ARGH!!! Raivostuttavaa!!!

Mutta siis näin luomuna raskaaksitulleena ei voi muuta kuin kannustaa just siihen laihduttamiseen ja erityisesti rasvaprosentin laskemiseen, jo laihduttamisen aloittaminen vaikuttaa hormonipitoisuuksiin. Suosittelen painonvartijoita, sosiaalinen ympäristö kannustaa ja kohtalotovereita on siinä firmassa paljon!

Sydämestäni toivon teille kaikille odotuksen odottajille voimia ja toivon, että onnistutte :)!!

MIMSKELI: Pelkosi ovat aiheettomia, äitiys on juuri niin ihanaa ja samalla kamalaa, pärjäät varmasti!

Vierailija

[color=8B1A1A]Onnea Raitis! Ihanaa kun edistystä tapahtuu, nyt mä pidän teille peukkuja niin pystyssä ettette uskokkaan. :D

Iloisena hypähdellen,

Sonnai, joka on tänään varannut vihkikirkon ;)

Vierailija

Yritän tässä BB:n lomassa kirjoitella.. =)

Tuo on just " hauska piirre" kun ei ole menkkoja olenkaan ja ihmiset ei ymmärrä sitä.. Paras on ehkä ollut perhesuunnitteluneuvolan terkka joka intti ja intti pitkältä kolmatta minuuttia, että " Mutta mikä vaihe sulla on kierrosta menossa?? Mikä ehkäisy sulla on käytössä?" Ja minä selitän, että niinkun mun viimeisistä siis niistä toisista menkoista on nyt viis vuotta ja x kuukautta aikaa ja ei siis meillä mitään ehkäisyäole koskana tarvittu.."

Lopetin Diane Novat (söin 13kk) helmikuussa ja toukokuussa mentiin väestöliittoon. Eipä paljon auta odotella vaikka ikää meillä " vasta" 27&29v. Luomuna sais varmaan puuhata kasikymppiseksi asti.

Sen huomasin heti Diane novien lopettamisen jälkeen, että pienen pientä finniä tuli kasvoihin ja kulmakarvojen kasvu lisääntyi. Mulla ei ole ollut ongelmia aknen eikä hirsutismin kanssa. Ylipainoa on ollut lapsesta asti mutta laihdutin 26kg (100-->74) ennen Diane novia ja sen johdosta varmaankin alkoi alavatsakivut (hormonitoiminta pyörähti käyntiin) ja siksi hakeuduin gynelle, joka siis aloitti dianet.

Seksi kiinnostaa PALJON enemmän nyt pillerien lopetuksen jälkeen ja limakalvot sallii jopa viikoittaisen yhdynnän.. Hiivatulehdukset ja limakalvovauriot on vähentyneet tosi paljon. *ei enää ikinä diane novia*

Nyt syön siis metformiinia 1500mg/ver ja clomeja 1tbl/vrl kp 3-7.

Ekassa kierrossa söin clomeja kp 10-14 kun hoidot alkoi kierron siinä vaiheessa ja siinä kierrossa ovis oli " jo" kp 26. Tokassa kierrossa ovis kp33 ja nyt kolmas kiero menossa kp 31.. ovista ei näy ei kuulu.

Tuntuu, että ne clomit auttaa vasta vähän myöhemmin otettuna kun tu kierto itsessään on niin laiska (40-43vrk).

Kerrothan sitten mitä se gyne sanoo!! =)

Raitis

Vierailija

Onhan noita kaikkia tulevia tilanteita hyvä pohtia monelta kannalta... ;)

Meillä ei valitettavasti ainakaan yhdeksään kuukauteen päästä vielä tutkimaan KYSin kahvion à la cartea... Testasin yksiä tupareita ja niiden nestetarjoilua silmälläpitäen B-Sure raskaustestin (herkkä eli 25 yksikköä) ja se oli kyl joku oppikirjan malliesimerkkinega. Siis nada, ei MITÄÄN hailakkaa/roskishaamuviivaa/YHTÄÄN mitään ilmestynyt testin ikkunaan johon ois pitäny. Siinä ei ilmainen viinakaan paljoa lohduttanu.

Todettiin sitten siinä miehen kanssa että eiköhän kohta soitella lääkäriin päin kun menkkoja ei oo eikä oo raskauskaan kyseessä. Mä olen siis edelleen ihan hedelmätön. Toki kiertopäivät on vasta jotain 40 kieppeillä, mutta eihän nytkään alkava vuoto ois mikään ovulatorinen... Vai onko toivoa siitä? Voiko tää olla jotain pillereiden jälkeistä käynnistymisvaikeutta mikä yhtäkkiä johtais ovulatorisiin vuotoihin?

No, ainakin mun mies on optimisti: ostettiin tupariperheen pojalle jalkkismaalit lahjaksi ja mies osti itse samanlaisen paketin! " No kun näitä kohta tarviaa ja on ale-korista!" :DDD Ja tämä negan jälkeen ;) Huomas muuten että vaikka ensin kyrsi se oma maanantaikappaleus, niin nyt tositoimissa tähän on kuitenkin osaanut niin hyvin valmistautua, että kohta jo suru muuttui semmoiseen käytännölliseen keskusteluun, että nyt hakeudutaan lääkäriin ja tietää vähän mitä on tulossa.

Maanisen toiminnallista maanantaita kaikille!

Vierailija

..Niin siis ei ollut tarkoitus " tukkia" palstatilaa moisella tiedolla :D Viestikin oli tarkoitus osua samaan yrityskertaan.

Elikkäs tervetuloa Serppa ja piittuli! Kiva kuulla onnistumistarinoitakin. Piittuli: Lohdullista tietää, että 40 päivän kiertokin voi pysyä. (itse odottelen toisia menkkojani ikinä saapuvaksi ja näyttäs että kierto ois taas nelisenkyt päivää) Tiedätkö määrääkö lääkäri säännollisehkön pitkän kierronkin heti hormoneilla kontrolloitavaksi vai voisiko olla mahkuja raskautua?

Nelle83: Kiitos kysymästä, tentti meni miten meni, ei niistä ikinä uskalla arvailla ennenku näkee tuloksen ;) Toissaviikonloppuna mieheni ja minä ajatuksen tasolla aloimme tunnustaa, että olemme asuneet käytännössä yhdessä jo kauan. Tämä on ehkä sekavaa... Siis mä oon minimissään kolmasosan ajasta hänen luonaan ja rahat ja tavarat on aikalailla yhteisiä, mutta kirjoilla oon vielä lapsuudenkotona ja käyn koulupäivinä punkkaamassa Jyväskylässä opiskelijaluukussani. Aiotaan varmaan viimeistään raskaaksi tullessani irtisanoa Jkl:n luukku ja mä muutan Varkauteen ja käyn koulua päiväseltään...

10kaks: Ymmärrän laihariangstin! Siis itsehän sitä tietennii on vastuussa syömisestä ja liikunnasta, mutta välillä vaan tuntuu et ei sitä syöpöttele tahallaan/huvikseen. Ei vaan kykene kontrolloimaan ja saa persettä penkistä. Mutta tsemppiä! Mä retkahdin eilen ja tänään herkuttelemaan :(

marson: Haa! Mä arvasin ettei oppilaitoskuppiloiden salaatit aina oo yksistään ihmiselle hyödyksi, oon monesti miettiny et onko ne moneen kertaan kilpailutetut halpisjäävuorisilput mitenkään ravinteikkaita. Toivottavasti motivaatiosi on korkealla edelleen! Ootko muuten ihan testauttanu iteltäs noita rasva- ym. arvoja? Tehdäänköhän sitä nuorille?

mimskeli: Hauska " nähdä" taas! :) Kyllä ne laatikot kävelee paikoilleen pikkuhiljaa... Mua ei ollenkaan häiritse, että kerrot negatiivisia juttuja(nimim. kokemusta on). Siitä tuli mieleen, että ootko harkinnu psykologin juttusilla käyntiä ihan oman hyvinvointisi kannalta? Ite oon ollu masentunut lapsesta saakka ja vasta nyt 1/2 vuotta oon käyny psykolla ja on ollu avartava kokemus... Ihmeen paljon tää mun ihan oppilaitoksen yleinen psykologi on ollu avuksi näissä lapsettomuustuntemuksissakin, ottanu ilmeisesti selvää hoidoistakin jne.

Tänne oman navan alle odotellaan menkkoja sunnuntain hujakoilla. PMS on päällä kun avannossa kasteltu huopa. Raskausoireita oon elätelly joitain päiviä, mutta itkeskelystä ja kiukusta päätellen eiköhän se oo vaan menkkahommia.

Viikonjatkoja, meikäläinen viettää huomenna boheemin vapaapäivän!

A

Vierailija

Kiva kuulla että monella menee lujaa! Onnea Raitis ultraan! :)

SONNAI: Mä oon niin hengessä mukana, onneksi olkoon! :) Tuu heti kertoileen gynen kuulumisista sitten...

Meilläkin oli kesällä just tommonen lyhyt jakso kun suhteessa liikahti hirmu paljon nopeesti. Munkin piti mennä hormonikierukkaa hakeen kun pillerit niin epäsopivat. Kun lääkäriaika läheni, niin mieheni yhtäkkiä kanssa kysäisi että jos et hakiskaan sitä kierukkaa kun sehän on monen vuoden juttu. Harmistuin, mutta mies tarkensi että ei tarvii jatkaa pillereitä kun et jos lopettaisit kaikki semmoset... Oli ihmeen tarkasti perillä näistä ehkäisyvälineistä ja muistakin, ihan kuin ois opiskellu jostain kun ei ennen ollu niistä yhtään kiinnostunut.

Nyt huimat 2 kk myöhemmin se rupes häistä jutskaileen, ei vielä kosinu mutta vihjaili kesällä jo melkein... kysyi arvasinko miksi hän pyysi minua kaveriporukkansa matkalle yyteriin mukaan. Ois sittenkin pitäny mennä! ;) Ja nyt viikonloppuna tuli yhtäkkiä suhteen ekat ruusut. Oisko ukko vaan taas jänistänyt?

Tilasin ovulaatiotestejä ja muutaman r-testinkin. Jos ovis ois niin se ois n. ens viikonloppuna. Kerkeeköhän tänään Kotitestistä tilatut enää tällä viikolla, onko kellään kokemusta? Netissä siis saman tien verkkopankilla maksoin. Aloitin myös peruslämpökikkailut, mutta mitään en oo sillä vielä havainnu.

Nyt alkoi kuntokuuri täällä, lenkkeilyt on nyt toteutuneet, valitettavasti syönti ei niinkään hyvin...

NELLE: Kertoile kuin Yasminit sopii. Vaihdatko siis Diane Novasta vai aloitatko suoraan? Itse kun vaihdoin Dianesta, niin verenpaine kyllä vähän rauhoittui mutta masis paheni ja epäilen vahvasti pillereitä ainakin osasyylliseksi.

Hauskaa viikonalkua kaikille! :)

A

Vierailija

Moikka kaikki! :) Kiva kuulla positiivisia uutisia monelta taholta! Laita, Raitis, ihmeessä inssikuulumisia kehiin myöhemmin!

Omanapaisuus näillä palstoilla ärsyttää ainakin mua oikeestaan vaan silloin kun on itse laittanut kauheen omaan keskittyneen viestin (kuten aina tuntuu! :D). On niin helpottavaa lukea toisten kuulumisia, kun itselle ei oikein tapahdu mitään... Mun mielestä ainakin tällä palstalla on saanut tukea ja tilaa riittävästi, tänne on kerääntynyt kivan ja empaattisen tuntuisia ihmisiä! Kiitos :)

Ootteko muuten kukaan kertonu PCO:sta/vauvan yrittämisestä kellekään? Tuli mieleen, kun yks mun omanapaisuuden syy täällä on ainakin se, että mitään ei pysty kertomaan missään muualla kellekään... Sitä jotenkin on niin yksin välillä näiden vauva-ajatusten kanssa et jauhaa sit missä voi...

Ostettiin ukkelin kans just olkkarin huonekalut, sitoutumista kohti mennään. Kiva edes jotain lohtua olla, kun oon nyt tän kierron aikana vuotanu jo neljään otteeseen, yhteensä 8 päivää. Usko hedelmällisyyteen katkolla, lääkärikään ei tän vuoden puolella vielä lähde tekemään mitään häiriölle.

Marsonilta piti kanssa mun kysymäni että missä miekkonen sijaitsee? Ootteko pääsemässä yhteen asumaan? :)

Sonnai: Toivottavasti miehen tölväisy menee vain satunnaisen unenpöpperön piikkiin! Ne ei aina tunnu ymmärtävän miten tietoinen sitä on oman ruumiin " viasta" koko ajan ja miten tokaisut sattuu... Mut ihana kuulla et häät etenee. Tuleeko isot juhlat?

Vierailija

saanko liittyä mukaan keskustelun?? mulla ois vähän kysyttävää...en kerennyt kyllä teijän kaikkia juttuja lukea mutta ainakin alkupään tekstit kuulosti siltä että uskallampa laittaa omaa juttua tähän väliin...:)

mulla kans todettin pco tossa reilu vuosi sitten..alkuun se oli ihan kauhee järkytys!!mulla menkat tullut aina n 5:n kkn välein.äiti joskus teininä käski lääkärille pari kertaa.aina vaan määräs pillereitä että tulee niitten avulla..nyt viime syksynä menin taas..pelotti jo étukäteen että sanooko jotain lapsettomuudesta..en ollut ennen kuullut pcosta mitään..menin sinne lähinnä hirsutismin takia.aina kun pillerit loppui,leukakarvoja sai nyppiä harva se päivä...no,siinä sitä sitten maattiin pöydällä ja lääkäri alkoi kertoa monirakkulaisista munasarjoista..ei tullut sanaa suusta kun sanoi,että joskus jos lapsia haluat,kannattaa varautua että voi ollla hankalaa.ei mahdotonta,mutta hankalaa...ei ollut siinä tilanteessa mitään kysyttävää..sumein silmin juoksin kotiin ja meinasin menettää henkeni jäämällä auton alle..kolmen apteekin ohi menin enkä muistanu että pilleriresepti oli laukussa...siihen elämäntilanteeseen se oli aivan kauheeta tietoa!!nyt kun asiaa on mietitty kavereiden kanssa,ja olen saanut vierelleni ihanan ymmärtäväisen miehen,enää ei niin paljon pelota...toivon kipinä loistaa vielä..vielä ei ole alettu väkisillä yrittämään,mutta toki oisi nappisilmä tervetullut jos tulisi!!!

että sellainen minun tarinani...

nyt haluisin kysyä teiltä hirsutismistä??olen siis käyttänyt pillereitä n5vuotta sen takia..aluksi oli melanieta,se auttoi.jossain välissä kokeilin diane novaa,ei auttanut,joten nyt naas melanieta.....mutta silti kar¨vat leuassa häiritsee..nyppiä pitää parin päivän välein..rasittavaa!!oisko jollain sellasta ihan käytännön vinkkejä " parran ajoon" ..jotain ainetta jolla sais juuret sulatettua tms..veetin liuskoja oon kokeillu.eipä tepsiny..netistä tilasin yhen sellasen veetin tapasen roll onin,ei lähteny karvat,sit oltiin leuka punasena loppupäivä..kihelmöi ihan hirveesti!!häiritsee niin hirveesti!20 v ja parta kasvaa!!joskus lapset huomauttaa ja se kirpasee..tosiaan,muutkin näkee sen vaikka vaaleeta on...ja tuntuu vielä!!en paljon kaipaa poskeen silittämistä..;:)tai leukaan....muuta pitää yrittää ajatella positiivisesti että on niitä pco laisilla pahempiakin ongelmia ehkä..karvaa jokapaikassa tai kauheesti liikakiloja..ehkä mun leuka ei ole pahin tässä maailmassa...

juu mutta hyvää yötä kaikille!!:)

Vierailija

Tuossa raivotessa unohtu vastata. :/

Kysymällä lääkäriltä saat taatusti luotettavamman vastauksen kun täältä meiltä, mutta ehkäpä sulta on otettu FSH, LH, prolakstiini... Ehkä testosteroni? Kilpirauhashormoni? Luultavasti ainakin nuo kolme ensimmäistä. Mutta soittelepa takaisin sille hoitajalle niin se kertoo sulle. :)

Vierailija

Mies oli viime yönä nähnyt unta, että me saatiin vauva. Tyttö kuulemma... Noh, kun oli kertonu unestaan, mies tokas mulle että " kyllä meidän nyt täytyy tehdä se lapsi, se oli kiva uni" ... Ja VROOOOM! Mulla pyörähti iso pyörä. Mitäköhän me tässä nyt yritetään jos ei lasta? Luuleeko se yhä vielä että lapsia " tehdään" ja saadaan ihan noin vaan sillon kun siltä tuntuu? Mitä varten se luulee että mä syön niitä oksettavan pahanmakusia lääkkeitä, huvikseni? Mitä helv...?

Ei se pahaa tarkottanu. Hillitsin itseni ja sanoin että voit uskoa että teen parhaani...

-S-

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat