Miksi ihmeessä anoppi jaksaa jauhaa miten hienoa on, että käly laittoi lapsensa hoitoon.

Vierailija

En niin hirveästi välittäisi kuunnella, kun itse hoidan lähes samanikäistä alle 2 veetä kotona. Ja kun asia ei minulle kuulu millään lailla, eikä minulla ole asiasta mitään mielipidettä.

Voiko tämä jankutus johtua siitä, että hän haluaa todistaa itselleen, tyttärelleen ja minulle että taaperon päivähoito on paras ratkaisu? Vai yrittääkö pehmittää minua samaan ratkaisuun?

Minusta on omituista käytöstä, kun hän haluaa vetää tämän saman asian esiin joka käänteessä. Kaiholla muistelen sitä aikaa, kun anopilla ja minulla oli välillä ihan järkeviäkin keskuteluita ja puheenaiheita...

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Opiskelee etänä jotain ja hoitaa kotia.

Anoppi itse on tehnyt sen verran pitkän ja raskaan työuran, että tietää takuulla mitä työnteko on.

ap

Vierailija

Tietenkään kotiäitihuuruissa ei tällä palstalla osata ajatella näin, mutta harva sitä oikeasti ymmärtää, miksi pitää vuositolkulla ajaa talous konkurssiin ehdoin tahdoin, jotta saa nyhvätä hiekkiksen reunalla. Ainoat ymmärtäjät löytyy toisista kotiäideistä. Miehiltähän asiaa ei kysytä ja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta hekin toivovat vaimojaan töihin.

Vierailija

Ei hän ole mielestäni minua arvostellut mistään. Ja uskoisin, että hän tietää, ettei hänen mielipiteensä voisikaan vaikuttaa mitenkään meidän ratkaisuumme.

Mutta tämä aihe nousee esiin anopin puheissa niin usein, että se alkaa olla jo jotenkin kiusallista. Kun minulla ei ole tähän kälyn päivähoitopäätökseen mitään sanottavaa. Ei puolesta eikä vastaan. Ja ihan kuin anoppi odottaisi saavansa minusta jotain irti. Sen kyllä anoppi tietää, etten aio lastamme laittaa hoitoon ainakaan vuoteen.

En uskalla suoraan pyytää, että anoppi vaihtaisi levyä. Saan helposti puheenaiheen käännettyä muihin asioihin, mutta anoppi saattaa aloittaa taas vajaan tunninkin päästä uudelleen: " vaan kyllä sen Annan elämä on nyt helpompi, kun ei tarvitse olla koko ajan lapsessa kiinni ja saa olla välillä omassa rauhassaan..."

Muutoin anoppi on ihan mukava ihminen.

ap

Vierailija

Oli taloudellisesti kuulemma pakko.

Vierailija:

Lainaus:

Tuntuu, että vanhemmalle väelle lapsen kotihoito ei ole niin arvokasta kuin työnteko. Johtunee siitä, että heidän ei ole juuri ollut mahdollista olla kotona, kun siitä ei saanut mitään tukia.

Vierailija

en ne mummot ja anopit kyseenalaista teidän vlaintojanne, haluavat vain tuoda lmi, että heidän mielestään olisi ihan ok vaikka menisitte töihinkin.

Heillä kun ei itsellään sellaista mahdollisuutta ollut. Heidän aikanaan naisia arvioitiin hyviksi ja huonoiksi sillä perusteella että pysyivätkäö kotona pinnasängyn ja hellan välissä, eikä sen ajan hoitopaikat ollee tmitään oikeita vaihtoehtoja. Naisten oli tosiaan VALITTAVA työ ja vain työ jos halusivat sitä ja sitten laulettiin radiossa syyhkylauluja laiminölyödyistä lapsista kun äiti oli itsekäs... He haluavat vain huomauttaa teille, että teillä on oikeus valita, heidänki puolestaan, he ymmärtävät jo paremmin kuin silloin...

Vierailija

Yrittää rohkaista sinuakin menemään töihin, jos uskoo sinun kovasti sinne kaipaavan? Tai sitten yrittää kautta rantain nyhtää sinusta mielipidettä kälysi toiminnasta?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat