naurattaa nuo faktan synnytys ohjelmat..

Vierailija

naiset makaa selällään liikkumatta sängyssä puudutuksesta turtana ja sitten odotellaan että lääkäri tulee paikalle ja neuvoo milloin rouvalla on supistus että voi ponnistaa. aivan älytöntä että voi olla niin puudutettu ettei tunne edes luonnollista ponnistus tarvetta!! sitten ihmetellään kun ponnistus vaihe kestää niin kauan, kyllähän se kestää kun ei ole pakon omasta ponnistus tarvetta minkä kyllä tuntee jos ei ole turraksi puudutettu. ja ollaan niin väsyneitä että ei jaksa/viitsi yrittää ponnistaa vauvaa ulos.

heh.. no siitä huolimatta taas illalla pitää kuitenkin katsoa jenkkien synnytyksiä :)

Kommentit (12)

Vierailija

Eikös pääasia ole että se lapsi saadaan maailmaan, oli se sitten avustettuna tai ilman, turtana kivunlievityksestä tai kivusta tai miten vaan

Mua hymyilyttää eri synnytystapojen kritisoijat :)

Lainaus:

ne on jotenkin niin epä luonnollisia

en tosiaankaan tarkoita sitä että kaikkien pitäisi synnyttää ilman puudutusta. kaikki keinot saa käyttää jos siltä tuntuu.

mutta ne tosiaankin on niin puuduksissa ettei siinä oma kroppa edes tajua mitä on tekemässä.

Vierailija

Mullakin kaksi epiduraalisynnytystä ja todella voimakas ponnistustarve oli kummassakin. Mutta ei kyllä kipukaan lähtenyt kokonaan, sanoisin että väheni noin kympistä seiskaan.

Vierailija

Paitsi että muijat makaa siinä aina lähes poikeuksetta selällään synnyttäessä, eniten kyllä aina ihmetyttää kun synnytyksessä on mukana isän lisäksi puoli sukua! :-))

Jenkit on muutenkin aina niin häveliäitä että ei voi olla nakuna toisten edessä mutta synnytkseen sitten otetaan ihan itse tapahtumaan mukaan puoli sukua ja kummin kaimat. :-D

Vierailija

eikös se ponnistustarve ole muutenkin yksilöllistä, mulla ei ole ollut puudutteita, mutta ei mitään tarvetta ponnistaakaan. Onneksi lapset ovat liukuneet kuin itsestään supistuksilla ulos.

Vierailija

vauvasta vaariin on kyttäämässä milloin pää näkyy. lapsia pelottaa ja itkettää katsoa kun veri ja pa**a roiskuu. mutta siellä vaan katsotaan..

en vois kuvitellakkaan että omat lapset olis katsomassa kun synnytän.. varmaan sais ikuiset traumat

Vierailija

ne on jotenkin niin epä luonnollisia

en tosiaankaan tarkoita sitä että kaikkien pitäisi synnyttää ilman puudutusta. kaikki keinot saa käyttää jos siltä tuntuu.

mutta ne tosiaankin on niin puuduksissa ettei siinä oma kroppa edes tajua mitä on tekemässä.

Vierailija

Lainaus:

vauvasta vaariin on kyttäämässä milloin pää näkyy. lapsia pelottaa ja itkettää katsoa kun veri ja pa**a roiskuu. mutta siellä vaan katsotaan..

en vois kuvitellakkaan että omat lapset olis katsomassa kun synnytän.. varmaan sais ikuiset traumat

Ei mielestäni lasten paikka ole synnytyksessä, olen ehkä vanhanaikainen, mutta niin se vaan on mielestäni.

T.9

Vierailija

Kyllä minä tunsin spinaalissa ponnistustarpeen,alkoi jo puoli tuntia puudutuksen laiton jälkeen mutta en saanut lupaa vielä ponnistaa...sopivasti oli tunto palannut H-hetkellä,juuri sen 2h päästä laitosta synnytin

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat