Kokemuksia? Saako lainaa, jos ei ole 15% säästöjä eikä takaajia?

Vierailija

Haluttaisiin asuntolainaa 125 000. Meillä on kuitenkin vain 10 000 euroa säästössä eikä haluta pyytää ketään takaamaan.

Nettotulot yhteensä 2600 euroa (kummatkin töissä).

Meillä ei ole nyt mitään muita lainoja.

Kommentit (2)

Vierailija

Ainakin pääkaupunkiseudulla. Meille suorastaan tyrkytettiin lainaa joka pankista. Otettiin tuo summa lainaa, eikä mitään pohjalla. Laskettiin, että yhden palkka riittää siihen ja elämiseenkin (minä olen opiskelija). Jos tilanne muuttuu voin aina ihan hyvin palata töihin. Tosin olisimme maksaneet edellisessä asunnossamme lähes yhtä paljon vuokraa kuin nyt maksamme lainanlyhennystä ja yhtiövastiketta.

Olen seurannut tiiviisti hintojen kehitystä alueellamme. Kohta on 2 vuotta asunnon ostosta aikaa ja voin huoletta sanoa, että meille on kertynyt noin 20000 voittoa (pelkästään hintojen noususta ja hyvästä sioituksesta johtuvaa). Joudumme varmaan pian ostamaan hieman suuremman asunnon, koska tässä välissä lapsia on syntynyt 2 ja tämä kaksio on hieman pieni. Saamme seuraavan asunnon " yhtä pienellä" lainalla, jos teemme tarkan valinnan, sillä nyt onkin pääomaa jo ihan mukavasti.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat