Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä miestäni vaivaa`?

Vierailija

On ollut nyt toista viikkoa tosi poissaoleva. Puuhaa itsekseen asioita, eikä kerro/puhu minulle juuri mitään. Kun kysyn, mikä vaivaa tms. niin väittää ettei mikään. Kuitenkin jotenkin luikertelee noista tilanteista nopeasti pois. Tänään kun yritin vähän pussailla, niin vältteli ja meni pian tämän jälkeen nukkumaan sanomatta edes hyvää yötä. Tosi rasittavaa.

En jaksaisi koko ajan olla tivaamassa että mikä on ja kohta ei jaksa enää kiinnostaakaan jos jatkaa tollasta.

Tiedän että saan " pettää sua" vastauksia, mutta siihen on vaikea uskoa, kun tekee ympäripyöreää päivää töissä. en tiedä missä välissä muka ehtisi. Toisaalta esiintyy my spacessissä sinkkuna ?! Mitä en ymmärrä, mutta en ole asiaan puuttunutkaan..

Onpa sekavaa, mutta onko ehdotuksia?

Kommentit (15)

Vierailija

Hei, ehkä olen aika tiukka nyt, mutta siteeraan sinua ja yritän saada sinut ymmärtämään, että elämä/parisuhde on pohjimmiltaan vakava (iloinen myös!) asia, kaikki vaikuttaa kaikkeen, ja lopulta omaan hyvinvointiin myös. Käytit seur. sanoja: vakavaa tai tärkeää...huvittelua...samapa tuo onko sielä miten totuudenmukaisesti itsestään kertonut...naiivi...meikäläistä vedätetään..? Etkö suhtaudu aika kevyesti omaan elämääsi/parisuhteeseesi..? Oletko edes halukas olemaan ja elämään ko. parisuhteessa koko elämääsi, vai onko kyseessä joku korvikesuhde? Jos tod. olette vakavissanne ei tuo kuulosta hyvältä. Itse olen aina (ennen) kunnioittanut itseäni sen verran, etten ole halunnut sietää epärehellisyyttä, puolitotuuksia ja kevyttä suhtautumista itseeni. Rakastuin kuitenkin narsistiin ja opin sietämään kaikenlaista, pientä ja isoa laiminlyöntiä, puolitotuuksia. Seuraukset tuntuvat vieläkin, vaikka suhde on ohi. Ole sinä viisampi; sinulla on vain yksi elämä, olet arvokas ihminen, joten vaadi parasta, että sinua kunnioitetaan suhteessa niin paljon, että toinen voi ja haluaa olla avoin! Hyvää syksyä

Vierailija

en ole ottanut paineita siitä sinkkujutusta sen tähden, etten koe, että tuo my space olisi kovin vakavaa tai tärkeää. Siis lähinnä jotain huvittelua, niin samapa tuo onko sielä miten totuudenmukaisesti itsestään kertonut. En tiedä, ehkä olen vain naiivi.

Jos tässä nyt meikäläistä vedätetään, niin milläs helvetillä saan miehen avaamaan suunsa?

Vierailija

Minusta on naurettavaa, että jos miehen käytös muuttuu jotenkin, niin naiset ei keksi muuta selitystä kuin suhteen. Uskoikaa huviksenne, miehillä on tunteita ja kriisejä ihan yhtä paljon kuin naisilla ja kaiken lisäksi huonommat valmiudet käsitellä niitä. Niinpä mies menee helposti ihan lukkoon vaikean paikan edessä, ei puhu eikä ota empatiaa vastaan, rikkoo mieluummin avioliiton kuin jää kuuntelemaan naisen " mikä sun on" -tivauksia.

Kerroit että teillä oli parisuhdekriisi vähän aikaa sitten ja että mies tekee ympäripyöreitä päiviä töissä. Noista aineksista syntyy jo ihan hyvä soppa ilman toista naistakin. Minä neuvoisin antamaan miehelle luvan olla etäinen ja miettiä asioita. Voit toki kysyä iahan asiallisesti, onko jotain mitä sinun pitäisi tietää ja pohtiiko hän esim. eroa, mutta älä tivaa äläkä painosta. Kerro miltä tilanne sinusta tuntuu, mutta älä syyttele. Osoita hellyyttä tavalliseen tapaan mutta älä painosta äläkä kehitä riitaa, jos sinut torjutaan. Joskus miehenkin pitää saada olla vaikea ja hankala.

Vierailija

Ehkäpä tässä täytyy vaan yrittää saada asiaan jotain selvyyttä. Tai vaatia sitä. Mutta entäpä jos mitään ei tosiaan olekaan vialla, vaan kaikki onkin vaan omassa päässä? Noh, täälä vatvomalla asia ei kai miksikään muutu :) joten menempä nyt nukkumaan, niin huomenna jaksaa taas.

Vierailija

Itse asiassa en edes tiedä ihan tarkalleen mikä tuo my space on. vosiko joku valaista. Mieheltäni en kovin selvää vastausta saanut kun kysyin.

Vierailija

kummalliselta sikäli, että jokin aika sitten meillä oli kriisi, jonka yhteydessä ehdotin ainakin väliaikaista eroa. Ei ollut hänelle vaihtoehto. Miten siis nyt sitten.

Olen miettinyt, että olisiko rahahuolia tai muuta, mutta en tajua, miksei voi niistä mulle puhua!

Vierailija

ikävä kyllä vaikuttaa hyvin pahasti siltä, että hänellä on jotain tunnollaan, jotain salattavaa, ja mahd. juuri uskottomuuteen viittaisi. Miksi ihmeessä olet miehen kanssa joka ilmoittaa olevansa sinkku, miten sitoutuneita olette, kauan olleet yhdessä?

Uusimmat

Suosituimmat