Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko hautajaisiin laittaa helmet kaulaan?

Vierailija

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Käytöksen KUltaisen kirjan esim.

tai sitten ihan kysyt vaikkapa pukeutumisneuvojalta. Koruttomuus hautajaisissa lie selviö, paitsi aidot helmet ja vihkikorut.

Se samainen hieno rouva, itse kovinkin tarkka etiketistä (hanskoja myöten jne), näet kasvatti niin lapsensa kuin lapsen lapsensakin ennen kaikkea ajattelemaan asioita siltä kantilta, että " oikeasti hieno" ei elä pelkän etiketin mukaan.

Kuten tuossa jo sanoin: jos vainajalle etiketti oli kaikki kaikessa, osannee suku jo etiketin. Jos ei, vainaja tuskin pahastuisi edes eläessään " vääristä koruista" .

Helmien aitouttakaan ei ensi katsomalta oikein kukaan erota ;-).

Ehkä väärä keskustelu sanoa, mutta minusta käsite " oikea etiketti" on lähinnä, hmm, turha.

Itse toivon omissa hautajaisissani saattoväen kiinnittävän huomiota muuhunkin kuin siihen, onko jollakulla vaikka *kauhistus* timantit korvissaan.

AP: oikea vastaus kuitenkin ilmeisesti oli " helmet ja vihkisormukset ok, muut korut ei" :). Itselläni oli monisatapäisissä " virallisissa" hautajaisissa (toinen vanhemmistani, hautajaiset sen verran " viralliset" ettemme mm. itse järjestäneet niitä vaan sen hoiti " virallinen" taho) kaulassa helmet (aitoutta en muista, omistan sekä aitoja että pukuversioita), ranteessa kultainen rannerengas ja vihkisormukset. Sitä en tiedä, paheksuiko saattoväki, mutta vainaja itse tykkäsi kys. rannerenkaasta...

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Käytöksen KUltaisen kirjan esim.

tai sitten ihan kysyt vaikkapa pukeutumisneuvojalta. Koruttomuus hautajaisissa lie selviö, paitsi aidot helmet ja vihkikorut.

Sotilashautajaisissa on upseereilla juhlapuku + kunniamerkit. Juhlapuku ei ole koruton, vaan melko pramea :), punoksineen kaikkineen.

Vierailija

Helmet ovat klassiset ja tyyliltään hyvin pehmeät ja rauhalliset. Niihin sisältyvän symboliikan vuoksi ne ovatkin hautajaisissa pidetyin koru.

Eli voit toki laittaa helmet kaulaan hautajaisiin.

Vierailija

Mutta käsi sydämellä: mitä väliä on a) helmien aitoudella ;-) b) " oikealla etiketillä" hautajaisissa?

Jos haudattava on ollut oikein tarkka etiketistä, osannee suruväki myös etiketin kuin vettä vaan. Jos ei ole ollut, niin enpä usko vainajan pahastuvan, vaikka olisi jokin muu koru päällä...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat