Ääk, Remo onkin tyttö

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä odotettiin neljättä poikaa ja yllättäen tulossa onkin ultran mukaan tyttö. Olimme miettineet vain poikien nimiä, kun olimme niin varmoja että poika se kuitenkin on. Pojalle olikin valmiina nimeksi Remo Ilmari.

Tytön nimen kanssa olenkin ihan pihalla. Tykkään " luonteikkaista" nimistä, eli ei liian pliisua, mutta ei toisaalta mitään ihan älytöntäkään (siis ei mitään Yasminia tai Chantalia, sukunimemme on tyyliä Möttönen). Nimen pitäisi olla helppo suomalaiseen suuhun, mutta mieluiten muunkielistenkin lausuttavissa.

Muutama nimi, jotka ovat päässä pyörineet, ovat Leona, Minerva, Daalia, Lidia, Miriam ja Iliana. Näistä Miriam luultavasti ei pääse ainakaan kutsumanimeksi sen takia, että sitä pitäisi koko ajan olla tavaamassa (i eikä j, ei i:tä lopussa), eikä ole helpoimmasta päästä lausua. Ilianasta mies puolestaan ei ole vielä innostunut.

Olisiko teillä ehdottaa lisää suunnilleen tämäntyylisiä nimiä? Tai mitä mieltä olette noista?

Kutsumanimi voi hyvin olla kolmitavuinen, koska se luultavasti pistetään viimeiseksi nimeksi. Ekaksi nimeksi tulee varmaan edesmenneen anoppini (nykyään ärsyttävän tavallinen) nimi Ella, ja toiseksi nimeksi ehkä Mai (tai Ella-Mai väliviivalla) tai tuo Miriam. Tai ehkä Mariam, joka on ihana, mutta vielä hankalampi tavata kuin Miriam.

En kerro isoveljien nimiä, koska en halua mitään samantyylisyyttä nimiin :) Ovat siis mieheni poikia edellisestä liitosta enkä olisi ikinä itse valinnut sellaisia nimiä kuin heillä on.

Kommentit (13)

Vierailija

Meillä olisi tullut kolmosen nimeksi, jos olisi tyttö tullut (tuli poika ja nimeksi tuli sitten Leo).

Sellaista ajattelin ehdottaan, kuin

Luna (eli lat. kuu)

muita:

Meri

Lila

Ira

Heta

Aida

Eve

Vierailija

Rosi

Rita

Ilana

Alexa

Aleksa

Aleksia

Antonia

Armida

Aurelia

Rosanna

Renata

Mariel

Teresa

Teresia

Ramona

Rosina

Rosita

Rianna

Merena

Rebekka

Renita

Viveka

Vierailija

Nora

Minea

Aala

Lilian

Mona

Meeri

Miana

Milja

Niia

Nita

Safia

Sania

Siina

Ja sitten R-kirjainta

Rea/Reea

Reena

Ria/Riia

Riona

Rosali/Rosalia

Vierailija

Lilia olisi muuten varteenotettava, mutta Mikko Leppilammen tyttären nimi :D Eli ei pysty. Aika hysteeristä, tiedetään... Samasta syystä Lumia on pannassa, Lenni-Kalle Taipaleen tyttären nimi. Livia taas oli välillä jopa ykkössuosikki, mutta sen niminen keisarinna oli yhdessä kirjassa tosi epämiellyttävä hahmo. Sen sijaan Leni pääsee harkintalistalle!

Vierailija

Romi olisi liian suoraan Romy Schneider, ja Rosa Liksom tai Meriläinen. Mutta Roma olisikin aika jännä! Kaupunkien nimistä puheen ollen Paris olisi aivan ihana, ja lempikaupunkini kaikista käymistäni kaupungeista, muttei valitettavasti sovi suomalaiseen suuhun.

Vierailija

Lähdinkin tuosta Remosta liikkeelle. Sama vauvahan siellä massussa edelleen on, vaikka sukupuoli " vaihtuikin" . :) Elikäs; tässä ehdotuksiani: (suluissa " lähde" , josta nimen olen " keksinyt" :)

Romi (mm. näyttelijätär Romy Schneider)

Roma (mm. Schindlerin listan " punatakkinen tyttö" , Roma Ligocka)

Rosa ( mm. Rosa Liksom)

Niin, miltäpä nämä melkein " Remot" kuulostavat? :)

Vierailija

Te olette aivan loistavia. Pitääkin säilyttää kaikki nämä nimiehdotukset, näistä saa takuulla osviittaa kun alkaa tulla kiire nimen kanssa :) Nyt on vielä laskettuun aikaan yli kaksi kuukautta, eli on aikaa pähkäillä.

Minulla on näköjään ongelmana, että kyllästyn parin päivän sisällä nimiin, jotka alussa tuntuvat kivoilta. Esim. Leona on omasta mielestäni tällä hetkellä liian pliisu...

Noista teidän ehdotuksista ainakin Miana, Rosali, Rosi, Aleksia, Antonia, Renata ja Rebekka ovat tosi varteenotettavia vaihtoehtoja. Ja Lila, joka minulla on jo aiemminkin pyörinyt mielessä, unohdin vain sen listaltani ekasta viestistä. Luna ja Sole olisivat myös minulle käyneet, mutta ovat miehelle ihan no-no.

Omasta mielestäni minulla ei ole mitään r-fiksaatiota, mutta nuo Renata ja Rebekka olisivat kyllä tosi kivoja! Ja se kolmitavuisuuskaan ei kyllä periaatteessa ole mikään pakkomielle, ihan hyvin voisi olla myös esim. Rosi Ella Miriam tms. Tai Rosi Ella Rebekka :) Sitten tulisi vaikeuksia valita kutsumanimi... Antonia olisi myös aivan loistava nimi, mutta mies oli ehkä sitä mieltä, että on liian " mahtipontinen" kutsumanimeksi.

Aagh, miten se ei pojan nimen kanssa ollut yhtään näin vaikeaa?!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat