Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~Jouluisten Maanantai~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (10)

Vierailija

Täällä toinen aamuvirkku, nousin ylös kans tos 5.30... Nenä niin tukossa kaikenlisäks et ei nukkumisesta mitään tullu enää. Onpahan ainaki omaa aikaa sit aamusta kun muuten päivä sitten onki aika hulinaa : )

Kävin kans lauantaina ostamas tulevalle prinsessalle vaatteita, vaikkakin niitä on jo kaapit täynnä... Niin samalla reissulla Ikeasta " tarttui" mukaan hoitopöytä ; )

Tänään pitäis metsästää vaatekaappia vauvalle kun säilytystilat pikkasen vähissä. Mutta mikäs sen mukavampaa kuin shoppailu.

Lähen tästä nyt valmistaan aamupalaa perheelle ja herätteleen koululaiset.

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!

Minni ja joulutonttutyttö 23+6

Vierailija

Kaupungilla käyty. En löytänyt mitään kivaa vaatetta vauvalle. Mutta sänky löytyi. Tai paremminkin kehto, joka roikkuu kolmen jalan varassa ja ihana verhokin olisi siihen. Hintaa vaan aivan kauheasti liikaa. lähes 400 e. Mistähän löytyis vähä vastaava paljo halvemmalla?

En tiedä muuta, mutta otti kyllä voimille tuo olematon reissu. Tuntu, etten jaksa edes kotia tallustaa muutamaa sataa metriä. Koko aamu on ollu vähän tämmöinen. Syytin vähän sitä, kun koko aamu meni puhelimessa, että saan rakennusasiat etenemään, nyt kyllä ei taida olla siitä kiinni. Pitää kokeilla, jos menis vaan levolla ohi. Sitä ennen pitää väsätä ruokaa. Poroa ajattelin käristellä:-P Nam

P-M

Vierailija

Väsyttää,väsyttää vaan edelleen! Mä kyllä saisin unta milloin vaan,mutta ei noiden kahden pienen kanssa paljon nukuta,ei edes yöllä. Esikoinen on alkanut näkemään painajaisia ja kömpii meidän väliin usein jo ennen puoltayötä,ja neiti heräilee muuten vaan pitkin yötä ja ylös noustaan tottakai seitsemältä!

Olen kyllä sitä mieltä,että meidänkin lapsukaiset nukkuu aivan liian vähän. Kaverin lapset nukkuu joka yö 12 tuntia,meillä nukutaan 10h ja siinä välissä ollaan monta kertaa hereillä,viime yönäkin neiti oli hereillä kahdesta neljään,mutta ei silti toivoakaan,että nukkuisi aamulla yhtään pidempään.

Olin lauantaina vähän kiertelemässä kauppoja,yksin! Oli kyllä ihanaa,kun ei tarvinnut juosta lasten perässä ja sai käydä kahvilassa ihan yksin ja juoda teetä kerrankin ihan rauhassa.

Meidän lindexiin oli viimeinkin ilmestynyt niitä vauvojen toppapusseja,mä olin kyllä vähän pettynyt,ei ollut yhtään mun makuuni ne. Taidan sittenkin haluta vauvalle sellaisen perinteisen mallisen haalarin.

En ole vielä ostanut yhtään vaatetta tälle vauvalle,eikä niille kovasti tarvetta olekaan,kun varastossa on laatikoittain vaatetta sekä tytölle,että pojalle. Mutta ihan omat uudet kotiintulovaatteet tähdon tälle vauvalle,huonosti vaan löytyy sellaisia jotka menee molemmille,me kun ei sitä sukupuolta tiedetä,tylsää ostaa ihan vaan valkoisia...

Niin ja se haalari on kyllä pakko hommata ennen synnytystä.

Rattaat/vaunut on myös ostettava,meillä kun tuo neiti nukkuu vielä päiväunet rattaissa ja todennäköisesti nukkuu vielä pitkään. Vauvan vaatteillekin pitäisi keksiä joku paikka...

Nyt lähden siivoushommiin!

Himpula rv26+6

Vierailija

Meillä ipanat heräsi 6.10... En jaksa ymmärtää miten muka 3- ja 5-vuotiaat tarttee niin vähän unta että oma-aloitteisesti herää noin aikaisin, ja joka ikinen aamu viimeistään 6.30!! Nukkumaan mennään normaalisti 20-21 välillä joten mielestäni liian vähän unta saavat ja minäkin saan! :-S

Mä en oo ostanut " rinssille" juuri vaatteita, kestovaippoja haalin ;-) olen päättänyt niitä käytellä. Kalliita ovat huh. Halvemmalla saa kun tilaa ulkomailta.

Massu on hiljalleen pullahtanut, tekayn sivuilta kattelin että rv 25 vauva voi painaa jo kilonkin jos on iso (ja varmaan tulee olemaan kun ekat kaksikin olivat). Mutta olen kyl tyytyväinen ettei massu ole vielä mitenkään tiellä eikä yhtään liikkumista rajoita. Ostin henkkamaukalta viidenkympin mammafarkut jotka ovat alkaneet jo pysyä päällä jeeee... Olivat meinaan ihan liian isot vielä kk sitten. Mälsä jos noin kalliit (kotiäidin mittapuun mukaan ainakin) menisivät hukkaan... Tai että käyttöaika olis vaan kuukausi. Nythän tässä on vielä hetkinen... 3,5kk jäljellä, ehkä jopa 4kk ennen kun vaavi suvaitsee saapua.

Vähän kyllä jännittää kun kolmas lapsi tulee eikä edelleenkään ole autoa. Kaikista ikävintä on se, että täytyy jatkuvasti juosta kaupassa kun ei saa tuotua kun parin päivän sapuskat kerralla. Toisaalta, jos olis auto niin mukaan tarttuis kaikkea turhaa kuten limuja ja tuoremehuja tms. painavaa, joita ilman pärjätään kyllä hyvin ja hampaatkin pärjää... Vaunupelillä kun tarttee jokaisen 1,5l pullon/tölkin ostamista harkita!

Toisaalta jos me auto hankittais niin ei olis enää rahaa ostaa sitä ruokaa :-D :-D !!

Onpa hassua olla raskaana. ;-) ja mahdollisesti / todennäköisesti vikaa kertaa. Tosin mulla on vielä noin 15 vuotta hedelmällistä ikää jäljellä, never say never... Mutta meidän 83-neliöiseen kämppään ei kyllä neljättä mahdu... Täällä Espoossa kun ei isompaa kämppää irtoa alta 250 tonnin :-S

Kamalaa jaaritusta taas tuli Sintagmalta 23+5 (nlan mukaan jo 24+1)

Vierailija

Koko aamun oon tehny lähtöä kaupunkiin, nyt kun sitten olin lähdössä, alkoi valtava vesisade, kuuro varmaankin. Odotan siis vielä hetken.

Tänään on tapahtunu taas niin paljon.... ihan kuin ois jyrän alle jääny. Mitenkähän tänkin päivän jaksaa loppuun, tiedossa vielä runsaasti ohjelmaa ja huomenna olis taas piiiiiiiiiiiiiiiiitkä työpäivä edessä. Ollaan nimittäin rakentamassa omakotitaloa ja tälle aamulle sain taas yllättäen ison pyörän pyörähtämään eteenpäin, ehkäpä tämä tästä vaikka välillä vähä toivoton olo onkin.

Gaioleko se tuumi, että on hassua olla todennäköisesti viimeistä kertaa raskaana. Sama täällä, tosin samaa kuvittelin edellisen aikana. Ihan haikea olo jo nyt. Kaipa tässä on päästään vialla;-D Ja joskus eiraskaana ollessa on tullu ihan hullu juttu, on ruvennut oikein kaipaamaan sitä isoa, möykkävää mahaa...

P-M samoilla viikoilla kuin aamullakin

Vierailija

Täälläkin herätty jo ennen kuutta, ei vaan enää uni tule millään, vaikka takana ei riittävästi unta olekaan. Aika raivostuttavaa välillä, kun voisi ihan hyvin nukkua, mutta ei vaan silmät enää pysy kiinni. Varsinkin kun takana taas pari painajaisten täyteistä yötä...

Mahaakin on vihlonut jonkin verran, ja sen olotiloja tulee kytättyä entistä tarkemmin. Menikin muutaman päivä ilman kipuja, niin siihen ehti jo tottua.

Mutta eipä tässä ihmeitä, vapaapäivä tänään ja taidan lähteä aamukahvin jälkeen liikenteeseen.

Mukavaa syyskuuta joulukuisille!

Gaijis ja piiperö 23+4

Vierailija

Täälläkin herätty paljon ennen kukonlaulun aikaa, mutta sitkeesti pyörinyt sängyssä ja sitten kun kello soi, nukuin jo sikeästi etten meinannut edes tajuta mitä pitäisi tehdä, eli nousta. Täällä epäonni sen kun jatkuu:-( Meillä on auto huollossa, juu niin tämä uudehko 7hlö maasturimme, onneksi siinä on takuu, ettei mene sekin omasta pussista. Saimme tila-auton sitten huollon ajaksi lainaksa, koska tätä korjattavaa vikaa ei löytynyt heidän normaalissa huollossa ja saimme laina auton ikkunaan sitten valtavan särön tiellä lentäneestä kivestä.. No sitten lauantaina hain postilootasta postia ja kas oli perjantain posti hakematta, no oli päätöstä äitiys pvä rahasta ja yms. ne ok, mutta työttömyys pvä raha evätty yhden paperin puuttumisen takia, selvitän tänään mitä nyt sit pitäis tehdä. Koko ajan jotain, mitähän tämä nyt sit tarkottaa.

Viikonloppuun mahtui onneksi positiivistakin, takka pystyssä ja kuivumista odottamassa pari viikkoa. Parisuhteessa menee hyvin ja viikonloppu oli mukava, mies teki lasteni kanssa mäkiauton, jonka ajamisesta mäsäksi saatiin kiva video. Ja mies saa sittenkin odottamansa yllätys synttäri bileet Tallinnassa.

Oma (.) voi hyvin ja kasvaa, vauva touhuilee kaikenaikaa ja tosissaan, mutta täälläkin ilmassa olevaa varustelua vauvaa varten ei ole meillä päin ilmassa:-( Jotenkin tuntuu niin " kaukaiselta" koko ajatuskin, vaatteita ja jotain pientä on, sekä kotia haluisin laittaa, ehkä tässä vielä kerkiää...Ihmetyttää vain, kun yleensä tässä vaiheessa on jo kaikenlaista laitettu valmiiksi ja nyt hyvä jos muistaa/ajattelee, että joulukuussa tämän pitäisi jo syntyä...

ponnari ja itu 25+3

Vierailija

Hullua tämä raskaus. Heräsin jo puol neljä. Eikä nukuttanu yhtään. Istuin hoitamassa muutamia juoksevia asioita ja pakotin itseni vielä hetkeksi punkkaan. Lopullisesti nousin heti viiden jälkeen. Sinänsä hassua tämä aamuvikkujuttu kun aina oon ollut illan virkku ja aamun torkku.

Eilen sain ostettua turvakaukalon, semmoisen autobabyn. Vähän käytetty. Hyvä, nyt enää sänky, amme ja pöytä puuttuu. Ammeen voin hakea vaikka tänään:-D Ja pöytä ei oo välttämätön, pyykikoneen päällinen on ihan ok, eikä ennen ole edes ollut, nyt vaan ajattelin että lipastollinen pyötä olisi kätevä.

Kaupungilla ajatttelin pistäytyä, vien pari tärkeää paperia eteenpäin ja käyn samalla ostamassa itselle sadekamppeita (ison takin ja uudet kumpparit) ja ehkäpä " rinsessalle" jotain kivaa. Kampissa ajattelin pyörähtää, siellähän on pari kivaa liikettä, tosin ovat aika hintavia, mutta ainahan voi käydä katsomassa.

Vois tässä aikasa kuluksi vaikka jotain aamupalaa askarrella koululaisille tai vaikka leipoa jotain pientä kivaa

P-M 25+1

Vierailija

Täällä heräilin vasta äsken...söin aamupalan ja nyt tulin katselemaan mitäs teille kuuluu. Aurinko paistaa ihanasti ja toivottavasti ei enää sada. Synttärit meni hyvin sain mariskoolin mitä olen havitellut jo kauan ja vauvalle tuli tossut ja samaan sarjaan kuuluva hattu.

Tänään iltavuoro plääh odotan vaan alkavaa äitiyslomaa kuin hullu..maha on kuitenkin jo iso ja haittaa hieman työntekoa. Ja välillä tuntuu että en jaksa enää yhtään töitä! Vaikka onhan se kiva että on jotain tekemistä mutta...

Mies on työmatkalla ja mulla tiedossa yksinäinen ilta. No huomenna avokki tulee jo kotiin. Noista tavaroista meiltä puuttuu joku lipasto vauvan vaatteille kun niitä on todella paljon. Mutta kaikki muut tavarat on jo hankittu. Jeps nyt lähden valmistautumaan töihin lähtöön.

sannis85 ja masuasukki 26+4

Uusimmat

Suosituimmat