--@ --@ SyysSissien maanantai @-- @--

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ja tästä se uusi viikko taas alkaa. Laittakaahan joku muu eiliset, joka sen taitaa...

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

sniif, kohta tulee taas ilmoituksia uusista nyyteistä, mullakin taas eilen supisteli, mutta ne loppuu aina ennenkuin muuttuu tarpeeksi säännölliseksi.... neuvolasta oon odotellu soittoa, kun pe piti käydä kaupunginsairaalassa kokeissa kun pissassa oli jotain häikkää, oon jättäny soittopyynnön, mut eipä oo kukaan soitellu.....no, jospa he kohta palailevat ruokatunneiltaan.

Pitkästä aikaa oli ihan kuuma olla ulkona puistossa, ja tulikin nautittua oikein urakalla, jospa vielä alkais supistamaan, et sais nyytin itsekkin...no, kohta ikkunoiden pesuun

maitohamsteri ja kirppu 39+5

Vierailija

Onnea Haikaranpolska! Mikä IHANA prinsessa!:)

Voi kun saisi itsekin jo vauvan syliin... Mutta nyt onneksi tietää jo, että ei tätä raskautta kestä enää ainakaan kahta viikkoa kauempaa..;)

t.pikkuvarpunen ja poikanen la 6.9

Vierailija

Meillä on siis sellainen käytäntö, että uudelleensynnyttyjät käyvät vkolle 36 asti 4 vkon välein ja siitä eteenpäin 2 vkon välein. Tarkistin just neuvolakortista, että mulla on neuvolakäyntejä ollut tähän mennessä 10 kertaa, joista 3 lääkärikäyntiä....Tämä uusi käytäntö on kuulemma otettu käyttöön viime vuonna ja Stakesilta on tullut ohjeet. Siltikin kaikki tuntemani äidit, vaikka olisi 5. lapsi kyseessä, ovat käyneet lopussa viikon välein. Olen tästä asiasta neuvolassakin keskustellut, mutta eipä ole lisäaikoja herunut. Kun kuulemma kaikki on hyvin. Vaan nytpä ei sitten ollutkaan, kun tosiaan edellisestä kerrasta oli se yli 2 vkoa. Sanoinkin tälle tädille, että eihän se sitä tarkoita, että jos edelliset raskaudet menneet hyvin, etteikö tässä tulisi jotain ongelmia. Serkkunikin sanoi, että hänelle tuli raskausmyrkytys vasta 3. raskaudessa, vaikka aiemmissa ei ollutkaan mitään ongelmaa...

Mua jotenkin ketuttaa se, että mun mielestä säästetään väärissä asioissa. Tässä vaiheessa raskautta äidin mieli on muutenkin herkkä ja aiheutetaan turhaa stressiä ja päänvaivaa. Ja sitten kun tulee tällaisia ylläreitä, että vauva ei ehkä olekaan alaspäin vaan saattaa olla perätilassa, niin tulee kiire. Äitipolilta jo soittivat ja menen sinne tsekkaukseen jo keskiviikkona.

ONNEA muuten vauvansa saaneille!!!

Ja Typykälle lohtuhalit heitteillejättö -olosta! Kummaa toimintaa kerrassaan. Eipä tuo äitipolikaan mikään maailman kivoin paikka ole ja aika nihkeästi ottavat sinne. Toivotaan, ettei vauveli ole hirveän iso -kokemustahan sulla siitä jo on ja siksi ihmettelenkin mikseivät tsekkaa tilannetta. Kait sekin on sairaalasta kiinni ja HUS ei ole mikään ystävällisin paikka. Monet paikallissairaalat suhtautuvat asiaan kuin asiaan paljon ystävällisemmin ja ymmärtäväisemmin. Ihan sama on neuvolan kanssa -mä olen meganeuvolan asiakkaana, eikä meillä ole edes omaa lääkäriä...

-Ultsi + Lahja 38+4-

Vierailija

Ja täällä vielä! Yhtenä kappaleena. Perhana sentään. Kyllä niin teki mieli tirvasta sitä lekuria!!! :D

Eli, polilla kävin. Lekuri ihmetteli, miksi mun la ei ole siirretty vaikka alkuraskauden uä vauva oli 1vko ja 2 pvää pienempi... Eli nyt vasta kai olisi la käsillä. Neiti alapää (siis mun pyhin) meinasi, että kanavaa jäljellä reilu 2cm ja vain sormelle auki. Sielä sitten oli samalla se mun ensimmäinen sisätutkimukseni.

Torstaille antoi seuraavan uuden ajan. Onhan se toki selvä, että ei kannata alkaa käynnistään jos kerran paikoissa ei ole mitään sen parempaa merkkiä... Toivottavasti sitten sillon olisi paikatkin paremmassa hapessa, mutta tuskin lähtee ennen torstaita itellään tulemaan.

Mutta, isäntä lähti takasin töihin ja lapsenvahti kotiin. Lupasi kuitenkin tulla torstaina uudelleen :) Itse laitoin pyykkikoneen päälle, samoin tiskikoneen. Nyt pitäisi lähteä kauppaan ja alkaa ruoan laittoon. Esikoiselle soitin sairalan parkkipaikalta ja ei antanut mulle lupaa tulla kotiin ja kysyi, että jokos sä olet sen iiron synnyttänyt... ;D

Jollekin oli tullut lähtö, sori en muista kenelle, tsemppiä! Parempi onni, kuin mulla!

T: masun kasvattaja vm78 ja iiro

Ai niin, aamulla lähtiessä, minä itkin ja neiti pyyhi mun kyyneleet ja silitti poskea, meinasi, että, äiti sun pitää nyt mennä. :D

Vierailija

Tulleekohan kohta vettä ja salamoita.

Noista Neuvoloiden käytännöistä ei sitten koskaan tiedä - Tosi paljon on paikkakunta kohtaisia eroja. Stakesihan vain antaa omat suosituksensa ja kunnat/kaupungit päättää miten toimia :) Meillä on myös rv 36 eteenpäin viikon välein käynnit - Ilmeisesti kaikilla, kun ei minullakaan mitään erityistä seurattavaa ole (kaikki niin hyvin, kuin vain voi olla) ja toinen raskaus kyseessä.. Mutta meillä ei ole kuin 2 lääkärikäyntiä raskauden aikana, suositushan on kolme. (toisaalta ovat hyvin joustavia ja lääkärille pääsee aina kun joku huolestuttaa, itekin oon käynyt sen 3 krt) Mulle ainakin noin ylipäätään on th aina muistuttanut että puhelinta saa käyttää ja lisäkäyntejäkin järjestyy varmasti aina kun tahtoo :) Kesällä mulla oli pitkä, parin kuukauden tauko käynneissä, kun oli sulku.. Mutta kävin sitten hoitotunnin aikana pikaisesti tarkastamassa että kaikki ok.

Typykälle kyllä suuren suuret halitukset! Aika uskomattomalta kuulostaa..

Vm:lle myös lohdutukset - mutta toisaalta ymmärrän heidänkin kannan, jos kerta la olikin tosiaan myöhemmin, eivätkä vielä käynnistelekään :) Harmittaa vaan teitä tietysti kun tässä vaiheessa ilmenee ja kun olit varmasti valmistautunut käynnistykseen.

Mutta poistun taas takavasemmalle..

Vierailija

Maanantaiaamu toimistossa... Olenko ainoa Syyssissi, joka sinnittelee viela toissa??? No, taman pitaisi olla viimeinen viikkoni. Olen siivonnut toimistoa niin, ettei se tunnu edes enaa omalta - tutut paperipinot ovat pienentyneet - kadotakseen perjantaihin mennessa kokonaan...

Miehen kanssa eilen puhuttiin aitiyslomasta, ja toivomme kovasti, etta voisin olla kahdeksan kuukautta kotona. Vauva on silloinkin viela niin pieni... mutta ensi kesan yli voisimme sitten sinnitella miehen ja Mummin avulla.

Olo on erittainkin hyva tana aamuna. Valilla tulee sellaisiakin hetkia, ettei oikein edes muista etta on raskaana. Huomaan, etta eniten minua vasyttaa, jos joudun olemaan samassa asennossa pitkaan tai en saa raitista ilmaa. Olimme seka la iltana etta eilen ip kylassa, ja eilen ip alkoi tuntua silta, etta jos en paase ulos kavelemaan, alan huutaa suoraa huutoa! Mies lahti sitten mukaan kivalle kavelylle puistoon, se teki gutaa. Ajattelen, etta ensi viikosta voisin tehda sellaisen pienen aamukavelyn joka paiva vietyani kolmevuotiaani ' kouluun' (taalla kolmevuotiaat aloittavat koulunimikkeella, vaikka se varmaan lahinna vastaa meikalaista tarhaa). Tanaan oli pikkuisen eka ' koulupaiva' , kylla oli jannaa!

Vm78, toivottavasti saat jo nyytin syliisi, viikko ja paivamaarasi tuntuvat aika uskomattomilta! Tsemppia vaan.

Ja mukavaa maanantaita kaikille!

Vierailija

Onko nyt uudet ohjeet, että viimeisen kuukauden aikana käydään vain joka toinen viikko neuvolassa? Itsekin ihmettelin kun mulle laitettiin kaksi viikoa väliä käynteihin. Luulin että käydään kerran viikossa. En muuten ihmettele paineiden nousua, kun selkä kipeänä odottelit vuoroasi. Toivottavasti saat kotona rauhassa paineet laskuun ja kyseessä olisi ollut vain joku hyppäys. Selkäkipu on kamalaa. Mulla on sitä ollut tässä raskaudessa ihan riittävästi. Jaksua sinulle

terv peikkoäet

Vierailija

Vm75 ja Rotjalle paljon tsemppiä!!!! Uutisia odotelaan kovasti ja hengessä ollaan mukana. 8)

Oma olo on suorastaan loistava. Maha alkaa olemaan vain tiellä, muuten ei edes huomaisi olevansa raskaana. Nyt luulen että rautatabletitkin on alkanut tehoamaan koska olo on virkeämpi ja energisempi. Tosin viimeksikin luulin niiden nousseen ja siella 98 ne vain olivat- Vaihdoin nyt rauta merkkiä, josko tämä olisi tehokas rauta.

Jellonamami, mää olen vielä satunnaisesti töissä. Tosin teen vain muutamia tunteja viikossa töitä mutta kuitenkin. Äitiysloma on alkanut kyllä jo mutta koska saan minimi päivärahaa jokatapauksessa (olen pääsääntöisesti ollut kotiäiti esikoisen syntymästä) ei työnteko haittaa senkään puolesta. Lisäksi koska rakastan työtäni, se on lähinnä harratus, teen sitä mielelläni niin pitkään kuin vain voin ja se tuntuu hyvältä. Lisäksi ammattini on hyvä siksi, että se mahdollistaa pääsääntöisen kotona olemisen lasten kanssa. Mies hoitaa silloin kuin itse olen töissä.. Tulipa oikein palopuhe työni puolesta. 8) 8)

No mutta, nyt taas lapset päiväunille ja taidampa sillä aikaa silittää pyykit jotka odottavat!! 8)

Fiia masu 36

Vierailija

Haikarapolska pyysi lähettämään terveiset kaikille syyssisseille! Ovat kotiutuneet viime torstaina, mutta palstailu on vielä jäänyt. Palailee varmasti myöhemmin kertomaan tarkemmin kuulumisia.

Nopeasti luin tämän päivän pinon ennen esikoisen hakua päiväkodista. Tsemppiä kovasti vm 78:lle, on varmasti rankkaa, kun on jo henkisesti valmistautunut, että jotakin jo tapahtuisi ja sitten lähetetään vielä kotiin.

Toivottavasti Rotja pääsee jo tosi toimiin!

Minäkin ihmettelin tuota Ultsin käyntien vähyyttä. Olen itse toiskertalainen ja terkkari kyllä totesi, että viikon 36 jälkeen sitten kerran viikossa neuvolaan, eikä mulla tällä hetkellä ole mitään poikkeavaa arvoissa eikä muutakaan erityistä seurattavaa. Ilmeisesti käytännöt kuitenkin vaihtelee, koska kun meillä oli kesällä sijainen neuvolassa, niin se olis laittanut mulle viikolta 30 seuraavan käynnin viikolle 36 ja ajattelin itse, että se on ihan ok, jos kerran näin kuuluu mennä, mutta kun oma terkkari palas, niin johan oli käynti viikolla 33 ja viikolla 35 eli kai se on sitten jonkin verran terkkaristakin kiinni.

Kovasti tsemppiä ja iloista mieltä kaikille! Itse huomaan, että loppuraskautta kohden mieliala kyllä heittelee enemmän ja pikkujututkin saa reagoimaan välillä vähän turhankin paljon. Muuten ei voi valittaa, fyysinen kunto hyvä, supistuksista ei tällä hetkellä tietoakaan ja yötkin menneet hyvin (koputtaa puuta). Joten eiköhän tässä mennä lokakuuta kohti ;)

Unikko huomenna poksuu rv 37

Vierailija

No voihan hemmetti VM78!! Tylsää että jouduit takaisin kotiin!! Sä kyllä kuulostat ihanan reippaalta silti, tsemppiä!!

Samoin tsemppiä Rotjalle!

Pippurimamma, mä vollotin kun vesiputous!! Ihana kertomus, kiitos siitä! Mun ei ehkä pitäs enää tosian lukea mitään tuollaista kun itku on taas niin hemmetin herkässä.

Eilen paruin kyl muutenkin tämän tästä. Pitkämäen mitalista, maamme laulusta ja sitten itsekseni sitä että jos mä kuolen synnytykseen niin pitääköhän mies mun koirani (mulla siis oli tuo piski jo aiemmin) kun mies on koiralle jopa mua paljon tärkeämpi ihminen.. Ja ettei kissoja saa erottaa toisistaan eikä mielellään koirastakaan jos en tuu takas jnejne. Tajusin sentään pitää suuni kiinni kun tiedän että nuo jutut ei ole kivaa kuunneltavaa..

Kihlistä ei käynnistetä joten odottavan aika on pitkä =D. Kaikki ihan ok ja arvioitu paino laskettuun mennessä olis sit siinä 4 kilon paikkeilla. Tällä hetkellä ultran mukaan 3.2 mutta lääkäri sanoi et hänen mielestään se kyllä on 3.5.. No sittenpä sen näkee kun vauva tulee maailmaan. Meinasin kyllä mukiloida mieheni kun hän totes iloisena lääkärille että no niin, 4 kiloa, hyvä, sehän on sit just sopiva.. Heh, vai että just sopiva... =). Kohdunsuu oli kiinni mutta vähän pehmentynyt. Hyvä että edes niin. Nyt sitten vaan odotellaan milloin pikkuinen (??) tulee!

Nyt mä lähden syömään jotain kun huippaa jo tämä istuminenkin..

Colis ja Kihlis 37+4

Vierailija

Mulla oli naislekuri, sellainen lyhyt tukkainen. Nimeä en enään muista. Toinen lekuri on sitten kai mies, mitä mulle neuvolassa puhuttiin. Itseä kyllä ihmetyttää vieläkin se käytäntö täällä meidän neuvolassa, että ei sitten siirretty sitä la. No saa nähdä käynnistetäänkö torstaina vai laittavatko vielä uuden ajan maanantaille. Toki voisin torstain valita, kun esikoinen syntyi myös torstaina. Ties vaikka sitten olisimme siellä yhtä aikaa, tai sitten minä pääsen pois, kun sinä tulet sisään...

Vierailija

Mä oon jo kyllästynyt tähän odotukseen jo. Haluisin jo synnyttään. Tänään mun mielestä olisi ollut hyvä päivä, mutta joopa-joo ei mitään tuntemuksia. Joku ihmeen limaklöntti multa tuli, mutta luulen, että se oli jotain valkovuotoo, en tiedä. Tänäään oon taas jynssännyt ja pessyt paikkoja, väsy tulee, muttei supistuksia :(

Kewako se kirjoitteli nukkumisesta. Täällä yksi väsynyt kanssa. Viime yönäkään en herännyt lainkaan, nukuin 00.00-08.30 + reilun tunnin päikkärit ja nyt taas vois mennä nukkuun. Mullahan oli kans sitä päänsärkyä, ja oon omatoimisesti popsinut myös monivitamiineja, joissa on myös rautaa, mutta en tiä auttaako tähän oloon muuta kuin synnyttäminen...

Jaksamista teillekin naiset, kyl tää kai tästä... vali-vali :)

Mammavirtahepo rv 39 + 3 (tuntuu kyllä rv 45:lta)

Vierailija

Pakko tulla tänne purkamaan pahaa oloani. Yleensä olen kyllä niin kovin reipas ja iloinen, mutta tänään sitten totaalisesti luhistuin :-/ Kävin nimittäin neuvolassa. Ekana odottelin sinne pääsyä 15minuuttia, tädillä ei ollut asiakasta, kunhan jotain teki ja antoi odotuttaa. Sitten mittasi paineet ja alapaine noussut aika paljon (110/72 -> 116/86). Tuumasi, että täytyy mitata uudestaan myöhemmin, mutta saatiin sama tulos. Kyseli vointiani ja sanoin, ettei ole kehumista tän mun flunssani takia (sain siis perjantaina ab-kuurin poskiontelon tulehdukseen) ja selkäni on sanonut yhteistyösopimuksen irti. Hän siinä katteli sitten kalenteria, että sullehan oli varattu uusi aika ensi viikon torstaille, jolloin mulla on la, että aikaistetaan sitä vähän -KAHDELLA PÄIVÄLLÄ, kun on noi paineetkin koholla. Mä siihen sitten, että ihan sama onks se 2 päivää aikaisemmin vai ei, että muutenkin käyn täällä niin harvoin ja tässä taas huomataan, että kun viime käynnistä on jo yli 2 vkoa niin siinä ajassa ehtii tapahtumaan vaikka mitä, esim. paineet nousta.

No, mittaili masua ja totesi, ettei tunne vauvan päätä alhaalla eli pitää mennä tsekkauttamaan se äitipolille. No, mielelläni minä sinne meen, ettei synnytyksessä tule ylläreitä, mutta taas sama homma, mitäs pitävät niin pitkiä välejä käynneissä. Mulla oli niin ahistava olo koko hommasta, että mua alkoi itkettämään ja sanoin, että mä olen tosi väsynyt, kun en ole reiluun viikkoon pystynyt nukkumaan flunssan ja kipeän selän takia. Täti siihen, että ainahan sä voit soittaa äitipolille, jos siltä tuntuu. No, niin voin, mutta ei sinne niin vaan mennä. Sen kerran kun olen äitipolille soittanut, ovat vaan kehoittaneet soittamaan neuvolaan. Ja neuvolan puhelinaika ei ole kuin klo 12-13...Rupesi siis kertakaikkiaan ahistamaan koko neuvola; tuntuu, että koska olen uudelleensynnyttyjä, niin kaikki menee vanhasta muistista ja meidät ikäänkuin unohdetaan. Mitä väliä, vaikka paineet nousee tai vauva on saattanut kääntyä perätilaan -pidetään vaan loppuun asti 2vkon väli käynneissä, kun on kerran Stakesilta ohjeet saatu. Argh.

Ehkä mä otan asiat liian vakavasti, mutta ketuttaa kumminkin. Tähän saakka on kaikki mennyt todella hyvin *koputtaa puuta* mutta silti on vähän sellainen heitteille jättö -olo. Olin jo aikaisemmin ajatellut ottaa puheeksi tän mun kipeän selän ja kysyä, onko mahdollista saada jotain kipulääkettä tai sitten mahdollisesti keskustella äitipolin kanssa, mitä tehdä. Mua ihan oikeasti pelottaa, pystynkö mä synnyttämään, kun sängystä noustessa menee jalat alta, kun selkään sattuu. Mullahan on ollut selkäkipua jo monta vuotta, edelliset raskaudet ovat menneet hyvin, mutta pari kertaa on mennyt selkä niin pahasti, että olen joutunut sairaalasta hakemaan kipupiikkiä laukaisemaan se kipu. Ja kokemuksesta tiedän, että selkä on aika kovilla kun synnytetään...

Sinänsä siis hyvä, että sain sen lähetteen sinne äitipolille, niin voin heidän mielipidettään sieltä kysyä. Käynnistystä en haluaisi, mutta kait sekin tilanteen mukaan katsotaan. Vauva voi ihan hyvin, suurempi huolenaihe tällä hetkellä on äiti.

Kommentoin viestejänne myöhemmin, sori omanapainen viesti!

-Ultsi + Lahja 38+4-

Ps. Tämä samainen tätihän ei saanut silloin keväällä sydänääniäkään kuulumaan, sekin oli kyllä ahistava tilanne!

Vierailija

Moi! Yhä vain kirjoittelen tänne vaikkakin harvakseltaan.Elämä menee eteenpäin ja ajatukset on VAIN vauvassa ja syntymässä.Nyt tuntuu että olen valmis synnyttämään.Turvotusta on kovasti ja siitä johtuen tuntuu ettei veri kierrä päänupissa.Pää on siis TOSI TOSI kipeä,mutta kun verenpaine on hyvä niin ei kuulemma syytä huoleen.Mielummin ottaisin kipeitä turhia supistuksia kuin pääkivun ja alati tuntuvan huimauksen.Kädetkään ei puristu nyrkkiin vaikka kuinka yrittäisin.Vali vali.Täytyy lähteä nauttimaan auringon paisteesta(joka lisää päänsärkyä) ja syysilmasta.Supistus rikasta päivää kaikille!!

Satakieli ja 38vkoa, jos oikein laskin....

Vierailija

Mulla menny viikonloppu ihan töllön edessä. Lauantaina nimittäin hain sen bb paketin ja eilinen menikin sit sitä katellessa.... Kävin lukemassa aina välissä teidän juttuja, mut en jaksanu kommentoida.

Oikein paljon onnea Aurinkotyttärelle! Ihanan kuvan olit laittanu!

Mulla ystävä teki eilen sen vyöhyketerapiahoidon. Eka kerta ei kuulemma aina auta kuten ei mullakaan. Alkohan mulla heti supisteleen ja illalla niitä tuli aika kovastikin ja tosi kipeesti. Mut sit taas lopahti. No keskiviikkona uusitaan hoito ja painellaan pisteitä vähän enemmän. Toivotaan et meilläkin pikkuinen ois tällä viikolla sylissä.

Mutta tulen myöhemmin jatkaan. Menen nyt nauttimaan teestä töllö n ääreen.

Uma81+Vesli 38+3

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat