Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****SYYS 04 Alkuviikko! ****

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

En oo ehtinyt koneelle, oli vieraita useamman päivän. Takana kiva viikonloppu ja paluu arkeen oli karu, miehen loma loppui ja nyt ollaan vietetty sisäpäivää kipeän Nekun ja vielä terveen Minin kanssa. Onneks tänään ei ole ollut kuumetta.. Mutta yöllä molemmat lapset heräili tunnin välein ja aamu alkoi 6.15. Hooh.

Tea, mulla sama juttu, et nyt periaatteessa nautin kun Mini vielä vauva, soma pullero, joka hymyilee ja on aina niin iloinen, ,mutta silti odotan aikaa, et ois jo isompi.. Vaikka elämä onkin paljon helpottunut ja lapset jo paljon " leikkii" yhdessä. Voimia väsymykseen!!

Hellille myös kovasti jaksamisia, tää väsymys on uuvuttavaa ja illalla jo ahdistaa nukkumaan meno, kun tietää, et kohta taas pitää herätä..

Myöhästelystä, mä oon aina ollut tosi täsmällinen ja aina ajoissa, lasten myötä on tullut kuitenkin myöhästeltyä, mut ajoissa haluaisin aina olla.

TP, mä varmaan hankin jotkut välikausikengät, jos viime vuotiset pienet, kun saappaat ei kovin kivat jalassa joka pvä..mut kattoo nyt.

Mersu, ihania kuvia s-postissa! Ihan haikea olo tuli...

Ankkis, toivottavasti työkiireet hellittää!

Tomera, onnea uuteen kotiin ja kiva kuulla teistä!

Tytöt nukkuu, mä mursusin uuttaa Lontoon rae-fazerin sinistä, ei kyl ollu kovin ihmeellistä, aika outo yhdistelmä, mut suklaa aina maistuu.. Oon koko pvän oottanut, et mies tulee töistä. Kai tähän taas tottuu, et lasten kans kolmestaan ollaan.. Nean piti huomenna mennä kerhoon, mut ei onnistu nyt kipeänä. Mua masentaa tää syksy, kun ei sellaista hyvää ystävää täällä. Mukava naapurikin lähti töihin. Tuntuu vaan ankeelta tuleva pimeä talvi jne. SYnttäreitä pitäis miettiä Nekulle, mut tuntuu et ei energia riitä mihinkään, ainakaan leipomiseen. Oli varmaan muutakin mielessä. Niin, luumu ei sopnut Minille, posket tuli karmeen näköisiksi, mut onneks maha kestänyt. Niin tai, se ei siis toimi ilman Movicolia. Nyt eilen sai riisinuudelia, ilmavaivoja ollut sen jälkeen ja kärttyisyyttä, ota näistä nyt selvää. AUtokoulukin stressaa, kirjallisia varten en oo harjotellut yhtään ja mielessä karmiva ajomatka Messukeskukselta Pasilan asemalle. Kiljuin järkyttyneenä, et ONKS TÄS MÄKILÄHTÖ!!?? kun pysähdyttiin liikennevaloihin keskellä mäkeä (aamuruuhka-aikaan ja auton olin onnistunut aiemmin sammuttamaan näissä mäkilähdöissä monta kertaa..) No päästiin ehjänä perille, mut kyl mua hirvittää. Ois pitäny kortti ajaa sillon 10 vuotta sitten. Sekavaa selitystä, parempi lopettaa. Koitan ehtiä useammin.

Ai niin T@hti, ihanaa et oli mukava reissu!

Jatu, tulee ikävä kun sua ei sitten enää päivisin näy täällä palstalla! :-(

Mut nyt meen..

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija

Myöhässä-keskustelu on kirvoittanut hedelmällisiä mietteitä. Päädyin Ynksynkin keksimään malliin, jaan ajoissa olemisen haasteen pienempiin osiin. Ensin on ehdittävä pukea vaatteet tiettyyn aikaan, sitten syötävä, sitten reppu kuntoon jne. Niin aamuun saa enemmän onnistumisen kokemuksia kuin sen kertakaikkisen musertavan myöhästymisen. On myös helpompaa äidille, joka on siis yleensä heikoin lenkki aamuketjussa.

Opelta kysyn myös mielipidettä auton käytöstä, että toivooko hän meidän tuovan koululle, jos sillä voi välttää myöhästymisen. Tavallaan minusta se voi opettaa luottamaan " pelastavaan enkeliin" , toisaalta myöhästymisestä voi tulla ekaluokkalaiselle liian iso stressi ja siinä ymmärrän Ankkiksen puheenvuoron. Ainoa ongelma on, että autoileva äiti voi olla ihan yhtä myöhässä kuin kävelevä ekaluokkalainen.

Känny. Poikasella ei ole. Samat syyt kuin t@hdellä.

Unettomuus. 1v1kk ja Kaunokainen nukkuu yöt läpeensä. Nyyh. Se on meillä ohi kokonaan. Ei valvominen - nyyh, vaan vauva-aika. Jaksamista zombioloon, helli, enkeli ja tea.

Mmmm. Mmmm. Mmmm. Ayap - Väkkärä. Liittykää halauspiiriin.

Kukkuu

Vierailija

Virkeillä aiwoillani luin/ymmärsin, että teillä on keittiössä muovimatto, joka jäljittelee kivilattiaa. Onneksi ei sentään :D Ehkä ne tasot voi tosiaan uusia myöhemminkin :) Anteeksi sohlailuni.

Bongattiin vuokrailmoitus, ihan mummolan lähellä rintamamiestalo, ihana iso piha ja epäilyttävän halpa vuokra. Asumiskulut lähes puolittuisi. Hmmmm. Pieni okt toki, 80m2, mutta heti alkoi pihahaaveilu taas. Täytyy käydä katsomassa. Edullinen vuokra vois olla vaihtoehto nykyiselle, ei näillä koroilla ja vastikkeilla " omaan taskuun" hirveesti lopulta mene :(

Sen verran meillä virtaa tuossa isommassa neidissä, että huomenna on puistotätipäivä. Miehen vuoro saada flunssa, jää huomenna kotiin potemaan. Harkitsen mummolavisiittiä aamupuiston jälkeen - kipeä mies kun on niiiin kipeä, että voisi levätä täällä rauhassa. (Lue: en jaksa sitä voivottelua)

-t

Vierailija

Niin se aika menee, mun pikkuinen syystaaperoinen oli reippaasti tänään tosiaan ekaa päivää hoidossa. Tänään tehtiin paperit ja vähän leikittiin ja tutustuttiin ja ylihuomenna sitten on oikea hoitopäivä. Aloittaa nyt 2 pv / vko yksityisen pph:n luona, noina päivinä äiti-ihminen sitten yrittää hoitaa rästissä olevia juttuja ja opiskella¿ tuon pikkuruisen täystuhon kanssa se ei kyllä onnistu mutta ehkä mummu joskus ottaa sen hetkeksi niin saa keskittyä. Katotaan miten lähtee menemään. Saa siellä ainakin kavereita ja ehkä oppii vähän leikkimään muiden kanssa.

Nyt tarttis lähteä ostamaan kerhotossuja pojalle. Ostoslistalla olisi myös goretexit, kumisaappaat, hanskoja lisää ja pikku-ukolle ruoka-kauluri ainakin. Tämä tavaran määrä näyttää olevan vakio, olen kovasti yrittänyt vähentää tätä rojua nurkistamme ulos pistämällä pieniä vaatteita yms. pois mutta uutta tulee sitä mukaa lisää kun toisesta päästä vähenee¿.

Myöhästymisestä en edes kehtaa sanoa mitään. Mä olen aina myöhässä. Kamalaa. Mä yritän ja yritän mutta joku aikavaras vie minuutit mun kellosta ja en todellakaan halua opettaa poikiani tälläisiksi myöhästelijöiksi. Juosten mennään aina. Yritän muuttua. Lupaan teillekin yrittää. Mäkin inhoan odottaa muita, enkä todellakaan halua että mua joudutaan odottamaan. Juniin yms. olen aina, siis AINA juossut. Ja ehtiyt :)

nyt pikkuinen heräs, menen taas. Mutta taustalla jutuissa ja hengessä mukana. :)

äk

Vierailija

Espoossa mekin asutaan ja täällä tosiaan ei ole 3-v tarkastusta lainkaan vaan vasta 3,5 vuotiaana.

Oon ihan pihalla teidän jutuista,en ole moneen päivään käynyt koneella.Meillä oli viikonloppuna pojan ekat 3-v synttärit ja oon ihan poikki.Neiti heräillyt öisin melkein tunnin välein itkemään:(

Onnittelut tämän päivän sankareille,oliko Ida tänään?

Nyt meen nukkumaan kun molemmat nukkuu.Alan olla oikeesti ihan puhki.

Helli

Vierailija

Kekseliäillä aivoilla kekseliäitä otsikoita.

Kylppärirempasta vaan, PiLe - ollaan nyt kierrelty muutamaa asuntoa katsomassa (ja aina on ollut kiva palata kotiin :) ), melkein kaikissa kylppärit ihan selkeesti saneerauksen tarpeessa. Välittäjä on niin " ihania" , kun niillä ei enimmäkseen ole mitään hajua noista hommista. " Vähän vaan uusitte laattoja" . " On siellä vesieristykset kunnossa, 90-luvulla remontoitu." Nykyiset määräykset on tosi tiukkoja vesieristysten., lattiakaivon korokkeiden yms. suhteen, mutta minusta se on vaan hyvä. Mehän vedettiin tuo meidän kylppäri ihan betonia myöten uusiksi. Nyt on vesieristys lattiasta katonrajaan kunnossa - ja ah niin ihana lattialämmitys! (sähköinen)

Ja Pile, miehelle terveisiä - ilman muuta keittiönkin lattia uusiksi, jos kerran remppamieskin on hommattuna. Toooosi paljon pienempi homma kuin kylppärin remppa. Siinä kohtaa se " vähän uusitte laattoja" pitääkin paikkansa. Uusi lattia, iloinen vaimo? :)

Siskoni leikittää Vennaa. Ei ollut tyttö vielä kerhokunnossa, räkää riittää ja puistossa väsähti (ei puistotädillä toki vielä ollut vaan tuossa " kotipuistossa" ). Katsotaan josko huomenna jo palattaisiin arkeen ja äiti pääsisi Westendinrannan aamulenkille ökytaloja ihmettelemään.

Eipä muuta nyt mielessä.

Eikun onpas: Jatulle onnea työpaikasta ja tsemppiä uuden elämänvaiheen alkuun!!! Ja Hilulle onnea opiskelupaikasta!!

- tea -

Vierailija

mun pikkuinen (isompi siis) on tänään ekaa päivää hoidossa. nYyh.

Huomenna meillä onkin 3v neuvola. Siitä tarinaa sitten huomenna lisää.

nyt kiirus, tulin vaan nostamaan pinon ettei katoa.

äk

Vierailija

Pikana vain kysyisin syysäideiltä jotka asustavat Espoossa. Onko teidän neuvoloissa sama käytäntö kuin meillä (luulisi, kun samassa kunnassa ollaan ...). Yritin varata tyttösen 3-v. neuvolaa ja minulle meidän th sanoi että täällä olisi seuraava tarkastus vasta 3½ vuoden kohdalla eli meidän tapauksessa vasta maalis-huhtikuussa. Tämä kuulemma siksi että ko. tarkastukseen liitetään näön tarkastus ja homma kuulemma sujuu paremmin tuon ikäiseltä kuin tässä vaiheessa ..

Alli

Vierailija

joo, 3,5v meilläkin. oonkin ihmetellyt, että mitä ihmeen 3-v neuvoloita muilla on :) lääkärinla onkin vasta 5v. mitat ajattelin ihan kotosalla 3-vuotiaastamme ottaa. Neuvolassakin me kyllä käydään kerran kuussa pikkuisen kanssa, voisihan ne siinäkin samalla katsoa. Mulle neuvola on lähes pelkkä mittala, kysyn kysymykseni ja kerron huoleni yleensä ihan muualla. Kuten täällä :)

Täällä kaksi räkäistä neitoa ja yksi huonosti (taas) nukkunut äiti. onneksi siskoni tulee kohta visiitille. tehdään siskonmakkarakeittoa visiitin kunniaksi :)

:) :) väsystä huolimati

- tea -

Vierailija

Saapa nähdä, toimiiko nämä sivut nyt, antavatko kirjoittaa... monena iltana olen yrittänyt kirjautua sisään, mutta ei ole antanut. Tökkii, tökkii...

Lomat on nyt lusittu. Vielä huominen vapaata. Ihana on ollut (kesä)lomailla, tosin säät eivät ole suosineet. Mutta viis siitä. Olemme lasten kanssa vain loikoilleet ja nukkuneet. Jopa aamuisin herätys on ollut tuossa kahdeksan maita, mikä on siis meille t-o-d-e-l-l-a myöhään (vrt. siihen että aamut ovat pahimmillaan alkaneet jo klo 5.15!). Joka päivä olen minäkin nukkunut tunnin päikkäreitä, saapa nähdä mitä kroppa sanoo taas, kun alkaa työt vuorotta... !

Mutta sellaista pientä puuhastelua ole tehnyt, mm. laittanut pihan syyskuntoon, poistellut vanhoja kukkia, siistinyt kasvimaan ja nostanut perunat ja sipulit pois pellosta. Koirien kanssa olemme tehneet pitkiä kävelylenkkejä. Aloittanut mökin lämmitystä - toisin sanoen sadepäivinä olen vaan fiilistellyt takkatulen loimussa. Pari kirjaankin olen lukenut. Oikein onnistunut loma lasten kanssa kotona siis. Villakoirat juoksevat nurkissa ja ikkunatkin ovat likaiset, mutta viikko on liian lyhyt kaiken tuollaisen ikävän tekemiseen... :) seliseli....

Pinot olen lukenut noin niin kuin lävitse, juurikaan mitään ei nyt hataraan päähän ole jäänyt. Paitsi Jatulle onnea työpaikasta! Ja joku oli saanut opiskelupaikan (hilukos se oli?), onnea hänelle joka tapauksessa.

Itsellä on taas stressin poikanen työn jatkumisen suhteen, mutta olen nyt lomalla yrittänyt poistaa sen mielestä... jatkan asian stressaamista siis vasta torstaina.

Kävin eilen katsomassa päivän vanhaa vauvaa. Iih, että oli suloisen syötävä paketti. Ja se vastasyntyneen tuoksu... sniisk, että se on ihana. Mutta hei, älkää nyt luulko, että vauvakuumetta olisi. Ehei! Vauvat ovat ihania ja syötävän suloisia vain silloin, kun ne ovat toisten :)

Esikoisen vanhempainilta oli tänään. Kaikenlaista sitä jo viidesluokkalaisen koulumaailmaan mahtuukin. :O

T oppi ajamaan nyt sitten pyörällä ilman apurattaita. Osaa jo itse lähteä liikkeellekin. Ihmepoika, ensi maanantaina siis jo 3 vuotta. ***ylpeä äiti****

Huomenna tuleekin sitten anoppi. Ou mai gaad, ehkä on ihan pakko aamulla kaivaa se imuri esiin kaapin periltä... en kestä sitä paheksuvaa ja arvostelevaa katsetta....

Jotain oli joku kysynytkin, jotain johon ajattelin, että voisin jotain kommentoida. Muistais vain että mitä...?

Lärpäti lärpäti. Kamala puheripuli... Mutta niin monta päivää mennyt, kun ei kone ole minua linjoille hyväksynyt. Mutta nyt taisi lapsukaiset nukahtaa, tämä mamma lähtee nyt suihkuun.

Voikaa hyvin!

Mimmu ja lapset x3

Vierailija

Lenkkareil pärjää aika pitkälle,on aika lämpöset ainaki liikkuvalla lapsella..

Sit goret,niitä tarvii kuitenki ku sitä loskaa riittää!!En ole kummepia välikausikenkiä koskaa ostellu...

Enklli:Mäki mietin et millon kerkii höpötellä ja purkaa ärsytykset puhelimessa?! ;-)) Puistopuhelut loppuu :-(

jatu

Vierailija

Valmalla ei ollutkaan reikiä, vaan värjäytymiä, jotka kuulemma pysyy aisoissa kun hoitaa hampaita. Tyttö yllätti täysin, miten reippaasti oli ja antoi hammaslääkärin rapsutella hampaita.

Niin ja remonttirintamalla uutta: tämä vuonna 2000 remontoitu kylppäri, joka näyttää ulospäin siistiltä on remontoitu sitten päin helevettiä! Eivät ole vaivautuneet irroittamaan vanhoja laattoja vaan on vedetty uudet laatat ja sähköllä toimiva lattialämmitys päälle. Vesieristystä ei ainakaan laattojen välissä ole, en tiedä mitä löytyy alimman laattarivistön alta. Ovat muuten tiukassa alin kerros laattaa. Myyjä ei sitten tullut maininneesti tätä seikkaa kun pohdimme remontin hintaa ja hinnan alennusta. Hitto, että ärsyttää. Nyt sitten kirkkaisilmin sanoo, että joo näin tehtiin ja taloyhtiö hyväksy. Ja on sitä mieltä, ettei meidän kannata edelleekään tehdä sitä remonttia. Voi hyvää päivää! Vaikka nyt ei ole hometta yms. kuka hullu viittii tietoisesti asua kosteusvaurio kodissa. Välittäjä oli myös ihmeissään ja meinataan kyllä istua neuvottelupöytään takas isännöitsiän ja myyjän kanssa. Vaikka loppujen lopuksi puhutaan varmaan muutamista satasista, niin periaatteessa haluan korvauksia. Kustannukset nousevat kun purkaminen kestää ja meille myytiin vesikiertoinen lattialämmitys ei sähköistä ja sehän meni nyt tietenkin rikki. Eikös teillä Tea ollut vähän samalla tavalla tehty remppa? Eipä voi ulospäin sanoa mitään. UUsi laki on tullut voimaan 2000 syksyllä, joten oikeasti kaikki sitä ennen tehdyt remontit voi olla mitä sattuu.

Niin ja keittiössä halauaisin laittaa uusiksi muovijäljitelmä pöytätasot, lattiat ovat hyvässä kunnossa.

Meidän todelliselta luomukasvimaalta tuli yli 20 kg perunaa, yrttejä, toodella isoja punajuuria ja jätti kesäkurpitsa. Maa on siellä ilmeisen ravinteikasta ja huonolla hoidolla hyvä sato. Nyt pitäsi vielä osata kaivaa maasta ne liljojen mukulat ja siellä kukkii vielä myös sellainen keltakukkainen perenna. Molemmat olisi kiva saada uuden kodin pihaan. Niin ja auringonkukatkin kukkii ihan kohta.

Menipäs omanapaiseksi. Sori.

Pilette.

Vierailija

2viikon päästä olen töissä,tuntuu ihan utopistiselta koko ajatus..

Työt ja tarha on tällähetkellä eniten mielessä.Ja se mitä kaikke pitäs vielä tehdä..Äsken kakeilin housuja ja kiva että näin kesän jälkeen mulla vielä on housuja ;-)) Vähän kyllä saisi tuo maha pienentyä :-/ Synttäriputkihan siihen auttaa.huomenna tulee mun vanhemmat,päästää pojan vanh.iltaa kaksin ja ke taas juhlitaan neitiä..Tuo Idan saama lahja alko kiinnostaa,saattas olla meilläkin pop!Onnea ida :-)

Vklna laitettii pojan vanhaa pyörää apparit,vähän sai typy jo juonesta kiinni.Pyörä vaan on vähä iso 16" mut ei nyt viiti pienempää enää ostaa ku enskesänä varmasti jo hyvä!

Ilman päikkärivaippaa on muutama päivä menty.Kiva jos ei tarttis tarhaa vaippoja raahailla.

Tuo myöhästely on kyllä hankalaa ja ihmiset suhtautuu siihen tosiaan niin eri tavalla.Tuollasta aamutoimilistaa mietittiinkin jo miehen kanssa et pojalle täytyy tehdä.Jo senkin takia et tulee kaikki vaattet päälle.

Täyty typy herättää,tuli lyhyet unet ku nukahtaminen kesti.Illalla menee poika synttäreille ja päästää viemää miehen kamoja uudelle bändikämpälle :-))

Jännä tuo nla,meil ensvkol 3v nla..saa nähä mitä siel tehää.

jatu

Vierailija

Tyttö-keskimmäisen, jo 8-vuotiaan syys-tytön siis :)

Olipa hulinaa ja villiä menoa meillä tänään. Aikamoisen metelin saa aikaan 12 lasta (joista 7 poikaa), jotka leikkivät mm. sokkosta. Mies on ollut parilla vapaapäivällä ja laittoi sitten synttäritkin kasaan. Minä tosin viikonloppuna leivoin pullaa pakkaseen ja kakkupohjan eilen. Synttäreille ehdin vasta keskivaiheessa. Antsa oli ensin huuli pyöreänä kysynyt isiltään aina uuden lapsen saapuessa: " Isi, kuka tuo on?" . Miesparka ei edes tuntenut nimeltä kaikkia lapsia, joten joutui vain mumisemaan pojalle jotain tyyliin: " Käypä kysäisemässä.." . Hyvin Antsa sitten orientui ja oli jo ihan meiningeissä mukana, kun minäkin pääsin töistä.

Muutaman viikon päästä olisivat sitten 3-vuotissynttärit. Onnea jo kolme vuotta täyttäneille! Aika huisaa..miten se aika näin menee etiäpäin kovaa vauhtia?

Mimmulle ja Mimmulille molemmille jaksamista! Työn aloitus on stressaavaa aikaa ja henkinen väsymys kirjoitusblokkeineen taas tuttua omaltakin kohdaltani. Ajatuksia myös aipan Väkkärälle ♥♥♥

Työasioissa minulla hiukan stressaava vaihe..Saimme uuden johtajan ja asiaan on totuttelemista. Nyt tuntuu, että kaikki asiat joutuu esittelemään erikseen kahdelle taholle, mutta toivottavasti asiat parantuvat..äsh...Pitäisi kai keskittyä asioiden sujumiseen yleensä, eikä suhtautua omiin (työ)hommiinsa liian omistavasti.

Kauniita unia kaikille!

SM♥

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat