** ENSIKOT vko36 (3.9-9.9.07)**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hyvää alkanutta viikkoa

Ja viime viikon keskustelut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11125267&p=1&tmo...

-Sara-Maria-

Sivut

Kommentit (59)

Vierailija

Sara-Maria: kuulostaapa kivalta, että tuttuja on samaan aikaan raskaana. Mulla ei ole muuta kuin miehen serkun vaimo ja senkään kanssa en juuri ole tekemisissä. Onneksi on tämä palsta, että saa höpistä vauvoista niin paljon kuin haluaa ilman että kukaan kyllästyy:)

Hermione: Jaksuja sinne! Pidän täällä peukkuja pystyssä, että ei ole raskausmyrkytys.

Hannah: Sullahan on sitkeä kaveri siellä masussa, kun ei haluu poies tulla:)

Sanle: Varmaan melkein kaikilla nuo samat pelot tulee jossain vaiheessa, että jos jokin menee synnytyksessä pieleen. Vaikka miten yrittää jatella järjellä niin jotenkin ne pelkopeikot sieltä nurkan takaa pääsee yllättämään. Toivottavasti ette miehen kanssa kuitenkaan liikaa stressaile=)

Gaiole: Me saadaan varmaan osa vaatteista yms sukulaisilta, mutta aika paljon joudutaan myös ostamaan (kts. oma napa)

Susannalle tsemppiä opiskeluun:)

Juliaana: Ei ole täällä vielä siivousinto/pesänrakennus fiilis iskenyt. Mä oon kyllä niin huippu laiska siinä hommassa muutenkin. Toivotaan, että se vielä päälle kuitenkin iskee:) Onneksi sinulla on väsymys helpottanut ja jaksat taas palstailla:)

Aleidalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista:)

ON: Jooh palatakseni siis tuohon otsikkoon minkä kirjoitin. Tänään oli ultra ja olikin melkoinen ylläriultra. Kätilö kysy multa heti alussa et " Mitäs me tälle näkymälle tehdään?. Mä olin ihan paniikissa ja itku kurkussa kysyin et mille näkymälle, ku säikähdin et vauvalla on joku hätänä. Sit se sanokin et teille tulee kaks vauvaa. Eli siis me saadaan nyt sitten kaksoset:) Aika shokissa oon vieläkin. Toisaalta niinku tosi onnellinen, mut toisaalta alko myös hiukka pelottaa, kun tietää että näissä tuplaraskauksissa on aina isommat riskit. Sit tietty sekin et miten meillä rahat riittää. Kätilö vitsailikin et teiän pitää nyt sitten ruveta keräämään kolehtia=) Nyt joutuukin sitten ravaamaan yhtenään tuolla sairaalassa, kun vauvoja seurataan tarkemmin.

Kummallakin vauvalla oli siis kaikki hyvin. Toisella niskatuvotus 0.8mm ja toisella 1,2mm. Pääperämitat oli toisella 56.1 mm ja toisella 58.7mm. Olivat erillississä pusseissa kasvamassa, joka oli kuulemma tosi positiivinen asia:)

Jooh tällästä tänne tällä kertaa... Vilkutukset kaikille enskoille, joita ne nimeltä maininnut:)

-Butterfly- rv 12+4

Vierailija

Juli: Heippa pitkästä aikaa! Hyvä, että voit jo paremmin ja olet pirteämpi! Tosiaan tuo alkuraskauden väsymys on jotain ihan älytöntä, ei se mene edes nukkumalla pois. Siihen vielä muu stressi päälle, niin avot. Kuulostaa tutulta tuo, että ensin sitä pelkää keskenmenoa ihan älyttömästi, sitten rakenneultraa.. Ja kun vihdoin tajuaa, että toistaiseksi on kaikki mennyt ok, ja uskaltaa vähän hengähtää, niin sitten tulee sellainen olo, että odotusaika loppuu kesken! Mulle tuli puolivälissä sellainen olo (heh), ja vieläkin välillä vaan toivoo, että kunpa tämä raskaus kestäisi vaikka vuoden, että voisi valmistautua kunnolla... Ehkä viikoilla 38+ alkaa olla jo toinen ääni kellossa :)

Susanna: Milloin teillä onkaan se valmennus Haikaranpesässä? Pohdin, että ollaanko siellä samaan aikaan :) Muistaakseni 8.11. ja 15.11. iltapäivällä oli meillä nuo ajat. Siihenkin on vielä kauheen pitkä aika.. Tai nyt tuntuu siltä. Olen itsekin kahden vaiheilla sen pienemmän toppapuvun kanssa. Haluaisin sellaisen toppapussin, en lahkeellista haalaria, joten saas nähdä kuinka käy. Citymarketissa oli travallen toppapussi, sellainen vaaleapohjainen jossa oli lumiukkoja ja hiutaleita, mutta en tykännyt siitä kuosista... :) Ja jos ei silmää miellytä, niin en osta. Kerro vinkkejä, jos löydät jostain kivan. En koe sitä pienempää kamalan välttämättömäksi, mutta jos jostain edullisesti saa kivan, niin ehkä sitten. Käyttöikä ei kuitenkan kovin pitkäksi pienellä pussilla/puvulla jää. Kun tietäisi, että onko vuoden vaihteessa pakkasta vai viheriöikö nurmikko..

Vierailija

Kiitokset kanelille onnitteluista:) Kiva saada vertaistukea. Itse kun ei tunne kaksosten äitejä ollenkaan. Kokemusta on vain päiväkodista, jossa työskentelin reilu vuosi sitten. Netistä tietty löytää jonkin verran tietoa, mutta kivempi sitä on saada sellaiselta, jolla itsellään on kokemuksia kaksosista. Jos hätä tulee niin täytyy tulla kurkkimaan sua sieltä vauvapuolelta:)

Nyt shoppailemaan... Hauskaa päivän jatkoa ja viikonloppua kaikille enskoille:)

Terkuin Butterfly rv 13+1

Vierailija

Tipulle ja Hannnahille paljon suppareita!

Butterflylle onnittelut kaksosraskaudesta. Kyllä ne asiat sujuu hyvin!

Gaiole: Meillä on valmennukset 13.11 ja 20.11. Ei siis samaan ryhmään päästy. Taidan yrittää malttaa odottaa haalariasian kanssa niin kauan, että saan äitiyspakkauksen. Katson sitten kuinka iso haalari tosiaan on. Enkä sitten tiedä, että olisiko 56 cm vai 62cm haalari parempi. Hmm.. onneksi on aikaa vielä pähkäillä. :)

Aleidalla ja Juliaanalla oli mukavia ultrakuulumisia!

Susanna 23+3

Vierailija

Nyt jos jotain yrittäis saada kommentoituakin : ) Ihan harmittaa, että jäänyt nyt viime aikoina palstailu tosi vähälle. Olin lomalla 2,5 viikkoa ja netti oli känny-yhteyden varassa, joten sillä ei oikein viitsi näpytellä kovin pitkiä tekstejä. Nyt töissä kolmisen viikkoa ja sitten jään äippälomalle: ihanaa! Kotiin pitää kyllä yrittää saada aikaseksi hommata ihan ¿kunnon¿ netti, niin pääsee tänne teidän upeaan joukkoonne vähän paremmin.

Jokohan Buuffa on päässyt tositoimiin, kun ei täällä ole näkynyt! Virtuaalitsempitykset...

Dragondream: missä kohtaa masua siulla sitä kipuilua on? Itse vähän huolestuin, kun muutamana päivänä on kävelylenkillä tai jos pitkään istuu paikoillaan, niin tuntuu sellainen pistävä kipu navan oikealla puolella (vähän ylempänä kuin napa eli lähempänä kylkiluita). Täytynee neuvolassa ensi viikolla mainita asiasta. Samoin tuli mieleen, että pitäs kysyä tuosta synnäritutustumisesta, siullahan se oli tulossa.

Hannnah: tsempitystä sinne ja suppareita...

Tipu: sielläkin nukuttaa huonosti ja närästää, samma här! Toivotaan, että helpottaa. Ja suppareita sinne toivottelen!

Aleida: Kivoja ultrakuulumisia siellä, onnea!

Hobbie: Moikat sinne! Kiva, että ultrassa näkynyt pikkuinen.

Hermione: Toivotaan, ettei iske raskausmyrkytys. Jaksuja sinne!

Sanle: siehän ahkerana siellä pakastinta täyttelet... pitäsköhän itsekin pikku hiljaa alkaa? No, ehkä tässä ei vielä kauheeta kiirettä ole, jääpähän äippälomalle tekemistä. Varmasti mietityttää miestäsi synnytys just noiden siskojensa kokemusten vuoksi. Yritä sinä kuitenkin olla positiivisella mielellä: eihän sitä nyt etukäteen kannata murehtia liikoja. Ja onnea uusista kymmenluvuista: perästä tullaan : )

Gaiole: kyselit, ollaanko saatu tutuilta tarvikkeita vauvalle. Me on saatu melko paljonkin: ¿isommista¿ tarvikkeista uutena ostettiin oikeastaan vain yhdistelmävaunut ja jonkun verran sitten vaatteita, amme ym. pientä sälää. Tosi kiva saada käytettyjä, kun eihän ne esim. yhdellä lapsella ole miksikään menneet.

Susanna: huomasin, että pohdit pienempää talvihaalaria... meillä oli asia pohdinnassa myös: marraskuun keleistä kun ei oikein tiedä! Kyselin tutuilta vähän kokemuksia, ja ehdottomasti kuulemma kannattaa hommata 56 cm haalari aluksi, siihen äippäpakkauksen haalariin kuulemma hukkuu. Ostettiin sitten H&M:ltä sellainen vähän päälle 20 eceä maksava, käytettyjäkin etsittiin, muttei löytynyt mistään.

Juli: moikat, kiva kuulla siusta! Ja mukava kuulla, että väsymys helpottanut ja vauvalla kaikki hyvin.

Butterfly: Oiiih, mikä ylläri! Onnea kaksosodotukseen, ihanaa, että vauvoilla ultrassa kaikki hyvin. Ja kyllä asioilla on tapana järjestyä, vaikka kyllähän tuollainen uutinen varmaan mietityttää.

Kaikille muillekin enskoille moikat!

(.) Loman aikana tuli ostettua ja laiteltua Pätkiksen vaatteita ja tarvikkeita. Pinnis kunnostettiin ja mies teki hoitolipaston, kun tajuttiin, että kodinhoitohuoneen taso on ihan liian kapea siihen tarkoitukseen. Vaatteita saatiin (ostojen lisäksi) myös kavereilta, joten niitä alkaa olla mukavasti kasassa. Oikeestaan mitään ihmeempää ei enää puutukaan, jotain pientä esim. rasvoja, vaippoja, itkuhälytin yms. pitää vielä hankkia. Äippäpakkaus tuli viime viikolla myös. Univaikeuksia meinaa välillä olla, ei tahdo löytyä hyvää asentoa ei sitten millään, kädet puutuu, hartiat ja niska on kipeet. Närästää myös, jos vähänkin rasvaista ruokaa syö... Eli näitä pienehköjä loppuraskauden vaivoja alkaa jo ilmaantua. Äippälomaa siis odotellessa... katotaan miten jaksan töissä nyt 3 viikkoa.

Dajm + Pätkis 28+5

Vierailija

Kyllä se elämä meitä kaikkia välillä koettelee, vieläkin on ihan surku mieli Naksun tilanteen takia. Mikään ei kyllä voi olla kamalampaa.

Aleida: Tsemppiä ultraan, tuuhan kertomaan kuulumisia käynnin jälkeen.

Hannah ja Tipu: Te ootte vielä täällä, toivottavasti pian pääsette hakemaan nyytin kotia, suppareita

Hobbie: Sitä tässä kovasti odotellaan, että osais ne liikkeet tuntea.

Dragondream oli saanyt äitiyspakkauksen ja päässyt hipelöimään niitä tavaroita.

Gaiole oli tehnyt vaateostoksia. Äippävaatteita tässä on itekkin pitänyt ruveta hankkimaan, täällä tuntuu vaan olevan kaupoissa kohtalaisen ykspuolinen valikoima ja pieni piheys on iskeny siinä ettei raaski ihan minkä hintasia tahansa ostaa. Kaverilta sain lappuhaalarit ja huutonetistä tulee yks paketti, enköhän mä niillä pärjää hetken.

Teitä uusia oli muutama tullu mukaan jutustelemaan. Kävisittekö laittamassa esittelyn tuonne meidän esittelypinoon, niin päivitän tiedot sitten sinne; http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11088391&p=6&tmo...

Kuulin viikonloppuna, että muutama tuttukin odottaa lasta ja syntyy ens vuoden puolella. Harmi vaan ettei asuta samalla paikkakunnalla. Muutenkin tuntuu, että omassa tuttavapiirissä on kaikilla joko lapsia tai sitten on tulossa. Kivaa :)

Nyt pitää lähteä aamupuurolle :)

-Sara-Maria rv 16 + 5-

Vierailija

Ompa lohduttavaa kuulla että muutkin on kärsinyt samanlaisesta vaivasta. Jotain lihakseen liittyvää juttua mä olen itsekin miettinyt kun ei tää kerta raskausmyrkytystä ole. Toivottavasti tosiaan pian helpottais. Viime yö oli aika karsea kun en kunnolla pystynyt kummallakaan kyljellä nukkumaan vaikka tyynyjä olin laittanut mahan/kylkien tueksi molemmin puolin. Tosi inhottava vaiva!

Kiitos kun kävit antamassa henkistä tukea =)

Dragon, ompa hyvä ettei labrakokeissa ollut mitään hälyttävää. Pääsit saikullekin lepäilemään. Nyt vaan nautit olostasi ja valmistaudut vauvan tuloon. Hyvä että on luottavainen mieli synnytyksen suhteen, mulle tuli kans ihan luottavainen olo valmennuksessa vaikkei osastolle päästykään tutustumaan.

Gaiolelle jaksuja väsymyksen keskelle!

Butterfly, mukavaa Helsingin reissua teille. Toivottavasti löydät kivoja mammavaatteita.

Tipulle peukutukset, alkoi huvittaa ku kuvailit vauvan pyllyn olevan kurkussa asti =) Ei kai sentään ihan, varmasti kyllä olo on sellainen että keskivartalo on TÄYNNÄ vauvaa. Menehän hakemaan Korkeasaaresta vauhtia synnytykseen.

Hannnahille tsempitykset, toivottavasti synnytys vihdoinkin olis " käsillä" .

Isyyspakkauksesta löyty kivoja linkkejä, eikun vaan suunnittelemaan kiinnostuneet. Mun mies on ainakin sellainen että tiedän sen ilahtuvan tosi paljon jos paketin hänelle väsäilen.

http://www.perhekerho.net/raskaus/isyyspakkaus.htm

kivoja juttuja..

http://www.lahjakas.fi/product_catalog.php?c=8

Toivottavasti linkit toimii. Mielikuvitus on rajana kun alkaa suunnittelemaan pakkausta omalle kullalle =)

hermione ja Onni 36+3

Vierailija

menee hieman hermo mun liian vikkelien sormien ansiosta. Eilen hävitin tekstin kerran ja tänä aamuna jo kaks kertaa. Nyt taas sitten seuraa lyhennetty versio siitä mitä aioin kommentoida, ei pinna riitä enää kirjoittaa samoja asioita kolmanteen kertaan =/

Butterflylle tuplaonnittelut tuplauutisista, ihana juttu! Onnea tosi paljon =) Varmasti on ajatukset sekaisin alussa ja sopeutuessa ajatukseen mutta asioilla on tapana järjestyä, kyllä kaikki hyvin menee!

Susannalla vilkutukset pitkästä aikaa. Kiva lukea sun kuulumisia. Vastaan Gaiolelle samalla (kuten Susannakin jo mainitsi) raskausmyrkytykseen ei auta kuin synnytys. Kai mä joutuisin osastolle tarkkailuun ja lepoon jos myrkytys nyt todettaisiin. En tiiä missä vaiheessa harkittais käynnistystä, riippuu varmaan mun ja vauvan voinnista. Toivotaan ettei ole myrkytys..

Aleidalla oli ollut hienoja ultrakuulumisia, onnittelut =)

Dajm oli palautunut kesälaitumilta, on jo ihan ikävä ollut. Tervetuloa takaisin palstailemaan!

Samoin Juliaanaa on ollut ikävä, mukava kuulla että väsymys alkaa hellittää. Tervetuloa palstailemaan!

Tipulla on tänään LA, toivotaan että vauvasi on täsmällinen ja synnytys käynnistyis tänään. Pääsisit samalla eroon ikävistä turvotuksista. Saitko nukuttua viime yönä?

Sanle, mä olen kans mietiskellyt samoja asioita kuin sinä. Pakko vaan yrittää jaksaa uskoa ja toivoa että lapsi olis terve ja kaikki menisi hyvin. Onnittelut uusista kymmenistä!

Dragonilla oli vaivana vatsakivut, toivottavasti ne hellittää pian. Tulehan sitten kertomaan mitä lääkäri sanoi tuloksista. Ja mukavaa tutustumista synnärille.

Jotain jäi varmasti mainitsematta.. Pakko nyt nopeesti yrittää tallentaa etten enää hävitä tätäkin tekstiä. Kävin eilen ostaan verenpainemittarin ja paineet on ollut täällä kotiloissa hyvät. Toivottavasti ei tosiaan iske raskausmyrkytys. Rinnanalus on tosi kipeä mut kyllä mä sen kans pärjään kunhan ei hirveesti tulis muita vaivoja. Kotona lepäillessä menee päivät. Pääasia että vauvalla on kaikki hyvin, omista vaivoista ei niin ole väliä...

hermione ja Onni 36+1

Vierailija

Olipas pitkä ja hoikka tytskä.

Hannnah ja tipu...nyt synnyttämään! Vai jokohan Hannnah on päässyt tositoimiin?! Toivottavasti:D

Nyt ei kyllä muuta jaksa kirjotella...on jotenkin niin väsy. Äsken käytiin miehen kanssa kattomassa medusan sinetti...oli aika hyvä!

Öitä!

-Aleida rv 12+2

Vierailija

Täällä sitä vielä ollaan, vastauksena Gaiolen huhuiluun. Kolme peräkkäistä todella huonosti nukuttua yötä takana, en tiedä mistä johtuu. Kamalasti närästää tosin, joten se on voinut valvottaa. Jonkun verran myös supistelee, mutta tosi harvakseen. Eiköhän tämä yliaikaiseksi mene.

Onkos Buuffa vielä linjoilla, vai oliko se limatulpan bongaaminen lähtölaukaus kohti synnäriä?

Piipahdin vain nopeasti sanomaan moi, kaveri tulee kohta kylään joten en ehdi enempää kirjoitella. Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!

Tipu & Mini 39+5

Vierailija

Kirjotin äsken pitkän pätkän joka hävis, PrKle =/#!

En jaksa nyt uudestaan samaa vääntää, nopeesti vaan jotain. Kävin eilen äitipolilla raskausmyrkytys epäilyn takia, toi rintakipu vaivaa jo sen verran pahasti ja verenpaine on koholla. Neuvolalääkäri laittoi lähetteen. Eipä siellä ihmeitä selvinnyt, viikon päästä uudestaan kokeisiin jos ei sitä ennen voinnissa kummempaa muutosta. Vauvalla masussa kaikki hyvin, arveli lekuri että 2,5kg nyt.

Naksun keskenmeno on ollut mielessä koko viikonlopun. Ei noin sais käydä että ensin toivotaan ja yritetään pitkään, sitten kun vihdoin tärppää, onnea kestää vain hetken =( Voimia Naksulle je miehelle!

Onkohan Buuffa jo synnyttämässä kun ei ole kuulunut vähään aikaan??

Tipulle ja Hannnahille toivottelen myös alkavia synnytyksia!!!

Kaikille muillekin enskoille haleja ja vilkutuksia, en nyt jaksa/pysty/kykene kommentoimaan enempää. Ton rinnanaluskivun takia istuminen on tuskaa ja päänsärkykin hiipii uhkaavasti. Pelko raskausmyrkytyksestä saa varmaan kaikki oireet valloilleen =/

Voikaa hyvin!!

hermione ja Onni tasan36

Vierailija

[color=fuchsia]Kirjoittelempa tosi tosi pitkästä aikaa! :) Jos nyt vaikka ryhdistäytyisin ja alkaisin palstailemaan ahkerammin. Vauvakuumepalstalla palstaillessani ajattelin että jos joskus pääsen odottajiin niin kyllä varmasti kirjoittelen usein, onhan se odotus uskomatonta aikaa pitkä kuumeilun jälkeen, kun jotain konkreettista tapahtuu.. mutta mitä vielä.. en ole kirjoitellut juuri ollenkaan..[/color]

[color=blue]Mulla tuo alkuraskauden väsymys oli jotain aivan kamalaa, sitten oli kauhea stressi häistä ja muista asioista. Jotenkin se kokoaikainen saamattomuus teki mut melkeinpä masentuneeksi ja se sitten pahenti tilannetta entisestään.. Tuli miehellekin oltua tosi äkäinen ja kiukuteltua.. Mies tietysti yritti ymmärtää raskaushormoneiden pillastuttamaan vaimoa, mutta kyllä sieltäkin välillä tuli kommenttia että " heti kun on häät pidetty, akka muuttuu yhdeksi pirttihirmuksi" [/color]

[color=fuchsia]Mutta nyt on kaikki jo paremmin ja väsymyskin on helpottanut niin että kaikki päivät ei mene enää nukkuessa.. itseasiassa päiväunia ei ole tarvinnut ottaa enää pitkään aikaan ja tarmokkuuttakin on tullut, käsityöt on taas maistunut, sain juuri valmiiksi vauvan myssyn ja kotiakin on taas huvittanut siivota ja laittaa. Onko muilla ollut kovasti pesänrakennusviettiä? :) Yksi ystävä sanoi että se pahenee vaan raskauden edetessä ja sitten kun alkaa hammasharjalla pestä lattialistoja alkaa synnärille lähtö olla todella lähellä :D[/color]

[color=blue]No jatketaan nyt vielä omaa napaa kun kerran niin innostuin eli nyt on rv 14+4. Kaksi viikkoa sitten kävin toista kertaa neuvolassa ja siellähän se vauva päätään nyökytteli kun ultralla katsottiin, kaikki siis hyvin :) En muista kerroinko rakenneultrakäynnistäni silloin kun oli 10+6, mutta kaikki oli hyvin silloinkin.[/color]

[color=fuchsia]Pitäisi nauttia raskaudesta, mutta silti olen kova murehtimaan että onko kaikki hyvin. Jotekin kun aina on ollut niin pessimistinen ja niin kauan piti yrittää raskautta tulee sellainen ajatus että " ei kuitenkaan" , mutta kyllä joka kerta kun viikot tulee täytee tulee yhä varmempi olo. Tosin pari ystävää on saanut juuri keskenmenon ja ne kummittelee mielessä. Tosi surullinen olo, kyllä mä niin monta kertaa oon Naksuakin ajatellut viime päivinä tippa linssissä :([/color]

[color=blue]Osaankohan kommentoidakaan mitään kun olen niin pihalla kaikesta taas :)[/color]

[color=fuchsia]SARA-MARIA: Siellä sitä porskutellaan paria viikkoa mua edellä :) Jotenkin niin ihanaa kun päästiin tänne o-puolelle näin samoihin aikoihin, kun niin monta kuukautta tuolla vauvakuumepuolella yhdessä palstailtiin ja haaveiltiin nyyteistä :) Mäkin odotan kovasti sitä että tuntisin vauvan liikkeet, siihen tosin taitaa mennä vielä jokunen viikko.[/color]

[color=blue]Monella alkaa viimeiset ajat häämöttää, HANNAH, tosiaan minäkin muistan kun plussasit ja tuntuu että sehän oli ihan just :) Tsemppiä synnytykseen! :)[/color]

[color=fuchsia]TIPU myös on jo ihan loppusuoralla.. ja BUUFFA, onkohan siellä jo nyytti kaunalossa? Tsemppiä! :)[/color]

[color=blue]SANLE: Täytyy myöntää että mullakin tulee välillä mieleen että kun nyt päästäis ilman keskenmenoa raskauden loppuun niin sit pitää jännittää " mitä sieltä tulee" ja meneekö synnytys hyvin. Pitää itseä muistuttaa että ei saa murehtia liikaa ja että kyllä se on aika pieni prosentti että jotain ikävää sattuu. Iloisin ja luottavaisin mielin eteenpäin :)[/color]

[color=fuchsia]GAIOLE: No meillä on sikäli hyvin vauvajutut että hoitopöytä oli ostettu jo ennenkuin vauvasta oli tietoakaan ja se toimii tällä hetkellä lipastona (siis alaosa), vaunut saadaan veljeltä, sänky on miehen vanha joka on miehen veljen lapsille kunnostettu ja heillä ollut, sitteri saatiin häälahjaksi.. oikeastaan isoimmista hankinnoista kaukalo puuttuu.. vaatteita taas luulisin saavani veljeltäni koska heillä on yksi pieni lapsi ja toista heille ei tule, myöskin eräs ystäväni on luvannut että heiltä saa vaatteita vaikka kuinka, koska heilläkin lapsiluku täynnä.. Vaikka vaatteita on tulossa niin ainahan sitä pitää jotain itsekin saada ostaa ja muutaman bodyn ja housut oon ostanut, kun oli niin suloisia.. Eilen ostin pienen tutin :) Liian aikaista, tiedetään :)[/color]

[color=blue]HERMIONE: Hyviä vointeja sinne ja toivottavasti ei sitä raskausmyrkytystä olisi/tulisi. Ihanaa että vauvalla kaikki hyvin :)[/color]

[color=fuchsia]ALEIDA: Tsemppiä ultraan! Kyllä kaikki hyvin varmasti on :)[/color]

[color=blue]DRAGONDREAM: Voi ihanaa päästä tutustumaan synnäriin, varmasti jännittävää :) Mulla siihen on vielä pitkä aika..[/color]

[color=fuchsia]DAJM: Moikka vanhalle palstakamulle![/color]

[color=blue]Tässä jotain.. moni jäi moikkaamatta, kun en nyt just ehdi avaamaan tuota vanhempaa pinoa, mutta mä lupaan nyt olla ahkerampi ja kirjoitella useammin :)[/color]

[color=fuchsia]Vilkutuksia kaikille tasapuolisesti! :)[/color]

[color=blue]T. Juli ja Jumpula rv 14+4[/color]

Vierailija

Onnittelut kaksoisodotuksesta! Ihanaa ajatella että kaksi pientä siellä on kasvamassa yhden sijaan. Varmasti myös jännittää raskauden sujuminen ja muu tulevaisuus, mutta kyllä asioilla on tarkoitus järjestyä. Ja onneksi noita monikkoraskauksia tosiaan seurataan tarkemmin, niin pääsee useammin tarkistamaan että vauvoilla kaikki hyvin ja omaa mieltä huojentumaan. Eiköhön se ala kahden vauvan tuleminen ala tuntua pikapuolin täysin luonnolliselta ja ainoalta oikealta vaihtoehdolta. Tsemppiä!!

Vierailija

Ja hyvää alkanutta viikkoa!

Ikävää kun koko ajan sataa vettä:( Rupeaa ihan masentamaan...

Niin huomenna ois sitten se kauan odotettu ja pelätty np-ultra! Kyllä jännittää tosi paljon, ett onkohan kaikki kunnossa....noh...ei auta muuta kun toivoa parasta!

Kaikille loppupääläisille toooooosi paljon suppareita! Ainakin Hannah (muistinkohan oikein nimimerkin??) joutaisi jo tositoimiin:)

Paljon oli asiaa, mutta nyt en enää muista mitään...höh!

-Aleida rv 11+3

Vierailija

Hei!

Tulin tuolta vauvapuolelta onnittelemaan Butterflytä! Kaksoset on upea juttu! Itselläni on nyt 4,5 kk vanhat ihanat identtiset tytöt. Meidän tytöillä oli yhteinen istukka ja suonikalvo. Vesikalvot oli onneksi erilliset (olivat siis eri vesipusseissa). Meilläkin kaksoset tuli täytenä yllätyksenä. Nuo identtisetkaksoset ei käsittääkseni ole periytyvää¿ Kyllä niistä selviää otat vaan rauhallisesti ja jäät ajoissa sairaslomalle :) Rahatkin riittää, kun ostaa käytettyna tavaroita. Helsingin monikkoperheillä on netissä hyvä kirppis ja muutakin tietoa (www.hmp.fi). Ja jos haluat vielä jotakin kysyä, niin minut löytää tuolta vauvapuolen enskapinosta...

Kaneli ja Tiina&Sini 4,5 kk

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat