*** ELLIT viikkoon 36***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ja tästä se lähtee taas, uusi viikko ja uudet pudotukset, eikös joo. :)

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Kommentit vielä teille muille, kipin kapin kiireellä. :)

Ihan jo mietin, että mikäs on NANNElla, kun ei mitään kuulu, mutta häähä olikin siellä isin lihapatojen äärellä, toivottavasti maistuu hyvältä. :) :)

PAARU, hienoa, että koti tulee hiljalleen kuntoon. Tulee varmasti hyvä mieli ahkeroinnista. Kyllä se pensselin veto kerrallaan varmasti valmistuu. :)

Kurjaa, että fiilis on nyt noin negaa oottava. Toivon, ettei ole oikeassa. Vaikka jotenkin kai naisessa on se aisti, joka kertoo, miten tulee käymään.

Tuo " kaikille muille paitsi meille" -fiilis on kyllä niin tuttu.. mutta uskotaan, että kunhan aika on oikea, niin meillekin, niin sinulle kuin meille muillekin Elleille. Jooko? :) Toivottavasti mieli on jo parempi.

Nettitutuista tosiaan suurin osa on äitikavereita netin kautta, siksi tuo määrä on niin suuri. Ja samoin kuin HAPSU (vai SUSA, ei muista kumpi..) valitteli, niin aika paljon on myös suhteita katkennut. Joitain kaipaa kovastikin, muttei jaksa alkaa " lämmittämään uudestaan" .

TUITU, lievän ylipainon etu- tai haitta on tuon mahan piilossa pysyminen aika pitkään. Kukaan ei oikein kehtaa tulla kysymään. ;) Mulle sanottiin esikosta, kun töissä sitten kerroin, että " niinhän tässä on vähän katteltukin" . :)

Tohon supisteluun mun pitikin kirjoittaa jo aiemmin, että onkohan ne supistuksia, vai voisko vaan olla kasvukipuja? Niin tai näin, peukutellaan, että loppuvat pian!

Niin ja hieno juttu, että olo on parempi ja energisempi. Ehkä se ei olekaan siis vain huijausta.. :D

Jeps, nyt kotiin. Omassa navassa ei aamuun muutosta. Ovista ei varmaankaan siis oo tulossa, limat kateissa. Flunssankin heitti niskaan, tää on niin raivostuttavaa! Miten käykään pudotuksen tälle viikolle, kun ei voi muuta tehdä kuin syödä.. :D

Naanuli

Vierailija

Joskos sieltä jommasta kummasta sisään pääsisi. :)

Kohta koita ehtiä uudestaan kommentointi kierrokselle..

Naanuli*ainavaanmukaainakinkiireinen*

Vierailija

Kopsasin tuon Naanulin kirjoituksen että muistaisin kaikki mitä piti kirjoittaa, ja TIETYSTI unohdin poistaa sen pätkän.. huoh.. myiskö joku mulle uudet aivot, omat on tänään vähän temppuilleet..

Ja Hapsumurullekin moi, oltiin sitten linjoilla samaan aikaan, toivottavasti ei mitään liian huonoja uutisia :/.

Missäs muut???

Tuitu taas

Vierailija

mä nyt laitoin ton sähköpostin...kun en toiseen linkkiin pääse ollenkaan sisään....?

neuvokaa nyt viisaammat jos onnistutte...tai pitäkää mut ajantasalla täällä ulkomaailmassa;)

Vierailija

Kivaa Susa, että olet käynyt ilmoittamassa, että olet elossa. :) Mä jo huolestuin täällä. Sääli migreeniä. :/ Toivottavasti alkaa jo helpottaa, että jaksatte touhuilla.. ;) Ja muutenkin, ei oo kivaa, jos koskee. Täällä ainakin toivotaan tärppiä teille kovasti nyt, olisihan se tosiaan matkallakin kivempaa, jos ei tulisi ne yhdet vaivat. Puhumattakaan niistä muista syistä, miksi se olisi iloisin asia ikinä! :) Millos muuten lähdette sinne reissuun? Joko koira on lopettanut paikkojen sotkemisen? Inhottavaa tuollainen. :(

Hapsu - Kyllähän tämä laittaa asioita pohtimaan jos jonkinlaisia. Minä ainakin olen miettinyt, että mitä jos saisikin sairaan vauvan. En ole oikein osannut sen pidemmälle ajatella asiaa, kun ei oikeasti ymmärrä mitä sellainen tuo tullessaan. Onko teidän neiti vanhempi lapsista vai nuorempi. Onko neurologisten ongelmien vaara edelleen ilmassa, vai oletteko jo sen asian suhteen selvillä vesillä? Mutta hei, iloisempaan asiaan! Vai että mies alkaa vähän lämmetä??! Mehän täällä sanottiin, että kun jättää asian vähäksi aikaa hautumaan, niin hyvä siitä tulee. Vielä kun muutaman viikon annat hänen asiaa sulatella, niin kyllä ne kortsut unohtuu.. :) Toivotaan parasta. Asiat aina järjestyvät jotenkin. En tiedä onko vauvan syntymälle oikeasti hyvää tai huonoa aikaa. Toiset hetket saattavat paperilla näyttää paremmilta kuin toiset, mutta onko sillä käytännössä niin suurta merkitystä, en tiedä. Minun omat asiani ovat aina jotenkin järjestyneet vaikka välillä umpikujalta näyttääkin, joten minulla on vielä lapsen usko siihen, että asiat hoituu. Ja miehen eksästä vielä... Mitäs tuohon sanoisi. Kertakaikkisen kamala tilanne. Onneksi meidän riippakivi ei ole sentään käynyt miestäni mustamaalaamaan lapsille tai kenellekään muullekaan. Meillä tosin voisi välillä olla vähemmän tuttavallinen.. Ei tässä nyt mitään ystäväperheitä sentään olla.... :/ Ihan hyvät syyt heillä oli aikoinaan erota..

Pikainen omanapanen vielä, sit on poistuttava töistä. Napa on surullinen. On nimittäin tänään jo ihan varmaa, että menkat kohta alkaa. Tissikipu oli tänäaamuna hävinnyt, siis pari päivää liian aikaisin. Onkohan tulossa lyhyempi kierto?? No, sen näkee muutamana lähipäivänä. Ajattelin lähteä ostamaan itselleni kuukuppia. Olen päättänyt siirtyä sellaiseen, kun kaikki sitä kehuvat, mutta en ole saanut vielä aikaiseksi itse hankkia. No, tänään ostan. Eli, bottom line, toivo mennyttä. Uuteen yritykseen.

- Paaru

Vierailija

Sori, noviisi vähän kyselee..

Ni tuleeko ne postit sulle jos lähettää tuohon ellit@jotainjotain -osoitteeseen? Kirjaudutaanko siihen msn-ryhmään sitten sillä omalla sähköpostilla, josta on sulle meilin laittanut? Apua, mulla ei ole kuin etunimi.sukunimi@työpaikka tai etunimi.sukunimi@koti -tyyppiset osoitteet. :) Pitäsköhän vielä olla anonyymi ja käydä tekemässä vielä yksi osoite tätä varten jostain.. :)

Ja mitäs sit kun oot kirjannu meidät yhteisön jäseneksi?

Ja mites me estetään, ettei kaikki urpot kirjaudu meidän listoille? TUITU, sun pitää oottaa, että saat meiltä kaikilta liittymismeilin tuohon ellit@jotain osoitteeseen, ennen kuin hyväksyt ketään listoille, ettei kukaan ulkopuolinen keksi leikkiä vaikka minua. Vaiks kuka sellasta tekis? Mutta kai maailmaan mahtuu kummallisempiakin ihmisiä, kuin vain niitä, jotka kiusaa haluavat tehdä. *ikuinen skeptikko*

Oli kuulkaas muuten ihmeellistä eilen. Nyt tulee sit tosi ällöä tekstiä, että silmät kiinni jos ei kestä. Kun mullahan oli menossa se kp 25. No, lemmiskeltiin illalla, niin yhtäkkiä sen jälkeen tuli kamalasti ihan kuin kuukautisverta, mutta yöllä tai nyt aamulla ei ollut tullut mitään. Mä en kestä tätä. Haluan takaisin normaalit kuukautiset, jotka alkaa tiettynä päivänä ja loppuvat siitä muutaman päivän kuluttua ja lopun ajan saa olla kaikessa rauhassa!! Kai siellä taas vuoto harjoittelee. Hassua oli, että about tunti ennen tuota vuotoa sanoin, että alkais jo menkat, että pääsis taas uuteen kiertoon, ni sit just tuli. :) Vaiks ei kai ne vielä alkanu. Ehkä. On tää outoa.

Ja joo, eilen piti ostaa vaaka, mut unohdin. Blaah blaah, selityksensä kullakin. Olen minäkin laihduttaja, kun ei edes vaakaa omista. :) Puhumattakaan siitä, että ruokatottumuksensa vaihtaisi. Nimim. eilen nakkeja ja ranskalaisia. Noh, läski siitä vaan kasvaa, itsehän kiloni kannan.

- Paaru kp mikä? 1 vai 27?

Vierailija

Ja ihan ekaks vaakalukemat- tasan 94 kg :) Tyytyväinen olen tuohon puoli kiloa viikossa tahtiin!

Paaru: Ei tule mulle vaan tonne yhteisön " postiin" ne hakemukset, ja muut ei nää sun sähköpostia jos et niin halua. Mielestäni voin kyllä hyväksyä sitä mukaa, koska sieltä saa helposti poistettuakin jos sinne joku " vieras" eksyy, ei vaan kirjoitella henk.koht asioita ennekuin katsotaan että kaikki on ok.. Mutta voit toki luoda jonkun anonyymin osoitteen jos se rauhoittaa sun mieltä :) Mutta ideana siis oli, että laittaa siihen viestiin jotain sellaista, mistä tiedän että ootte te ;). Eiköhän joku sisäpiiri juttu riitä todistamaan sen, tuskinpa kukaan muu viittii sellaista työtä tehdä ihan vaan kiusaksi, että yrittäisi löytää jonkun jutun.. Ei me nyt NIIN kiinnostavia olla :D

Mä vielä muuten tsekkaan ton liittymisjutun, kun en oo aikaisemmin valvojana ollu.. ku musta pitäis olla suora linkki johonkin sivulle..

Tuitu 14+2

Vierailija

Lupaan tässä viestissä vain kirjoittaa omaa napaa, ja jos ehdin, niin kommantoin teidät muut tuossa seuraavassa.. :)

Elikkä pe käytiin lääkärissä ja saatiin oikeastaan " vain" hyviä uutisia, mutta silti lähdettäessä oli aika surku olo. Paljon oli tuloksissa hyvää ja jotain pientä häikkää, mutta lääkäri käski edelleen pitää positiivista mieltä yllä, kaikki on todellakin hyvin ja ennuste kuuluu parhaimpaan 1%n.

Joten siis, labrat oli kaikki muut ok, paitsi LH-hormooni, jonka arvo oli alle 4:n, mikä on raja. Tuo hormoni tarvitaan ovikseen, joten ei kuulemma ovista tässä kierrossa ja tikuttaakkaan ei tarvitse. :( :( Elimistö on siis jonkinlaisessa stressitilassa, todennäköisesti vain tästä vauva-asiasta. (nyt kaikki ne, jotka ovat sanoneet, että älkää yrittäkö niin kovasti, voivat laittaa tanssiksi ja hurrata) Sanoi tosin myös, että se on vain yksi arvo ja voi olla myös vain hetkellinen. Enpä tajunnut kysyä, mutta olin kyllä kohtalaisen stressaantunut aamulla, kun aikataulu oli niin tiukka, että saattoiko se vain huonontaa tulosta.

Turhautti niin paljon, että itku meinasi tulla. Tällä hetkellä kun en edes koe olevani mitenkään stressaantunut, lähinnä olen ollut surullinen tai alakuloinen. Toki töiden takia on nyt tohinaa, joka saattaisi näkyä..

Paastoarvo, insuliinit ja se joku ure... alkuinen ok, kuulemma tosi hyvät, eli en aloitakaan sitä lääkettä, mistä ekalla kerralla oli puhe. Harmitti, sillä sen avulla olisi kuulemma ensimmäiset 5kg lähtenyt helmommin, juuri se määrä, mikä nyt on suunnilleen ylimääräistä.. No, toisaalta, hyvähän se vain on. Noiden arvojen takia ei siis kuulemma ole sitä PCOta, mitä ensin epäili.

Miehellä siittiöitä on runsaasti ja liikkuvat hyvin, mutta vain 10% on normaaleja, kun viitearvo on 15%. Lääkäri oli kyllä silti sitä mieltä, että kunhan mun kierto saadaan kondikseen, niin tuo määrän ja liikkuvuuden takia spontaaniraskaus pitäisi olla mahdollista. Hyvä niin. Ja vasta kolmen saman suuntaisen tuloksen jälkeen voidaan edes varmasti sanoa, onko tuo oikea määrä, mutta uuteen testiin ei mennä, kun tulos on kuitenkin " noinkin" hyvä.

Kulta otti ensin aika raskaasti, mutta onneksi kun juteltiin, juteltiin, juteltiin ja juteltiin ja netistä katselin vähän tietoa + käytännön kertomuksia, niin on jo paremmalla mielellä. <3

Ultrasi myös (kp siis 11) ja minulla on kuulemma " tosi kauniit munasarjat" , olen aina tiennytkin olevani sisältä kaunis.. :) :) Kohtu on myös " hyvännäköinen" , mutta limakalvoa oli vain 5.3mm, mutta voi olla, että paksuuntuisi ihan vasta oviksen lähestyessä. Mutta tuosta syystä siis vuotokin on yleensä niin kovin niukkaa, mutta tuonkin paksuuden pitäisi kuitenkin riittää. Rakkuloita on kuulemma paljon, mutta ovat kovin pieniä (johtuen kai siis tuosta LH:n vähyydestä). Suurin oli nyt vajaa 10mm, mikä on kuulemma liian vähän, joten siksi ei kannata tikutella ovista.

Nyt sitten labraan n.1½ viikon päästä, jotta saadaan keltarauhashormoonin määrä. Jos se on pielessä, tehdään se aukiolotutkimus, jotta voin aloittaa jonkun pillerihoidon (vitsi kun en muista näitä nimiä.. argh). Jos taas keltarauhaslabra on ok, niin sitten mennäänkin suoraan pistoshoitoon, apuva!

Olo on siis toisaalta helpottunut, mutta toisaalta kovin, kovin alakuloinen. Nyt vedellään siis turhaa kiertoa, ja seuraavakin saattaa mennä harakoille, jos se labra on pielessä.. :( Se aukiolotutkimus tehdään kp 6-11, todennäköisesti vasta lähempänä tuota 11, jolloin se lääke ei ehdi enää tehota kasvuun.

Jotenkin tuo turhuus nyt harmittaa, vaikkakin eilisen harjoituksen jälkeen tuntui myös jotenkin kauhean hyvältä. Juteltiinkin kullan kanssa, että pitkästä aikaa on seksin jälkeen sellainen olo, ettei tästä piinaa tule. Toisaalta tekisi mieli uhmata käskyä ja kuitenkin tikuttaa (halvemmilla) testeillä, mutta toisaalta, mitä väliä..? Jos se ovis tulisikin, niin siinähän tulee. Todennäköistä kuitenkin on, ettei tule.

Ja eihän tää kaksi kierto, tai oikeastaan tuo yksi kierto, mihinkään enää vaikuta, johan tässä on kohta 20 tuhlattu..

Nyt vain yritän miettiä, miten onnistun, ettei stressittömyydestä tule stressiä.. se on aika vaikeaa.. :/ Huomaan vähän väliä miettiväni " olenko nyt stressaantunut" . Samaan hengenvetoon olen tosin myös päättänyt, että " lääkärin määräyksestä" alan olemaan hiukan itsekäämpi ja tekemään asioita vain siksi, että minä haluan ja että minä nautin niistä. Saa nähdä, miten onnistun..

PAARU kyselit miehen mukana olosta. Se oli tosi huomaamatonta. Mies kyllä odotustilassa vielä kysyi, että haluanko, että tulee mukaan. Eli ehkä häntä vähän jännitti. :) Siinä vaiheessa, kun housuja riisuin, tuntui jännältä, mutta ultratessa ei miltään. Mies jäi istumaan sinne pöydän ääreen ja sieltä kuunteli. Summasummarum, koin siis tilanteen tosi hyvänä. Tuohon aukiolotutkimukseenkin haluaisin ottaa mukaan, mutta katsotaan, saadaanko kummia TAAS vahdiksi.

HAPSU kyseli, miksi pelkäsin, että syy olisi miehessä. En tiedä. Järjellä ajatellen sillä ei kai ole kovin suurta merkitystä, mutta ne tunteet, ne tunteet. Kyllähän miehestä johtuvaa syytä on hiukan hankalampi hoitaa, jos tuotantoa ei siis ole ollenkaan tai ne kaikki olisi rakenteellisesti poikkeavia. Jotenkin tuntui, että jos jouduttaisiin turvautumaan lahjasoluihin, niin olisi lähes sama kuin menisi samantien sitten adoptiojonoon. Jäisihän silloin odotuksen ihanuus pois ja olisihan lapsi edes puoliksi (geenisesti) meidän, mutta itselläni pidemmän korren veisi silloin ajatus, että joku vanhempia kaipaava jo syntynyt lapsi saisi meiltä kodin. (Ja ei, ei ajatukset ihan näin selviä ole, kaikkeen liittyy 100 sivupolkua, mutta tuossa nuo pääajatukset)

Ja vaikka ei tässä asiassa syyllistä etsitäkään, eikä vihan kohdetta, mutta tiedän, että jossain vaiheessa, jossain määrin katkeruus nostaisi kuitenkin päätään, ja itseään on niin paljon helpompi vihata kuin toista. Toista vihatessa pitää vihata myös itseään, sillä järki sanoo, ettei toinen ole asiaa tarkoituksella aiheuttanut..

Tottahan on, että jos vika olisi ollut miehessä, niin totta kai käsittelemällä asiaa siitä olisi päässyt yli, mutta en tiedä, olisiko minulla nyt ollut tarpeeksi voimia käsitellä asiaa. Siksikin toivoin, ettei vikaa hänestä löytyisi. Ja kai sitä rakkaimpiaan haluaa suojella tuskalta. Ja jotenkin tuntuu, että asiasta puhuminen on helpompaa (ei se silti helppoa ole), kun se on tavallaan minun asiani, eikä miehen. En tykkää jutella miehen juttuja eteenpäin..

Järkeä ei ehkä kovin ole, mutta tää taitaa ollakin enemmän vain tunteiden ja hormoonien juttua.

Hyvää tässä on se, ettei ylipaino oli nyt todellinen syy. Toki varmasti tieto liiasta painosta aiheuttaa itselleni kriisiä ja sitä kautta saattaisi laskea tuota arvoa. Eli nyt edelleen vain lisää tsemppiä pudotukseen..

Nyt siis kulutellaan aikaan. Piinata ei tarvitse ja aika kuluu hi-taaas-ti.

Omanapainen Naanuli *lähes kirjailija, pituudesta katsoen*

Vierailija

elikkä onko hyviä vinkkejä bikin rajojen siistimiseen. kun mulla on sellainen ongelma että iho on todella herkkä ja menee ihan sellaiselle ihottumalle ja näpyille kun siistii bikinirajoja. olen kokeillut erilaisia vaahtoja ja höyliä ja nyt ostin sellaista bikinirajoille tarkoitettua voidetta missä oli lasta mukana ja hitto minkä näköiseksi iho meni! :( alan olla jo epätoivoinen. :/ joten kaikki neuvot, niksit ja vinkit ovat tervetulleita!!

Vierailija

Paaru, huhuu.. Odottelen sun hakemusta ;) siis se jälkimmäinen linkki on se kun toimii, ei se sähköpostiosoite.. :) Yritetään kans Nanne ja Anessa saada sitten mukaan kun taas palstalle ilmestyvät :)

Tuitu -jolla on TYLSÄÄ töissä, enpä olis uskonut että on näin paljon aikaa kaikkeen muuhun :D

Vierailija

mulle tuli eilen sellainen fiilis että meneekö tämä ovis nyt kuitenkin harakoille?! siis sen ovis laskurin mukaan jos kierto on 28päivää ovis olis nyt pe, jos taas 29päivää ni la ja jos 30 päivää niin su?! joka tapauksessa jos se on jo tänään niin taisi mennä harakoille kun viimeksi ma on harjoiteltu.... vai kerkiääkö vielä tänään mukaan?! pahus kun nää työvuorot on näin erilaiset... kun ei ole nähty niin vaikea saada parempaa kontaktia!! auttakaa! eilen en tikuttanut mutta tänään kai täytyy yrittää. vaakakin 96 joten olen jumiutunut paikalleen.... :((

ja hei mä en ymmärrä mitään mistään msn-yhteisösitä... !!! :/ kun en hirveesti ole edes tällaista keskustelua harrastanut. mutta palaan vielä iltapäivällä!

Vierailija

Moikka vaan sullekin. En ehdi nyt edes lukea, mitä kirjoitit mutta taidan printata ne lääkärin odotushuoneeseen mukaan. :)

Palaan asiaan myöh.

-Paaru

Vierailija

eli nyt sun pitäisi päästä kirjautumaan yhteisöön, ja sähköpostiin pitäisi tulla ilmoitus hyväksymisestä :) Eli oikea tapa on tuolta linkin kautta.. Mä lähden kohta iltavuoroon, joten illalla taas koneella.. Pistääkähän muutkin niitä hakemuksia hopihopi ;)

Tuitu

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat