++ Kultainen 60-l viikolle 36 +++

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Oikein mukavaa viikkoa kaikille !!

Tehdäänpäs taas oikein pitkä pino !

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Vielä: Mulla oli paksu punainen linea negra navan alapuolelta rintojen alle, ja edelleen se siellä näkyy vaikka haalistunut on. Mulla myös muuttui alavatsan väri ruskeaksi, oisko ollut maksaläiskä ?

emmi

Vierailija

tälle tukalle pitäis tehdä;-)

http://www.aijaa.com/v.php?i=932962.jpg

Kiitokset myötätunnosta appivanhempiasiassa. Välillä helpompaa välillä vaikeempaa tämä oleminen. Olo tuntuu aika yksinäiseltä, vaikka on ihmisiä ympärillä koko ajan. Olen niinkuin ylimääräinen täällä omassa kodissani. Oma vika varmaan, kun mielummin vetäydyn omiin oloihini kuin tungen kyselemään, että mistäs puhutte. Syysmasista varmaan pukkaa. Onneksi on tuo vilkkusilmäinen pystytukka piristämässä päiviä:-)

Vierailija

Muutama rivi täältäkin.

Synnytyspelosta on ollut puhetta. Ihme kyllä, mulle ei ole jäänyt synnytyksistä pelkoja. Ei vaikka esikoisen ponnistusvaihe kesti 2h. Meral tulikin sitten sen verran vauhdikkaammin, että en kerenny traumatisoitua:-) Kyllä sitä siinä avautumisvaiheessa kuitenkin mietti, että voi helv...mihin on tullut ryhdyttyä. Sen verran otti kipeetä. On se kuitenkin sellasta touhua synnyttäminen, että en yhtään ihmettele, jos jollekin siitä pelkoja jää. Sitä on vielä niin avuton siinä punnertaessaan eikä voi tehdä mitään, jos vauvalle käy jotain. En usko, että ponnistusvaiheen kestoon voi juurikaan vaikuttaa. Paitsi varmaan imukuppia/puukkoa otetaan esiin, jos näyttää siltä että homma pitkittyy ja äidin voimat loppuu. Mielelläni olisin esikoista vääntäessä apuvälineitä ottanut vastaan jo 1h eikä 2h jälkeen..

Serranon perhe ei tullut tänään?! Loppuko se? Voi paska.

Vierailija

Arvatkaas kuka on tullut kylään, no metrinenhän se taas tulla tupsahti ja keikkuu tuossa otsikolla oikein mallikkaasti mukana.. en tiedä miks se tuli kun ei ole kutsuttu eikä ole syytä mutta minkäs teet kun tänään on sellainen päivä että kaikki vi..aa ihan sikana..

Aamuyöllä heräsin 03.45 miehen herätyskelloon, kävin weskissä ja sen jälkeenpä en ole nukkunut, äsken yritin ja torkahdin niin eikös tuo piski alkanut räksyttää ja murisemaan ulkoa kuuluville äänille arggggg...

Pimut saateltiin aamulla koirulin kanssa kouluun ja oli ihana nuuskia syksyisiä tuoksuja ja nauttia ulkoilemisesta.

Mun pitänee lähteä kirjastoon ja kauppaan kunhan isäntä tuo mulle auton,meni mun autolla töihin ja apteekista pitänee hakea jotain muuta rautavalmistetta kun tota retaferia, ei sovi mulle kun maha menee ihan kovalle .

Synnytystraumoista oli keskusteltu, mulla ei alatiesynnytyksestä jäänyt mitään erikoisia trumoja mutta sektiosta senkin edestä..

Sektio oli kuopuksista ihan alusta asti suunniteltu joten oli aikaa sopeutua ajatukseen. Heräämössä jouduin makoilemaan normaalia kauemmin kun puudutuksen vaikutus ei hävinnyt niin kuin olisi kaiketi pitänyt ( pelkäsin jo että jään halvaantuneeks ja kaikki vaan pyöri mun ympärillä eikä kukaan kertonut missä mennään jne ) Tytöt vietiin heti leikkurista pois mä en nähnyt kuin toisen,, mulle ei kerrottu kun vasta tuntien päästä etä kaikki oli ok, neitojen pituudet/ painot ym..

Osastolle päästyäni mä en mielestäni saanut kipulääkettä tarpeeks, seuraavana päivänä sängystä ylösnouseminen ym oli kamalaa jne ja sitten vielä kun viikon kotonaolon jälkeen sain sen haavainfektion joka oli ihan karsee ja oltiin reilu viikko sairaalassa, minä tiputuksessa ja pimut vierihoidossa mukana..

Nyt täytyy toivoa että se istukka olisi noussut sieltä kohdunsuulta ja että alatiesynnytykselle ei olisi esteitä !!

Noh synnytystapa-arviohan se sitten näyttää vkolla 36??

Nyt kaffen keittoon...

Isotikru+riehuva tikrunpentu rv 28+5

Vierailija

että kuulun synnytyksiä ainakin pienellä kaiholla muistaviin ;). Sittenkin, vaikka kumpikaan ei ole ollut turhan helppo, ensimmäisessä ponnistus yli kaksi tuntia ja tässä toisessakin reilu tunti. En tietenkään muistele hyvällä mieletöntä kipua ja sitä tunnetta, ettei jaksa eikä selviä, mutta jotakin niin hienoa niihin tilanteisiin liittyy. Vähän vaikeaa sitä on pukea sanoiksi. Kuulun kuitenkin niihin onnellisiin, joilta kivun ja hädän muistikuvat katoavat nopeasti, eivätkä jää mieleen pelottelemaan.

Näinä kolmena synnytyksen jälkeisenä viikkona olen tuntenut oloni todella kaihoisaksi ja pohtinut oliko tämä tosiaan viimeinen raskaus. Olo helpotti vasta, kun opin ajattelemaan, ettei sitä vielä tarvitse päättää, vaan voi elää ja katsoa mitä eteen tulee. Voi pyhä yksinkertaisuuteni...

Onnea kaikille odottajille ja kuumeilijoille ja aurinkoista syksyä kaikille toivottaa pikkueukko & pienet

Vierailija

Kävin eilen hutaisemassa juttua tänne, mutta nyt kun katson pinoa, sitä ei löydy mistään! Mihinkähän sen oikein kirjoitin. En kirjoita palstalla muualle kun kultaisiin... Mystinen juttu.

No, yritän nyt toistaa mahdollisimman tarkasti.

Kun tosiaan uutisia Wemppa jo odotteli niin onhan niitä. Sain verikokeen tulokset ja kaikki ok. Tulehdusarvo oli nolla, mikä oli tosi hyvä homma. Raskaushormonitasossa oli jotain (?), mutta sanoi virkailija että tulkitaan ettei ole raskautta.

Ilouutiseen sitten; sain peruutusajan ultraan jo huomiseksi! Jes Jes! Ei tarvitse kärvistellä kolmea viikkoa ja jännittää.

Mitenkäs siskot tulkitsisitte mun tilanteen, kun menkkojen pitäis tulla keskiviikkona ja ultra nyt huomenna maanantaina, näkyyköhän siellä mahdollinen raskaus jo tässä vaiheessa? Olen toiveikas, koska oireita mulla nyt olis, isäntä on satavarma asiasta. Perhanan ainainen optimisti ;) Minä jarruttelen tässä mieltäni, koska en halua tulla alas korkeelta ja kovaa.

Silloin kun verikoe otettiin, oli oviksesta viisi vrk, eihän silloin kuitenkaan vielä verestäkään voi todeta mahdollista hedelmöitystä eihän? Siis, nyt jännittää. Odotan huomista melkolailla innokkaasti...

Wemppa, hyvä oli kuulla että jäät huilimaan. On niin kullanarvoinen ja arvokas asukki sydämesi alapuolella että oikein teit. Jaksuhalit!

Voi Angeliq, pahoittelen että täti tuli sittenkin. Juuri tuo on raastavaa, kun toiveet herää ja sitten putoaa niin kovaa. Jaksamista.

Kysymykseesi siitä miksi vauvakuume jne, en osaa oikein sulle vastata muuta kuin sen että mulle vauvankaipuu on ollut joka lapsen jälkeen aina vain vahvempi. On nauttinut raskaudesta, vauva-ajasta ja siitä lapsesta aina edellistä kertaa, jos mahdollista, enemmän.

Kun olimme sairaalassa saamassa tuota kolmatta vipeltäjää, pyysin leikkaavaa lääkäriä tutkimaan kohtua sun muuta sen varalta, että kestäisikö kroppa vielä uutta raskautta. Mulla on siis kolme sektiota jo takana. Hän tuli seuraavana aamuna ja sanoi: rouva hyvä, kaikki näytti oikein hyvältä ja jos neljännestä haaveilette niin siitä vaan, tervetuloa uudestaan. Helppo homma, kun on valmis " vetoketju" jo masussa, niin voidaan taas vain avata ja sulkea ;) Naureskeli päälle ja toivotteli hyvää jatkoa vastasyntyneen kanssa. Ne oli sulosanoja ne!

Jos mulla olisikin vaakakupissa jokin toinen vaihtoehto kuin vauva, osaisin varmaan paremmin sulle vastata. Minä en ajattele tätä järjellä mitenkään, kuten varmaan jo huomasit :)

Mitähän muuta mulla oli?

No, ainakin kaikille mukavaa sunnuntaita ja hyviä vointeja!

-minea-

ps. nyt kyllä tarkistan, tuliko tämä pinoon...

Vierailija

Ei auta meidan Hopeen poppakonstit!!!

Koko eilisen tuli paksua limatulppaa, joka nyt on jo hidastumaan pain sekin; muttei suppareista tietoakaan!

Tuulitii joka kirjoitteli aiemmin tannekin sai viime yona tyton ja molemmat voivat hyvin. (muistinkohan nikin oikein?)

Mullakin tytoilla on ollut hiuksia syntyessaan kella enemman kella vahemman, mutta sitten tulee se ' paavivaihe' jolloin vaan ylaosaan jaa tupsut!

Mutta nyt iski iso nalka!

Voikaa hyvin

-levinia ja Hope rv 39+-

Vierailija

Kiva että minean lekurireissu oli onnistunut !!! Peukutan, että nyt tulisi plussaa, kun kerran ' petipuuhatkin' osuivat oikeaan saumaan :-)) Minea kyllä aivan varmasti sinä sen plussan ja vauvan saat .. Mutta myönnän, että kuumeilu on hiton rankkaa puuhaa ja varsinkin ne pettymiset lisäävät vain tuskaa. Kuitenkin tsemppiä !!!!!

Senniinakin oli käynnyt linjoilla, teillä appivanhemmat edelleen visiteeraa :-)) Taitaa appi olla aktiivisempi antamaan ohjeita Meralin hoidossa(?) Ihanaa, että olette tulleet toimeen. Onko oma äitisi tavannut heidät ??

Ja tuohon synnytyspelkoon vielä palatakseni: Mullahan käytettiin sekä puukkoa, että imukuppia synnytyksessä. Mulle oli järkytys silloin siellä kättärillä, kun supparit alkoivat tulla ihan todenteolla, koska ne olivat niiiin kivuliaita, en olisi voinnut uskoa, että jokin asia maailmassa voi sattua niin kovaa. Muistan kun oltiin portaissa kävelemässä, että synnytys käynnistyisi, kun supistukset tulivat meikä oli aivan kaksinkerroin ja itkua väänsin. Siinä sitä mietin, että miten tää voi olla totta. Ja kaikista kauheinta oli ne supparit yöllä, kun olin tipassa kiinni, en voinnut kävellä vaan oli istuttava kiikkutuolissa koko ajan ja se sattui niin ... Oksensin paljon jnejne .. Ja hauskinta oli, kun synnytys oli ohitse niin kaikki se kipu + muu unohtui HETI ja nousin omin jaloin ylös siitä pöydältä ja menin suihkuun, miten se on mahdollista, kun hetkeä aikaisemmin oli jo ollut varma kuolemasta, omastani sekä vauvan. Sorry kun muistelen näitä asioita, mutta jostakin kumman syystä ne on pyörineet mielessä ....

Täällä on hiljaista, mies suihkussa ja tyttö unilla. t. emmi

Vierailija

Juu. Kipuja on ollut sellaisia tänään, ett saattaa se täti tulla ja hurauttaa pihaan. Meinasin aamulla ostaa testin silti, mutta " onneksi" oli apoteekki kii, jotta päätös testauksesta siis pysyisi eli vasta maanantaina tai joskus ens viikolla...

Emmi: Lapsi lähti siis eskariin nyt ja tässä välillä ei ole ollut ehkäisyä kuin satunnaista kondomia (aivan alussa) ja keskeytettyä ja silkalla tuurilla menoa. Toista vuotta on ehkä enemmän menty niin, ett tulee jos on tullakseen mun puolelta ja miehen puolelta kauemminkin. Pojan ollessa 3v. mulla todettiin endometrioosi ja ehkäpä se sitten on ollut sellainen " ehkäisy" meillä. Yhteinen ajatus kuitenkin on ollut, ettei hoitoihin lähdetä, vaan luomuna mennään ;) Etenkin, kun itse olen ollut aika epävarmana.

Vierailija

Minäkin raahauduin koneelle, on ollut meno-päivä tänään...

Aamusta lähdin pikkupimujen kanssa kirpputorille ja muutamia vaatekappaleita löysinkin ja arvatkaas minkä löydön tein priimakuntoisen ammetelineen ja maksoi peräti 1 e !!

Arvaatkas olinko tyytyväinen !!

Sitten piipahdin työkamun uutta aivan ihanaa taloa katsomassa ja sitten ajeltiin pikkupimujen kanssa kauppakeskukseen vähän käppäilemään ja käytiin pitzalla kun niin laiskotti ja ajatus ruuanlaitosta oli inhottavaa ja mielitekona oli saada pitzaa..

Maanantaina menen koettamaan miltä työnteko sairasloman jälkeen tuntuu mutta jos vähänkään tuntuu etten jaksa niin en mieti hetkeäkään vaan haen lisää saikkua..

Wemppa älä mieti hetkeäkään vaan hae suosiolla maanantaina sitä saikkua ja lepäile ei ole yhtään kivaa eikä sen puoleen normaaliakaan valvoa yöllä tuntikausia ja miettiä työasioita, mullakin oli tuollaista ennen saikkua mutta nyt jos herään yöllä weskiin niin kyllä nukahdan melko pian uudelleen, edellyttäen etä täällä ei kukaan kuorsaa...( isäntä ja kuopukset ovat järkyttäviä kuorsaajia, ja pikkupimut ovat yökyläilleet viime aikoina meidän makkarissa jo aikas monta yötä..)

Vauvakuume miksi on miksi ei,,huh huh onpas ikuisuuskysymys,en osaa vastata siihen mikä sen aika ajoin sitten on taas roihuun saanut??

kait se on niin että sitä kun on kerran kokenut sen vauva-ajan ihanuuden niin halu kokea se uudelleen on suuri ja kun tietää mitä on saamassa niin haluaa silti, äh en tiedä..sanoinkin silloin viime syksynä sen tuulimunan jälkeen että ehkä olisi ollut parempi kokea keskenmeno ennen esimmäistäkään lasta kun ei tiedä mitä menettää kun nyt neljännen jälkeen kun olisi jo tiennyt mitä olisi ollut saamassa..

Angeliq pahoittelut tädin saapumisesta !!

Senniina aivan ihanan syötävä murunen tuo sinun pimatsu !

Pietu minäkin ajattelen sua usein ja Pullaa !! Pullasta ja Tikrunpennusta vois tulla tosi hyvät kamut :-)

Levinia moikkis ja hus pois Hope sieltä äipän masusta !! Välitän joo mielelläni uutiset sitten kun niitä tulee !!

Emmi moikka, ihanaa että Emmi nukkuu yöt !! On se vaan ihme juttu kuinka nopsaan aika menee !!

NYt taidan mennä syömään jätskiä ja katsoo telkkua !!

Isotikru+tikrunpentu 29+2

Vierailija

Lokakuun loppuun asti!! Nostan sulle hattua! Mä en kestäsi. Ainakaan jos en vapaasti saisi/kehtaisi piereskellä. Sä olet urhein ja sitkein tuntemani pidättelijä. Mäkin tykkään puristella finnejä. Niitä ei vaan nyt raskauden alkupäiviä lukuunottamatta ole ollut odotusaikana ollenkaan.

wemppa

Vierailija

Täällä ollaan ja kaikki on hyvin. Tiinun kanssa oltiin Nlassa ja uudet mitat: paino 8 kiloa ja pituus 66cm. Nyt oli painoa tullut kuukaudessa vain n.500g, mutta piti sitä ihan hyvänä nousuna, kun tyttö nyt kuitenkin on pullero. Pituutta oli tullut hienosti 4cm. Kaikki oli hienosti, ja nti ei edes huomannut, että häntä pistettiin piikillä, äiti stressasi enempi :-))

Meilläkin on tiinulla paksut hiukset, oli syntymästä lähtien, mutta nyt on hiustupsu alkanut ohentua sivuilta, mutta edessä on sellainen pehko, hauskan näköinen :-)) Tukka on useinmiten silmillä, ja joskus olen sellaisen pehmeällä lenksulla laittanut ponnarin, ja voi ei, kyllä on söpöliinin nököinen.

Senniina, merali on aivan ihana vauva, todella söpö. Ihana olisi nähdä ihan livenä !!! Ja kun matkaat syssyllä Turkkiin ja jos appivanhempiesi luona meinaat olla niin silloin sitä vasta tunteekin olevansa kolmas pyörä. Mutta sellaista se on kun ei ole yhteistä kieltä. Oma mieheni on oppinut suomea kohtalaisen hyvin nyt kahden vuoden aikana, ja opiskelee edelleen kahtena iltana, mutta välillä hänkin kokee jäävänsä muiden jalkoihin, kun ei osaa tuoda itseään niin hyvin esille, ajatuksiaan jne.

Wemppa nyt otat rauhallisesti, ja unohdat työasiat ja annat itsellesi ja vauvalle lepoa !!! Kyllä ne työt siellä pysyvät ja odottavat, mutta jos itse nyt väsyt kovasti niin se ei ole hyväksi sulle tai vauvalle. Nyt ainakin viikonlopun otat levon kannalta, jookos ??

Mitenköhän anilla menee työssään ??

Levinia vilkutuksia sinne, ja vauvalle tervetuloa :-)) Toivottavasti synnytys käynnistyi ja vauva on jo turvallisesti sylissä, kääk en voi uskoa että Hope on jo masun ulkopuolella niin nopsaa on mennyt Leviniankin odotus. Hyvä että muutto tuli valmiiksi. Vauva-uutisia odotellen ..

Mitäköhän meillä, noh samat kuviot, vaikka nyt tytsy osaa jo olla käsiensä varassa, eli pitää koko ylä kroppaansa ylhällä. Ja suuttuu kun ei pääse eteenpäin. Tänään ekan kerran keitin kunnon ohrapuuroa, aikaisemmin ollaan syöty noita -muksun- puuroja, mutta nyt siirryttiin askel taas edemmäksi, ja hyvin muuten maistui, jouduin vain sekoittimella hieman tekemään hienommaksi, ettei jää nieluun kiinni. Yöt nukutaan hienosti, ei herätä enää yöaikaan, ja äiti ja isi saa nukkua rauhassa. Mutta päivisin, ei ole nukkunut kuin muutaman kerran sellaisen 1.5-2h putkeen, normaalisti 30-45minsaa, no onhan sekin ihan hyvä.

Ja angeliquelle onnea että tärppi olisi käynnyt !!! Kaunkos te olittekaan yrittäneet vauvaa ?? Sullakin posnnistusvaihe oli pitkä ja imukupilla sitten syntyi, aika monella on samanlaisia kokemuksia. Kurjaa, että maailman hienoimmasta asiasta voi jäädä traumoja/pelkotiloja :-//

Hyvää viikonloppua t. emmi

Vierailija

mutta enpä ole päässyt koskaan synnyttämään asti, kun pikkuveli päätettiin huonojen happiarvojen takia leikata tuntikausia kestäneen oksitosiinisupistuskärsinnän jälkeen. Isosisko taas oli perätilassa ja syntyi suunnitellulla sektiolla. Kahden leikkauksen jälkeen tämä kolmaskin sitten syntynee suunnitellulla sektiolla, jos onnellisesti sinne asti päästään. Toivo vaan, että leikkauksesta ei tule mitään komplikaatioita.

Minea mukava kuulla, että lääkäristä jäi hyvä mieli ja että hommaa nyt selvitetään. Loppukierron keltrauhashormonitason voisi varmaan ainakin tarkistaa ja ehkä vähän lugeja sinne tueksi. Ja jos vaikka olisi tärpännyt jo tällä kierroksella.

Emmi kyseli mun oireista ja ehkä vähän on tissit kipeät ja viluttaa/hikoiluttaa normaalia enemmän. Valkovuotoakin tulee sen verran, että aina vähän pelottaa mitä housuihin nyt lorahti. Jos tää menee kuten kahdella edellisellä kerralla, niin rv6+ alkaa kuvotus, siis vielä viikon verran kahvi maistuu joten haenpa heti kupillisen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat