Uusperhe ongelmana " vierailevan" lapsen vaatteet...

Vierailija

Miehen lapsi on joka toinen viikonloppu meillä. Mulla ja mun lapsella on astma. Koko ajan enenevässä määrin tekee pahaa miehen lapsen vaatteiden haju. Miehenkin mielestä ne haisevat todella pahalle (voimakkaalle) huuhteluaineelle/ pesuaineelle. Autossa on vaikea olla tuon lapsen kanssa. Sisälläkin tekee pahaa. Jos joudun ottamaan jotain hänen repustaan niin alkaa hengen ahdistus (siksi en hänen repulleen enää menekkään).

En keksi muuta ratkaisua kuin että ostetaan lapselle tänne omat vaatteet. Ainakin sisävaatteet. Tosin autossa oloa se ei helpota mutta muutoin se helpottaisi jonkin verran tilannetta. Mitä mieltä olette? Loukkaantuisitteko jos oma lapsenne ei " saisi" käyttää omia (lukuunottamatta ulkovaatteita) vaatteitaan isän luona?

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Ja ainut ikävä viesti minkä laitoin oli vastaus siihen ettei kannattais hankkia enenpää lapsia kun ei voida tässä maailmassa elää muiden ihmisten kanssa.

Mulla oli ihan asiallinen avaus mut... Hieno palsta tää!!!

T:Ap

Vierailija

Kun kerran on perijäkin, niin eivät mee hukkaan vaikka vähän tulis pidettyäkin. Ei se äiti eikä lapsi voi siitä loukkaantua, kun selität vaan lapselle minkä takia näin teette : )

Vierailija

tosiaan lapselle farkut, verkkarit, pari paitaa ja yöpuvun. JOs vielä saat nuo käytettyä omallesi myöhemmin, ratkaisu olisi ihanteellinen. Ja voihan äidille kirjoittaa lapun, jossa kerrot tilanteesta. Muista aloittaa se " nöyristellen" : " Kuulostaa varmaan tosi omituiselta, että tavalliset huuhteluaineet voivat aiheuttaa astmaa, mutta niin vain on. Ostimme pojalle muutaman vaatekappaleen tänne isälleen, niin että astmaongelmaa ei synny."

Vierailija

En vain viitsinyt sitä aiemmin mainita. Ja yhdellä on astma. Itselle tullut vasta aikuisena. Ja kyllä meillä muut vieraiden hajut siedetään ilman että tulee oireita ja esim. päiväkodissa ei ole ongelmia asian suhteen, mutta tämän miehen lapsen vaatteet vaan yksinkertaisesti on huippu voimakkaan hajuisia.

Vierailija

ei voi viedä kotiin. Turha exn kanssa asiasta keskustella jos on noinkin yhteistyö kyvytön. Sitäpaitsi en itsekkään rupeis vaihtamaan koko perheen pesumerkkiä siksi että joku ulkopuolinen siitä kärsii. noh voisin harkita mikäli nätisti pyytäisi;)

Vierailija

Tutun lapset ottivat tosi raskaasti sen kun etäkodissa aina heitettiin päällä olevat vaatteet samantien suljettuihin muovikasseihin ja piti käydä suihkussa ja vaihtaa vaatteet. Kokivat että heitä pidetään jotenkin likaisina eivätkä halunneet enää mennä.

Vaikka ihan normaalipuhtaita lapsia ovat eivätkä vaatteetkaan lemua miltään erityiseltä.

Vierailija

parempi varmaan ettei lapsi tuu ollenkaan teille, kuulostaa tekosyyltä!

t: astmalapsen äiti, joka osaisi hoitaa tilanteen jos halua olisi

Vierailija

osasit pukea sanoiksi sen mitä tuolla aiemmin yritin selittää, että ei ole kiva vaihtoehto lapselle.

Toki tähän monessa perheessä päädytään, juuri siksi että vanhemmat tekevät muka toisilleen kiusaa ja ex laittaa lapselle likaisia tai pieniä vaatteita mukaan.

Vierailija

Pitäähän sen lapsen äidin nyt tietää.. saa vaan lisää parjauksen aihetta kun lapsi kertoo, että hänellä on hienot vaatteet isillä aina päällä..

Tietenkin äidiltä pitää kysyä tai pikemminkin todeta, että lapsella on omat vaatteet täällä joita se pitää, ettei tarvitse pakata enää mukaan mitään!

Kivaa kun lapsi selittää sitten äidille, että joo isillä on hienoja vaatteita ja minun pitää aina vaihtaa ne kun menen sinne.. ties mitä se äiti kuvittelee tekevän.. Mihin lie sossuun ilmottelee sitten!

Vierailija

Erityisesti mulla ottaa henkeen tuo haju. Meillä on käytetty hajusteettomia pesuaineita 10vuotta.

Enkä mä mielestäni sanonut ettei lapsi saisi käydä vaan kysyin ihan toisesta asiasta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat