+++TOUKOTUHISIJAT vko 36+++

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ajattelin, että jospa mekin siirtyisimme pikkuhiljaa vikkopinoihin, joten tässä ensimmäinen.

Sivut

Kommentit (63)

Vierailija

uudet toukotuhisijat, muistakaa käydä lisäämässä tietonne tuonne " toukokuun tuhisijoiden esittelyt ja la" -lisaan, niin pääsette sitä kautta listoille mukaan.

Jos jotain korjattavaa/muutoksia on, niin toivomus olisi, että niistä laitettaisiin sinne " toukokuun tuhisijoiden esittelyt ja la" -listan perään. Täältä en niitä välttämättä huomaa tai muista ottaa mukaan. Eli varmimmin tulee listaan mukaan kun laittaa suoraan listan perään.

Vierailija

Moikka, täälläkin odotellaan että pääsisi alkuraskauden ultraan. oireita ei ole. Pientä etomista ja väsymsytä.Varmuuden asiasta haluan tuolla ultralla.

Niin, näköi lipsahtaneet esittelyyn miehen ikä väärin. Mihelläikää 36 vuotta, eikä26.

-pikkukolmonen3 ja 5+4-

Vierailija

Ihan äsken tein testin ja totisesti on pää ihan pyörällä...hentoinen viiva siihen testi-ikkunaan kyllä tuli, että kait tässä raskaana ollaan!?! Semmonen marketista ostettu Acon, ei kovin herkkä (25mlU/ml), testi oli käytössä. Alkuun meinas taas suuri pettymys iskeä ku hätäisesti heti tuijotin niitä ikkunoita eikä tullu ku kontrolliviiva...vaan en ehtiny kunnolla housuja saada jalkaan ku näin viivan ilmestyneen siihen testi-ikkunaanki :o) Ja siinä se viiva toden totta on edelleen, hentoinen, mutta näkyvä. Eli uskoakseni olen raskaana - ihanaaaaa!!!! Jotenkin haluaisin vielä varmistua, että täytynee apteekista hakea joku herkempi... Siksikin vähän " varovaisesti" ilmottaudun.

Pillerit jätettiin huhtikuun lopussa pois, joten jokunen pettymys tässä on käyty läpi kuukausien mittaan, enkä oo aiemmin palstaillu muuta ku taustalla...en oo ilmottautunu kuumeilijoihin, vaikka tämän tästä oon käynykki lueskelemassa muiden samassa menijöiden juttuja.

Niih, itestäni sen verran, että tämä olis sitte neljäs raskaus (jos nyt olen raskaana), ennestään on kolme tyttöä: -01, -03 ja -04, mutta ensimmäinen ja niin kovin toivottu vauva nykyisen mieheni kanssa (jolla ennestään 2 tyttöä ja 1 poika, kaikki jo koululaisia).

Oireita ei oikeastaan ole, siksikin en tahdo vielä liiasti innostua... Jos ei oireena pidetä poissaolevia kuukautisia ;o) Eli kp 31/28 (kierto tosin välillä heitelly, mut oletetusta ovulaatiosta laskettuna tämäki kierto olis ollu sen 28) vai tohtiiko sanoa rv 4+3??? Jonkinlaista lievää alavatsan jomottelua/nipistelyä aina välillä tuntuu ja nännit on hitusen arat. Ja lievää kuvotusta (paremminki tarvetta nieleskellä) on ollut, johon on heti auttanut syöminen. Eli la mennee sinne toukokuun 10. päivän kieppeille...

Onnellista odotusta kaikille!!!

*hivenen hölmistynyt, mutta kovin onnellinen* KisuKameli

Vierailija

joskus joku sanonut tälläisen " nyrkkisäännön" että niin kauan kun et itse tiedä olevasti raskaana et voi vauvaa vahingoittaa tekemilläsi tai nauttimillasi aineilla. Eli huoli pois, edellisillan siideri tuskin on mitään aiheuttanut.

Tänä aamuna hammaspesulla tunsin huonoa oloa. Sitä on ollut ehkä pari kertaa aiemminkin. Minä kovasti toivon näitä oireita, kun silloin tiedän että tuolla olis kaikki varmemmin hyvin kun että jos ei ole oireita ollenkaan. Eihän se sekään mitään vielä kerro, mutta luo rauhallista mieltä mulle. Väsymystä on myös!!

Jännä muuten, miten kaikki juuri plussanneet on flunssassa. Musta tuntuu, että se on jokin raskausoire. Itsekin olen nyt pienessä flunssassa ja muistaakseni joka raskaudessa olen aika alussa tullut flunssaan.

Tänään ajattelin varata neuvolan. Täällä se on yleensä viikolla 8 mutta luulen että mulla myöhemmin kun nyt on tää jo neljäs lapsi joka tulossa.

Muista kielletyistä ruoka-aineista... ainakin kala suositellaan hyvin kypsennetyksi, maksaa ei suositella... en muista muita nyt mutta kyllähän lista on aika pitkä.. niin ja se juusto pitää olla pastöroidusta maidosta tehtyä.

Vierailija

Kävin jokunen päivä sitten ilmoittautumassa tuolla esittelypinossa. Mukava lukea että muilla on tutun kuuloisia mietteitä :)

Meillä esikoinen on jo 3v, joten jotkut yksityiskohdat viime raskaudesta on päässeet hiukan unohtumaan...

Itseänikin jännittää, että miten kirppu pysyy matkassa. Jopa jokainen vessassa käynti tuottaa hyvää mieltä kun punaista ei näy :) Tosi lievää kuvotusta on ollut monta päivää, ja nännit on välillä kovinkin arat. Pahasti ei ole vielä väsyttänyt. Edellisessä raskaudessa oksentelu alkoi 6+3 ja kesti vain noin viikon. Sitä odotellessa, yöks... Mullakin tuo pahoinvointi vähän rauhoittaisi mieltä, kun tietäisi että sitten todennäköisemmin kaikki olisi hyvin. Toisaalta en todellakaan haluaisi kokea sitä enää, varsinkin kun nyt istun avokonttorissa paljon kauempana vessasta kuin viime kerralla, apuva.

Alkuraskauden ultran ajattelin varata suurin piirtein rv:lle 7+1, ei ainakaan aikaisemmin (niin kuin joku tuossa suosittelikin, itse olen samaa mieltä). Esikoisesta kävin 6+5 (luulin että oli jo pidemmällä), ja silloin tosin jo näkyi syke hyvin. Neuvolaan ajattelin soitella huomenna, täällä ainakin ennen oli rv 8-9 paikkeilla eka neuvola.

Mutta nyt pitää lähteä pelaamaan tennistä... nyt kun vielä uskaltaa pelailla. Varmaan sitten täytyy pelailut jättää kun masu alkaa kunnolla kasvaa.

-alma rv 5+0

Vierailija

Täällä myös flunssan kourissa ollaan,mukavaa kun muutenkin jo etova olo päällä,niin vielä tämä tähän.Pikku-ukko korvatulehduksessa joten yöt on aika levottomia ja vähä unisia.

Taas on mentävä rauhoittelemaan

öttinen

Vierailija

Moi! Tässä toinen uusi odottaja toukokuulle! Eilen testasin plussat ensimmäistä kertaa elämässäni : ) Nyt olen ihan hämmennyksissäni, etgtä mitä pitää tehdä ja miten olla : ) Täytyy vaan kovasti toivoa, että pienokainen pysyy matkassa mukana, koska viikkoja oletettavasti vasta 4+1 (mun kierto ollut tosi epäsäännöllinen) ja l.a. 18.5.

Olen 26 vuotias, mies 27, ja esikoinen siis tulossa. Kaikki vauvaan liittyvä on meille ihan uutta :)

Mulla pahoinvointi sai 4 pv sitten miettimään, josko olisin raskaana, ja sama jatkuu. Koko ajan vähän ällöttävä olo.

Vierailija

[color=limegreen]Hei kaikille!

Kävin laittamassa jo tietoni esittelypinoon.

eli ensimmäistä yllätysvauvaa tässä odotellaan alkumetreillä (pillerit pettivät) mutta toivottu vauva on ja erittäin onnellinen olen hänestä. Mieskin hyvällä mielellä.

Turussa asustellaan ja opiskellaan ja ollaan töissä..

Minäkin olen flunssassa... kiva kuulla, että muutkin plussanneet ovat olleet, ehkä tämä flunssa ja nuha tosiaan on RO. ja sitten väsyttää ja paleltaa, muita oireita ei vielä toistaiseksi ole, ja toivottavasti ei tulekaan *koputtaa puuta*

ensi viikolla pitäisi varata eka neuvola, jonka täällä ilmeisesti saa vasta 10:lle viikolle... ei voi mitään.

Kaikille meille tarrasukkia ja vauvaliimaa masuun mukaan.

-sylinalle rv 5+ (luulisin, vaikea tietää, kun söin pillereritä)[/color]

Vierailija

Tervetuloa mukaan uudet!

Nitton oli kysellyt äitiyspakkauksen ottamisesta. Mä aion ottaa myös tälle seuraavalle lapselle sen pakkauksen, vaikka esikoiselta onkin vielä kaikki tavarat ja vaatteet jäljellä. Potkuhousut kun jo nyppääntyivät esikoisen käytössä, niin on kiva saada jotain uutta ¿pikkukakkoselle¿. Pakkaus kun on kuitenkin arvokkaampi.

Tildero, mä yhdyn sun kanssa siihen, että tulisi nyt edes jotain oireita. Mulla on kyllä niin vähäiset oireet, että oikein ihmetellä pitää. Ei mulla esikoisenkaan kanssa mitään pahoinvointia ollut, mutta oli sentään jotain. Toivottavasti kaikki on hyvin tuolla masussa oireettomuudesta huolimatta.

Kyselit myös ylipainosta. Täällä on myös yksi ylipainoinen odottaja. Laihdutin juuri 12kg kun alettiin vauvelia yrittää, mutta silti on vieläkin aivan liikaa painoa. En kuitenkaan ota asiasta stressiä, sillä mä painoin saman verran esikoisesta kun painan nyt ja raskaus meni hyvin. Sokerirasitukseen joudun tälläkin kertaa, mutta ei se mua ainakaan haittaa. Vauvan hyvinvoinnin takiahan sinne mennään. Viimeksi sokeriarvot olivat erinomaiset.

Vauvatarvikkeista vielä. Me emme hanki muuta kuin uuden sängyn esikoiselle, että vauva pääsee pinnasänkyyn. Kaikki vauvatarvikkeet ovat esikoiselta tallessa. Ehkä jotain vaatteita tulee hankittua lisää, varsinkin jos tällä kerralla tyttö tulee ja jotain muuta pientä (tutteja, kestovaippoja jne.) Siitä voisinkin tehdä jatkokysymyksen, eli aiotteko ottaa sukupuolen selville?

Me aiotaan ja mennään tälläkin kertaa 4D-ultraan. Esikoiselta käytiin ja se oli tosi kiva käynti. Saimme tietää lapsen sukupuolen 100 % varmasti ja lisäksi saimme hyviä kuvia ja vielä noin 10 min pituisen DVD:n mukaan. Eli voin suositella asiasta kiinnostuneille.

Nyt täytyy mennä kun ollaan ulos lähdössä.

Hyvää lauantaipäivää toukotuhisijat!

Pikkupapu rv 6+2

Vierailija

Tildero, Lahden Hemossa on 4D ultra. Hinnasta en tiedä, mutta tuosta naapurista juuri kuulin, että 19 viikolla ei yhdelle perheelle oltu sanottu sukupuolta kun ei ollut täyttä varmuutta.

Me emme aio selvittää sukupuolta, kumpikaan meistä ei halua tietää. Kenetäkään näistä kolmesta ei oo tiedetty, mutta mulla on ollut oma aavistukseni kyllä ja se on osunut joka kerta oikein.

Vierailija

Hauki- alle 5 kg painavat kalat

Itämerestä pyydetty lohi 1-2kertaa/kk

muut kalat vaihdellen kalalajeja

Tyhjiäpakatut kalat- kuumennettava ennen käyttöä

pastöroimaton maito- kuumennettava ennen käyttöä

pakastevihannekset ja -einekset -kuumennettava ennen käyttöä

Tuoreet vihannekset -pestävä huolellisesti

Raaan lihan syönti kielletty

pakastevadelmat (ulkomaalainen) kuumennettava ennen käyttöä

idut -kiehautettava

pellavansiemenet/rouhe - ei suositella

korvasienet - ei suositella

merilevä -ei suositella jollei jodimäärää tiedetä

yrttitee/vihreä tee - ei suositella

kahvi/kofeiini valmisteet -ei yli 300 mg=3 kuppia päivässä

salmiakki, lakritsi -kohtuukäyttö (<50g/kerta)

makeutusaineet - sakkariiniä ja syklamaattia ei suositella, aspartaami ja Asesulffaami-K:ta voi käyttää

Suola- suositellaan kohtuukäyttöä

Alkoholi - vältetään kokonaan

Vierailija

minä kirjoittelin viime viikolla siitä, että hieman " pelottaa" jos joku tuttu tunnistaa kirjoituksista minut.. me kun emme halua raskaudesta vielä kenellekään puhua ja tiedossa on muutamalta sukulaiselta närkästystä (ikävä kyllä) kun meille TAAS tulee vauva. Ja kun sukulaisissa ja ystäväpiirissä on kovasti vauvan yritystä ja juuri raskaaksi tulleita, niin varmaankin vierailevat näillä palstoilla.. no mutta tosiaan itse voin valita mitä kirjoitan, mutta minä olen sellainen että tykkään kertoa tosi asioita salailematta mitään.. esim nimillä jne.

Minä olen itse lyhyt ja normaalivartaloinen. Esikoisesta vatsa näkyi muille noin viikolla 20, tokasta joskus 17 tienoilla ja kolmannesta myös 17 tienoilla. Mutta kun vatsa on tullut näkyviin, niin se sitten on tullut esiin kunnolla ja lopussa mulla on aina ollut suuri vatsa. Lyhyt kun olen niin ulospäinhän tuon pitää kasvaa kun ei korkeudessa pituutta enää löydy kasvaa :D

Mulla on aina ollut taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka etuseinämässä, liekö nyt sama homma..

Meillähän ei ollut tarkoitus vielä tehdä neljättä lasta, kovasti siitä molemmat haaveiltiin ja jatkuvasti puhuttiin. Mutta se varsinainen yritys piti aloittaa joskus muutaman kuukauden kulutta, jotta olisin juuri silloin kotona kun esikoinen menee kouluun. No olenhan nytkin ja kevät vauvasta ollaan aina haaveiltu, kun nuo muut on syntyneet kaikki syksystä.

Mietimme tuossa jo autoasiaa ja katsastimme vauvantarvike juttujamme, ja totesimme että vaunut ja turvakaukako pitää hankkia, juuri ne suurimmat ostokset...

Ihanaa viikkoa kaikille toukotuhisijoille!!

nitton (la kiekon mukaan 4.5 mutta tiedän itse tarkan hedelmöitysajankohdan ja sen mukaan la 2.5)

Vierailija

Ja onko Lahden seudulla sellasta palvelua, tietäskö joku? Toisaalta kiinnostais mennä sinne. Oon ainaki kuullu, et sieltä saa varman vastauksen sukupuolesta. Mulla on kyllä huonoja kokemuksia noista arvailuista, ku edellistä sanottiin ultrassa varmaks tytöks ja olikin sit poika. Se oli tavallinen 3D-ultra sairaalassa. Olis ihan hauska isompia lapsiaki varten se 4D:stä saatava DVD. Saisivat ihastella vauvelin liikkeitä siitä ja itselle+miehellekin olis tietysti mahtavaa nähä se pieni. Toisaalta tekis kyllä mieli jättää salaisuudeksikin se sukupuoli, et en nyt sitte tiiä mitä teen sen ultran kans. Mä joudun kans sokerirasitukseen taas. Mulla on yhdessä odotuksessa ollu raskaus-diabetes.Lopuissa neljässä arvot oli erittäin hyvät. Vauvat on ollu kyllä mulla aina 4-4.5 kg. Senkin takia pitäis nyt elää tosi terveellisesti, et ei pääsis vauva kasvamaan niin isoks. Ja tietysti sen diabeteksen takiaki pitäis sokeria ja hiilihydraatteja välttää. On vaan niin sellanen olo edelleen, et onkohan siellä masussa kuitenkaan kaikki hyvin, ku ei mitään oireita kuulu...

Aurinkoista syyspäivää kaikille teille!

Tildero 5+2

Vierailija

tänään varasin neuvolan... se on parin viikon päästä ja silloin viikkoja vain 7+3 eli aika varhaisessa vaiheessa on tuo neuvola...

nyt on siis tänään 5+2 jos laskee siitä menkoista, hedelmöityksestä laskettuna pari päivää enemmän.. en tiedä mistä sen nyt laskisin kun menkat oli tosi epäsäännölliset ennen tätä raskautta.

Mä myös luulen jo olevani hieman vainoharhainen, kun jokainen pienikin tuntemus alavatsalla tai alapäässä ja pakko mennä vessaan että tuleeko verta ja muutenkin joka vessakäynnillä pitää tsiikata paperi et onko mitään mikä ei kuulu asiaan... ei kivaa.. mutta sen yhden keskenmenon kokeneena... pelko että niin kävisi taas..

Mutta kovasti uskon ja toivon että tämä etenisin loppuun asti.

Ihanaa jo miettiä ja suunnitella juttuja, että miten sitten keväällä ja mitä sitä nyt pitääkin sitten hankkia ja koko ensi kesä on meidän perheellä sitten aivan erilainen.... ihanaa..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat