***Helmet uuteen viikkoon***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Alotanpa uuden viikon.

Tänään kätilö sit soittaa mulle ja toivottavasti ne tulokset olis nyt sitten tulleet että pääsis tästä jännityksestä ohi.Kiva vaan ku niillä on kahen jälkeen soitto ajat ja mulla alkaa työt vartin yli kaksi.Mutta sanoin jo eilen työkaverille niin hän sanoi et oottele rauhassa kätilön soitto ja aloitat sitten työt.

käyn illalla kirjotteleen sit mitä kätilö sanoi.

anna_liisa 17+5

Sivut

Kommentit (56)

Vierailija

p02p06: Hepoista luopuminen on raskasta. Mutta niillähän on nyt hyvä olla, ei kipuja eikä murheita. Sieltä ne pilvien päältä seurailee maanpäällistä elämää. Onneksi suru pikku hiljaa helppaa päivä päivältä. Itse joudui luopumaan 19 -vuotiaasta koirastani keväällä. Kyllä se raskas yö oli, kun siskoni nukutti hänet pois. Koirallani alkoi yöllä kovat kivut ja jalat menivät alta.(vielä päivällä meni lenkki ihan hyvin). Pari tuntia yöllä miettisin, että olisiko nyt se aika luopua koirasta. Yhdessä maattiin olohuoneen lattialla ja mä itkin ja silittelin koiraani. Sit neljältä yöllä soitin siskolleni, että nyt on päästää rakkaani tuskistaan. Vaikka olin jo kauan yrittänyt jo koiran iän vuoksi sopeutua ajatukseen, että joudun pian eroamaan, niin kyllä se hirveätä oli ja mulla on kyllä vieläkin hirveä ikävä. Sain koiran murrosikäisenä ja kaikkialle mua seurannut mukana (opiskelut, lasten syntymät ym.)Terve ja mahtava koira.

Onko sulla nyt hevosta?Mä oo erittäin erittäin eläinrakas, hevosiistakin tykkään. Mutta vähän pelkään. Mun tytöt 3.5 ja 7 on aina tykänny hevosista ja ollaa käyty tallilla silittämässä ja tapahtumissa ratsastamassa. Nyt sit oon ostanu molemmille kypärät, saappaat ja turvaliivin ja tarkoitus olis aloittaa ratsastamaan silloin tällöin. Aattelin itsekkin kokeilla.

Kaikille uusille tervetuloa mukaan!

Anna-liisa: toivottavasti huomenna saat jo vihdoin tulokset!

sininenkirsikka: Oikein paljon voimia lepäilemiseen!

Ja kiitokset muuten kaikille synttärileikkivinkeistä. Meillä oli tosiaan viikko sit 7-vuotis synttärit ja yhteensä 21 lasta!!!!! Tosi ihanat ja iha rauhalliset synttärit. Kun oli ohjelmaa, niin kaikki sujui hyvin.

iitulii72 16+1

Vierailija

Anna_liisa: Olipas kurjaa, kyllä se soitto oli jo niin odotettu, tuntuu tosi tylsältä kun tietojen saanti vaan venyy ja venyy. Tsemppiä sinulle, toivotaan että kätilö soittaa pian uudestaan.

Sininenkirsikka: onneksi sait apua vanhemmilta, vaikka onhan tuo valtavan raskas tilanne henkisesti. Vaatii kärsivällisyyttä pysyä makuullaan. Pitkää pinnaa ja iloista odotusta..

Jogua taisi syyssäät vähän harmittaa, itse taas olen niiiii-iii-iiin iloinen syyspimeistä, tihkusateesta, viimastakin..Olin niin koomahuonona tuon kesän ajan, että nyt en osaa kuin nauttia oikein kunnon syksystä. Pystyn olla ulkona, käydä lenkillä, haistelemaan märkää metsää..Ai että! :) Jostain syystä ajattelin jo tuossa yksi päivä jouluakin :) :)

Hyvää alkanutta viikkoa jälleen kaikille ja hyviä vointeja :)

Saran

16+6

Vierailija

Lättä: Kiitoksia oikein paljon vastauksestasi. Ja toivottavasti tuo hiiva sinun kohdallasi alkaisi helpottaa.. Voin vain kuvitella sun turhautumisen!! Voimia.

jonttu82: Kiva jos tunsit liikkeitä. Mullakin on välillä aika paljonkin väliä etten tunne mitään ja sitten joskus niitä tuntuu senkin edestä. =)

anna_liisa: Vähän olen kateellinen sulle, jos liikkeet tuntuu sulla jo niin voimakkaasti ettet unta saa. Voi olla että otan nämäkin sanat takaisin kun viikkoja tulee lisää ja yövalvomiset todella tulevat kuvioihin. Nyt vain toivoisin että liikkeet olis jo niin paljon vahvempia että niitä tuntisi koko ajan. Onko kätilö soitellut?

p02p06: Kiva kuulla että neuvola oli nyt mukavempi kokemus. Minäkin odotan että neuvolaan pääsisin. Siihen on vielä viikko ja yksi päivä päälle. Ja rakenne ultraan on joku kolme viikkoa. Sitäkin odottelen. otan osaa hevostesi menetykseen. Voimia nyt muutenkin että jaksat kipeitä lapsia hoivata. :)

ON: Mullakin painaa flunssa päälle ja olo on aika voimaton. Kuitenkin on kiva että syksy alkaa olla meneillään ja ilmat hieman viileämmät. =) Ei mulla sitten mitään kummallista, voimia kaikille!

Suan

16+6 (ja huomenna taas viikko vaihtuu, hui)

Vierailija

Ihan alkuun voimia Anna-Liisalle odotteluun ja Sinisellekirsikalle lepäilyyn. Varmasti säikäytti tuo vuoto, mutta jospa tilanne menisi kunnon levolla ohi, ja pääsisit vielä loppuraskaudesta elelemään suht normaalisti. Onneksi pienokainen on kunnossa! Iituliille myös edelleen jaksamista raskaan tilanteen kanssa!

Kaikille uusille kovasti tervetuloa!

Vessassa käynti: Kerran yössä yleensä herään käymään vessassa. Nyt on mennyt välillä öitä jo ilman yhtään käyntiä, mutta sit on kyllä aamulla jo tosi kova hätä! Loppuvaiheessahan nuo käynnit taas varmaan tiehenvät ihan jatkuvaksi ramppaamiseksi.

Mantelipulla: Minä olen kanssa joutunut virittelemään paljon tyynyjä, että olisi hyvä nukkua. Yksi on jalkojen välissä ja toinen sylissä. Mies nauroi viime raskauden aikanakin, että mulla vaan tyynyt lisääntyivät, kun raskaus eteni.;) Mä olen kanssa aina tykännyt nukkua mahallani ja vieläkin yritän jotenkin vääntäytyä edes puoliksi vatsalleni. Mutta kyllähän se nukkuminen jo nyt melkoista pyörimistä on. Ison mahan kanssa oli ainakin viimeksi sitten lopussa tosi työlästä, kun yhdellä kyljellä ei voinut nukkua kovin pitkään, mutta se kääntyminenkin oli aina kamala voimainponnistus.

Sarandiina: Täällä kanssa vähän samanlainen tilanne: töissä aloitellaan kovasti uusia projekteja, mutta itse mietin jatkuvasti, että minkä verran voin niissä olla mukana ja mitä tohdin lupautua tekemään. Mulle ei ole vielä edes seuraajaa tiedossa, joten joidenkin omien juttujen puolesta vähän hirvittääkin, että kuinka niille käy.

Jogu: Mulla oli myös ihan vapaa lauantaipäivä, ja olipas se ihanaa! Moinen joutilaisuus on harvinaista herkkua nykyään. Kävin aamulla pitkän kaavan mukaan jumpassa, sitten luuhasin monta tuntia kaupungilla ja kahviloissa ihan vain itsekseni. Illalla menin vielä leffaan. Mä ylipäänsä olen tarvinnut aina aika paljon omaa aikaa ja tilaa, ja kun ne ovat nykyään kovasti kortilla, niin nautin ihan hirveästi yksinolosta aina kun siihen tarjoutuu tilaisuus. Mr Strongbow kuulostaa tutustumisen arvoiselta, kuivan siiderin ystävä kun olen.:)

Kultapossu: Tsemppiä gradun kanssa! Minä tein omani suunnilleen puoleen väliin esikoisen odotusaikana ja sit loput parissa erässä, kun tyttö oli pieni. Kyllähän tuo keskittymistä vaati, ja oma projektini sujui niinkin hyvin pääasiassa siksi, että mies pystyi välillä olemaan päiviä tai puolikkaita päiviä kotona vauvan kanssa, jolloin minä pääsin yliopistolle kirjoittamaan. Kotona en oikein pystynyt keskittymään.;) Mutta kuten Sarandiinakin sanoi, gradu on lopulta paljon helpompi nakki kuin miltä se etukäteen tai keskellä jotain kiperää työvaihetta tuntuu.

Äitiysvaatteista: Heh, täällä on ollut mammahousut käytössä jo muutaman viikon. Varmaan tuo väljemmät tavallisetkin housut olisivat vielä menneet, mutta en oo jaksanut pukea päälleni yhtään kiristäviä vaatteita, vaan olen halunnut tuntea oloni mukavaksi. Ja toisaalta tykkään pukeutua " sopivan kokoisiin" vaatteisiin, eli en siis ole halunnut käyttää mitään liian isoja vaatteita (tyyliin miehen collegehousuja) mahan kasvua odotellessa.

Tyttötiimi: Kuulostaa kiinnostavalta tuo tutkimus. Meillä on esikoinen ollut pahasti allerginen pitkästä täysimetyksestä huolimatta. Esikon odotusaikana en syönyt maitohappobakteereita, mutta nyt olen syönyt. Olisi kiva kuulla tutkimustietoa siitä, onko niillä oikeasti vaikutusta. Hyvin monet tekijäthän noihin allergioihin toki vaikuttavat, eikä täydellistä keinoa niiden torjumiseen taida olla olemassakaan.

(Edelliseen liittyen, vedin vähän herneen nenääni, kun luin Hesarin Kuukausiliitteestä, miten J-P Roos pokkana kertoi, että hänen (nyt jo aikuisen) poikansa lapsuusajan pahat allergiat johtuivat lyhyeksi jääneestä imetyksestä. Toki pitkä imetys VOI ehkäistä allergioita, mutta oma esikkoni on elävä esimerkki siitä, ettei syy-seuraussuhde todellakaan ole ihan niin yksinkertainen. Tunnen paljon muitakin pitkään täysimetettyjä moniallergikkoja. No, Roosilla on omanlaisensa tapa ilmaista näkemyksiään muutenkin. Sori paasaus.;)

ON: En ole enää herännyt öisin suppareihin - mikä helpotus! Jos ne nyt supistuksia sitten olivatkaan. Kohtu kyllä meni ihan kovaksi, mutta kuten aikaisemmin kirjoitinkin, mulla ei ole esikoisen odotusajalta juuri minkäänlaisia kokemuksia kohdun kasvukivuista, joten saattoivathan nuo olla sellaisiakin...

Muuten on ollut vähän alakuloinen olo, sillä noin viikko sitten tunsin mielestäni jo muutamaan otteeseen vauvan liikkeitä, mutta nyt en ole tuntenut pitkään aikaan mitään. Toki tiedän, että edessä oleva istukka noita tuntemuksia vaimentaa, mutta silti olo on vähän surkea ja epävarma. Esikoisesta tunsin liikkeet jo aika hyvin tässä vaiheessa, nyt taitaa mennä pidempään. En tosin ole vieläkään vakuuttunut siitä, että nuo raskausviikkoni pitävät paikkansa - tai siis eivät voi pitää, koska tiedän ettei hedelmöitys ole voinut tapahtua aikaisemmin kuin kp 18.

No, ehkä noihin viikkoihinkin saadaan selvyys seuraavassa ultrassa. Eipä sillä lasketulla ajalla varsinaisesti ole suurta väliä, mutta haluaisin silti, että sitä olisi korjattu eteenpäin noiden muutaman päivä verran, mm. sen vuoksi, että jos tämä raskaus menee yhtä pahasti yliajalle kuin esikoisen kanssa, niin en haluaisi joutua turhaan käynnistykseen ennen aikojani vain sen vuoksi, että la on merkitty liian aikaiseksi.

Noh, näitä ehtii vielä miettiä tässä monta kuukautta...;)

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Lumileopardi ja beibi rv 17+2

Vierailija

Kätilö ei eilen soittanut,mutta tänäänhän se soittaa ja toivottavasti hänellä on se tulos tiedossa.Alkaa nyt tosissaan tympiin jos se ei vieläkään ole tullut.Sanoin jo mun miehelle et onkait ne hukanneet sen mun näytteen.

Mutta ilmottelen päivällä mitä kuului,olen töissä kolmeen joten sen jälkeen palailen.

anna_liisa 18+2

Vierailija

Täällä sairastetaan. Kuopus valvotti kaksi edellistä yötä, esikoinen viime yön. Tosin mies hoiti esikoisen luona juoksemisen, mutta heräsin silti aina. Aamulla keskimmäinen kömpi meidän sänkyyn kuumeisena. Nuha siis kaikilla. Ja itsellä alkoi juuri nenä vuotaa, joten kiva kiva. Lauantaina meillä on kuopuksen yksivuotissynttärit, kaippa tässä jotenkin saa nekin järjestettyä. Aika nopeasti näyttää menevän, koska tänään kuopuksen nenä ei ole vuotanut vielä ollenkaan.

Voimia Anna_liisalle ja Sinisellekirsikalle (toivottavasti nimet meni oikein)!

Tervetuloa uusille! Itsekin olen puoliksi Satakunnasta, pohjalainen puolisko on vaan paljon voimakkaampi ja vetää tännepäin :)

Hiiva on itselläkin joka raskaudessa harmina, mutta yleensä vain alussa. Alushousujen vaihto puuvillaisiin ja öiset ilmakylvyt ovat pitäneet riesan aika hyvin kurissa.

Piti muuten jonkin aikaa miettiä tulenko kirjoittelemaan teidän pinoonne vai maaliskuisiin, kun yksikään lapsukainen ei tähän mennessä ole syntynyt ennen la:aa, vaan pari on mennyt kaksikin viikkoa yli. Tänne nyt kuitenkin tulin :)

Ei vaan, pakko mennä jatkamaan töitä ja paapomaan sairaita pikkuisia, kotiakin pitäisi kai siivota.

Porenn ja Pikkukulta rv 15+4

Vierailija

noista kivuista (oli sitten mitä vain) niin niiden takia olen siis nyt muutaman viikon saikulla..Kipu tuntuu vasemmassa lonkassa sekä alaselässä, välillä tuntuu pelottavia kipuja myös mahassa..Oikealla ja vasemmalla puolella sekä keskellä. Myös ylämahassa tuntuu välillä pikaista kipua.

Mutta oli ihana kuulla hyviä uutisiakin!Sininenkirsikalle onnea hyvistä uutisista!

Annaliisalle toivon hyviä uutisia myös!

Suvi ja papu 15+6

Vierailija

Kyllä se on sitkeä sissi tämä meidän masu kuopus :) On kyllä saatu esirukous tukeakin ja paljon tässä tilanteessa :)

Siis kuopuksella kaikki kunnossa ja lapsivettäkin on kohdussa ettei siit tarvi olla enää huolissaan. Lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvita enää kontrolli käyntejä vaan neuvolan seurantaan ihan normaalisti. Joku bakteeri löytyi pissanäytteestä ja siihen sain lääkekuurin. Kerroin et olin saanu vuodelepo käskyn lauantaina ja tämä lääkäri oli sitä mieltä, ettei tarvitse lepäillä enää... Vuoto on lakannut sellasta tuhrua vaan enää tulee ja sitä voi kuulemma tulla vielä viikkoja.

No ollaan esikoisen kanssa vielä mun vanhemmilla, et voin ottaa pikkasen rauhallisemmin ja välttää pojan nostamista, mut muuten yritän taas palata normaaliin elämän rytmiin.

Kiitos Jeesus huolenpidosta!

t: kiitollinen sininenkirsikka ja kuopus 18+6 (huomenna alkaa taas uusi viikko)

Vierailija

Tervetuloa kaikille uusille!

Onkohan annaliisa kuullut mitään uutta?

p02p06: Vai että samana päivänä rakenneultra, laskettu aikakin on melkein sama, sano nyt vielä että sulla on hammastarkastus 1.10. =)

Heppaharrastus jäi joskus lukioikäisenä, silloin jouduin poninikin myymään, kun edessa oli muutto omaan kotiin, eikä opiskelijan taloudella elätä hevosta, ei vaikka kuinka pieni poni olisi (meidän shettiksen säkä 87cm...) Olen kyllä käynyt satunnaisesti ratsastelemassa sen jälkeenkin, ja hevoset ovat edelleen sydäntä lähellä, mutta ei ole aikaa, ei rahaa jne.

Eläinrakas olen muutenkin, tällä hetkellä meillä talossa isäntänä on 7-kiloinen luppakorvakani. Saas nähdä miten kani ja vauva tulevat toimeen...

Itsellä painaa flunssa päälle ja väsyttää vaan. Maanantaina saan tietää ne Hg-arvot, että onko anemiaa vai ei. Se olisi tietty helposti hoidettu rautatableteilla.

Liikkeistä en oikein vieläkään tiedä, välillä tuntuu jotain, mutta saattaa olla vatsan kurinaakin, en osaa erottaa. Täytyy myöntää, etten edes ihan tarkkaan osaa paikantaa missä se vauva oikein on...

4D-ultra houkuttaisi, mutta saa nähdä antaako rahatilanne periksi. Kyllä mä haluan tietää sukupuolen, jotta voin sitten " valmistautua" .

täysikuu 16+4

Vierailija

Tervetuloa myös minun puolesta tällä viikolla tulleille!

Sininenkirsikka, todella paljon onnea hyvien uutisten johdosta! Toivottavasti anna_liisakin saisi hyviä uutisia sitten kun kätilö soittaa.

Sukon siskolle voimia!

Voimia myös teille joilla on ollut eläinystävienne suhteen surua... Itse olen niin eläinrakas, että tuli aivan tippa silmään, kun luin juttujanne.

Itselläni oli neuvola tuossa pari päivää sitten. Muuten oli kaikki ok, mutta painoa oli tullut 500 gramman viikkovauhtia... se on paljon sillä olen muuten pienikokoinen... :( Asiasta huolestuneena tivasin sitten terveydenhoitajalta, että mitä voisin tehdä erilailla, kun syön jo nyt mahdollisimman terveellisesti ja yritän liikkua säännöllisesti. Vastaus oli, että " lopettaa asiasta huolehtiminen ja jatkaa aikaisemmalla linjalla" ... :) Mutta onneksi ei ole (ainakaan vielä) sitä hiivaa, joka kiusaa teistä esim. Suania (Tsemppiä sinulle!)

Pöhötti

Vierailija

Uutena tulin lukemaan kuulumisianne. Tuolla toisella kotimaisella lehdellä olen poikkeillut, mutta siellä ilmapiiri tuntuu paikoin hyvinkin kireälle, enkä viitsi lukea, saati osallistua, kitkeriä keskusteluja. Täällä näin lennosta mukaan koittavalle kuulostaa keskustelunne huomattavasti leppoisammalle.

Olen 27-vuotias ensiodottaja (la 13.2.) Satakunnasta. Viikkoja nyt on 16+5, ensimmäiset kutinat tunsin muutama päivä takaisin. Välillä on ihan hiljaisia päiviä, mutta niin sen kai kuuluukin. Tänään pieni töissä ilmoitti, ettei hän tykkää äitin vatsaa päin juoksevista lapsista tai pikaspurteista ukkoskuurolta suojaan. Joku toinen ensikertalainen kyselikin, miltä liikkeet tuntuu. Minä miellän liikkeeksi suunnilleen kuvatut akuuttia suolentyhjennystä ennakoivat muljahdukset, mutta vaan keskellä mahaa ja edessä ja kivutta, sekä sen kun tuntuu, että joku juuri ja juuri sormenpäillä kutittaisi ihoa, mutta sisältä. Ensimmäiset kuvittelen käännöksiksi (pää tai vartalo), jälkimmäiset lie raajoja. Niin, ja ne kutinat muistuttavat aika tavalla myös niitä hienon-hienoja elohiiriä, joita ainakin minun vatsallani on, mutta ovat lyhyempiä ja epäsäännöllisempiä.

Olen voinut melko hyvin koko ajan. Pientä kuvotusta ja rankkaa väsymystä oli ekalla 10 viikolla, mutta ne ovat jo ohi komeasti. Nyt keskityn vatsan kasvatukseen, joka sukuni perinteisillä geeneillä alkoikin aikaisin. Painoa kun on tullut vasta kilo, ei sekään selitä tuota etureppua. Mitkään vanhat housut eivät sovi jalkaan ja harvaa paitaakaan voi töissä käyttää navan vilkkumatta. Äitiysvaatteet alaosassa ovat olleet kohta kuukauden välttämättömät.

Tulen olemaan varmaan hyvin epäsäännöllinen kirjoittelija, mutta seuraan kiinnostuksella muita. Kaikkea hyvää teidän odotuksiinne!

Väiskin emo

Vierailija

Sarandiina: Mäkin ajattelin muutama päivä sitten joulua ja tänään tuli kans päivällä vähän joulua mietiskeltyä ja joululaulujakin pamahti päähän. Mä olen 100% jouluihminen joten odotan taas kovasti että joulu tulisi ja saisi alkaa sen jouluhössötyksen ja kaiken muun mitä se nyt sisällään pitää. Ja muutenkin olis kiva että olis jo joulu niin alkais viikot vähenemään helmikuuta ajatellen. =) Voi. Jään tänne haaveilemaan..

Vannus (? menikö oikein?): Tervetuloa mukaan! Joo, mä olen ainakin aistinut täällä sellaisen ilmapiirin että ihan leppoisissa tunnelmissa kaikki tuntuu olevan (tietenkin ottaen jokaisen tilanteen huomioon, joillain ei niin leppoisat ajat ole kyseessä) ja olen ainakin itse saanut kokea asian niin, että täältä kyllä saa apua ja tukea. Olen itse ainakin ihan koukussa tähän palstaan! Ja kiva kuulla että joukkoon tulee taas mukaan joku jolla LA 13.2 . Mulla myös tuolloin!

Tuli muutenkin mieleen että helmillä on aikalailla koko helmikuulle jakautunut noi LA:t. Siellä on vissiin pari päivää jolloin kellään ei olis LA:ta ja sit muutamia päiviä jolloin on monella tuo odotettu päivä. =D

Mulla on tänään ollut ihan tajuton päänsärky! Yritin pitkään odotella että se helpottaisi ilman että tarttis ottaa lääke, mut se vaan paheni. Tuskaa oli, mutta lääke sitten vei senkin pois ja nyt on hyvä olla.

On se vaan niin kiva kun ulkona tarvii jo takkia, en ole oikein helleihmisiä muutenkaan niin on kiva kun ilmat viilenee.

Nyt Big Brotheria odottelemaan ja tv:n ääreen. =) Kuulemisiin!!

Suan

16+5

Vierailija

Täällä sairastelu jatkuu, tytöt alkavat olla kunnossa, mutta nyt on äidin vuoro voida huonosti. Panadolin voimalla leivon, sillä huomenna on meillä synttärit, kun kuopus täyttää vuoden *huiskutus neronjalle*

Kivuista: minulla on ollut liitoskipuja kahdessa jälkimmäisessä, viimeksi alkoivat puolivälin jälkeen ja viimeiset pari kuukautta olivat täyttä tuskaa. Öisin meni kyljen kääntämiseen monta minuuttia ja välillä itkin kivusta. Sängynpäädystä sai vähän tukea. Käveleminen oli myös kauheaa yhdessä välissä, sitten vauva vaihtoi paikkaa ja liikkuminen helpottui. Kohdun kasvukipuja tuntuu aina välillä ja issiasta odottelen myös, sitä on ollut joka kerta enemmän tai vähemmän. Kokemusta on myös siitä, miten kohtu kasvaessaan painaa ajoittain hermoja.

Isyyspakkaus: olen koonnut sen miehelle kakkosen ja kolmosen aikaan, varmaan kokoan vielä tällä viimeiselläkin kerralla.

Nyt pitää mennä jatkamaan leipomista niin kauan kuin särkylääke vaikuttaa. Halauksia kaikille!

Porenn ja Pikkukulta rv 15+6

Vierailija

iitulii72:minä tunsin liikkeet 15+1 viikolla nyt vauva potkii jo kovasti.Viime yönä ku kävin wc:ssä niin en meinannut untakaan saada ku vauva liikku niin paljon.

Voi ku se kätilö tänään soittaisi jo,niin ei tarvis tosiaan ootella sitä tulosta enään.Minä lasken sulle ne päivät sitten.

Sininenkirsikka:toivottavasti vuoto loppuisi sinulta.Koitahan levähtää nyt.Ja toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin.

anna_liisa 17+6

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat