Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marraskuiset 2005 pinoon!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Uusi viikko ja uusi pino!

Tulkaa kertomaan kuulumisia!

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Piti tulla kertomaan kuulumisia kun Hilda oli meitä huhuillu, kiitos siitä!

Itse olen jo ekassa syysflunssassa, ei paha vielä, mutta aika tukkoinen olo. Poitsulla myös vähän nuhaa ja yskää.

Vaateasiaa, hirveä summa menee kyllä ulkovaatteisiin, varsinkin kun satsaa laatuun. Olen nyt vähän ihmeissäni, että pitääkö ostaa jotkut syyskengät, pojalla on kävelykengät/lenkkareita. Pitäiskö jotkus goret ostaa ja sitten vielä talvikengät erikseen?? Auttakaa nyt ihmeessä. Viime syksy meni toppatöppösillä ennen talvikenkiä, niin sen takia uusi asia.

Pojalla on mennyt tosi mukavasti hoidossa, tänään jäi jo ilman itkua, aina on tutti hai-pehmo mukana, pitää saada hai jo eteisessä käteen. Tosi mukavat hoitajat ja lapsia on ollut tosi vähän, listoilla 9, mutta korkeintaan viisi lasta olen nähnyt samaa aikaa paikalla.

Koulu on alkanut mukavasti, suht vähän tunteja, eka tentti jo takana ja 1.10 alkaa työharjoittelu. Tänäänkin alkaa koulu vasta 12.45, vein kuitenkin Ollin hoitoon, eihän sitä voi viedä puoli yhden aikaan, joten vien kahdeksaksi ja tulen sitten itse kotiin. On sitten aikaa lukea ja tehdä tehtäviä. Tälle päivälle ei ole tehtäviä, niin ajattelin siivota vaatekaappeja, nyt voi shortsit laittaa jo pois.

Kiva oli hormoonihirviö lukea teidän reissusta :) otettiin pojalle tuo vesirokkorokote tuossa elokuun alussa, itse olen sairastanut aivan järkyttävän vesirokon 5-vuotiaana, mulla oli tosiaan kieli ja alapää aivan näppylöissä, en haluaisi että kukaan lapsi saa sitä niin pahana.

Nyt toivotan kaikille oikein mukavaa viikkoa!

Vierailija

[color=darkred]Aattelinpa tulla pikaisesti kirjoittamaan meidän viikosta kun mumma lähti Lotan kanssa ulos ja pian mies tulee töistä ja lähdetään ruokakauppaan kaksistaan.

Oltiin tiistaina kaverin luona jolla 3 tyttöä (iät: 9 kk, 4 v ja 6 v). 6 vuotias oli jo eskarissa joten nähtiin häntä vain hetken aikaa. Oli mukava nähdä pitkästä aikaa, olivat taas kovasti kasvaneet. Kuopus ja keskimmäinen ovat molemmat myös marraskuussa syntyneitä. Lotta vaan ei uskaltanut leikkiä heidän kanssaan, ja jotenkin tuntui että kaverini hieman " kritisoi" sitä ettei oikein osannut leikkiä ... Kaverini ihmettelee nimittäin edelleen suuresti kantaani että Lotta jää meillä ainokaiseksi, pitäisi hänen mielestään hankkia Lotalle kaveri. Ja itse taasen oon sitä mieltä että lapsia ei hankita toisilleen kavereiksi ... Kavereita pitäisi mielestäni saada muualta :) Noh, ei enempää siitä kyläreissusta.

Eilen käytiin seurakunnan järjestämällä, olikohan se nyt nimeltään joku Avointen ovien päivä äideille lasten kanssa. Ja oli suunnattu niille äideille jotka äitiyslomalla tai hoitovapaalla kotona. Montahan siellä olikin paikalla, oli onni että menin käymään vaikka vähän skeptinen olin :) Seuraava kerta on vasta lokakuun alussa, eli turhan harvoin ovat. Täällä meidän paikkakunnalla ei oo edes mitään avointa päiväkotia vaan pitäisi mennä Vaasaan jos sellaiseen haluaisi mennä.

Yllättäen Lotta sitten nyhjäsi mun jalassa kiinni lähestulkoon koko ajan :) Ja ikävästi muut lapset veivät hänen kädestään leluja :((( Pitää vissiin alata opettamaan häntä pitämään puolia ... Keljutti kovasti hänen puolestaan. Yritän (huom. siis YRITÄN) ainakin opettaa Lotan siihen että muiden kädestä ei saa viedä tavaroita. Vielä tämä ei ole ollut ajankohtaista meillä mutta pian kai sekin on opetettava.

Mies menee viikonlopuksi ylitöihin (12-tunnin työpäiviä). En vielä tiedä mitä tehdään Lotan kanssa, Vaasassa olisi kyllä syysmarkkinat tänään ja huomenna, voi olla että mennnään aamusta käymään sielä. Ja haen samalla tilaamani Rasavilin mustat syyshanskat.

Onko kukaan muuten katsonut millainen Reimatecin haalari on HobbyHallissa? Onkohan ihan ok? Eikös muuten reiman koot oo aika reiluja? Eli että 92 vois olla sittenkin vielä liian iso talveksi, 86 ehkä parempi vielä.

Lotalle tulossa ehkä lisää hampaita (4 puuttuu enää), sormet suussa lähestulkoon koko ajan ja kiukkuaa normaalia enemmän.

Nyt painun pikaisesti pesemään keittiön lattian, ja valmistaudun siihen että mies tulee kotiin, syö ja lähdetään ostoksille.

Hyvät viikonloput kaikille, jos en ehdi käymään.

Ai niin joo, paras uutinen vielä loppuun, Lotta on nukkunut nyt parina päivänä päikyt :))[/color]

Vierailija

Ihanan väriseltä kuulosti noeman ostama haalari. En kyllä äkkiseltään reiman sivuilta sen väristä löytänyt. Minkä niminen se on?

Huomenna pääsen itse ostoille :)

Kuinkas meidän pinossa on näin hiljaista?

Mukava, että Mannalla parempi eilinen takana :)

Tämä on hyvä paikka tulla purkaan surut, ilot ja kaikki mahdolliset :))

Hilda

Vierailija

Joky kyseli sohvasta, meille uusittiin sohva viime vuonna ja päädyttiin Shapesin cove:n Kulmasohva divaanipäädyllä, kangasverhoilu.

Meillä on Minttu alkanut nukkua pidempiä yöunia päiväkodin alettua. Tällä hetkellä menee noin 20 nukkumaan ja herää 7 ja päiväkodissa tunnin nokoset. Kummitytöllä pahimpana uhma-aikana oli taisteltu päiväunien nukkumisesta, mutta sen jälkeen nukkunut hyvin päiväunia.

Mun hajos pyörästä tänään vaihteet. Takuu on voimas, täytyy käydä korjauttaas, mut hiukan rasittavaa polkea töistä päiväkodille ykkös vaihteella.

Mä ostin Rasavil- kevyttoppapuvun jolla mennään mahdollisimman pitkälle syksyyn. Halusin kokeilla tuota Rasavilliä kun on täysin kotimainen. Aleista sitten vahvempi puku. Olin pettynyt Reimatecin välikausi pukuun, siinä on vaaleanpunaisissa hihoissa aikalailla kulumaa. Kävin valittamassa siitä, mutta myyjän mukaan normaalia. Ei viime vuoden reimatecin talvipuvussa kyllä ollut tälläistä ongelmaa.

Samaan sarjaan vielä peukalopotti hanskat vaaleanpunaisina, talvipipo jo onkin. Sukkahousuja vielä metsästän ja Benettonin ruskeaa villapaitaa Mintulle tekisi mieli.

Ollaan haaveiltu, et päästäis jonnekin Espanjan suuntaan parin viikon päästä äkkilähdölle, katsotaan :)

Eilen suttasi syksyhanskansa johonkin ihme öljy vaselliiniin ja illalla ne olivat likoamassa pesualtaassa. Kun Minttu oli iltapesulla oli keksinyt kaataa pyykkikorin tueksi ja vei leikkikalansa samaan altaaseen uimaan ja hanskat ilmeisesti suuhun. Kun tuli suihkusta oksensi mun käsilaukkuun, onneksi siel ei ollut mitään kovin tähdellistä :)

Vierailija

Toukon Mintulle paranemisia! Hienoa, että saitte haluamanne loman jo varattua. Oih, olisi niin ihanaa päästä etelän lämpöön. Tämä on mainio aika lähteä, samoin kevät :)

Auringonkukka, mun on pitänyt kertoa jo monesti, mutta aina unohdan.. Imetys syö taas aivokapasiteettia. Kerroit silloin jokunen aika sitten, että Jesse osaa tunnistaa automerkkejä. Mainitsin tästä miehelle ja siitä lähtikin sitten " merkki treenit" käyntiin Onnilla :) Mies oli ihan ihmeissään, että nytkö jo voi poika merkkejä alkaa tunnistamaan. On nyt sitten maininnut Onnille pikkuautoilla leikkiessä aina, että minkä merkkisestä biilistä on kyse. Nyt täälläkin jo tunnistetaan Camarot, Pontiacit, Bemarit jne. Että kiitos vaan vinkistä :)

Hilda, en tiedä minkä niminen kyseinen haalari on. Täytyy tsekata. Nyt haalari on ylhäällä ja Onni nukkuu siellä päikkäreitä, joten en viitsi herättää. Missään muualla en ole kyseistä väriä nähnyt, kuin Jumbon Stockalla, josta ostin haalarin.

Meillä oli pinniksessä petari, pitänee ostaa tuohon isompaankin sänkyyn.

Mieheltä tuli illalla viesti. Olivat olleen uimassa Miami beachillä, josta olivat suunnanneet vielä Miamiin. Yöpyneet olivat saarella nimeltä Key largo ja olivat siitä sitten aamulla jatkaneet vielä Key westiin (siellä ovat asuneet mm Hemmingway ja Picasso), joka sijaitsee vain satakunta mailia Kuubasta, keskellä merta. Jostain olivat bonganneet intiaanin, joka oli ollut heillä suoalueella oppaana esittelemässä alligaattoreita. Mahtavan kuuloinen reissu, tosin entiseltäänkin vahvistuu se, että oli oikea ratkaisu jäädä lasten kanssa kotiin :) Ei ole ollut ihan sellainen lasten rantaloma.

Jokos alkaa Gerdan pahoinvoinnit pikkuhiljaa helpottaa, kun tekee mieli suolaista piirakkaa :) Toivotaan niin!

Nyt kyllä ramasee sen verran, että pakko mennä nukkumaan päikkärit. Lähdetään ulos syömään kun lapset herää ja olisi ihan mukavaa pysyä tajuissaan.

Äitini, superihminen, maalaa saunarakennustamme ulkona, vaikka on valvonut ja puuhannut lasten kanssa ihan samalla mitalla kuin minäkin jo viikon. Ja juu, 87-vuotta ensiviikolla täyttävä mummoni häärää siellä näköjään myös. Ihme energialataus näillä naisilla! Mun oli pakko luovuttaa ja tulla välillä lepäämään :)

Kuulemisiin!

Noema ja makea haukotus

Vierailija

Mannalle paljon jaksuja!

Rankka päivä sinulla takana ja yö. Kiva, kun kävit meille kertomassa miten päiväsi on sujunut.

Minuakin monesti ketuttaa, kun minulta ei kukaan kysy miten pävä on mennyt, vaikei siihen mitää erityista kuuluisi. Tuntuu vaan hyvältä, kun niin kysytään.

Toivottavasti teidänkin yöt rauhoittuisi, kyllä kunnon yöunien jälkeen vaan on ihan toisenlainen olo kuin huonosti nukutun.

Hilda

Vierailija

Mummoni on intohimoinen pelastusarmeijalainen ja kävin äsken heittämässä hänet Kallioon konferenssiin. Siellä niitä lierihattuja oli rivissä ;)

Nyt alkaa tulla Onnilla mitta täyteen isin reissun suhteen. Lauantaina isi olisi halunnut puhua Onnin kanssa, mutta Onnipa heitti puhelimen menemään ja huusi " ei" . Sitten eilen päivällä kun kerroin, että isi tulee kyllä takaisin kotiin, mutta ei vielä, niin Onnilta pääsi pieni itku.

Illalla sitten menin yläkertaan puoli yhdentoista maissa katselemaan telkkaria makkariin, niin Onnihan se siellä sängyssään istui ja hoki " iskä, iskä, iskä" . Oli laittanut valot päälle, repinyt verhot kokonaan irti ikkunalta, mytännyt mattonsa, vienyt koiran pedin sänkyynsä, riisunut pyjamansa + heittänyt vaippansa yli portin pois huoneestaan ja pissannut tyynylleen. Kun menin pojan huoneeseen. Tuli näyttämään mulle pissaa tyynyllään ja hoki koko ajan " ohhoh" , ikään kuin pissa tyynyllä olisi ollut hänellekin yllätys.

Kaikenlaista, no onneksi Sisu nukkuu hyvin. Eilenkin meni klo 21 nukkumaan ja heräsi ekan kerran syömään klo 05.30. Sitten jatkoi kainalossani unia tyytyväisenä ja heräsi vasta Onnin meluamiseen klo 08 :)

Kävin eilen ostamassa meille tallentavan digiboksin. Mies on friikahtanut Lostiin ja Pakoon ja on nyt ihan rikki, kun jäävät häneltä katsomatta. Saan tallennettua nyt edes ensiviikon jaksot hänelle. Yliarvioin kuitenkin tekniset taitoni, en tajunnut mitään ohjeista ;D Miehen kaveri tulee tänään neuvomaan mua laitteen toiminnassa.

Hilda, en löytänyt Onnin haalarista mitään mainintaa, että minkä niminen malli on kyseessä. Olen sellainen hätähousu, että revin kaikki laput aina ekana pois ja heitän menemään (sama pätee muuten kaikkiin muihinkin lappusiin ja lippusiin, varsinkin kaikkiin tärkeisiin;).

Niin ja Tintta, Reimalla on tosiaan reilut koot. Niiden 92 oli Onnille ainakin tosi suuri. Pituutta pojalla oli 1½v. neuvolassa 84 cm. Lotalle paranemisia, toivottavasti ei pahaa lenssua kehity.

Nyt lähden poikasta ruokkimaan ja taitaa täällä kakkakin lehahtaa. Taas. Tänään jo kaksi kertaa kakannut. Mummut ruokkii :)

Noema

Vierailija

Kiitos mukavista sanoistanne, ihanaa että meillä on tämmöinen pino ja tämmöinen porukka=)

Nyt on tosissaan parempi mieli ja olo, eilen vain tympi. Itse olen sellainen että pärjään vähillä unilla; minua ei varsinaisesti väsytä tuo pojan ravaaminen, lähinnä vain rasittaa, eli haluan silti että nukkuisi omassa sängyssään. Rakentaminenkaan ei varsinaisesti stressaa, konkreettisestihan teen siellä tosi vähän hommia muihin verrattuna ja kestän kyllä senkin että mies on siellä paljon. Mutta se mikä tässä mättää, on tuo miehen ainainen valitus. Se alkaa pikkuhiljaa ottaa päähän. Pojan puolesta surettaa, hänen ei tarvitsisi aamuisin kuunnella ärräpäitä muuten niin ihanan isinsä suusta.

Mukava lukea teidän kaikkien vaatepohdintoja=) Itse tuskailin aamulla tarhassa pojan kadonneiden lapasten perään. Iltapäivällä ne olivat jo löytyneet, kuulemma joka toisella on sellaiset siniset lapaset. Hoitaja ehdotti nimikoimaan lapaset (enpäs ois itse tajunnutkaan!!!), mutta milläs nimikoit kun ostetut silitettävät nimilaput eivät ole tarttuneet mihinkään vaatteisiin ja tussi ei lapasissa näy?

No kotona kaivoin ne kirotut nimilaput ja silitysraudan esille ja aloin taas yrittää, ja ihme kyllä ne tarttuivat! Vaikka tein kaiken ihan samalla tavalla kuin viime talvena. Nyt sitten nimikoin kaikki lapaset, villasukat, huivit, kintaat jne.

Muuten ilta on kulunut ihan rattoisasti. Olen ehtinyt tekemään hieman kotitöitäkin vaikka ilta pojan kanssa kaksin oltiinkin. Vielä pitäisi laittaa pyykit kuivumaan ja ehkä tiskata. Mietin tuossa, että on kait sitä ihan sekopää, kun kaiken hässäkän keskellä mulla on pakkomielteenä aina silittää kaikki pojan vaatteet. Ei varmaan olisi mikään pakollinen kotityö nyt kun on niin paljon kaikkea....

Onneksi ollaan jo loppuviikossa, töissä aivan kaamea tilanne, kun väki kaatuu sairslomalle. Aamut oon saanut aloittaa aina pistämällä loppuviikon työvuorot uusiksi=( Inhottaa olla koko ajan vajaalla henkilökunnalla. Toivottavasti väki viikonlopun aikana tervehtyy. Itselläkin tuntuu poskiontelontulehdus olemaan parempaan päin. Kunpa poika vain pysyisi terveenä.

No nyt taidan mennä uuden Deko-lehden pariin.... se niistä pyykeistä sitten=)

Manna

Vierailija

Mannalle tulin toivottamaan jaksamista ja parempaa mieltä. Tiedän todella mistä puhut, me kaikki tiedämme. Kuten jo joskus olen maininnut, naisen kanssa kaikki olisi helpompaa ;) Miehillä tuntuu olevan välillä jonkin sortin tyhjiö siellä, missä tunteita käsitellään. Onneksi olette pian omassa kodissa ja rakentamisaika on historiaa. Eikös sitä niin sanota, että lapsen saaminen ja rakennusprojekti ovat suhteen vaikeimmat koetinkivet? Teillä kun on rakennusprojekti ja pieni lapsi, niin eipä ole ihme, että välillä itkettää. Sympatiani osoitan sinulle.

Löysin eilen Onnille Reimatecin talvihaalarin. Sellainen suklaanruskea, jossa on vaaleansinisiä yksityiskohtia. Meille koko 86 menee vielä hyvin, 92 oli mun mielestä jo ihan koululaiselle sopiva koko ;) Hymyillen luinkin Tintan tekstiä, kun teille ei meinaa 92 riittää. Pitkä tyttö on Lotta, meillä on tällainen hobitti :) Sitten löysin Bogin suloisen koirapipon talveksi, sopii hyvin haalarin väriin. Reimalla oli kiva fleecepuku, jonka ostin haalarin alle pahimmille pakkasille ja voihan sitä pitää välikausihaalarinkin alla.

Sitten mulla kävi vielä uskomaton tuuri! Löysin ne Timberlandin himoitsemani kengät Onnille. Olivat viimeinen pari, juuri Onnin kokoa ja -30% tarjouksessa! Nyt on talvisetti kunnossa, paitsi rukkaset pitää vielä ostaa, löytyi vaan väärän värisiä.

Lompakko kärsi pienoisen inflaation. Woops. Onneksi mies on jenkeissä, hänen mielestään kalliiden vaatteiden osteleminen on snobbailua ja hyvin pärjäisi vähän halvemmillakin. Varmasti kyllä mieli muutuisi, jos joutuisi joka päivä pukemaan ja riisumaan pojat ulos ja toteamaan, kuinka pylly on märkä ja varpaat jäässä (huomaatteko kuinka tehokkaasti selitän itselleni ja yritän oikeuttaa tuhlailuni ;). Ei oikein tunnu ymmärtävän, että halpojen ja kalliiden haalareiden/kenkien välillä on vissi laatuero.

Ja toisaalta, mies kyllä ostelee Onnille kaiken mitä maa päällään kantaa. Vaatteet ovat jääneet lähinnä mun shoppailtaviksi ja siksi kai tarttuukin valintoihini. Jos hän hoitaisi kaikki vaateostokset Onnille, niin tuskin olisivat yhtään sen halvemmat releet pojan päällä.

Nyt häivyn täältä sepustamasta :D Pojat vielä päikkäreillä, joten nyt syömään.

Noema

Vierailija

Minttu jälleen kipeä, viime yönä ei paljoa nukuttu ja aamulla 7:ksi töihin, tiukkaa teki. Soitin mummun hoitamaan Minttua, kun on kuumeinen ja räkäinen.

Yes, matka Mallorcalle Palma-Novaan varattu 23.9. Saatiin mukavaan hintaan 420 ¿/aikuinen ja Minttu 50 ¿. Joku pieni uima-allaskin pitäisi pihapiiristä löytyä. En ole aikaisemmin Mallorcalla käynyt.

Olin keskiviikkona työasioissa Helsingissä, poikkesin Stockalle ja Kampissa kävin Pikku-kengurussa, mutten löytänyt mitään ihmeellistä. Harmi kun Porissa ei ole enää Pikku-kengurua.

Kysymys kehiin, onko lastenne sängyssä petauspatja?

Mun teksi vähän mieli hankkia, kun joskus sitten aletaan harjoittelemaan kuivaksikin niin ei harmita vaikka pissat petarille saakka tulee, saa pestyä koneessa. Lähinnä ajattelin familonin suht edullista petaria.

Palaillaan, " tico tico" matkatunnelmissa touko

Vierailija

Tänään on ollut toistaiseksi tosi hieno ilma, oltiin aamupäivällä leikkipuistossa koko perhe.

Ruoka maistuu kyllä jotenkuten, vaikka joka päivä on yhä huono olo. Sienistä pidän paljon, tänään teinkin herkullista kanttarellikeittoa lounaaksi meille aikuisille. Poikanen ei sieniä oo vielä oppinut syömään, niin sille tein muuta ruokaa.

Karhunpoika oppi tekemään kuperkeikan pari päivää sitten. On ihan innoissaan uudesta taidosta. :) Meidän sängyssä on tilaa ja pehmeää kaatuilla.

Väsyttää, taidan mennä ottamaan myös pienet päiväunet.

Gerda

Vierailija

Huh huh, olin miehen mummulla pesemässä ikkunoita ja muutenkin siivoilemassa. Ihan mukavaa vaihtelua siivoilla muutakin kuin omia nurkkia. Mummoilla vaan on tapan omsitaa miljoona mattoa ja niitä sitten raahailla ees taas, ulos ja sisälle.

Oli mukava tulla kotiin, kun täällä mies oli siivoillut. Pyysinkin, jos viitsit imuroida, niin olikin oikein ahkeroinut ja järkänny paikkoja :))

Ärsyttävää kyllä kenkien mukana tuleva hiekka. Päivittäin pitää imuroida, mutta eipä tuohon montaa minsaa kulu.

Kengistä.

Meillä Vikingin lenkkarit ja kumpparit. Kunhan kaupoille pääsen, niin ostan Vikingin goret, niitähän voi pitää, kun ilma oikein viilenee eikä lenkkareilla enää tarkene. Talvella sitten lisäks villasukat. Niitä ei kaikkiin kenkiin taideta suositella, mutta olen laittanut. Jotenkin kuuluu vaan talveen. Tapoihin pinttynyt ;)

Suloinen Onni, kun iskälle puhelee Amerikkaan :))

Kunpa Gerdan pahoinvointi pian mennyttä aikaa!

Toivottavasti kaikille uni nyt maittaisi paremmin.

Kylläpäs Lotta koettelee mammaa päikkäriuhmailulla. Varmasti meilläkin tulee samanlaista uhmaa nukkumiseen, kun aina suht helposti on poika nuhahtanut. KopKop.

Tintalle paljon jaksuja uhmailijan kanssa!

Näin nämä pienet meitä koettelee! Ja vähän isommatkin.

Itse asiassa tuommoisen isomman uhmat on paljooon rankempia itselle. Ainakin meidän neidin kanssa, välillä sais mamma laskea triljoonaan ja laulaa meillä oli niin mukavaa...

Neuvolassa oli viimeks puhetta, että lapsi jolla on enemmän omia luonteenpiirteitä saattaa ärsyttää. Ja meillä minä ja neiti ollaan samasta puusta veistettyjä ja välillä tuntuu, että semmoista sotaa käydään. Ja tullaan vielä käymään.

Auringonkukalla ja Jessellä kiva sukulointireissu takana :)

MrsCee:lle jaksuja!

Hienosti kyllä syksyn tiivistit, juuri sellaista se on, mukavaa aikaa :)

Reiman haalarista vielä, mitä kokoa ootte ajetellu? 92? Pitäis niitäkin mennä jo katteleen, ovat kai jo kauppoihin tullu, täällä ei olekaan kuin kahdessa paikkaa niitä.

Nyt Pakoon ;)

Hilda

Vierailija

Huh huh. Onpas ollut pari suhteellisen pitkää päivää. Poika on taas yöt ravannut oman ja meidän sängyn väliä ja ylös on noustu klo 06 aikoihin, töissä olen ollut jo 7.30. Sitten täydet päivä töissä, tänään vielä ylitöitäkin kun väki vähissä, töistä suoraan ensiapukoulutukseen ja sieltä klo 20 jälkeen pyöräillen kotiin.

Mies on vielä väsyneempi. Yöt hermoilee pojalle kun tämä ei nuku, aamut raivoaa tasaisesti meille molemmille=( Illalla kun olen tullut kotiin, menee suorilta nukkumaan, siis tänäänkin jo klo 20.10. On kuulemma niin väsynyt ettei edes nukkuminen auta, yritän suositella nukkumisen sijaan ulkoilua ja liikuntaa, mutta ei kuulemma kiinnosta.

Minulta ei myötätuntoa riitä, ainahan sillä on joku hyvä syy olla niiiiiiiiin väsynyt (ollut sitä jo 11v), mutta silti ei ole valmis esim. liikkumaan ja ulkoilemaan enemmän. EIkä tämä rakentamisesta johdu, muutoin syynä on työt, opinnot, poika, mikä vaan. Kunhan saa valittaa koko ajan.

Töitä mies aikoo alkaa tekemään klo 6-14 (mitenkähän onnistuu, kun ehtiminen klo 8 töihin on aina hiinä ja hiinä?), jotta ehtii paremmin raksalle. Tämä puolestaan tarkoittaa sitä, että minä kuskaan poikaa pyörällä tarhaan, matkaa ainakin 7km suuntaansa. Toivotaan että liukkaat kelit eivät tule ennen talon valmistumista. Mutta tuleehan ne.

Että tämmöistä tänne.

Tosi kiva ilta. Klo on 21 ja kaikki nukkuu, ei voi itse edes tv:tä katsoa, appiukko siis edelleen meillä ja nukkuu olkkarissa. Kukaan ei ole kysynyt multa miten minun päivä on mennyt. SIinäkin olisi paljon kerrottavaa. Itkettää.

Manna

Vierailija

Nopeasti omia kuulumisia ja kommenttikäynti sitten paremmalla ajalla.

Päästiin viikonloppuna reissuun eli perjantain lepääminen teki hyvää. Lähdettiin tosin liikkeelle vasta Jessen päiväunien jälkeen, kun lauantaina aamupäivällä käytiin seikkailemassa peikkometsässä. Meidän kodin lähellä on sellainen pieni järvi, jonka ympärillä olevassa pikkumetsässä oli kaikenlaista kivaa ohjelmaa lapsille ja niitä peikkoja tietenkin. :-) Jesse viihtyi niin hyvin että porun kanssa lähdettiin pois. Jessen mielestä parasta antia oli laulavat peikkomummot, joiden eläinlaulusetti piti saada kuunnella kahteen kertaan. Laulujen lopuksi Jesse taputti innokkaasti pienellä kätösillään ja huuteli " tiitoos, tiitoos" eli kiitos. Laulajia (ja äitiä) hieman hymyilytti. :-)

Junamatka meni tällä kertaa ihan hienosti. Riihimäelle saakka Jesse viihtyi loistavasti leikkivaunussa, lähijunassa oli hieman tylsempää mutta selvittiin hengissä naposteltavan ja lelujen avulla. Ukki ja mummi olivat asemalla vastassa ja Jesse juoksi innoissaan ukin syliin. Hellyyttävää katsella onnellista jälleennäkemistä. Oltiinkin sitten viikonlopun aikana oikeita kyläluutia kun vierailtiin neljässä eri kyläpaikassa. Jännää oli että Jesse vierasti omaa kummitätiään, jota näkee sentään silloin tällöin, mutta sukulaisissa ei vierastanut lainkaan vaikkei ollut kaikkia pikkuserkkujaan-tätejään-setiään koskaan ennen nähnytkään. Mietin että näkeekö sukulaisissa niin paljon tuttuja piirteitä että tuntee olonsa kotoisaksi? Mukava yllätys että meni kyläilyt niin hienosti. Paitsi kummitädin luona Jesse nyhjäsi pääasiassa mun sylissä, siellä ei ollut kylläkään niin kivoja leluja (eli autoja) kuin muissa kyläpaikoissa, liekö sillä vaikutusta asiaan. ;-)

Paranemista kaikille flunssaisille! Nyt on kovasti lenssua liikkeellä, töistäkin tuntuu olevan puolet porukasta pois.

Vierailija

Niin se vaan on taas viikonloppu käsillä. Mies oli eilisen illan työpaikkansa kanssa illanvietossa, en edes yöllä herännyt häneen tuloonsa, eli ilmeisesti ainakin nukuin kuin tukki.

Aamulla lähdin yksin sellaiseen isoon kirppari-tapahtumaan, mukaan tarttui pojalle kaikenlaista: ihan uusi Brion merirosvo-junaratasilta, brion puupalikoita 50kpl, sekä hyväkuntoisia lastenkirjoja mm. Mauri Kunnaksen merirosvokirja ja muutamia kovakantisia. Poika oli ihan innoissaan tuosta junaradan sillasta, mutta jostain syystä ei halua kiinnittää siihen muita rataosia..... sai kovat raivarit kun yritin.

Mies on nyt isänsä kanssa raksalla ja minulla kotona tätä perinteistä; poika nukkuu ja pitäisi jaksaa tiskata ja alkaa lihapullien tekoon. Illalla menemme piskästä aikaa ystäväperheen luo kylään ja saunomaan, saa nähdä onnistuuko olemiseni heillä enää, kun ottivat hiljattain koiranpennun ja olen tosi allerginen eläimille. Toivottavasti voitaisiin edes hetki olla heillä, poika varmasti tykkäisi koirasta ja samoin tykkää touhuta perheen lasten kanssa.

Siskoni tulee meille ehkä huomiseksi, olenkin nähnyt häntä viimeksi heinäkuussa, joten kiva nähdä. Jos sää sallii, voisimme mekin mennä porukalla raksalle ulkoilemaan ja ehkä voisin yrittää vähän jotain maalatakin kun lapsenvahtikin olisi.

Eipäs nyt muuta....

Manna

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat