++++SUURPERHEODOTTAJAT VKO36++++

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ei näkynyt aloitusta vielä!

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Hei!

Siis teidän puuhanne kuulostavat niin tutuilta! Sekin on mukava, että ruokapöydästä karkaaminen, toppavaatteiden pukeminen, sairastelut ja muut herkut kuulostavat hauskoilta toisen kertomina. Ehkä tuo huumorintuntu siirtyy omaankin arkeen!

Meillä on 4.5-vuotiaat kaksoset Onni ja Helmi ja 1.5-vuotias rymyiita Hertta. Nyt viimeviikonloppuna tein pakastusalkionsiirron jälkeen plussan ja olen aivan ihmeissäni. Voiko yhdestä hoidosta saada neljä vauvaa? Toivottavasti voi! En tietenkään ole käynyt vielä ultrassa, eli raskaus on rukouksien varassa. Olen päättänyt nauttia tilanteesta kunnes toisin todistetaan. En odottanut plussaa tulevaksi, koska mahkut oli aikas pienet. olen niin onnellinen. Olisi ihanaa saada vielä Sulo kotiin. Ultra on kahden viikon päästä ja siihen asti olisi kärvisteltävä.

Palelee, mieliala vaihtelee (lue normaalia) ja nälkä on koko ajan. Kuvotusta on toisinaan, muttei lähellekään yhtä paljon kuin aiemmissa raskauksissa. Tuolloin olen joutunut sairaalahoitoonkin. Meillä kaikki lapset on vielä kotihoidossa, joten toivon pitäväni oksennukset loitolla tällä kertaa. Tai sitten on pyydettävä naapurin täti hätiin. Aiemmissa raskauksissa olen vain maannut ja voinut pahoin viikosta 8 viikkoon 12. Ei se ole kuin reilu kuukausi, mutta kumminkin...

Tosi kiva tulla teitin porukkaan!

Noora 4+3 tai vähän päälle

ps. Jos teille jollekin vielä tulee vauva-lehti (mitä pikkuisen tuolla kokemuksella epäilen) niin Hertan syntymästä oli iso juttu perjantaina ilmestyneessä lehdessä. Tuli keisarinnamaisella hätäsektiolla.

Vierailija

Jospa taas korteni laittaisin kekoon...

Täällä eletään raskaasti, mikään ei kiinnosta ja uni ei tule. Pari kuukautta olen nyt kärsinyt unettomuudesta ja se alkaa näkymään jo ulospäin. Onneksi Vauva potkii paljon ja lapset on ollut terveitä, niin ei ole sitten muuten huolta enää tähän päälle. Jopa tuon kolmosen anemia saatiin kuriin ja nyt kaikki veriarvot on kunnossa ja raudansyönti saatiin lopettaa, kyllä helpotti huoli.

Mua on alkanut pelottaa ihan tosissaan synnytys... en todellakaan odota sitä, muuten kyllä odotan että joulukuu saapuisi pian ja vauva tulisi masun tälle puolelle mutta synnyttämään en tahdo. Outoa!!!!

Lääkärineuvolassakin kävin alkuviikosta ja siellä kaikki oli niinkuin pitikin, vaikka supistuksia on ja paljon ei silti ole tehokkaita sellaisia, tekee vaan kurjan olon.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

S rv 27+5 ja työt -00,-02 ja poika -05

Vierailija

hetkellinen rauha maassa kun sain kuopuksen päiväunille, kolmonen katsoo elokuvaa ja koululaiset ei tällä hetkellä riitele keskenään.

Alkaa kyllä hieman jo ottaa voimille tuon uhmakkaan 1 1/2 v pukeminen ja maanittelu/houkuttelu..( ooh, niitä talvivaatteita tän mahan kans).. Alasti pitäisi päästä ulos.

sit se ei istu hetkeäkään paikallaan, ei edes ruokapöydässä. Se ei söis muruakaan ellei sais välillä käydä huitelemassa jossain. Ihan uskomaton kersa, ei muut ole olleet samanlaisia.

Poika ei tykkää syöttämisestä yhtään, sen suuhun ei saa laittaa lusikkaa tai jos siinä onnistuu, suuta ei saa tukkia liian täyteen ja se on ollut tuollainen ihan soseikäisestä saakka.

Levottomuus jatkuu myös yöllä. Ei puhettakaan, että vois laittaa normaali sänkyyn nukkumaan. Pakko pitää pinnasängyssä mahdollisimman pitkään.

Pihallakaan ei touhua esim. hiekkalaatikolla vaan menee koko ajan paikasta toiseen, kiipeilee ja kaatuilee. Ellei muuta keksi niin juoksee puuta ympäri..

Onneksi tää villikko on yleensä tosi suloinen ja aurinkoinen ja varsin kiltti.

Hyvä, että Risella pitää pinoa pystyssä. Onkin ollut aika hiljaista tällä viikolla. Yritä vaan keksiä itselle ohjelmaa, kampaamokäyntiä, kyläilyä jne. ettei tulis aika pitkäksi. JOtenkin hurjan äkkiä aika kuitenkin kuluu kun muistan tuolta kuumeilupuolelta sinun plussauutiset :) -- vastahan se oli.

Onneksi Minjuskalla normaali tulos, sama täällä. Katsotaan kumpi meistä saa pulskemman paketin ;)

Kelläs olikaan Risellan jälkeen vuoro? Joku viitseliäs ja osaava vois pistää sellaisen pienimuotoisen esittelyn/lasketut ajat/syntyneet pinon pystyyn.. Olis kiva siitä seurata.

Olen käynyt lukemassa synnytyskertomuksia ja välillä ihan karvat pystysä ja tippa silmäkulmassa saa olla. Välillä itkettää onnesta ja välillä ihan muuten vaan.

Nyt taas täytyy mennä,

kuulumisiin,

N+W

Vierailija

piti muistutella kommentointeja

PIKKUKAKKONEN, mulla oli sokerit sekaisin kakkosen odotuksessa ja nyt oli bmi yli sallitun 25 joten rasitukseen vaan.

Aivan kamalan mustelman sain käsivarteen mokomasta, 5cm pitkä ja 3leveä tummanvioletti lötkö ja ai että on kipeä!

Sederiina: meillähän on laskettiaika samana päivänä ??? 2.12! En ollu huomannukaan moista vaikka joulukuisissa olen sinut bongannutkin joskus. Itse kirjoittelen sinne harvakseltaan, jos ollenkaan, käyn kyllä lukemassa.

Neppiksen arki kuulostaa melko tutulta... Just olen tänään täällä riehunu kun tuntuu että keittiön lattia on niin kökkönen ettei ilkeä kohta valoja pitää päällä ja ukko se vaan huitelee harrastuksissa, ekaluokkalainen ja viisvee vaan sotkee ja kuopus ei koskaan nuku (tai ainakin siltä tuntuu) enkä siis minäkään Tänään on siis siivottu ihan koko perheen voimin ja täytyy myöntää että on ihanaa touhuta noin yhdessä ja nauttia sitten kodista.

Kuopuksella meni unirytmit iiihan sekaisin sen miun sokerirasituksen takia ja edelleen tappelen unirytmin takaisin saamiseksi kun en millään tahtoisi nousta 6.30 joka aamu...eilenkin illalla valvotin pientä 22 saakka ja ajattelin en varppina nukkuu sinne kahdeksaan kuten normaalisti niin kilin kellit 6.30 pinniksestä kuuluu iloista kujerrusta....

Mikään ei minusta ole niin rasittaavaa kuin se ettei arki suju ja arjen kaksi perusasiaa on syöminen ja nukkuminen!! Ja ne kun ei suju niin ei suju moni muukaan asia. Ja etenkään jos äiti ei saa nukkua niin meillä ei silloin todellakaan suju ;)

Nyt lähden uppoutumaan hetkeksi kirjaan ja sitten taitaa olla jo aika lähteä mökille saunan lämmitykseen...

MInjuska ja Manteli 27+5

Vierailija

Ja edelleen vaan olen yhtenä isona kappaleena. Eilen illalla tuli noin tunnin ajan 10min välein jo ihan kivan napakoita supistuksia, mutta loppuivat taas yhtä pian kun alkoivatkin...olisin ihan valmis jo luopumaan tästä mahastani ja aloittaan vauva-arjen taas. Oon niin kiukkunenkin ja hermostun pienistäkin asioista...höh.

Tänä iltana ois kuopuksen tarhassa vanhempainilta. Yhtään ei oo inspistä sinne lähteä kun ei oo enää kunnon vaatteita jotka ois ees vähän edustuskelposen näkösiä päällä...mutta kai minä sinne lyllerrän kun mies auliisti lupasi hoitaa lapset.

No mutta...pitää alkaa penkomaan tuota vaatekaappia. Huomenna on neuvola...tuskinpa sieltä paljon uutta asiaa enää tulee. Rutiini tarkastas vaan. Iloista loppupäivää kaikille!

Risella rv 38+4

Vierailija

Koululaiset koulussa ja kerholainen kerhossa. Kaupassa käyty ja nyt pitäisi esimerkiksi siivoilla, mutta tännepä eksyin!

Meidän vaavi aiheuttaa pientä päänvaivaa pyörimällä ympäri masua. Viikkoja on tänään tasan 36 ja kaveri ei näytä keksivän kääntyä oikeinpäin! Eilisen taisi olla rt, mutta nyt taas kaikkea muuta...Viistossa näyttää olevan paras. Äippäpolille sain jo lähetteen, mutta katsellaan kuulemma vielä ainakin viikko, kun tuppaavat usein uudelleensynnyttäjillä pyörimään aika loppuun saakka...Olo on aika tukala välillä, kun muljahtelee milloin mitenkin päin! Ja kiristelee poikittain navan kohdalla. Muutenkin olo on kuin valaalla. Kävely hidasta ja pidemmän istumisen jälkeen VAIKEATA jne...

Ja Risellakin sitkeästi vielä yhtenä kappaleena! No, eiköhän se siitä. Tsempitykset viimeisille päiville!

Mitenkäs teillä muilla on muuten järjestetty nämä synnytykseen liittyvät isompien sisarusten hoitokuviot? Meillä juuri sovittiin, että toinen mummi tulisi " varmuuden vuoksi" viimeisillä viikoilla meille auttelemaan ja olemaan siten päivystämässä lähtöä varten. Ne yöajathan ovat kuitenkin ongelmallisempia, kun on kurja soitella keskellä yötä ihmisiä hereille. Ja minä henk. koht. juuri yöllä lähdön aikaan kaipaisin tuota miestä matkaan mukaan saman tien. No, kaipa tämä taaskin jotenkin järjestyy. Mielessä vaan vielä kakkosen synnytys, johon mies ei ehtinyt mukaan, kun ambulanssilla mentiin ja mummi aamuyöstä ei sitten yhtä ripeästi päässyt esikoisesta huolehtimaan.

Mutta nyt taidan lähteä tekemään noita kotihommia. Pirteää päivän jatkoa kaikille!

Suviruusu rv 36 tasan

Vierailija

ja mukavaa uutta odotusviikkoa.

Risellalle onnea matkaan jos tällä viikolla lähdet tositoimiin.

Soffalalle tiedoksi etten ole vielä siirtynyt äitiyshousuihin. Joka aamu tosin jännitän meneekö farkut kiinni napista. Alkuvuodesta ostamani farkut menee vielä, niissä on jostain syystä erityisen paljon tilaa ollut mahan kohdalla. Ostin jo Kapphalista äitiysfarkut. Jos reidetkin paljon lihoo niin ne ei kyllä mahdu! Mitäs sitten, kylmähän se tulee kun kalsarisillaan juoksentelee. Maha on suuri mutta on sitä ilman raskauttakin päässyt kertymään. En ole huomannut että tämä neljäs olisi mitenkään erikoisaikaisin pullahtanut. Kakkonen näkyikin heti, mutta ykkönen ei näkynyt kun kuudennella raskauskuukaudella. Nyt vissiin näyttää siltä, että aina olisi synnyttämään lähdössä mahan puolesta.

Muakin kiinnostaa kovasti Zaran äitysvaatteet. Ne on varmaan niin kittania ettei sieltä löydy suomalaiselle L tai xl kokoa lainkaan???? Onko kukaan valikoimaan tutustunut? Jotain housuja pitäis löytää jotka pysyis ylhäällä ilman alituista erinomaista kiskomista?

Onko kukaan ollut yliopiston nami tutkimuksessa, jossa tutkitaan sikiön allergisoitumista tai sen ehkäisyä raskausviikolla 30? Maitohappobakteeritutkimus.

Aurinkoterkuin,

tyttötiimi rv 16+2

Vierailija

(.) neuvolakuulumisia: Vauva on poikittain, aivan ihme mykkyrässä. Ei saanut terkkakaan oikein selvää, että miten se herra siellä majailee.

Verenpaineet:114/62

Hb: laskenut 104:ään.. ensin sai alle sata mutta uusinta puristus tuotti paremman tuloksen. Alan taas ummetuksen uhalla syödä rautaa :(

Paino: +100 g ja viimeksi kun valittelin, että puntari näytti 3 kg liikaa. Kotivaaka sanoo, että 61.5 ja edellisestä kerrasta + 2 kg. Siihen luotan.

Sf-mitta: 27 olis ehkä isompi mut asento vaikuttaa siihenkin.

Seuraava kerta sit lokakuun alusta eikä lääkäriajasta tietoa vieläkään.

Misty79: no eipä ihme, että väsyttää ja on huono olo. Sullahan on ihan vauva vielä sylissäkin :) Ja joskushan sukuun syntyy ne ensimmäiset kaksoset..

Risella vielä kippuroi yhtenä pallona. Vielä hetken kun jaksat odottaa. Mulla tulee henkinen kypsyminen 38 viikon jälkeen enkä jaksais enää hetkeäkään olla raskaana. Ilmeisesti luonto siinäkin hoitaa homman, että äiti on todellakin kypsä synnyttämään.

Nyt pullan leivontaan..

Neppis ja Wilhelmi poikkiteloin vk 28+2

Vierailija

Jäi mieleen tuo Sederiinan ajatus siitä että ei tahtois synnyttää. Mulla on ihan samanlaiset ajatukset. Siis oikeastaan ponnistaminen tuntuu ajatuksena vastenmieliseltä. Pelottaa että vauva on iso (iso sf-mitta, kuten varmaan olet huomannut) ja repeän navasta puoleen selkään tai ettei se mahdukaan tulemaan tai ettei käänny perätilasta oikeinpäin tai synnytys pitkittyy tai tai tai kaikki muut tuhat vaihtoehtoa. Melkein samanlaisia ajatuksia ole kyllä tuota kuopusta odottaessa vaikka sf mitta oli ihan normaali mulle enkä siis pelännyt isoa vauvaa. Kummasti sitä vaan on loppuraskaudessa kuitenkin jo ihan kypsää kauraa lähtemään sairaalaan ja vaikka ponnistamaankin että pääsee siitä kaikesta; liitoskivuista ja tukalasta olosta. Näin ainakin ennen, saa nähdä tällä kertaa.

Siitä tuli mieleen että milloin vauvan pitäis viimeistään olla rt? siis ettei jouduta käännösyrityksiin?

MInjuska ja Mantelipoika

Vierailija

En oo tota vyötärönympärystä kyl mittaillut, mut neuvolassa mitattiin siis fundus mitaks 25 nyt tällä viikolla, ja mulla bmi 31 jonka vuoksi nyt olen siis insuliinihoidolla kun sokerit tuppaa heitteleen näin raskausaikana, mulla kans kohtu taaksepäin kallellaan.

Minjuskalle piti sanomani että tuun sua päivän perässä eli laskettuaika on siis 3.12. Mihin meet synnyttään? mä meen tuonne poriin.

en ole minäkään täällä kauheesti jaksanut siivouksista pitää lukua, siivoon silloin kun jaksan ja jos en jaksa niin en sit siivoo ;) Lapset kyl pistän siivoon jälkensä ja huoneensa, joskus ne innostuu niin että imurikin hurahtaa huoneeseen :) mut useimmiten minä sen imuroinnin hoidan.

Mul on tuolla masussa semmonen kipee paikka, ja koko tämän päivän palleroinen on potkinut JUST sinne... välillä pitää oikeen älähtää kun sattuu. Perätilassa meidänkin pikkuinen on ja välillä poikittain mut terkka sanoi että se voi olla perätilassa tosi myöhäseen ja vasta 37 viikolla aletaan tekeen mitään, koska kohdussa on nyt tilaa enemmän pyöriä kun kyseessä jo neljäs (viides) raskaus.

Mukavaa sunnuntaita!

S rv 27+6 ja trio

Vierailija

Misty79: enemmän mua olis/on pelottanu just se oireettomuus. Kaikki nuo kuvailemasi oiret kertovat Hcg:n kasvusta ja silloin vauva ainakin voi hyvin. Voisiko kyseessä olla kaksosraskaus? Tai kuinka pieni nuorimmaisenne on? Oletko töissä ja teetkö raskasta työtä? Yleisväsymys myös voimistaa oireita, samoin matala hemoglobiini. Sit yksi kiva juttu vielä.. sä olet taas vanhempi kuin viimeksi raskaana ollessasi, et ainakaan ole nuortunut ja kyllä tää vanheneminen tekee osansa ;) ;)

Itse olen voinut älyttömän huonosti varsinkin vk8-13.. ei mitään eroa tyttö- tai poikaraskauksissa.

Minjuska.. no mä olen sua ruhtinaalliset 4 cm pidempi. Toivotaan, että vauvan perätila vaikuttaa mittaan .

Sillähän mä niitä uusia myytäviä kyselenkin kun tuntuu, että kaikki ideat on jo loppuunkaluttu. Vai aikuishärveleitä.. hih.. masu pullollaan niitä esittelemään. Ei osta kukaan kun luulevat,että olen itse testannut niin ahkeraan ja tulos on kaikkien näkyvillä :)

Huomenna sit neuvolakuulumisia..

moi siihen asti

Vierailija

Toivottavasti pääset kohta jo lähtemään.

Täällä köhii erittäin flunssainen ja väsynyt mamma. Koululaiset toivat heti jonkun flunssapöpön ja köhivät koulun alkamisesta saakka ja nyt sit on mun vuoro. Toivottavasti pienimmät säästyisivät tältä-snif ja köh-

Aivan kamala hengenahdistus ja henkitorvea polttelee.

Keskiviikkona onkin neuvola- hieman ihmettelin kun sain ajan tälle kuulle mut sit huomasin, että synnärille täytettävä lappu pitää neuvolasta lähettää viim rv. 28. Ja sehän alkaa olla lähellä.

Yhtään lääkärikäyntiä ei ole ollut, siinäkin säästävät vaikka lain mukaan kuuluisi olla 3 kertaa. En vaan jaksa valittaa, eipä ole ollut kyllä mitään haluja mennäkään. Kunhan painoarvioita tekisivät jossain vaiheessa.

Annlinn: en taida alkaa urheilla kestovaippojen myynnillä. Täälläkin päin on myyjiä jo heti monta enkä edes tiedä niistä mitään. Kantoliinamyyjä meni konkurssiin. Jotain kivaa vois keksiä vai suunnittelisko ihan äitiyslomalle jäämistä..??

Äitiyspakkaus ja päivärahapäätös tuli viime viikolla. Ihan positiivinen yllätys rahan suhteen kun siinä oli joku indeksikorotus. Tunnen itseni marraskuussa rikkaaksi tän hoitorahan jälkeen ;)

Minjuska: oletko kuinka pitkä? Se sf-mitta nimittäin kiinnostaa. Olen tehnyt kotitutkimusta ja huomannut että usein pitkillä ihmisillä käyrä kulkee siinä 0-linjalla ja silti ovat saaneet isohkon vauvan.. minä kun olen pätkä, viiva huitelee siellä huipulla ja vauvatkin ovat olleet isoja. En ollut kuullutkaan,että sokeri vaikuttaa veden määrään. Aina oppii uutta. Kävitkö jo rasituksessa?

Ihan hyvä vaan, ettet löytänyt mitään kauhujuttuja.. on ne painajaiset rantautuneet meillekin, voi voi.

Nyt kuopus heräsi ja äidin on mentävä.

Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa viikon alkua.

t.Neppis ja Wilhelmi

Vierailija

Minä nyt pidän ahkerasti meiän pinoa pystyssä. On vähän yksinäistä.

(.) Paikat on kipeet ja olo kankea yön jäljiltä, mutta itseasiassa muuten tuntuu ihan hyvältä...aikas seesteinen olo jotenkin. Olen järjestänyt itselleni kauheesti puuhaa ens viikolle, etten ehdi murehtia sitä ettei vaavi vielä synny.

Mies kun tuosta virkoaa niin lähdetään kirppiskierrokselle!

Risella rv 39 tasan

Vierailija

(.) Neuvola kuulumisia eiliseltä. Hemppa 122. Rautaa en oo kesän jälkeen syönyt, joten kohtalaisen hyvä siihen nähden. Verenpaineet sun muut ok. Painoa ei oo viime viikolta tullut, mikä on hyvä. Kokonaisuudessaan tullut yhteensä sen 11kg. Vauvan sykkeet nyt 120. Tähän asti on aina olleet 150-160 luokkaa, mutta ilmeisesti pikkunen nukkui. Illalla laskeskelin liikkeitä ja reippaastihan tuo potkikin koko illan...

Juu...kyllä alkaa tämä pallona oleminen riittää jo. Alkaa oleen tekemisen pula kun kaikki on siivottu ja puunattu viimesen päälle valmiiksi. Eipä tässä muuta kun ootellaan!

Risella rv 38+6

Vierailija

En olekaan vähään aikaan kirjoitellut. Pahoinvointi vei minut sairaslomalle enkä tietokoneella ole paljon voinut istua. Mutta nyt alkaa jo vähän helpottaa. Viikko 10 menossa nyt. Olen syönyt inkiväärikapseleita joten kenties ne nyt viimein alkoi vaikuttaa. Tai sitten ihan itsestään on tämä pahoinvointi alkanut jo tulla normaaliksi raskauspahoinvoinniksi. Minulla ei siis ennen ole näin pahaa oloa ollut raskaana ollessani. Miksiköhän tämä neljäs raskaus tuntuu olevan alusta asti hankalampi kuin muut??

Missä vaiheessa muuten olette siirtyneet äitiyshousuihin? Onko useiden raskauksien myötä vatsa tullut aina vain aikaisemmin esiin? Minulla alun turvotus on laskenut joten ei vielä mitään mahaa näy. Ehkä kilo pari kuitenkin painoa tullut kun pahaan oloon on koko ajan pitänyt syödä jotain :/

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat