Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*~*3-kuumeilijat viikolla 36*~*~*

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Jos on juuri poistettu hormonikiertukka tai on lopettanut vasta pillerit, niin minun kokemuksieni mukaan, on parempi ettei tulisi heti raskaaksi - oma hormonitoiminta on vielä liian sekaisin; ja vauvan " kasvatus" on kuitenkin iso prosessi; kroppa on muutenkin (normaalistikin) kovilla.

Oma kokemukseni tosiaan oli se, että maaliskuussa lopetimme pillerit ja toukokuussa plussasin; rv:llä 7+4 meni kesken =o(. Gynekologi tuumasi, että oli ns. hormonaalinen keskenmeno - kroppa ei ehtinyt mukaan tilanteeseen.

Meillä alkoi ONNELLISESTI vuoto (kunnolla) tänä aamuna =oD - ja olen niin nyt niin tyytyväinen; pelkäsin jo vaikka mitä, kun km:sta on kuitenkin aikaa jo 11 viikkoa (!). Nyt vain ootellaan, että pääsee kunnolla normalisoitumaan, ja aletaan yrittämään meille loppukesän / alkusyksyn vauvaa ;o)..!

TärppiONNEA kaikille sitä tarvitseville, jaksamista tähän odotteluun kaikille sitä tarvitseville =o)!

Uppis

Vierailija

Laskeskelin, että siitä kierukan poistosta on tänään 27pv ajattelin, että perajnatina vois herkällä aconilla testata. Mitään järkeähän siinä ei varmaan ole. Tuskin tässä mitään ovulaatiotakaan on ollut vielä. Limoja pongaillessa olen kyllä miehen aina apuun hätyyttänyt ;-)

Tilaisn noita aconin herkimpiä testejä, viimeksi sain plussan sillä kp 26.

Hassu tämä ihmismieli, että vaikka järki sanoo, että tuskin on mitään niin toiveissa on kuitenkin jotain.. Sitä jo kuvittelee kaiken maailman oireitakin.

Maanantai alkoi täällä sateisena, nuorempi on kuumeessa ja mies lähti lomien jälkeen töihin.. Huonosti nukuttu yö takana, mutta eiköhän tämäkin päivä kunnialla suju..

Vierailija

Pinoudunpa tännekin. Tuonne esittelypinoon kävin laittamassa tietoja jo reilut viikko sitten.

Meilläkin siis kuumeillaan, mutta ei vielä yritetä. Miestä sai aika pitkään suostutella mahdolliseen seuraavaan, mutta se tuotti sitten lopulta tulosta. Nyt haaveillaan molemmat pienestä nyytistä. Ehkä se aika tekee tehtävänsä. Meillä vanhemmat lapset ovat reilut 4 ja 2 vuotiaat. Olishan se kiva, ettei ikäeroa tulisi ihan kauheasti, vaikka kai siinäkin olis puolensa.

Yritys saa alkaa kunhan saan gyneltä tiedot papasta, halusin tsekata että asiat on kunnossa ennen vauvan yritystä. Taidetaan kuitenkin mennä vähän periaatteella " tulee jos on tullakseen" . Edelliset raskaudet ovat alkaneet helposti, katsotaan miten nyt käy.

Kiva kun on tällainen paikka, jossa voi vaihtaa ajatuksia:).

Suotuisia plussatuulia kaikille toivottelee

Teelia

Vierailija

Ihanaa, täti tuli, josko alkaisi keho tottumaan kierukkattomaan elämään. No ei nuolasita, voihan se vielä olla sekaisin kuin seinäkellä. Olo on aivan hirveä, ihan, kuin teininä, kun oli " luomu" kuukautisia. Mahaa ja selkää koskee ja päätä kivistää.

Aika skitsofreenistä tämän mun teksti, ensin vannoo, että ei haittaa, vaikka menisi kauemminkin odottelussa ja nyt taas toivoo mahd. nopeaa tärppiä, varsinaista vuoristorataa. Tänään tasan kuukausi,kun hormonikierukka lähti.

Vierailija

Mä olen niin uskomattoman väsynyt ja jos en olisi varma, etten ole raskaana luulisin olevani, koska väsymys raskaudessa alkaa?

Eilen heräsin yhdentoista maissa, nukuin puolentoistatunnin päikkärit ja menin kymmenen maissa nukkumaan, tänään heräsin aamulla ihan pirteänä mutta nyt tuntuu, ettei silmät pysy hetkeäkään auki. Töissä oli kyllä fyysisesti raskas päivä, mutta ei sen pitäisi näin väsyttää.

Mä mietin kaikkee, että josko se pillerin unohtaminen olisi ollut juuri kriittisellä hetkellä ja nyt olisin raskaana :p joo, niin varmaan, aiemminkin olen unohtanut eikä mitään ole tullut (onneksi) ja kun tuon esikoisen kanssa kesti 8kk pillereiden lopettamisen jälkeen ennen tärppäystä, kuopus sai kuitenkin alkunsa heti ekasta yrittämästä.

kunhan höpötän

Vierailija

tänne kurvasi sitten täti käymään =/...voi että kun taas harmitti,ei tullut toukovauvaakaan..no ei auta lannistua uutta yritystä vaan sitten..

peetu kp1 yk 5

Vierailija

Mulla meni nyt kierrot ihan sekaisin. Menkat loppui viimeksi kaksi viikkoa sitten ja maanataina alkoivat taas. Mitähän tämä nyt meinaa? Tuleekohan sitä ovista nyt enää ollenkaan?

Vierailija

Ihan turhaan intoilin. Mies on sitä mieltä, ettei vauva ole missään nimessä tervetullut, joten nyt vaan täytyy sitten yrittää unohtaa koko juttu ja miettiä ihan muita kuvioita.

En sitten tiedä, pitäisikö oikein aloittaa pillerit. En ole käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä viiteen vuoteen, joten vähän se aloittaminen hirvittääkin. Kunpa nyt vain tietäisi, miten pitkästä ajasta on kyse. Jos menee vuosi pari, olisi pillerien aloitus toki järkevää, tai vaikka kierukka. Mutta entä jos mies muuttaakin mielensä vaikka puolen vuoden sisään? Ainakin viimeksi mulla meni monta kuukautta hormonimyrskyissä.

No, tällaisissa masentuneissa tunnelmissa täällä. Mutta ehkä se tästä.

Vierailija

Nopeasti on mennyt päivät poikien kanssa, kun isä on ollut reissun päällä. Kamalaa sanoa, mutta on ollut aivan ihanaa, kun on saanut olla itsekseen lasten kanssa. Ja täti kyläilee aivan hullun lailla. Eipä tälläistä runsautta muistu ihan äkkiä olleenkaan. Tosin onneksi täällä olikin varoiteltu, että ekat kierukan poiston jälkeen saattapi olla enemmän kuin runsaat.

Ajattelin, että tarttee varmaan ovulaatiotestejä ostaa, niin saa vähän selvyyttä tähän sekavaan " kiertoon" . Tai eihän tässä mitään kiertoa oikeastaan vielä edes ole. Toivottavasti ei ehtisi tullakaan, vaan tärppäisi pian.

Mullakin on ajatukset lähtenyt vähän turhan pitkälle, oon itsekin ajatellut, että neljäs sais tulla siinä heti perään " puoli vahingossa" .. Miehelle en ole uskaltanut vielä puhua. Kun ehdotti kolmosta käski mun samalla valmistautua henkisesti siihen, että meidän lapsiluku on täynnä. No pitihän sen olla miehen mielestä täynnä jo esikoisenkin jälkeen;-) Että ei masennuta vielä..

Toivotaan oiekin plussaisia tuulia kaikille...

Vierailija

Esittelin sitten itseni varmuuden vuoksi useampaankin kertaan ;o), kun en ensin huomannut tuota esittelypinoa..

Kunhan tässä kikkailen (olen niin innoissani, kun löysin teidän seuraanne =o)!)

Vierailija

Joo aika menee nopeasti. Nyt kun oikein laskeskelin, et yli vuosi sitten olisin voinut jo raskautua. Mulla voisi olla jo 4 kuukautinen vauva..

Mut ainakin mun kohdalla vauvakuume on muuttanut muotoaan. Enää mä en jaksa höyrytä joka kuukausi niin kuin vuosi sitten. Eikä se stressaaminenkaan tee hyvää. Tietysti keskenmenostakin johtuen tuntuu, et jos, ja kun, raskaudun, tähän kolmoseen suhde on ihan toisenlainen. Tietää miten toivottu hän olisi, kun on joutunut odottamaan niiiiin kauan. Tuleekohan hemmoteltu

Tsemppiä sulle! Toivottavasti kiertosi tasoittuu hyvin ja vaikuttaisi positiivisesti...+++

vuma

Vierailija

Tässä mietiskelin jo tulevaa.. Jos meidän kolmonen syntyy ensi vuonna, on esikoinen 7v, kun kolmas täyttää kolme. Kotona on tarkoitus olla 3v myös tulevan kuopuksen kanssa. Esikoinen aloittaa elokuussa 2011 koulunsa. Ei olisi paha jos vauva syntyisi syys tai peräti lokakuussa, näin olisi äiti kotona, kun kouluun lähtö olisi. kamalaa miettiä näin pitkälle, mutta minkäs sitä ajatuksilleen aina voi.

Täällä ei kuulu tätiä, kiitos kierukan poiston, ihan sekaisin ollaan;-)

Vierailija

myös täällä vaikkei oikeasti olla vielä päästy vauvatalkoisiin. Huomenna toinen kierukan poisto yritys ja sit gynelle, jos terkka ei mokomaa löydä! Toivon toki että löytää että pääsis oikeasti " hommiin" =)

Aikaisemmat tapaukset ovat tärpänneet heti. Eli ei olla kunnolla edes yritetty. Saa nähdä miten tämän kolmosen kanssa käy, kun kierukka ollut vajaa kolme vuotta. SItä ennen kierto ollut hyvin hyvin EPÄsäännöllinen...

Tsemppiä itsekullekin jännittävään piinaviikkoon, +++++TUULIA ja aurinkoisia syyskuun alkupäiviä!!

Vierailija

Myötätuntoa mama72.. Mulla nyt 28pv kierukan poistosta, aconin herkin testi tuli tänään postissa, mokoma polttelee nyt tuolla kaapissa. Vaikka tuskin siihen niitä viivoja tulee kuin yksi. Jos saisi huomis aamun saakka mieltä pidettyä kurissa.

Välillä tässä tuntee itsensä ihan hölmöksi, kun edes kuvittelee tärppiä näin nopeaan..

Tänään on taas niitä päiviä, kun kotiäidin hommat tökkii. On tullut äyskittyä ja tiuskittua ja ruokakin oli palaa uuniin ulkoilun aikana, koti on sotkussa ja äiti vain istuu koneella ja haaveilee kolmosesta;-) Mies lähtee työmatkalle illalla ja kotiutuu sunnuntai-iltana, kuopus on korvatulehduksessa ja äiti väsy. Pelottaa taas etukäteen, kuin selvitään. Mies ei käy työreissuilla, kuin n. 4krt vuodessa, että harvinaisia tilanteita meillä. Kai me selvitään...

Plussa tuulia kaikillle...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat