**MARRASMASUT MAANANTAINA**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (9)

Vierailija

Neuvolassa kävin heti aamulla ja sain sairaslomaa muutaman päivän, koska lääkäri aika on sitten torstaina niin hän saa katsoa sitten tarkemmin. Mulle iski viikonloppuna hirveet vatsakivut, ihan kuin olis tehnyt vatsalihasliikkeitä aivan liikaa. Navan ympäriltä kun jännittää niin jo sattuu. Samaten noustessa sohvalta ylös tai kyykystä jne...

Terkka meinas, että kohtu venyy ja kasvaa nyt niin paljon, mutta laitto silti lähetteen labraan, että poissuljetaan kaikki tulehdukset.

Vauvalla tuntui olevan kaikki hyvin. Syke oli tasainen ja siellä se liikkuu niinku ennenkin.

Babyboom-messuilla käytiin kans vkloppuna ja ihan mukava reissu oli. Kaikkea kivaa sieltä jäi mukaan ja hyvä fiilis oli. Ei ollenkaan liikaa porukkaa (vai oltiinko vaan sopivaan aikaan).

Synnärille ollaan menossa tutustumaan torstaina. Aika lähellä jo tuntuu olevan synnytyskin. Päivä päivältä sitä miettii enemmän.

Pitäis alkaa leipomaan jotakin....jospa tänään jaksais vähän paremmin touhuta.

Dragondream+kirppu 31+5

Vierailija

Hei,

Olipa rankka viikonloppu. Kestittiin miehen kanssa anopin 27 vierasta kalliolla: risottoa, kylmäsavulohta, tomaatti-mozzarellasalaattia ja juustosieniä. Onneksi minunkin vanhemmat oli kutsuttu, päätyivät 2 ja puolivuotiaan vahdeiksi. Ja onneksi juhlat oli lauantaina, sunnuntaina oli lähinnä myrsky.

Pikkuneidin uhman määrä on ollut välillä aivan mahdoton. Tyyliin, jos sana ei kuulu että laiturille ei mennä niin sitten minä en mahan kanssa ehdi perään ennenkuin siellä jo ollaan. Joka vaatekappaletta saa välillä neuvotella 15 min - ja mahan kanssa ei väkisin saa puettua. Hatunnosto vain kaikille jotka ottavat vanhemmat lapset pois hoidosta äitiysloman alkaessa, minä en kyllä yksinkertaisesti jaksaisi. Vaan kaippa lapsilla on näitä vaiheita... ja täytyy kai sekin laskea että nyt menee voimat töissä.

Masuvauva potkii tunnollisesti, painaa vaan ilkeästi jonnekin alapään pehmeisiin kudoksiin. Itse-diagnosoin ongelman: se varmaan ottaa kiinni edellisen synnytyksen repeämä ja -leikausarpiin. Kipu on juuri sellainen eivätkä ne 17 tikkiä vaatineet jäljet sieltä täysin poistuneetkaan ole.

Mutta toisin kuin moni muu niin minä nukun edelleen loistavasti - ainakin niin kauan kunnes joku/jokin herättää. Sitten ei unta tule kyllä millään. Mutta vessassa ei kumma kyllä yöllä tarvitse ravata.

Materiakysymys: onko Babyborn-nukkeja vain ne kaksi: ns tavallinen ja sitten tummaihoinen? Ostaisin esikoiselle nuken vauvan syntymän ajankohtaan, mutta tuo nukke ei näytä yhtään siltä, miltä meidän vauva oletettavasti näyttäisi. Esikoisella ja meillä molemmilla vanhemmilla oli syntyessä kamalasti mustaa tukkaa, eikä tuo kaljupää nukke näytä ollenkaan tutulta. Tosi tärkeitä asioita...

t. Tuulinäiti rv 29

Vierailija

Reviisorille pikaista paranemista flunssasta!

Toivottavasti Dragondream sun vatsakivut ovat vaarattomia!

Niin sitä ollaan täälläkin nyt saavutettu rv 30. Eilen seksin jälkeen oli aika kova paineentunne ja jomotus tuolla häntäluun tienoilla alaselässä. Vähän aikaa tuli säännöllisesti suppareita, mutta en nyt osaa sanoa olivatko ne kivuliaita vai kivuttomia eli liittyikö tuo alaselkäkipu noihin suppareihin vai ei. No joka tapauksessa päätin, että meidän seksielämä tulee olemaan aika hiljaista ainakin seuraavat viikot. En halua ottaa riskiä, että kohdunsuu pehmenee entisestäänkin ja vauva syntyy liian aikaisin. Ärsyttävää, kun tekis mieli touhuta ja laittaa kaikenlaista, mutta kun ei oikein uskalla riskeerata. Opiskeluhommia yritän viimeistellä näin esikoisen päiväunien aikaan ja illalla aina kun jaksan, eli eipä sitä vapaa-aikaa vauvan vaatteiden pesuun sun muuhun paljon jäisikään. No ehtiihän sitä sitten vielä vaikka lokakuun lopussa... Toivottavasti!

Ihana syksyisen aurinkoinen kirpakka ilma tuolla ulkona (ainakin täällä Pirkanmaalla)!

tosca 30+0

Vierailija

Kävin aamulla ylimääräisessä neuvola käynnillä kun oli ne sokeriarvot koholla viimeviikolla, nyt oli kaikki hyvin mutta huomen meen silti sokerirasitustestiin.

Vauval oli kaikki ok ja raasu herätettiin taas kun kuunneltiin sydänääniä.

Syke oli 156 ja kovin tasasesti ne kuulu

Painoo oli itelle tullu 600g/vko, mut viimeks oli tullu niin vähän et nyt oli sit tullu ihan normaalisti

verenpaine oli 135/81, sf 29cm, joten seki venyny 2cm viimeviikolta

Vauva oli raivotarjonnassa ja liikkeet ja lapsiveden määrä oli ihan normaalit.

Sunnuntaihin asti olis viä saikkua ja katotaan sit meenkö enään töihin vai jäänkö jo nyt pois, äippälomahan alkais vast 8.10.

eipä taas sit muuta, hyvää maanantaita marrasmasuille

toivoopi möhö ja potkuttelija rv 29+4

Vierailija

Voi Reviisori-parka, kaikenlainen sairastaminen tässä loppupäässä raskautta tuntuu entistä kurjemmalta, kun kaikki vaivat kertaantuu...

Täällä sen sijaan ollaan hyvinkin pirteällä tuulella. Puolison kello herätti vauvan jo kuudelta ja siksi minäkin sitten pomppasin ylös ja olin töissä ennätysaikaisin. Ehdin lueskella viikonlopun löpinät jo ennen töitten alkua. Mä jätin tänään kahvin juomatta aamulla ja join sen sijaan vihreetä teetä - liekö tämäkin vaikuttamassa hyvään tuuleen.

Viikonloppuna saatiin lasten huoneet vaihdetuiksi. Usko meinasi tavarakaaoksen keskellä loppua perjantai-iltana ja mä aloin parkua ja sättiä miestä siitä ettei homma onnistu (ja viaton mieshän oli toki raatanut suurimman homman mun kireiden ohjeiden mukaan kokoamalla kerrossänkyä ja kantamalla huonekaluja). Loppupäässä ilmoitin lapsille, että nukkuun ei pääse ennen kun äiti ja isä on valmiita ja kaikki on saunotettu - saatte kerrankin valvoa mielin määrin. No, vajaalta yhdeltätoista saunottiin ja koti näytti kuin uudelta. Ja lapset oli hyvällä tuulella kun sai valvoa. Loppu hyvin kaikki hyvin siis.

Lauantaina shoppailtiin vauvalle kaikenlaista Ideaparkissa. Taidetaan olla menossa sekaisin tästä viimeiestä tulokkaasta: se sai Reimatecin 68-senttiset haalaritkin - kukaan muu lapsi ei ole niin hintavia juurikaan saanut, mutta että edes tälle viimeiselle... Mukaan tarttui myös muutama söpö poikabody ja -housut.

Kaiken kaikkiaan oli oikein kiva ja onnistunut viikonloppu sunnuntain uimahallikäynteineen kaikkineen. Tänään siis osittain varmaan siksikin virtaa riittää. Vauva potkii ja meuhuaa eli kaikki hyvin.

A-K + 30+2

Vierailija

Kirjoitin oikein pitkän romaanin äsken ja sinne se katos johonkin.PLÄÄH. (ei ole muuten eka kerta)

Eli aloitan alusta.

Meillä oli kans mukava viikonloppu.

Lauantaina oltiin Särkänniemessä poikien kanssa kesän päättäjäisissä.

Siellä oli muutama bändi esiintymässä, mut me kuunneltiin Poets of the fall ja Negativen esitykset.

Pojat pörräsi laitteissa ja me miehen kanssa nautittiin kirpeästä ja pimenevästä illasta.

Illan kruunasi upea ilotulitus.

Sokereita edelleen mittailen. Ja pahasti näyttää siltä et Taysiin saan lähetteen koska taas on pari arvoa ollut koholla.

Kävin jollain terveyssivustoilla lukemassa raskausdiabeteksestä.

Siellä oli et raskausdiabetestä epäillään jos äiti yli 40 (en ihan vielä),

on synnyttänyt 4,5kg vauvan ( pojat oli 3750 ja 3730) , pissassa on ollut sokeria (ei ole ollut vielä kertaakaan) ja jos epäillään et sikiö on isokokoinen (ultrassa oli keskivertoviivalla viimeksi ku tehtiin painoarvio).

No mulla on nyt toi ainoa juttu joka mättää et aina välillä toi verestä mittava arvo on hiukan kohollaan. Nyt on ollut viikonmittauksissa 3 arvoa kohollaan mut huomenna on lääkäri joten olen sit viisaampi näissä asioissa.

Mulla toi siivousvimma jatkuu. Tänään kävin pakastimen kimppuun.

Kun saan sen sulatettua rupean sinne tekemään ruokia valmiiksi sairaalassa oloani varten ja tietysti sitten kotiutumistani varten ettei heti tarvi ruokaa ruveta tekemään, kun ei tiedä miten sit toi arki alkaa rullata synnytyksen jälkeen.

Eiköhän tässä tullut kaikki mitä jo kertaalleen kirjailin.

Oikku ja pähkinä 30+2 (kyl noi viikot huristaa)

Vierailija

Linkki viikonlopun turinoihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11159314&p=2&tmo...

Saikulla vielä ollaan verenpaineen takia. Nyt iski vielä flunssa ja tuntuu, että joku pelaa jalkapalloa päälläni. Muuten olen tähän asti nukkunut kohtuu hyvin, mutta tämä flunssa aiheuttaa kyllä sen, että yöt ovat todella levottomia. Muksut ovat onneksi koulussa ja hoidossa, joten pian menen oikein pitkille päiväunille.

Masussa kaikki tuntuu olevan hyvin, tosin vauva ei enää tunnu liikkuvan ihan yhtä aktiivisesti kuin vielä jokunen viikko sitten. Alkaa kai tulla jo ahtaampaa eikä voltteja mahdu enää heittelemään:). Viime viikolla ultran mukaan vauvalla oli kaikki hyvin ja se tuntui vilkkaalta.

Nyt unille...

Viikkoja 31+1

Vierailija

Olen taas viime aikoina ollut tosi laiskasti koneella ja kirjoittanut vielä laiskemmin. Nyt päätin taas antaa elonmerkin itsestäni. Viime viikolla oli neuvola. Painoa on tullut 7,5 kg, hemppa oli 126 ja verenpaine muistaakseni 104/60 eli ei mitään mullistuksia. Onneksi oma neuvolantäti palaa ensi viikolla kehiin, sillä tämä mukava, mutta epävarma sijainen mittasi sf mitaksi ensin 28 ja kun huomasi mitan hypänneen älyttömästi viime kerrasta, sai uudeksi tulokseksi 23. Ei siis aavistustakaan miten kohtu kasvaa.

Liikkeet ovat muuttuneet volteista potkuiksi ja paineluksi viikon sisällä. Kuvittelisin, että asukki on vielä poikittain ja asento vaihtelee hieman. Pää ei ole vielä valkojen välissä ahdistamassa. Voin nukkua ilman tyynyä jalkojen välissä.

Otsikon aamukammassa on jäljellä 8 piikkiä. Sen verran on työaamuja jäljellä. Äitiysloma alkaa pe 14.9. Se tuntuu olevan ihanan lähellä ja hekumoin ajatuksella, että saan olla yksin kotona. Esikoinen täyttää lokakuussa seitsemän ja seitsemään vuoteen en ole juurikaan ollut yksin kotona. AAH!

Aurinkoista iltaa kaikille!

Pepi 29+6

Vierailija

Meillä oli tänään kaveri kohta 3kk vauvansa kaa kylässä. Poika on tyytyväisen olonen vauveli :) Illalla nähtiin veljen tyttöki ku oltiin onnittelemassa mun äitiä synttäripäivänä. Ens sunnuntaina on veljen tytön ristiäiset ja mä oon toinen kummi. Vielä on epäselvää oonko mä vai veljen vaimon sisko vauvan sylikummi. Kumpiki ois tietenki mielellään joten saa nähä mihin veli ja sen vaimo päätyy...

Reviisorille paranemisia! Mulla oli koko viikonlopun kurkku kipee mut nyt ei enää onneks oo.Miehellä ja esikoisella nuha jatkuu edelleen.

Dragondream: Kaikenlaisia ihme kipuja sitä raskaudessa tuntee just masussa. Hyvä on kuitenki selvittää mistä johtuu vai onko vaan kohdun kasvukipuja.

Oikku69: Munkin pitäis pikkuhiljaa alkaa tehä ruokia pakastimeen. Osaahan se mieski tehä hyviä ruokia ihan itte mut luulen et enemmän se ostais sit valmisjuttuja tai veis tyttöjä Mäkkiin ku oon sairaalassa jos pakkasessa ei oo mitään. Ja toisaalta on kiva et siellä pakkasessa on jotain ku ite tulee sairaalasta kotiin. Voi sulattaa tytöilleki aamuruoaks helposti jotain eikä tarvi kahta ruokaa päivässä tehä jos ei vauvan kaa kerkee. Riippuu tietty kuin vaativa vauva on. Esikoisen ekat kuukaudet oli aikaa tehä vaikka mitä ku vauva nukku mut kuopus tuntu viihtyvän parhaiten sylissä.

Tuulinäiti: Aikamoista meininkiä meilläki on tytöillä toisinaan eli täs lähiaikoina tyttöjen leikit on aina jossain vaiheessa menny riidan puolelle. Potuttaa olla erotuomarina ja taas jää omat hommat mm.ruoanlaitto, puhelimessa puhuminen, pyykit jne. kesken. Mä aattelin et ku vauva syntyy ni tytöistä on jo hyvin seuraa toisilleen ku on niin isoja (5 ja 3v) mut kyl niitäki pitää vahtii. Uusinta trendiä on huulikiilloilla leikkiminen eli ei riitä et itelle laitetaan vaan pitää nukkejen ja barbienki saada. Ite tuudittaudun et tää on taas yks vaihe ja kohta tytöt taas malttaa leikkii nätimmin yhessä. Yleensä ku on leikkinyki ilman riitelyy. Välillä ihan odotan tiistaita ja torstaita jollon on tyttöjen kerho.

Tarald ja tiitiäinen 29+2

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat