Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni - alkoholisti:-(

Vierailija

Kohta kymmenen vuotta olemme yhdessä taivaltaneet yhteistä polkua. Meillä on kaksi lasta, 4 ja 2.v, oma koti, hyvät työpaikat. Kaikki olisi niin hyvin jos mieheni ei vain joisi päivittäin:-( Hän ei juo itseään " känniin" kuin ehkä kerran parissa kuukaudessa, yleensä silloin kun menee kavereiden kanssa baariin. Muuten kipottelee joka ilta 3-6 isoa olutta, tai 1-2 viinipulloa. Viikonloppuisin alkaa juominen jo päivällä. Niinkuin sanottu, harvoin on tosi kännissä, yleensä vaan pikkupienissään. Pikkuhiljaa vuosien kuluessa on alkanut juomaan useammin ja enemmän. Ei auta että onko kotona kaljaa vai ei, hakee sitä muuten lähikaupasta.

Hoitaa työnsä hyvin, auttaa kotitöissä ja on hyvä isä lapsilleen. Täydellinen mies muuten. Olen lopettanut jo valituksen aikapäiviä sitten kun se ei auta kuitenkaan. Menee vaan riitelyksi sen takia. Mies ei itse myönnä että hänellä on ongelma, juuri sen takia kun voi kuitenkin vielä elää suht normaalia elämää. Ei halua kuullakaan terapioista tai AAsta..

Olen todella väsynyt tähän. En tunne enää miestäni selvinpäin. Olen menettänyt seksuaalisen kiinnostuksen häneen, kun näen hänet silmissäni luuserina. Tuntuu että en jaksa enää rakastakaan:-( Tiedän että hän rakastaa minua, eikä hän ole koskaan ilkeä minulle, mutta jotenkin minulla tuli vaan mitta täyteen nyt viikonloppuna kun taas katsoin sitä menoa. Eilen lupasi että ei juo kuin kaksi kaljaa, illalla oli salaa kitannut viinipullon ja oli toista avaamassa kun hänet käräytin. En jaksa enää uskoa häneen enkä siihen että hän lopettaisi juomisen. Lasten takia olen vielä täällä, mutta kuinka pitkään enää jaksan..

Sydän itkee, miksi tämä elämä on mennyt tähän!!

Kommentit (6)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Lasten takia olen vielä täällä, mutta kuinka pitkään enää jaksan..

Sydän itkee, miksi tämä elämä on mennyt tähän!!

Lasten takia sinä nyt ryhdyt tosissasi miettimään elämää ilman miestäsi. Heillä on oikeus elämään ilman 1-2 viinipullon humalassa (kyllä, silloin on humalassa) elelevää isää.

Minä erosin alkoholistimiehestäni aikoinaan lasten ollessa pieniä ja se oli ainakin lasten kannalta ihan hyvä ratkaisu. Toki näkevät isäänsä vähemmän kuin samassa asunnossa, mutta _oikeasti_ juova vanhempi EI ole hyvä vanhempi. Ei vaikka pohjimmiltaan olisi ja haluaisi olla jne, koska jatkuvassa hiprakassa olevan ihmisen kyllä aistivat lapsetkin.

Voimia!

Vierailija

Kun perheessä on päihdekäyttäjä, niin siinä menevät roolit ja valtasuhteet häränpyllyä, ja pitkän ajan kuluessa kuvio saattaa vinksahtaa todella kummallisesti vinoon vaikka se teistä saattaa tuntuakin ihan normaalilta. Valtaa käyttää päihteidenkäyttäjä kun hän juo. Myös juovan perheenjäsenen juominen antaa tavallaan valtaa muille. Soppa on valmis.

Olet varmasti keskusteluavun tarpeessa. Vertaistuki on armasti hyvä asia ja Päihdelinkin keskustelupalstalta on hyvä aloittaa. Myös oman kuntanne päihdepalveluista voitte yhdessä hakea apua. AA ei mielestäni ole oikea osoite päihdeongelmaiselle, joka ei ole vielä edes esiharkintavaiheessa juomatapojensa muuttamisen suhteen. AA on paikka, jossa itseä ja muita puhutellaan nimellä alkoholisti. Miehesi ei varmaankaan ole valmis siihen juuri nyt.

Vierailija

Päässä tuhansia ajatuksia juuri nyt... illalla otan asian (taas kerran) miehen kanssa puheeksi, ja kerron kuinka tosissani tällä kertaa olen. Viime vkonloppu avasi silmäni..

ap

Vierailija

Itse käyn purkamassa tuntoja päihdelinkin kotikanavalla.

Kannattaa käydä kurkkaamassa.

Siellä muita samassa tilanteessa olevia.

Eli www. paihdelinkki. fi

Uusimmat

Suosituimmat