Mistä apua?

Vierailija

Meillä on todella temperamenttinen nelivuotias kotona. Pukemiset ovat jo pari vuotta olleet hankalia; kaikki painaa, alushousut on huonosti, mitkään vaatteet ei meinaa kelvata ym. Normaalien vaatteiden pukemiseen voi hyvin mennä puoli tuntia ja saman verran että saadaan ulkovaatteet päälle. Olen jo täysin väsynyt jatkuvaan vääntämiseen tästä samasta asiasta. Mikä tähän auttaisi?

Tuntuu että esikoinen kiukkuaa koko ajan ja äiti huutaa....

Kommentit (4)

Vierailija

Olen itsekin herkkä - iho ei kestä (+allergiaa). Eli ostan myös lapsilleni yleensä puuvillaisia vaatteita. 2 vastasi siis mielestäni asiallisesti.

Laput pois. Kuminauhat piiloon (jossain vaatteissa näkee, että kuminauha on jätetty kankaan sisäpuolelle). Ei missään nimessä tekokuituisia vaatteita - ei ainakaan alusvaatteita eikä yövaatteita. Noudatan itse näitä periaatteita, mutta meillä siis edelleen käydään samaa taistelua, enkä oikein tiedä, että mitä sille vois vielä tehdä.

Parhaiten meillä toimii se, että tyttö saa itse valita mitä laittaa päälleen -> vähemmän taistelua.

Mulla itsellä on siis edelleen ihan sama eli laput pois, ei tekokuituisia alusvaatteita, villavaatteet on ihan mahdottomia - pistelee ja aiheuttaa ihottumaa.

Vierailija

ne vaatteet OIKEASTI painavat ja puristavat ja ovat huonosti.

Minäkin luulin että kyseessä oli vain uhmaa ja vaikeaa ikäkautta. mutta kun se jatkui ja jatkui, lapsella diagnosoitiin aistiyliherkkyys. Ne vaatteet OIKEASTI tuntuvat pahoilta. Ne kutittavat ja raapivat sietämättömästi, saumat puristavat ja istua ei voi. Minun silmiini ja käsiini ne ovat ihan tavallisen tuntuiset ja sopivan kokoiset, mutta lapselle ne oikeasti tuntuvat ihan muulta. Pahimmillaan vaatteiden saumalangasta voi nousta nokkorokkoihottuma. Uskon jo, ettei hän tee sitä kiusatakseen. Itse asiassa itselläni on samaa ongelmaa, mutta lievempänä. Ja niin on hänen enollaankin.

Muutamia huomioitavia asioita: puuvilla on usien paremmin siedetty kuin mitkään nykyäikaisetkaan tekokuidut. Sukkahousut ovat usein kaiken pahan alku ja juuri, niissä kun on tekokuituja lähellä ihoa. TOinen piinapenkki ovat saumat, ne ommellaan usein polyesterlangalla muuten puuvillaisissakin vaatteissa. Poista ehdottomasti kaikki pesuohje- ja merkkilaput vaaatteista. Ne tuntuvat aikuisestakin aivan hirveiltä. Jos mahdollista, hanki saumattomia alushousuja. Sininen väri allergisoi usein, varsinkin farkuissa.

Vierailija

Meillä on suurin osa vaatteista puuvillaa ja muutenkin mahdollisimman yksinkertaisia. Tyttö ei tykkää mistään ylimääräisistä ripellyksistä; kuminauhat, nauhat, pitsit ym.

Eli olen yrittänyt tehdä kaiken voitavani. Jos tytöltä kysyy mitä hän haluaa päälleen, ei huolisi mitään. Samoin, jos kaupassa kysyy minkä paidan esim. haluaisi. Musta tuntuu että tällä pukemiskiukkuilulla hakee multa huomiota. Ei esim. hoitajalleen kiukuttele samasta asiasta näin paljon.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat