Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi osa koulukiusatuista vakuuttelee elämänsä onnellisuutta tällä hetkellä?

Vierailija

Älkää nyt käsittäkö väärin kuitenkaan, olen itsekin koulukiusattu, mutta minä kerron rohkeasti totuuden, että ei se elämä edelleenkään kovin ole hymyillyt minulle.

Kiusaaminen on jatkunut ylemmillä koulutusasteilla ja vielä työpaikallakin, josta johtuen en olekaan kovin kunnianhimoinen/ylenemisoptimistinen.

Monien koulukiusattujen tekstejä lukiessa (esim. koulukaverit. comista) tulee sellainen kuva, että henkilö haluaa vaikutelman onnellisemmasta elämästä kuin mahdollisesti oikeasti onkaan. Siellä on monesti juttuja -tyyliin " elän onnellisessa avioliitossa" .

Onko tämä nyt jotain kiusaajien vakuuttamista, että mulla menee paremmin kuin kuvittelisitte?

Kommentit (3)

Vierailija

Ei se että on koulussa kiusattu onneksi sentään tarkoita että koko elämän pitää pakosta mennä penkin alle.

Olin terapiassa parikymppisenä ja se auttoi kyllä hyvin, plus ihana parisuhde.

Koulukaverit-sivustolle en ole kyllä viitsinyt mitään kirjoittaa

Vierailija

ei me niitä kiusaajia enää edes haluta nähdä. Sama se, mitä ne meistä nyt ajattelevat. Ei kiinnosta pätkääkään eikä siksi tarvitse vakuutella mitään.

Minä OLEN nyt onnellinen ja menestyn työssäni ja avioliitossani. Siksi sanon niin. Tiedän, että se on osittain hyvää tuuria. Ja odittain se johtuu siitä, että ilmeisesti minua kiusattiin koska olin " outo" ja se outous osoittautuikin sittemmin älykkyydeksi, joka taas sai aivan erilaisen vastaanoton joissain ylipistopiireissä - ei toki kaikissa, mutta joissain. TÄältä löysin oman paikkani.

Uusimmat

Suosituimmat