Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero ja asuminen samassa kodissa.

Vierailija

Miehen kanssa olemme eroamassa, ja minä muuttamassa pois kotoamme. Nyt kuitenkin näyttää siltä että uuden asunnon saaminen kestää muutaman kuukauden =(. Ärsyttää, miten jaksan vielä, kun haluaisin vain irrottautua entisestä ja aloittaa puhtaalta pöydältä.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia, miten sujui vai löytyikö muuta ratkaisua?

Kommentit (15)

Vierailija

Onneksi mies ei paljoa ole kotona, arki-iltaisin tulee yleensä vasta kymmenen maissa kotiin ja viikonloput huitelee jossain.

Silti ne hetket, jolloin mies on kotona samaan aikaan, rasittavat. Jotenkin teennäistä vielä asua saman katon alla nyt lähes vieraina toisillemme.

Ap

Vierailija

Mä ainakin laitoin miehen kävelemään, kun halusi erota. Tosin taisi ukko kulta luulla, että mä muutan. Ei ole enää mun ongelma missä asuu.

Vierailija

Ei se ihan kaveripohjalla useinkaan tapahdu. Ja vaikka kaveruuteen päädyttäis, niin siinä prosessissa on monta vaihetta. ja myös naisen on oikeus kuunnella omia tunteitaan. Yleensä kai nainen eroaa juuri siksi ettei ole mahdollista elää omana itsenään, tunteineen päivineen miehen kanssa.

Vaikka olis tunteita niin ei aina pysty sopimaan. Omanarvontunto on mielestäni paljon tärkeämpi kuin muutaman hailakan tunteen kanssa sovussa eläminen, jos oma elämä ei tunnu elämisen arvoiselta suhteessa.

Mä en usko että latistuneet, kutistuneet suhteet enää puhkeaa elonn, varsinkaan jos mieskin vaan huitelee muualla. Tällä eletään vaan kerran ja olen onnellinen niiden naisten puolesta jotka uskaltavat elää. Sen sijaan että tyytyvät laimeaan "sopimusliittoon".

Vierailija

Ehkä tähän tulee parin kuukauden päästä loppu. Meillä on onneksi niin iso asunto, että meillä on omat huoneet. En todellakaan voisi enää nukkua miehen vieressä ja olen hyvinkin vieraantunut hänestä jo. Olemme ihan hyvissä väleissä mutta olemme mahdollisimman vähän yhtä aikaa kotona.

Vierailija

Välillä olen epätoivoinen ja yksin kun makaan sängyssä, mietin että pitäisikö sitä vaan antaa anteeksi ja sulkea silmänsä paskalta, kunhan vain olisi joku siinä vieressä edes neljä yötä viikossa, jota halata.

Miehen kanssa vaihdetaan vain pari sanaa jos satutaan samaan aikaan kotona olemaan, kumpikin vaan piilottelee ''omassa'' huoneessaan. Voi kun mä pystyisin muuttamaan jo huomenna.

Ap

Vierailija

varmaan pää =( Helpompaa olisi jos suhde olisi kuihtunut jo pelkäksi ystävyydeksi tai platoniseksi suhteeksi. Nyt on vielä mustasukkaisuuttakin jäljellä.

Ap

Vierailija

samassa tilanteessa olen kuitenkin.

Yritin ehdottaa et mies antais mun nukkua huonessa ja hän menisi nyt vuorostaan sohvalle, mutta ei siihen suostunut.

Meillä on aina pikku riitaa, suuttui mulle kun käytin hänen ostamaa kanaa ja perunaa kun tein lasten illallisen. Ja sitten tuli ja varasti mun jääteloä jota olin vain lapsille ostanut. Mua otti sen verran päähän et ripottelin hänen jätski lautaselleen pippuria!!!

hän sanoi mua lapselliseksi

Vierailija

Asunto, jota hain ja johon olisi päässyt heti muuttamaan, vuokrattiinkin toiselle.. Se asunto olisi ollut täydellinen. Milloinkohan mä pääsen pois täältä?

Ap

Vierailija

Mitä mieltä olette, nyt olisi tarjolla kämppä, mutta vain kolmeksi kuukaudeksi.. Sitten pitäisi taas etsiä uusi. Kannattaakohan mun yrittää sitä?

Vai odottaa vielä jos tulisi sellainen eteen, jossa voisi asua pidempään... Minkä löytämisessä voi taas mennä kuukausia.

Ap

Vierailija

vaikka ero oli vetämässä. Olihan se kuulemma vähän hankalaa mutta saipa mies olla ainakin lähellä lapsiaan. Exän kanssa kommunikointi oli kyllä aika nolla tuona aikana. En sitten tiedä miten hoitivat välinsä lasten nähden.

Hieman outoa kyllä minusta.

Vierailija

asun ulkomailla ja haluan eron ja mies ei suostu lähtemään. Ja laillisesti en voi häätää häntä pois koska asunto on kummankin nimessä.

Nyt lopulta ollaan kuitenkin sovittu, ja odotan vain että hän kerkisi allekirjoittaa sopimuksen.

Minä nukun sohvalla. Olen nukkunut siinä jo yli puoli vuotta.

Ikävää on, mutta minkäs sitä nyt vois.

Olen kyllä kuullut että mies ei kauaa selibaatissa kestä olla, mutta kohdallani mies ei ole vielä lähtenyt.

Vierailija

oli aika kamalaa, varsinkin kun mies yritti saada jäämään ja vonkas etc.

nukuin eri huoneessa ja yritin olla mahdollisimman paljon muualla.

Vierailija

Miten ihmeessä et enää voi edes puhua sen kanssa tai nukkua samassa sängyssä? Siis etkö voi pitää sitä vain kaverina? Mitäköhän ihmetä teillekin on oikein tapahtunut, että olette noin vieraantuneet toisistanne?

Ota nyt nainen itseäsi niskasta kiinni ja käyttäydy niin kuin aikuinen. Sovitte riidat ja jatkatte kavereina / hyvänpäivän tuttuina eteenpäin. Siis ihan tietoisesti käyttäydyt niin kuin aikuinen ja juttelet tilanteen selväksi sen exukkos kanssa.

Eihän kukaan teitä yhteen käske, mutta et kai sä ihan umpivieraankaan kanssa tollai omassa huonessa mököttäis?

Uusimmat

Suosituimmat