Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**SUURPERHEKUUMEILIJAT VIIKKO 36**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta kuumeilijat!!

Avaan meille uuden viikon pinon. Kirjoitellaanhan ahkerasti. Pidän tänään siivouspäivän ja sen voi tehdäkin hyvällä mielin kun ulkona sataa. Olin lauantaina vapaalla, eli likkakavereitten kanssa toisessa kaupungissa lataamassa akkuja. Kotiin tulin sunnuntaina. Ja toden totta, siivottavaa riittää, vaikka olin vain vuorokauden poissa. Tuli vaan taas mieleen, että eikö täällä kukaan muu tosiaan mitään tee...Pääasia kuitenkin, että lapset ja koira oli hoidettu hienosti. Hoitovapaalla kun olen, niin kerkeen kyllä tässä siivoilemaan.

Myöhemmin lisää. Nyt imurin varteen ja pyykkivuorten kimppuun...

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Ei voi olla totta. Kylläpä sinua nyt koetellaan. :( :(

En osaa muuta sanoa, kuin että olen todella pahoillani puolestasi.

Antoiko lääkäri mitään toivoa, että syke vielä ensi viikolla saattaisi näkyä.? Jos nyt oli vielä liian aikaista sykkeen löytymiseen?

Iso rutistus! Voimia!

Meriutu

Vierailija

heippa kaikille!

oon uusi kasvo täällä mutta olen kyllä välillä käynyt salaa lukemassa teidän juttuja mutta nyt uskallan VIHDOINKIN liittyä messiin :) jos vaan passaa....

kerron vähän tässä itsestäni ja olen kyllä aktiivisesti käynyt kirjoittelemassa tuolla vauvat- puolella joulukuisissa...

elikkäs oon 27vuotias vielä pari viikkoa ;) ja neljän lapsen äipykkä. meillä lapsoset ompi 2/99 ja 8/00 eli eka- ja tokaluokkalaiset tytöt, sitten pari poikaa 1/05 sekä 1/07 . suurperhettä aina halunnut kun itsekkin sellaisesta tulen (esikoinen olen 6 lapsisesta perheestä ;) ) itse haluisin 5 tai 6 lasta mutta mies ei halua . sanoi että tämä neljäs on todellakin viimeinen :( olen kuitenkin aika ajoin muistuttanut (toisinsanoen ruikuttanut ;) ) että voisko vielä sitä viidettä edes harkita. että ois kompromissin paikka... ett eiks se viis sit ois hyvä luku. mies ollut vankasti sitä mieltä että EI. mutta nyt tässä muutama päivä sitten sanoi että jos se viides sitten niin se on kyllä sitten ehdottomasti viimeinen :)

itse haluan mahd.pienillä ikäeroilla lapsoset mitä meinaan tehdä, on sitten joskus vielä aikaa itsellekkin ja ei oo vielä ikäloppukaan sitten :)

tosin raskautuminen ollu vähän vaikeaa näiden kahden nuorimmaisen aikana: toiseen meni 3,5vuotta ja nuorimmaiseenkin kuitenkin yli vuosi. että jos tässä nyt alottelee niin saa nähdä kauan menee että raskautuisi. mutta oon onneni kukkuloilla täällä kun nyt ois kuitenkin vielä mahista vaaviin. luulin ett se on thats it kun ukko oli tosiaan niin EIn kannalla :)

kertokaa mullekkin vähän tietoja itsestänne,ei tarvi pitkästi mutta täälläkin on varmaan " vaki-porukkaa" jo ja tahtoo tietää vähän kanssa-sisaristakin jotain :)

Vierailija

Joo, tukevasti raskaana viikkoja 7, pieni epäkohta vaan ettei tällä sikiöllä ole sydämenlyöntejä.

Ensi viikolla lääkkeellinen tyhjennys, ellei mitään tapahdu sitä ennen.

Voi paska! Itkettää.

Lääkäri ja hoitsu oli tosi ihania koko ajan.

Kun menin sinne, lääkäri katto hcg-arvoa ja henkäisi että täällähän voisi olla vaikka kaksoset.

Mutta sitten ultrassa ei löytynyt sydänääniä lainkaan. Ja viikkoja oli koon puolesta 7.

Tätä se tiesi, koska en ole ollut pahoinvoiva- Kaikissa edellisissä raskauksissa pahoinvointi on ollut kuvioissa pitkään, heti alusta alkaen. Myös siinä edellisessä keskenmenossa, siinä vaan pahoinvointi loppui yllättäen.

Pitääkö mun lopettaa lenkkeileminen, jos se kaikesta huolimatta estää noiden meidän pienien vauvanalkujen vahvistumisen?!? tai ehkä syynä nyt onkin tämä ikä, ei onnistu ikälopulla enää.

Vierailija

Mä olen ollut taas vähän laiskalla tuulella kirjoittamaan. Aina silloin kun on paremmat fiilikset tämän projektin suhteen, niin tulee enemmän kirjoiteltuakin.

Viikko sitten tosiaan näytti tuo ovistesti plussaa, mutta se myös näytti plussaa tasan niin kauan kun tikkuja riitti testata. Tuskin siis oli oikeasti oviksesta kyse. Etsiskelin netistä tietoa ja ilmeisesti tähän pco " tautiin" kuuluu tuo ovisplussan pitkittyminen. Ekimistö siis tuuppaa monta päivää hormonia ja yrittää irroittaa jotain, mitä ei ole.

Huomenna lähtee viimeinen Primolut ja sitten taas aletaan odottelemaan vuotoa. Seuraavaan kiertoon voisi lähteä kahden clomin turvin.

Muuten ei kuulu oikein mitään uutta. Arki on tasaisen vauhdikasta. Välillä haaveilen tosi kovasti, että saisin taas kokea kotiäitiyden onnen. Sitten taas on niitä päiviä, jolloin kiitän onneani siitä, että lapset ovat jo " isoja" .

Olisi ihanaa lähteä vähän lomailemaan talven aikana. Olen selaillut matkaesitteet puhki ja haaveilen etelän lämmöstä. Ei vaan oikein olisi tuota rahaa :( On se kanssa väärin. Kaksi ihmistä tekee töitä ja koskaan ei ole silti ylimääräistä rahaa.

Vierailija

Viime viikolla lähinnä luin teidän kirjoituksia, mutten jaksanut kirjoittaa omia kuulumisia. Mieleen jäi keskustelut suonikohjuista, jotka vaivaa minulla varsinkin raskausaikana(instrumentariumin pitkistä tukisukista huolimatta), enkä enää kolmannen jälkeen ole lyhyitä housuja käyttänyt.

Myös oli kirjoittelua juoksusta, josta ´joku sanoi kuin minun suustani, että projektiksi joko maratonille harjoittelu tai raskaus.

Ultrassa oli jollain käynti sekä pitkään plussaa ovistikuissa-Hyvä, että olet päässyt lääkärille seurantaan ja toivotaan, että saatte toivotun tuloksen pian -Hali!

Voisin sanoa, että pientä piinailua on nyt ilmassa. Nimittäin kp32(jolloin alkoi niukempi veri vuoto) tai jos laskee kierukan poistosta niin kp27. Kierto oli kuparikierukan kanssa 27-31. Jos asuttais kaupungissa olisi pokka jo pettänyt ja testi tehty, mutta pikku kylällä asutaan, joten nyt olen maltillisempi ja ehkä loppuviikosta vois netistä tilata testin... Aiemmin olen asunut kaupungissa raskautumisten aikaan, joten netistä tilaaminen olis uusi juttu.

Närästävää oloa on ollut viime viikon sekä samaa närästystä tuntuu jatkuvan tällä viikolla. Voi tietenkin johtua mistä vaan.

Viime viikolla mun keksimmäinen sanoi vieraille, että " äidin mahassa on vauva!" Totesin vaan, etten ainakaan itse ole asiasta tietoinen.....

Olo tuntuu raskautuneelta, ei yhtään sellaiselta, että menkat alkais. Ehkäisynä käytetty keskeytystä, joten ehkä pinellä tavalla voin toivoa.

:-D Hyvä vielä kuvitella kaikkea, kun ei ole vielä lorahtanut.....

Vierailija

Meillä onkin täällä taas kovin hiljaista. HU-HUU... missä kaikki ovat??

Minustakin lyhyt kertaus: Olen 33v ja mies 37v. Lapset 10v, kohta 9v ja kohta 2v. Neljättä kuumeillaan.

Tänään on ollut aivan ihana päivä. Aurinko on paistanut aamusta asti eikä ole ollut niin kylmä kuin viime viikolla. Ulkona on tullut oltua paljon.

Ei mullakaan nyt just kauheesti höpöteltävää, joten palailen taas myöhemmin.

Vierailija

Olen tosi pahoillani ja toivotan paljon voimia sinulle ja miehellesi. Kyllä elämä voi joskus potkia päähän. Mutta eihän sitä koskaan tiedä vaikka syke vielä löytyiskin.

-marrasmamma-

Vierailija

Voihan se olla että sikiö olisikin ollut niin pieni, ettei sen vuoksi sydämen sykettä saanut, Mutta kun lääkäri katto koon mukaan että viikot olis 7.

Höh, siis olisin heti kohta raskautunut mun ed. km' n jälkeen?

Mutta raskas viikko on tulossa, ihmettä hiljaa mielessäni toivon.

Luulen että pidän hiljaiseloa tämän viikon, kerron sitten kun olen viikon päästä käynyt uudelleen että mikä oli lopullinen tuomio.

Tsemppiä teille kaikille, on ihanaa kun on teiltä saa tukea!

Palataan myöhemmin, - jos vain osaan olla täältä pois.

Vierailija

Taas on aika kulunu.. Olen kutakuinkin perillä teidän kuulumisista, mutta omat jutut on taas jäänjy raapustamatta. Ensiksi tervetuloa uudet kuumeilijat!! Miilukka onkin tuttu nicki tuolta joulumuoreista.. Tosin sielläkin olen tosi harvakseltaan kirjoitellut. Eli lyhyesti itsestäni: olen 28v.Miekkonen on 29v. Mulla on 2 lasta aik.liitosta: -99 tyttö ja -00 poika. Nyt yhteinen (12/06) poika toista yhteistä siis kuumeillaan. Kuume on välillä minulla tosi kova ja välillä lievempi, mutta yhtäkaikki vauva olis vielä niiin ihana:)Ehkäisyä meillä ei ole ollut käytössä nyt varmaan 5 kuukauteen.

No nyt tulee aika lailla omaa napaa..

Mulla on ollut nyt 2 menkat synnytyksen jälkeen ja noiden väli oli 40vrk. Mullahan on pco taustalla ja tämä nuorin saatiin alulle Terolut+clomifen yhdistelmällä ja aikaa raskautumiseen meni se reilu vuosi. Eli minäkään en odota kovin nopeaa raskautumista, vaikkakin gynen mukaan nyt suurempi mahdollisuus luomuraskauteen olisikin. Minähän imetän vielä joten myös se voi hidastaa raskaaksi tuloa. Tällä hetkellä on menossa kp 21. Ovulaation ensi oireet olin huomaavinani viikko sitten; alkoi nippailut oikealla puolella ja limaisempi vuoto. Nyt kivut on jo melkoiset samalla puolella ja limavuoto runsasta. En nyt oikeen tiiä onko ovulaatio tosi pitkä vai tekeekö hormonit kepposia vai mikä lie. Oletan et kierto on kuitenkin taas pitkä. Jännä vaikka kuinka koittaa olla miettimättä ja stressaamatta tuosta raskaaksi tulosta, niin multi sitä miettii lahes koko ajan, tai ainakin minä olen onnettoman herkkä saamaa stressin mistä vaan. Ja kun kuume on oikein kova, tuntuu ettei ympärillä näekään muita ku pikkuruisia vauvoja ja vauvamasuja. Mutta onneksi on tuo 9kk Iso vauva mikä lievittää kuumeen kestettäväksi: )

Joku taisi arvella flunssaa tulevaksi(en nyt muista kuka..) mulla ollu jo viikon aivan älytön lentsu ja olo sen mukainen. Tuntuu et saa hoidetuksi vaan päivittäiset ruuanlaiton ja lasten hoidon, mikä on mielestäni hyvä saldo ku olo on aivan kamala. Mies-kulta yllätti ma ja siivosi koko talon ku tuli töistä. Jospa sitä nyt kohta jaksais imuria heilutella niin sais nuo koiran karvat ainaki nurkista pois. Kyllähän se niin on että lepäämällä tauti nujerretaan ja siivoillaan ja touhutaan enempi sit on ku on terve. Mutta nyt pitää alkaa antaa ruokaa tuolle pikku ukolle. Koitan taas pinoutua piakkoin ja kommentoida teidänki juttuja. Mutta oikein paljon Plussa-tuulia meille kaikille!!

Syysterkuin, marrasmamma ja lapsukaiset

Vierailija

K@@po, olisipa ihanaa saada plussauutisia tänne pinoon pitkästä aikaa :)

Pidetään peukut pystyssä!

Sinuvi, onko sinulla mitään oireita ilmassa? Eikös siitä ovisplussasta ole nyt viikon verran aikaa?

Garamba, onpas todella lyhyt kierto sinulla! Mene ihmeessä gynen juttusille. Mä olen itse rampannut niin paljon lääkärin puheilla epäsäännöllisen kierron yms muiden ongelmien kanssa, että kannustan kaikkia heti lekuriin, jos on yhtään mitään normaalista poikkeavaa :)

Tanni, välillä saakin lötköillä. Ei aina tarvitse jaksaa. Sitäpaitsi eikös tämä vuodenaika ole sellainen, että hyvällä omallatunnolla saa mussuttaa sohvalla suklaata iltaisin kynttilän valossa.

Tuota raha-asiaa mä en kyllä myöskään mitenkään voi ymmärtää. Kiva kuulla, että muillakin kaikki menee, mikä tulee. Aloin jo epäillä, että eikö me vaan osata käsitellä rahaa. Ja tuntuu, että kulutus vaan kiihtyy vuosi vuodelta. Lapsille pitäisi taas ostaa hirvittävä kasa syysvaatteita. Kohta pamahtaa laskut kaikista lasten harrastuksista, jotka alkoivat syksyllä yms. Ei siis siitä lomasta tarvitse kuin haaveilla :(

No täytyy nyt jatkaa tätä työntekoa, että saa edes nekin vähät rahat tienattua :)

Mukavaa syyspäivää kaikille!

Meriutu

Vierailija

Toivon sydämestäni, että kaikki olisi OK!

Olen hyvin harvakseltaan kirjoitellut täällä viimeisen parin vuoden aikana, mutta sitäkin ahkerammin lueskellut kuulumisia taustalla.

Eli meillä kuumeillaan viidennettä... ja nyt alkaa isäntäkin syttyä ajatuksesta. Tämä onkin ihan tuore juttu, sillä eiliseen asti hän on kokoajan jyrkästi ollut vastaan uutta vauvelia: " 4 riittää, kun nuorinkin on vasta 1,5v!" Nyt olen yllättäen kuullut vihjeitä että ehkä näin ei olisikaan =). Olen ollut sen verran hämilläni, etten ole tajunnut edes kysyä mikä on hänen mielensä kääntänyt.

Voi kun tämä nyt olisi pysyvämpi olotila hänellä, itsellä on kyllä aivan hirvittävä vauvakuume ja ikä alkaa tulla vähitellen vastaan (37).

Heh, ja ovis alkaa nytkin painaa päälle =)....

Vierailija

Ihan kiva kun on viikonloppu ollut täynnä ohjelmaa.

Miehellä oli juoksutapahtuma eilen ja me oltiin sitten lasten kanssa shoppaile, tytöt sai puseroita. Nukutin tämän kuopuksen (1,5v) vaunuihin, että ostoksilla olo onnistuisi. Mokoma kuitenkin heräsi vajaan 2 tunnin päästä. Ja hänhän ei kärryissä viihdy hereillä ollessaan, vaan tahtoo lähteä tutustumaan paikkoihin, ja siis purkamaan paikkoja.

Keksin kuitenkin ostaa hälle pikkuauton, sillä saatiin vähän jatkoaikaa.

Sitten tänään oli esikoisella juoksukilpailut ja niin taas koko perheellä lähdettiin matkaan. Olisihan voineeet vaikka mies ja tyttö lähteä kahdestaan, mutta se on kiva lähtea kannustamaan. Ja sitten siellä oli mm tikanheitto kisa, johon myös otettiin koko perheellä osaa, kuopusta lukuunottamatta.

Sofur, ihanalle kuulosti tuo sinun viinilasillinen ja rauhallinen ilta.

Kasvimaaprojektista, mitään emme ole tehneet. Anoppi innostui, kun tarjosin hänelle punajuuria kasvimaaltamme. Hän ottaa ne ja tekee seka sörsseleitä niistä - myös meille:)

Saisi tytöt vaan käydä nostamassa punajuuret sieltä.

Puolukoita olen saanut paljon, olen tehnyt niistä puolukkasosetta, sitä on nyt enemmän kuin tarpeeksi.

Tekemistä täytyy keksiä, lukemista olen varannut paljon.

Lämpimiä ajatuksia kaikille.i

Vierailija

Ja K@@polle plussatuulia...pidän peukut ja varpaatkin pystyssä jotta keskeytetty olisi tuonut ainakin sinulle toivotun tuloksen. Se on totta, että kaikki vatsan nippailut ja muut vastaavat tulkitsee raskausoireiksi. MInäkin ennen edellisiä menkkoja olin satavarma että olen raskaana mutta pms-oireita vain taisivat olla...valitettavasti.

Tällä viikolla on ollut vähän " vetkula" olo eikä oo oikein jaksanut panostaa mihinkään. Meillä on koti lähinnä kuin pyörremyrskyn jäljiltä-mutta töissä on vielä huomenna aika tiukka pvä ja illalla vanhempainilta...mutta kunhan siitä selvitään niin ehkäpä sitten saan vähän siivottuakin. Pihakalusteetkin pitäisi kai pikkuhiljaa kantaa varastoon ja kohta kasvimaalta perunat nostaa ennen yöpakkasia.

Toivottavasti muut olette olleet energisempiä, tämmöistä lötköoloa en soisi kellekään (onkohan muuten flunssa iskemässä)?

Vierailija

Eli viidettä täällä kuumeillaan :) Itse olen 33v ja lapset 10v, 9v, 7v ja pian 5v. Edellisestä raskaudesta onkin siis aikaa ja kaikki jännääminen, päivien laskeminen ym tuntuu ihmeelliseltä, mutta ihan hauskalta. Saas nähdä vaan tärppääkö, kun ikääkin on tullut edellisen raskauden jälkeen ihan reilusti, vaikka eihän tuota nyt tietenkään liikaa ole ;) Mulla on ollut pillereiden lopettamisen jälkeen hormonit hiukan sekaisin ja vuotoja on ollut vähän liiankin kanssa, mutta nyt näyttää siltä, että olisi tasaantunut ja se on enemmin kuin hyvä, kun eihän sitä ehdi edes missään välissä ovuloida, kun menkat tulee kahden viikon välein. Isommat lapset ovat silloin tällöin sanoneet, että olisi kiva jos meille tulisi vauva, mutta saapa nähdä mitä ovat mieltä, kun se vauva oikeasti tulee. Isoimmasta on jo ainankin hieman apua. Tilaongelma tulee vauvan myötä, niin autoon kuin kotiinkin, mutta kaipa siitä jotenkin selvitään ainakin parin ekan vuoden ajan, kun vauva ei juuri muuta tarvitse kuin tilaa pinnasängylle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat