mistä löytää pitkälahkeiset äitiyshousut

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

nyt kun tuli kylmät ilmat, huomas että alaosia ei enää ole kuin epämukavia ja pelkissä pikkuhousuissa ei töissä viitsisi olla :) siispä kauppaan. MUTTA.

mistä ihmeestä löytää housut joiden lahkeen pituus olisi pitkä jalkaiselle riittävän pitkä. äitiyshousuissa on aina auttamattoman typerän lyhyet lahkeet ja jos katsoo isojen ihmisten mallistoja niin siellä sama juttu.

valmistajilla tuntuu olevan mielikuva että jos tarvii kokoa 46 olevat housut (tai sitten on raskaana) niin silloin jalat on myös todella lyhyet. lihavaksi ja lyhyeksi tässä on alettava jottei palellu syksyn viimassa...

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

http://www.kids-mums.fi

Minä itse olen kyllä toivottoman lyhytjalkainen, ja minulla onkin listassa olevista mustista housuista (tuotenro 020001) se lyhyempi malli, jonka lahkeenpituus on 78 cm joka koossa. Ja nekin ovat sentin-pari liian pitkät... Pidempilahkeisissa on pituus 84 cm. Tuolta löytyy myös pidempilahkeisia farkkuja (toisissa sisäpituus 84 ja toisissa 86 cm).

Nuo mustat housut ovat olleet kyllä supermukavat jalassa, heti alkuraskaudesta loppuun asti. Ovat todella joustavat eivätkä purista mistään, ja ovat pysyneet todella hyvinä huolimatta kymmenistä pesuista ja rumpukuivauksista.

Vierailija

Äitiysvaatteet ei mun tietojen mukaan kuulu Vero Modan valikoimiin. Tuo Mama-licious on yksi Bestsellerin merkeistä esim. Vero Modan, Onlyn, Selectedin ja Exitin rinnalla. Suomessa Mama-liciousia myydään ainakin joissakin lastenvaateliikkeissä, missä on noita Bestsellerin brändejä myynnissä. Netistä osoitteesta www.mama-licious.com voi koittaa etsiä jälleenmyyjiä kohdasta Shops, tosin siellä ei taida olla täysin paikkaansa pitävää tietoa..

Vierailija

Mutta ainakin Jumbossa niitä oli kyllä aika vähän.

Lindexin vaatteissa ei varmaankaan sulle riitä pituus, kun niiden extra long -malli on mulle sopiva tavallisissa vaatteissa.

H&M:llä on mielestäni aika pitkät lahkeet, minulle usein vähän liiankin reilut, mutten silti yleensä jaksa lyhentää. Tosin tässä voi taas olla se ongelma, että pienemmät koot tehdään lyhyemmällä lahkeella. Ainakin eräs hoikka ja pitkä ystäväni (yli 180 cm) ostaa mielellään housuja H&M:stä, että löytää riittävän pitkiä, taitaa tosin asioida usein miesten puolella, joten se ei tässä äitiysvaateasiassa auta, jollei sitten osta jotain mahan alle jäävää lantiomallia ja täydennä masutuubilla...

--freya--:

Lainaus:

samaten missä Zaroissa on äitiysvaatteita ? (ettei tarvii juosta koko kaupunkia ympäri...) onko itiksen tai helsingin keskustan Zarassa?

Vierailija

Minä taas oon lyhyt ja lihava, ja KAIKISSA housuissa on liian pitkät lahkeet! hm:ltä ja lindeksistä olen löytäny itselleni äitiyshousut, joissa on aivan liian pitkät lahkeet..

Vierailija

mun pitäis saada tästä jo palkkaa, kun joka ketjussa buustaan zaraa :) mutta niillä on ainakin pitkät pitkät lahkeet niiden mammahousuissa. ite ostin sieltä farkut ja suorathousut, ja molempia joutuu lyhentämään. vaikken itsekään nyt ihan persjalkainen ole... ;)

Vierailija

Siis onko Zarassa äitiysvaatteita?!? En ikinä ole huomannut! Olen kanssa tuskaillut noiden lahkeiden pituuksien kanssa kun pituutta on reilusti yli 180 cm, ja aikoinaan Zara oli iso pelastus kun tuli Suomeen. Äitiyshousut olen ostanut tasan yhdet housut: farkut Bebesistä Noppiesin mallistosta. Toiset on caprit - helppo ratkaisu. Muuten olen tuunannut omia normimalliston housujani.

Nyt en enää viitsisi muutamaksi viikoksi ostaa housuja, mutta pakko on käydä katsomassa tuo Zara! Onko niitä äitiysvaatteita kaikissa Zaran myymälöissä?

Vierailija

Varmaan osa ainakin tietää, että Esprit lanseeraa uuden äitiysvaatemallistonsa nyt perjantaina 7.9. En tiedä tuleeko heti tänne Suomeen myyntiin, mutta netin kautta voi ainakin tilata (toimituskulut on muistaakseni n. 12 e/tilaus). Villi veikkaus voisi olla, että saattaisivat tehdä vaikka paria pituutta eri housuihin niinkuin perusmallistossakin (Small/Regular/Long). Heidän housuissaan ainakin itselleni riittää Long-mallin pituus hyvin.

t. Jogu (16+5)

Vierailija

Karmiini: minä myös 180cm pitkä ja tosiaankin saa kiroilla läpi elämän housujen kanssa, varsinkin nyt.. " kiva" kuulla että muillakin samaa ongelmaa.

vero modaan pitääkin mennä käymään, pitää vain keksiä missä niistä olisi noita mamma vaatteitakin..

samaten missä Zaroissa on äitiysvaatteita ? (ettei tarvii juosta koko kaupunkia ympäri...) onko itiksen tai helsingin keskustan Zarassa?

elloksella " pitkä" lahkeen pituus on tosi lyhyt myöskin, mulla tarvii olla ihan minimissään 86cm...

mutta, tosiaankin kiva että vinkkejä sai. pitää räpiköidä tutkimaan riittääkö noissa pituus ja budjetti :)

Vierailija

Olisko sulle apua Vero Modan Mama-Lucious -äitiyshousuista? Juuri lauantaina ostin niiden farkut. Tuumakoko 30 ja pituus riitti hyvin 180-senttiselle kropalleni. Myyjä väläytti kesemmällä ko. liikkeessä, että malliston kaikissa farkuissa on sama pituus riippumatta tuumakoosta. Tuntuu kyllä aika erikoiselta... :-o Mama-Lucious -sarjan pitkähihaiset paidat ovat myös aivan loistavia. Vaikka minulla on erityisen pitkät kädet, riittää hihojen pituus hyvin. Suosittelen!

H&M:ltä pystyn ehkä juuri ja juuri käyttämään pituuden suhteen L-kokoa, mutta M on jo aivan liian lyhyt. Lindexin housuja ei voi edes ajatella, sillä ovat liian lyhyitä, vaikka ottaisi XL:n :(.

Tsemppiä vaatteiden etsintään!

t. Jogu (16+5)

Vierailija

Yksi juttu on on pakko sanoa;

Pitkiä housuja on kohtalaisen helppo lyhentää, mutta pidennäppäs lyhyet housut. Jos lahje loppuu puoleen sääreen niin vaikka kaikki lahjekäänteet ja saumavarat käyttäisi, niin ei niistä sittenkään saa pitkiä.

t. pitkäkoipinen odottaja.

Vierailija

Itsellä mitat ennen raskautta 181cm ja 63 kg. Äitiyshousut ovat pääsääntöisesti tosi leveitä joten sopiva koko minulle olisi S tai jopa XS. Mutta kun nuo pienet koot on suunniteltu n. 160 cm pitkille, niin lahkeet jäävät minulle aivan liian lyhyiksi.

Ainoat, jotka löysin oli 85 euroa maksaneet farkut Bebesistä (Kampin keskuksesta, Hki). Niistä sopivin oli XS-koko XL-lahkeella. Kuukausi piti melkein odottaa kun tilasivat ne jostain.

Toinen vaihtoehto, jonka kanssa pärjää aika pitkälle on modata itse vanhoista housuista äippähousut. Itse tein näin: Raksin housujen sivusaumasta n. 10 cm saumaa auki (farkun taskunreunaan asti). Ompelin sivuihin resoritrioosta sellaiset kolmionmuotoiset palaset. Vyötärönauhan kohdalle voi lisätä myös pätkän kuminauhaa napakoittamaan vyötäröä (eli yhdistät vanhat saumat toisiinsa resorin yläreunan kohdalta kuminauhalla.

(olipa sekava selostus).

Vierailija

Farkkuja oli kahta väriä, ja maksoivat 59.90 eur. Toisessa värissä lahje hieman lyhyempi, mutta toisessa riittivät juuri sopivasti 181cm pitkälle. Zaran farkut sopivat kyllä vaan aika hoikille/pitkille, kuten muutkin heidän housunsa. Farkkujen lisäksi heillä oli myös ainakin mustia suoria housuja ja jotain beigejä kangashousuja + Paljon erilaisia paitoja.

Kävin myöskin Vero Modassa, mutta siellä myyjä ei tiennyt mitään äitiysvaatteista. Eli kannattaa varmaan soitella ja varmistaa jos Vero Modaan aikoo.

Vierailija

Itse huomasin ainakin, että elloksella oli farkkuja kahdella lahjepituudella. Käy kurkkaamassa ellokset nettisivut, sieltä löytyy. Tosin mä olin tyytyväinen ku olen lyhyt ettei tarvi lyhentää ku sai oikealla lahjepituudella.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat