Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tokaluokkalainen poika löi ekaluokkalaista yläleukaan

Vierailija

Poikamme kertoi, että oli vahingossa sanonut kirosanan (en ole ikinä kuullut hänen kiroilevan, mutta nähtävästi kaveriporukassa sitten kiroilee) ja tämän jälkeen tokaluokkalainen poika oli lyönyt häntä nyrkillä yläleukaan. Asia tuli hänen mieleensä, kun ylälaukaan sattui vielä viikonloppuna.

Mitään jälkiä tapahtuneesta ei näkynyt ja poikamme mielestä asiassa ei ollut sen kummempaa. Sanoin, että tuollaisista asioista kannattaisi puhua heti opettajalle, jo ihan sen takia, jos esim hampaat olisivat vaurioituneet. Poika kertoi, että tuolla hetkellä ei välkkävalvojia ollut näkyvilla ja oli sitten unohtanut asian.

Koska asia ei tuntunut poikaa vaivaavan, asia jäi, mutta mietin onkohan tuollainen ihan yleistä, että huidotaan toisia nyrkillä. Pitäiskö tuollaisista asioista ottaa yhteyttä opettajaan.

Kommentit (4)

Vierailija

Taidan ottaa asian vielä tänään puheeksi pojan kanssa ja kysellä hieman tarkemmin, mikä tuo kirosana oli ja oliko toinen poika suuttunut siitä yms.

Vierailija

Lyöminen on toki aina väärin, mutta ilmeisesti oma poikasi koki sen jotenkin ansainneensa kun kertoi omasta kiroilustaankin (jokin haukkumanimi?). Silti asiasta voisi kyllä mainita opettajalle jo nyt. Jos vastaavaa tapahtuu jatkossa, sitä on helpompi käsitellä kun opekin tietää, ettei ollut eka kerta. Ja ainakin opettaja voisi muistuttaa kaikkia, että ketään ei nimitellä, haukuta tai lyödä ja että tappeluista kerrotaan aina opettajalle ja ne selvitetään.

Vierailija

nimittäin jos niihin ei puutu on satavarma , että lyöjä lyö toistekkin ja sitten toisaalta kannattaa opettaa ettei kannata aukoa päätä, on kuitenkin selvää että poikasi saattoi jotain oppiakin!!! Kiva kun ei sattunut pahemmin , mutta ottaisin opettajaan yhteyttä, osaavat tarkkaillla tilannetta!!!!!

Vierailija

Toisaalta olen lapsille yrittänyt opettaa, että ketään ei lyödä missään tilanteessa. Mutta meidän poika ei tuntunut olevan tilanteesta moksiskaan ja oli itse sitä mieltä, ettei asiassa ole enää mitään selvitettävää, joten luulen, että annan asian olla tällä kertaa, mutta täytyy yrittää jutustella pojan kanssa ja kysellä hieman tarkemmin välituntitouhuista ja tästä toisesta pojasta, jotta tietäisin oliko tämä vaan yksittäinen sattuma.

En kysynyt mikä tämä pojan " vahingossa lausuma" kirosana oli. Poika ei ainakaan minun kuulteni kiroile, eikä varmaan tähän asti ole kovin paljoa kiroilua kuullutkaan, joten voi olla ettei edes itse tiennyt mitä sanoi. Selvähän se että tuonikäiset kiroilee, mutta olen tiukka siinä, etä koton ei kiroilla.

Uusimmat

Suosituimmat