" " " " " " " TAMMITENAVAT ma-ke" " " " " " " " " " " " " " " " " " " " " " "

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

En löytänyt uutta ketjua, joten pääsinpäs minäkin kerrankin avaamaan=)

Viikonlopun jutut täällä http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11158832&p=2&mpage=2&tmode...

Lievää ellotusta edelleen aamupäivisin, mutta ilmeisesti on ollut muillakin -ainakin Mimmu oli oksentanut pe-joten liekö ne hormoonit teppostelee=)

Raikasta ja mukavaa alkuviikkoa meille tammikuun odottajille!!

Sammermanni rv 22+1

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

ja kaikki oli hyvin. pikkuinen heitti kuperkeikkaa kovasti ja muutenki liikkui todella paljon. väsymys ei oo vieläkää helpottanut mut mulla tosiaan oli toi hemppa alhaalla joten voi siitä johtua tää väsymys... sukupuolta ei edes kysytty joten yllätyksenä tulee meille sitten tammikuussa. toivottavasti kaikki menee nyt hyvin:)

mimmu ja masukki rv 19+2

Vierailija

Muillakin on ollut pahoinvointia ja niin on mullakin! Autossa tuli niin huono olo, että mietin jo pitääkö pysäyttää auto ja käydä yökkäämässä ulkona. Ei sitten tarvinnut. Mulla taitaa tuo vatsa alkaa painaa tuonne ylös varsinkin istuessa, etten tiedä miten päin pitäisi olla. On laktoosivammaa ja ummetusta - vatsa on välillä niin turvonnut, että varmaan vauva on vain puolet siitä tilavuudesta ;D

Painoakin on tullut. Syön kyllä kuin porsas ja herkutkin maistuu. Tänään ostin kaupasta euron hedelmiä, oli niin hyvä tarjous, että iso hedelmävati tuli kukkuralleen mandariineja, luumuja, banaaneja ja päärynöitä :P Jospa vetelis niitä mieluummin, niin ei tulis syötyä karkkeja tms.

Vauvan potkuihin on tullut voimaa. Eilen vauva monotti alavatsaan niin lujaa, että ihan sattui! Muistan sellaista vasta loppuraskaudesta esikoisen kohdalta. Pääasiassa liikkeet tuntuvat alavatsalla, taitaa kohtu olla sen mallinen, että vauva viihtyy eniten pää ylöspäin. Siksi esikoinenkin oli jalkatarjonnassa, kun piti ruveta synnyttään.

Pesänrakennusvietti on täälläkin. Meidän pitäisi tehdä tähän vanhaan rintamamiestaloon vielä sisäremontti ennen vauvan syntymää ja nyt mennään jo syyskuussa! Saa nähdä saadaanko aikaiseksi. Supisteluja on ollut jonkun verran ja navettahommat ovat enemmän ja enemmän jäämässä miehen vastuulle...

plumeria rv 22+5

Vierailija

Heipä hei!

Taas oli tullut kivasti kuulumisia, niin rakenneultrista kuin muustakin elämästä, kiva! :)

Ellotusta ja öllötystä oli monilla ollut, toivottavasti ovat jo menneet ohi ja se energinen keskiraskaus jyllää täysillä ;)

Pesänrakennusinto on mulla(kin) aina herännyt syksyisin ja kotia on pitänyt uudistaa, jos ei nyt kovasti niin ainakin uusilla sohvatyynyillä ja kynttilöillä! Itse rakastan kynttilöiden polttamista ja täällä sitä onneksi voikin tehdä vuoden ympäri joka ilta, pimeä kun tulee jo puol kuus! =)

Suppareita ei täällä ole tuntunut, ja toivon ettei tulekaan (kop-kop). Toivottavasti ne eivät kenelläkään kuitenkaan vielä kypsytä paikkoja siihen malliin, että joutuisi ihan vuodelepoon!

Hierontaa voi kai ottaa koko raskauden ajan, tosin asento täytyy olla itselle mieluinen! Ja kyllä taitavat hierojat osaavat hieroa melkeinpä missä asennossa vain :) Ja on se vaan niin ihanan rentouttavaa, itsekin käyn aina kun mies vain on maisemissa ja ajattelin kyllä jatkaa niin pitkään kuin vain tuntuu hyvältä!

Uimisesta olitte myös keskustelleet, itsellä se teki viime raskaudessa niin häijyä etten sitten ole tässä raskaudessa ainakaan vielä edes altaaseen uskaltautunut! En tiedä onko syy sitten se, että vatsa ¿roikkuu¿ alaspäin ja sen takia ei ole hyvä olla =/

Imetyksen jälkeisistä rinnoista ei ole kuin omakohtaista kokemusta ja eipä noi pahasti ole roikkuneet yhdenkään lapsen jälkeen! Koko on pienentynyt yhdellä numerolla eli B85 -> B75 eli suht kuosissaan ovat pysyneet! Ehkä saan kiittää hyvää rasvavarantoani, sillä rinnoistahan käsittääkseni suurinosa on rasvakudosta ;) Mutta voihan sitä kokeilla rasvoja ja muita, en tiedä¿

Painonnoususta oli myös puhetta, täällä pistivät mut heti sokerirasitustestiin kun paino edell. Raskaudessa nousi n.600g viikko kolmen viikon ajan! Sitä ennen painoa ei kyllä ollut tullut kuin kilo-kaksi :/ Tottahan on kuitenkin se, että hoikemmille sitä painoa saattaa tulla alusta asti vähän nopeampaa kuin jo pari-kolme kiloa ylimääräistä omaaville, tai itselleni on ainakin käynyt niin. Yksilöitähän me kuitenkin kaikki ollaan¿

Aamuhalla, meillä ikäeroa tulee olemaan n. 1v5kk ja tiedän jo etukäteen, että rankkaahan ne ensimmäiset pari-kolme vuotta tulevat olemaan¿ isommat pojat on 1v7kk erolla eli kokemusta on¿ Tosin enpä vaihtaisi pois, niin hyvät ystävät isommat ovat keskenään ja todellinen tuki ja turva toisilleen! Itseasiassa pojat sanoivatkin kun Rasmus syntyi, että teidän täytyy äiti tehdä vielä yksi vauva, ettei Rasmuksen tarvii kasvaa yksin <3

Muutoin ikäeroista ja ihmisten omituisista kommenteista¿ Minulla lapsien väliin tuli 11vuotta ja miehellä peräti 22 vuotta eli voitte vain kuvitella, minkälaisia kommentteja olemme saaneet kuulla!?! Varsinkin, kun miehestä ehti tulla vielä kaksinkertainen ukki ennen Rasmuksen syntymää, niin ihmiset vetivät sen johtopäätöksen, että koskapa pojat saivat lapsia, niin täytyihän se isäpapankin näyttää että vielä tässä lastentekoon kyetään =/ Olen kyllä suoraan moisia ajatuksia ilmoille heittäneille täräyttänyt suoraan että kyllä tätä lasta yritettiin neljä vuotta ja neljä keskenmenoa mahtuu noihin yritysvuosiin, että silleen¿ Ärsyttää vain toisinaan ja paljonkin¿

MiiKaro, mitkä teidän vauvan muut mitat olivat? Reisiluun pituus taitaa olla kaikista luotettavin mittari viikkojen määritykseen, jos sinua jotenkin kauhistuttaa tuo painoarvio ;) Mutta hyvä, että vaavi on saanut ruokaa! =) Meillä oli rv19+4 painoarvio 295g¿

Floora1, onnea oksentelun loppumisesta! Voin vain yrittää kuvitella, kuinka rankkaa sulla on ollut kun itse olen ihan puhki jo päivän-parin oksennustaudista¿

Täällä on pieni lääkekuurilla, keuhkot rassaa jälleen =/ Mutta torstaina lähdemme reissuun Nataliin, kun on Brasilian itsenäisyyspäivä ja pojillakin perjantai vapaata, JEE!!! Ihanaa päästä muutamaksi päiväksi passattavaksi, hih =)

Muutoin ei mitään uutta, ensi maanantaina on lääkäri, toivottavasti on hyvä sillä vaihdoin entisen gynen uuteen. Hemppa oli 126 eli 20 yksikköä tippunut alkuraskaudesta, mutta en vielä ala popsimaan lisärautaa. Välimallimasu on vaihtunut oikeaan vauvamasuun ja ensi viikolla se odotettu rakenneultra, jännittää!!!

Mukavaa tiistaita kaikille!

-Allu ja Pupu rv20+ (jee!)

Vink! Tässä hyvä linkki, mistä voi käydä tsekkaamassa kaikki ruoka-aineet ja mm. sen, mikä sisältää eniten magnesiumia tai rautaa ;)

http://www.fineli.fi/index.php?lang=fi

Vierailija

Tänään alko koulu ja siinä samalla tuli selkäsäryt takas. toivon vaan et selkä tosta vahvistuu ja pystyn käymään ton koulun kunnialla loppuun.

Mullakin tekis hirveesti mieli siivota kaappi ja ostaa läjä uusia vaatteita mut ei meinaa olla aikaa siihen siivoomiseen. no jospa se tästä ku tottuu taas tohon koulun käyntiin.

huomena ois pitkästä aikaa neuvola. saas nähä onko paino alkanu yhtään nouseen.

mut nyt mentävä laittaan neiti nukkumaan.

pipali ja masumyllertäjä rv21+5

Vierailija

Meilläkin rakenneultra takana joskus viikko sitten, kaikki oli kunnossa, sukupuolta ei nähty ja yhtään kuvaakaan ei saatu mukaan, kun " tehän saitte jo sieltä 12. viikon ultrasta kuvan, ei nyt saa enää sellaista vauvan näköistä" .. niinpä..

Justus08: mäkin meen sokerirasitukseen, tai ainakin niin luulisin. Painoindeksin mukaanhan ehdottomasti mutta kun karppaan niin en oikein näe siinä pointtia. Neuvolan tätikin sanoi että saan ihan itse päättää menenkö vai en. Taidan kuitenkin mennä, ihan varmuuden vuoksi. Mietityttää vaan että miten arvot heittää varmaan ihan häränpyllyä kun en yleensä syö ollenkaan sokeria tai muutakaan tärkkelystä ja nyt yhtäkkiä sitten vedän hirveän annoksen. Eli ei taida ainakaan ihan normaaleja arvoja näyttää? Noh, sen näkee sitten. Meillä vasta viikolla 28 mittaus, taitaa sekin vähän vaihdella paikkakunnittain kun osa on käynyt jo ihan alkuraskaudessa

Vierailija

Mukavaa alkuviikkoa vaan kaikille! Ihanaa, kun aurinkokin pilkistää =)

Jotenkin tää syksyisen ilman ilmaantuminen on aiheuttanut sen, että on ollu kamala vimma shoppailla uusia vaatteita ja kenkiä.

Vauvalle on vaunut varattu ja vaatteitakin, mut kamalasti ei vaatetusta viitti hankkia vielä, kun rakenneultrassa pari viikkoa sit nähty sukupuolta, kun pikkuinen piti koivet ristissä =) Kaikki oli onneks pienellä kunnossa, ainakin ultran mukaan.

Oon ihan onneni kukkuloilla, koska viikko sitten loppui oksentelu!!!! Jee. Nyt on energiaa ihan erilailla, vaik iltaisin töitten jälkeen väsyttääkin. Supistukset on vaan valitettavasti alkanu kolmisen viikkoa sit, tiheästikin ja hiukka kipeästikin välillä. Näytteitä on otettu ja kohdunsuukin oli pari viikkoa sit ainakin vielä ihan ok. Menen huomenissa vielä lääkäriin tarkastuttamaan, niin saa olla rauhallisin mielin se suhteenkin sitte. Tai sitten alkaa lepo...

Pitänee taas ryhtyä töihin..

Floora ja masuasukki 22 tasan

Vierailija

Ihana kuulla jo muilta rakenneultra kuulumisia! =) Tuntuu, että kaikilla on jo se ollut.. meillä myös tämän viikon torstaina, eli viikkoja silloin 20+5. Sukupuolta ajattelin minäkin kysäistä, viimeksi olivat saaneet meidän sairaalaan uudet tarkat ultralaitteet joten jospa niistä hyvinkin näkyisi kumpi tulee! =)

Mulla myös on neulomisinnostus meneillään! Se iskee tietyin väliajoin aina.. serkun poikavauvalle olen neulomassa housuja ja itselleni paksua ponchoa (tai sellaista kietaisuponcho-juttua).

Huomasin myös sen ongelman, että nyt kun ilmat viilenee niin ei löydy mitään päälle pantavaa... =/ Eilen lähdettiin aamusta laavulle makkaranpaistoon koko perhe ja otettiin toinen metsästyskoira metsään juoksemaan mukaan.. piti sitten lähteä H&M:n äitiyscollegehousuilla lisukkeena alla äitiyslegginsit! =D Oli aika viileä, mutta nuotiolla tarkeni! Ajattelin kyllä pärjätä vanhoilla toppahousuilla... napit ja vetskari auki ja henkselit käyttöön!

Painon noususta...

En ole vielä käynyt kun kahdesti neuvolassa, viikolla 16+4 oli paino noussut noin 1,5kg eli 200g viikossa ja terkkari sanoi ettei ole ainakaan liian paljoa kyllä! Nyt tuntuu, että on varmaan siihen vielä 2-3 kiloa tullut lisää! Naapurin mies oli sanonut, että meille on varmaan kaksoset tulossa kun on emännällä jo niin iso maha?? =DD En tiiä miten tohon olisi pitänyt suhtautua... naureskelin sitten!

Mut en jaksa tosta painosta stressata! Turvotusta ei liikaa tunnu olevan ja olo on vielä ihan ok. Selkäsärkyä tosin on! Tukiliivistä ei ole vielä oikein kuitenkaan apua, on niin pitkä ettei oikein kiristy tarpeeksi. =/

No, nyt palaan pullataikinan pariin! Oon yrittänyt taas hieman skarpata näissä leivonta-asioissa... nimimerkillä entinen himoleipoja! =D

Terkkuja muille ja hyviä vointeja!

t. vilmahilja 20+2

Vierailija

Heissan,

Meilläkin oli rakenneultra. Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille.

Kaikki oli kuten pitikin ja olen siitä hyvin helpottunut. Jos jotakin jäi näkemättä tai ei edes voi nähdä, ehkä niin oli tarkoituskin. Pitää luottaa.

Meidän ultrakokemus ei tosin ollut hirveän mielyttävä. Tilannetta leimasi takakireys ja kiire. Ymmärrän hyvin kiireen, mutta jotenkin tilanne on niin tunnepitoinen ja odotettu, ettei millään haluaisi joutua tilanteeseen: " tässä on munuaiset, ihan ok, tässä on kammiot, näyttää normaalilta. kiitos hei"

Tosin alalla on niin rankkaa, etten halua tähän enempää takertua. Ja vauvan hyvinvointi on tärkein. Ja vauvan koko vastasi viikkoja (rv 19+2). Oltiin me onnellisia. Nyt tekisi mieli sanoa, että päivä kerrallaan ettei liikaa ala leijua onnesta, se kun voi olla vaarallista..

Vauva oli jalat ristisssä eikä millään näyttänyt mitä on jalkovälissään. Arvaus oli, että poika on. Tosin se oli lähinnä arvio joten ei mietitä asiaa sen enempää (EIPÄ!!)

Ihanaista ja syksyistä viikkoa!

Vierailija

Hienoa kuulla että rakenneultrissa on osalla tullut hyviä uutisia :)

Meillä oli kanssa tänään rakenneultra kaikki oli hienosta. peloja hieman oli sen suhteen mutta hienosti siellä riehuttiin ja heilutettiin. 85% varmuudella tulee poika. Mies ainaki oli iloinen ja onnellinen. Vauva oli iso, 460g. vaikka ollaaan vasta viikoilla 20+6 niin kuulema vastasi 22-23 viikkosta.hyvä juttu :) mies vaan pelotteli että kun hänen setä oli ollu lähelle 6kg. kauheeta...

selkää särkee niin kauheena että pakko mennä nukkumaan...

MiiKaro & Alpo(?) RV 20+6

Vierailija

tätä on pitänyt kysellä jo aiemminkin, mut en oo muistanu! vähän nolo ja tosi inhottava aihe eli ilmavaivat! =D mulla on jostain syystä ollut ihan mahdotonta viime aikoina, mistä ihmeestä voi johtua?? en ole yhtään mitään erikoista syönyt tms. tähän vastauksen haluaa myös mieheni joka joutuu hajuhaitoista kärsimään sängyssäkin! =D mutkun ei voi mitään niin ei voi!

Vierailija

Hassua, mutta minusta tuntuu ihan samalta näin ennen rakenneultraa... siis että ehkä se nyt olen sitten minä jolle ei tule hyviä uutisia, kun kaikille muille tuntuu tulevan vain ihanaa ja positiivista! =D

Tänään 13.45 siis ultra ja vauva kyllä potkii tälläkin hetkellä ihan reilusti että sikäli ei mitään hätää! =)

Jännitän suuresti, että saanko selville kumpaa sukupuolta tulokas on! Mies ei pääse nyt paikalle koska on tänään sen verran kaukana töissä, ettei ehdi sieltä millään... Mitenköhän asian sitten kertoisi hänelle, kun/jos sukupuoli selviää??

Hyviä ideoita? =D

t. vh 20+5

Vierailija

Olipa moni käynyt rakenneultrassa, me myös käytiin eilen. Kaikki oli kunnossa ja kovasti siellä heiluteltiin varpaita ja sormia. :-) Sukupuoli jäi salaisuudeksi, kun pienellä oli napanuora jalkojen välissä, mutta eipä tuo haittaa. Pitäähän elämässä olla jotain yllätyksiä! Meille ei kyllä annettu mitään painoarviota, muuten vaan mittailtiin. Oma sukuni on pienikokoista, mutta mies on isokokoinen, joten saapa nähdä miten vauva kasvaa. Toivottavasti ei tule mitään jättikokoista, miehen suvussa kun on sellaisia ollut.

Mun kirjoittelu on jäänyt vähiin, kun töissä ja muutenkin on niin kiirettä. Liikkeitä on alkanut tuntua päivä päivältä enemmän. Eilen tunsin ekaa kertaa töissä liikkeet ja kyllä sitä myllerrystä sitten olikin. Kiva yrittää palaverissa pitää pokka, kun mahassa on hurjat tsembalot menossa. :-)

Mä siirryin eilen viimein äitiyshousuihin. Samalla huomasin, että nyt alkaa paidatkin jo kiristää. Maha tullut sen verran esiin ja lisäksi kun rintoihin on tullut tavaraa pari kokoa lisää, niin ei ihme. Jotkut kivat farkut haluaisin vielä. Sovittelin H&M:llä ja Lindexillä kaikki mallit, mutta mikään ei istunut mulle hyvin. Ja toistaiseksi en ole vielä niin epätoivoinen, että ostaisin housut, joista en pidä. Etsintä jatkuu.

Kylläpä nämä viikot nyt menee nopeasti, mullakin alkaa puoliväli häämöttää!

Lily 19+5

Vierailija

Tuntui taas tänään tosi oudolta olla srk:n vauvakerhossa esikoisen kanssa (11kk) ja ajatella, että kohta tähän perheeseen tulee toinen vauva. Millaiset fiilikset teillä muilla tammikuun odottajilla, joilla lapsille tulee pieni ikäero, on tuon ikäeron suhteen? Mä olen tosi onnellinen, että toinen lapsi tulee näin pian esikoisen syntymän jälkeen, niin voin nyt rauhassa keskittyä muutaman vuoden ajan lapsiin ja kotona oloon. Toki sitä miettii, että miten jaksaa ja selviytyy arjesta kahden pienen vaippaikäisen kanssa... Moni tuttava on ihmetellyt suoraan, että onko tämä toinen raskaus ns.vahinko, ja se kyllä vähän kirpaisee. Pääasiahan se on, että minä, mieheni ja läheisimmät ihmiset ollaan onnellisia tästä raskaudesta, mutta välillä ihmisten kommentit vaan satuttaa tai jää ainakin tonne takaraivoon vaivaamaan.

Mieheni sanoi viikonloppuna, että mulla on nyt paljon isompi vatsa kuin esikoista odottaessa samoilla viikoilla. Omasta mielestäkin vatsa on tosi iso, mutta mä olen ajatellut, että mä vaan kuvittelen. Poikahan meille on ultran mukaan tulossa, että jospa tämä on sitten se eteenpäin työntynyt " poikavatsa" .

Olo on ihan ok ja ensi viikolla aika neuvolaan. Kiva saada sitten ne Kelaan menevät paperit, niin voi hoitaa nuo äitiys-/vanhempainloma -asiat kuntoon.

Mutta nyt täytyy alkaa pakkamaan, kun taas pitäisi reissuun lähteä (Edelliseltä reissulta tultiin eilen ja reissukassi on edelleen eteisessä purkamatta).

Oikein hyviä vointeja kaikille!

Aamuhalla rv 22+2

Vierailija

Aamuhalla, meille tulee ikäeroa vain 1,1v eli saas nähdä oppiiko poitsu ees kävelee ennenkuin tulee pikkuinen..Ristiriitaisia tunteita aihe herättää. Kyllä mä pohdin jaksamistani. Paljonhan se on kiinni tulokkaan terveydestä ja temperamentista. Jos nukkuu ja syö hyvin eikä ilmaannu koliikkia tai allergioita tms.,varmaan siitä henkiin jää=) Mutta toisaalta tulee mitä on tullakseen-pakkohan siitä on vaan selviytyä.

Mulla alkaa pataa kiristää jo tää jatkuva huonovointisuus ja väsymys. Ärsyttää, kun ei voi kunnon lenkkejä tehä kun ei kertakaikkiaan vaan jaksa ja kaupassa pitää istahdella ettei pyörry. Mielenkiintoa ei ole mihinkään. Onneksi tuo kuopuksen hymy ja nauru välillä herättää horroksesta. Mies saa kovasti kestää taas mun pahaa oloa, tulee tiuskittua kaikesta.

Vilmahilja, mun mahaa kans jokatoinen sanoo isoksi ja sit jokatoinen pieneksi, että ota nyt siitä selvää. Ittelle onkin tärkeintä että sisällä molskii eloisa vekara, oli se masu nyt sitten minkäkokoinen hyvään.

Kaksilla päikkäreillä meitsi jaksaa raahautua iltaan, kun on onneksi mahdollisuus siihen kuopuksen nukkuessa vielä kahdet päiväunet.

Juu, meen nukkuun , niin jospa se tästä...Aika synkäksi veti tänään.

rv 22+1

Vierailija

Onnea rakenneultran hyvistä kuulumisista!!! On se vaan ihana kuulla että kaikki hyvin. Tai siis niin hyvin kuin näillä tutkimuksilla voi selvittää,mutta aika paljonhan niillä näkee.

Stage, onnea tytöstä=) Siis meillekinhän povatttin ultrassa tyttöä ja 2 poikaa on ennestään ja yski tyttö 8v. Sillä asenteella oon nyt että tyttö tulossa, kun on ihan tyttöolokin. Mut ei toki mikään pettymys jos poikakin tulee.

Mä en sitten osaa mitään käsitöitä, että olkaa iloisia kellä niitä taitoja on! Olisi ihana kutoa vauvalle jotain, mut kun ei osaa niin ei.

Kävin kaupoilla ja meinas taas taju himmetä Prisman kassalla-huh. Oli pakko mennä Mäkkäriin vetää välipalaa, sit jaksoi taas kotiin asti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat