¤ ¤ ¤ EX-HAAHUJEN vko 36 ¤ ¤ ¤

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

[b][size=4][color=8B1C62] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ EX-HAAHUILIJAT ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/size][/color][/b]

[color=maroon] Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä. [/color]

[b][size=4][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][/size][/b]

[b][color=maroon] Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä: [/color][/b]

[b][color=8B1C62] Syyskuu 2007 [/color][/b]

[b][color=CD6600] Joululahja: [/b][/color] Minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=CD6600] LA 30.8. [/color]

[b][color=CD6600] Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=CD6600] LA 13.9. [/color]

[b][color=CD6600] levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=CD6600] LA 16.9. (tai 8.9.?) [/color]

[b][color=CD6600] Tuutupii: [/b][/color] Minä 29 v, mies 32 v. Meillä on 04/2005 syntynyt poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Uusi plussa 12.1.07. [color=CD6600] LA 22.9. [/color]

[b][color=8B1C62] Lokakuu 2007 [/color][/b]

[b][color=CD6600] Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36, lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2. [color=CD6600] LA 26.10. [/color]

[b][color=8B1C62] Marraskuu 2007 [/color][/b]

[b][color=CD6600] 72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06. ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin. [color=CD6600] LA 2.11. [/color]

[b][color=8B1C62] Tammikuu 2008 [/color][/b]

[b][color=CD6600] Iita07: [/b][/color] Minä ja mies molemmat 30v, keskenmeno 06/06 viikolla 7. [color=CD6600] LA 11.1.2008 [/color]

[b][color=8B1C62] Helmikuu 2008 [/color][/b]

[b][color=CD6600] Toivoilmari: [/b][/color] Olen 3 lapsen äiti, kaksi murkkuikäistä ja 3v. Sain kaksi km 04 ja 05. Eka tuli 9vkolla ja toinen todettiin lääkärin neuvolassa vkolla 15. Aikaa on kulunut ja päätimme uskaltaa yrittää. 5 yk tärppäs ja nyt on plussattu viikko sitten.

[b][color=CD6600] jonttu82: [/b][/color] Minä 25, mies 31. Ensimmäistä toivottu vuodesta 2003. Takana kolme keskenmenoa (01/04 rv 9+6 [keskeytynyt km], 09/04 rv 8+0 ja 01/07 rv 11+1 [keskeytynyt km]). Nyt toistaiseksi onnellisesti raskaana. [color=CD6600] LA 5.2.08 [/color]

[b][color=maroon] ♥ Vauvoja vuoden ajalta: ♥ [/color][/b]

[color=CD6600][b] Femmamma [/b] 7.9. [/color][color=fuchsia] tyttö, 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm [/color]

[color=CD6600][b] Neronja [/b] 7.9. [/color][color=fuchsia] tyttö, 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm [/color]

[color=CD6600][b] Kuonokas [/b] 8.9. [/color][color=navy] poika, 3185 g ja 51 cm [/color]

[color=CD6600][b] Masunasu [/b] 15.9. [/color][color=navy] poika, 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm [/color]

[color=CD6600][b] Peebee [/b] 15.9. [/color][color=fuchsia] tyttö, 3465 g ja 50 cm [/color]

[color=CD6600][b] UusiNuppu [/b] 26.9. [/color][color=navy] poika, 4070 g ja 51.5 cm [/color]

[color=CD6600][b] ulriina [/b] 4.10. [/color][color=fuchsia] tyttö, 4310 g ja 54 cm [/color]

[color=CD6600][b] myttynen75 [/b] 4.10. [/color][color=navy] poika, 3864 g ja 51 cm [/color]

[color=CD6600][b] hexu83 [/b] 13.10. [/color][color=navy] poika, 3840 g ja 52 cm [/color]

[color=CD6600][b] marrasmamma [/b] 2.12. [/color][color=navy] poika, 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm [/color]

[color=CD6600][b] nippula [/b] 23.12. [/color][color=navy] poika, 3080 g ja 49,5 cm [/color]

[color=CD6600][b] maria80 [/b] 16.1. [/color][color=navy] poika, 4320 g ja 53 cm [/color]

[color=CD6600][b] Hannele-81 [/b] 10.2. [/color][color=navy] poika, 2890 g ja 49 cm [/color]

[color=CD6600][b] Enni-Maija [/b] 20.2. [/color][color=navy] poika, 3700 g ja 48 cm [/color]

[color=CD6600][b] Porkkana [/b] maaliskuu [/color][color=fuchsia]tyttö, 2070 g ja 44cm [/color]

[color=CD6600][b] titi75 [/b] 3.3. [/color][color=navy] poika, 3210 g ja 52 cm [/color]

[color=CD6600][b] mami-74 [/b] 6.3. [/color][color=navy] poika, 4325 g ja 53,5 cm [/color]

[color=CD6600][b] eka-vekara [/b] 9.3. [/color][color=fuchsia]tyttö, 3285 g ja 48 cm [/color]

[color=CD6600][b] Lizie [/b] 11.3. [/color][color=fuchsia]tyttö, 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm [/color]

[color=CD6600][b] Limetti [/b] 3.5. [/color][color=navy] poika, 3610 g ja 49 cm [/color]

[color=CD6600][b] Pirpaliina [/b] 4.5. [/color][color=navy] poika, 3270 g ja 49 cm [/color]

[color=CD6600][b] Emunainen [/b] 20.5. [/color][color=navy] poika, 4070 g ja 52 cm, pipo 37 cm [/color]

[color=CD6600][b] Sani [/b] 14.6. [/color][color=fuchsia]tyttö, 4090 g ja 52 cm [/color]

[color=CD6600][b] Koala-72 [/b] 23.6. [/color][color=navy] poika, 3390 g ja 49 cm [/color]

[color=CD6600][b] Juuliar74 [/b] 24.6. [/color][color=fuchsia]tyttö, 4190 g ja 51 cm [/color]

[color=CD6600][b] DreamOne [/b] 24.7. [/color][color=fuchsia]tyttö, 3245 g ja 49,5 cm [/color]

[color=CD6600][b] Helga76 [/b] 26.7. [/color][color=fuchsia]tyttö, 3400 g ja 49,5 cm [/color]

[color=CD6600][b] kaisuli79 [/b] 22.8. [/color][color=navy] poika, 3750 g, 51 cm, pipo 36cm [/color]

[color=8B1C62]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[color=maroon] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color]

[color=8B1C62]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :) [/color]

[color=8B1C62]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa. Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]

[b][size=4][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][/size][/b]

Kommentit (7)

Vierailija

Niin se vain minäkin täällä roikun. Ei mitään uutta auringon alla. Paitsi että jotain supistuksentapaisia parina aamuyönä, siinä kaikki.

Eilen kävin neuvolassa ja sovittiin että soitan perjantaina jos tuntuu että on jotain huolenaihetta. Noin muuten jos ei ala lapsi syntymään, tarttee soittaa ensi ma äitipolille ja varata yliaikaiskontrolli. Lapsen pää on alhaalla, liikkuu paljon, minulla olo suht ok, paineet vähän koholla mutta ei pahasti, eli sinänsä ihan asiallista ettei koko ajan juoksuteta neuvolassa tai äitipolilla, kun liikkuminen on kuitenkin vähän huonoa...

.... mutta silti, ULTSI ja TUUTUPII minulla on tismalleen samat fiilikset että uudelleensynnyttäjästä ajatellaan ettei tartte kontrolleja, saati jotain tukea, vrt ekakertalainen. Yleinen tunne välittämisestä on meidän neuvolassa onneksi parempi kuin sinulla ULTSI (kuulostaa siltä että hoitajasi siellä on vähän väärässä hommassa, tai jotain..??) mutta silti, tuntuu että joka kerta uutta käyntiä sovittaessa venytetään sitä mahdollisimman pitkälle.

Ja vuoden 2004 jälkeen on ilmeisesti yliaikakontrollitkin muutettu (ainakin täällä Helsingissä) niin, että vasta rv 41+6 on ensimmäinen. 2004 se oli rv 41+3 ja siitä 2 päivän välein (esikoinen syntyi lopulta käynnistämällä rv 42+2).

Mikäs tässä muuten mutta ainakin minä pikemminkin tiedostan kaikki raskausajan riskit paljon _enemmän_ nyt kuin ekassa raskaudessa, olen enemmän huolissani synnytyksestä, olen väsyneempi ja huonommassa kunnossa, jne. Ja miten ylipäänsä voidaan päätellä, esim toimiiko istukka vielä hyvin vai ei, jos asiaa ei missään tarkisteta ennen kuin ollaan jo melkein 2 vkoa yli lasketun ajan? Nytkin minulla oli paino laskenut edellisviikosta ja sf-mitta sama- sehän voi jopa tarkoittaa että vauvan paino laskee?? Ja tämä ei sitten kiinnosta ketään. Tai siltä ainakin tuntuu.

Totta tosiaan, naurattaa lukea jostain HS-yleisönosastosta miten " neuvolassa pitäisi tukea koko perhettä ja isää eikä vain äitiä" . Kun nyt tukisivat edes äitiä. Eipä totisesti tulisi ilmi ainakaan meidän neuvolassa, jos olisi jotain kotiongelmia. Itse sellaiset asiat joutuisi ottamaan puheeksi- vastaanotolla jossa huoneeseen tupsahtaa välillä joku toinen hoitaja kyselemään milloin mitäkin, tai hoitaja voi ottaa puhelun kesken kaiken jutellakseen jonkun jo synnyttäneen asiakkaansa kanssa (tämäkin tapahtui viimeksi eilen.. istuin siinä vieressä ja kuulin kaiken mitä tämä toinen nainen kertoi synnytyksestään, halusin tai en??).

No tulipas täältä nyt ahdistunut viesti. Pistetään osittain yliajan piikkiin :) Mutta siis tsemppiä muillekin joille tulee tunne että ei seurata kunnolla. Tää on nyt varmaan sitä säästöä ja tehokkuutta. Mikäs tällaisella aktiivisella ihmisellä loppujen lopuksi on hätänä, joka viime kädessä ajaa omaa asiaansa vaikka väkisin. Mutta niin kuin ainakin minulle on tullut viime aikoina mieleen yleisemmin terveydenhoidon palveluiden tilasta: entäs kaikki ne, joilla on voimat tosiaan loppu ja avuntarve suurin, ja jotka eivät jaksa osaa tai uskalla " käydä barrikadeille" jotta saavat hoitoa?

Äh. Tarttee yrittää ajatella positiivisemmin, kait. Ehkä suklaa auttaa siihen :)

Yrittäkäähän kaikki jaksella älkääkä antako periksi, jos tuntuu että teitä ei kuunnella.

t Joululahja rv 40+5 (äh ja puh... :P) - pitäisköhän jo miettiä sairaalakassin sisältöä, varmuuden vuoksi :)

Vierailija

Kyllä varmasti risoo ja kyrpii tuo neuvolan toiminta, onneksi pääset nyt äippäpolille.

Mulla on kyllä kieltämättä hieman samanlaiset fiilikset tosta neuvolan asenteesta, että kun ei odota ekaa lasta, niin hoitavat homman vähän vasemmalla kädellä - itse saa olla kyselemässä ja vaatimassa. Esim. mun tapauksessa jouduin itse kyselemään säännöllisten toksoplasmatestien perään (ammatissa riski saada se) ja streppariviljelyihin jne jne. Ärsytti ihan ekoilla kerroilla, kun terkka sanoi tyyliin jotakin " No, näähän on sulle kaikki tuttuja asioita, kun toista jo odotat." No joo sinänsä, mutta kun siitä edelliskerrasta on jo kaksi vuotta, niin alkaa tuo muisti jo vähän pätkiä...

Eikä mulla nyt mitkään superfiilikset ollu esikkoa odottaessakaan neuvolan suhteen - lähinnä se on sitä purkkiin pissimistä ja painon ja paineiden kyttäilyä, oikeesti, jos olis jotain henkisen puolen ongelmia, ei ne tädit edes huomais.

No juu.

Omaan mahaan ei kummempaa, seesteistä synnytyksen odottelua. :)

Viikonloppuna kuulin suru-uutisia tosin; yhden tutun 3 v lapsi oli kuollut yllättäen, vielä ei edes tiedetä mihin, oli vain yön aikana nukkunut pois. Tuli aivan kaamea olo! Perhettä en sinänsä hyvin tunne, ollaan muutaman kerran tavattu, mutta silti kouraisi syvältä. Ihan hirveää! Itkin varmaan tunnin putkeen sen jälkeen, kun kaveri soitti ja kertoi. Oli pakko mennä pusuttelemaan omaa kaksivuotiasta päiväunilla nukkujaa. Kuinka ihmiset voi selvitä tuollaisesta?

Huoh, nyt alkoi taas ahdistaa. Pitää mennä vaikka siivoamaan...

Tuutis ja Masuli rv 37+3

Vierailija

... että missä kaikki luuraavat. Eipä meitä kovin monta tosin listalla olekaan. Olen nyt piiiikästä aikaa kirjoittanut tuonne syyssisseihin kun siellä on nyt kovasti aktiivista porukkaa ja monilla kiertyy ajatus samojen asioiden ympärille kun viimeisiä viedään.

Ja eipä tosiaan mitään uutta auringon alla täältä päin, kovasti odotan että vauveli nyt suvaitsisi tulla mutta merkit on yhä aika vähäiset, jotain satunnaisia aamuöisiä supistuksia vain. Liikkumiseni on sen verran huonoa että esikoista on viety päiväkotiin. Erityisesti nostaminen on ongelma ja esikoinen on vielä vaipoissa vaikka aika iso poika jo onkin.

Tänään aloin sitten ihan mahdottomaan urakkaan eli laittelemaan sikin sokin olevia vanhoja lastenvaatteita kaappiin koon mukaan, 50-60-70-80-90... ehkä se on sitä pesänrakennusta :)

Tulkaahan muutkin esiin koloistanne kertomaan mitä kuuluu. Ja jospa joku uusikin eksyisi mukaan, tosin en tietenkään toivo kenellekään keskenmenoa. Yhdelle hyvälle ystävälle kävi juuri oikein ikävästi ja vaikka oma ajatus on nyt luonnollisesti aika paljon synnytyksessä, tuntui ihan hyvältä kun pystyin käsittääkseni antamaan hänellekin jotain. Tai en ainakaan sanonut mielestäni niitä kaikista typerämpiä asioita mitä keskenmenon saaneelle voi joku tokaista. Se tuska kun on kuitenkin kova ja pelottaa ajatella missä mielentilassa juuri nyt itsekin olisin, jos ei olisi sittemmin tärpännyt uudelleen.

Halit kaikille ja hyvää vointia

t Joululahja rv 40+6

Vierailija

Käytiin pojan kanssa tänään shoppailemassa - esikolle parit housut ja paidat ja vauvalle muutamia söpöjä bodeja yms. Esikoinen tuli vauva-aikaan puettua jotenkin " varttuneempiin" vaatteisiin, mutta nyt on ihan pakko saada potkupukuja yms (en käyttänyt potkareita esikoisella ollenkaan). Mistäköhän johtuu?

Eilen illalla jomotteli jonkin verran alaselkää, ajattelinkin jo, että tietty tämä rupeaa syntymään just silloin, kun mies on työmatkalla (kestää 4 h ajaa kotiin). No, ei onneksi sitten alkanut... Tänään on ollut ihan tajuton pissihätä koko ajan ja tuntuu, että isokin asia tulee justiinsa, vaikka suoli on ihan tyhjä - taitaa Masuli painaa jo paikkoja sen verran.

Hyviä viikonloppuja kaikille!

Tuutis ja Masumies rv 37+6 (Huomenna poksahtaa taas!)

Vierailija

Pakko tulla tänne purkamaan pahaa oloani. Yleensä olen kyllä niin kovin reipas ja iloinen, mutta tänään sitten totaalisesti luhistuin :-/ Kävin nimittäin neuvolassa. Ekana odottelin sinne pääsyä 15minuuttia, tädillä ei ollut asiakasta, kunhan jotain teki ja antoi odotuttaa. Sitten mittasi paineet ja alapaine noussut aika paljon (110/72 -> 116/86). Tuumasi, että täytyy mitata uudestaan myöhemmin, mutta saatiin sama tulos. Kyseli vointiani ja sanoin, ettei ole kehumista tän mun flunssani takia (sain siis perjantaina ab-kuurin poskiontelon tulehdukseen) ja selkäni on sanonut yhteistyösopimuksen irti. Hän siinä katteli sitten kalenteria, että sullehan oli varattu uusi aika ensi viikon torstaille, jolloin mulla on la, että aikaistetaan sitä vähän -KAHDELLA PÄIVÄLLÄ, kun on noi paineetkin koholla. Mä siihen sitten, että ihan sama onks se 2 päivää aikaisemmin vai ei, että muutenkin käyn täällä niin harvoin ja tässä taas huomataan, että kun viime käynnistä on jo yli 2 vkoa niin siinä ajassa ehtii tapahtumaan vaikka mitä, esim. paineet nousta.

No, mittaili masua ja totesi, ettei tunne vauvan päätä alhaalla eli pitää mennä tsekkauttamaan se äitipolille. No, mielelläni minä sinne meen, ettei synnytyksessä tule ylläreitä, mutta taas sama homma, mitäs pitävät niin pitkiä välejä käynneissä. Mulla oli niin ahistava olo koko hommasta, että mua alkoi itkettämään ja sanoin, että mä olen tosi väsynyt, kun en ole reiluun viikkoon pystynyt nukkumaan flunssan ja kipeän selän takia. Täti siihen, että ainahan sä voit soittaa äitipolille, jos siltä tuntuu. No, niin voin, mutta ei sinne niin vaan mennä. Sen kerran kun olen äitipolille soittanut, ovat vaan kehoittaneet soittamaan neuvolaan. Ja neuvolan puhelinaika ei ole kuin klo 12-13...Rupesi siis kertakaikkiaan ahistamaan koko neuvola; tuntuu, että koska olen uudelleensynnyttyjä, niin kaikki menee vanhasta muistista ja meidät ikäänkuin unohdetaan. Mitä väliä, vaikka paineet nousee tai vauva on saattanut kääntyä perätilaan -pidetään vaan loppuun asti 2vkon väli käynneissä, kun on kerran Stakesilta ohjeet saatu. Argh.

Ehkä mä otan asiat liian vakavasti, mutta ketuttaa kumminkin. Tähän saakka on kaikki mennyt todella hyvin *koputtaa puuta* mutta silti on vähän sellainen heitteille jättö -olo. Olin jo aikaisemmin ajatellut ottaa puheeksi tän mun kipeän selän ja kysyä, onko mahdollista saada jotain kipulääkettä tai sitten mahdollisesti keskustella äitipolin kanssa, mitä tehdä. Mua ihan oikeasti pelottaa, pystynkö mä synnyttämään, kun sängystä noustessa menee jalat alta, kun selkään sattuu. Mullahan on ollut selkäkipua jo monta vuotta, edelliset raskaudet ovat menneet hyvin, mutta pari kertaa on mennyt selkä niin pahasti, että olen joutunut sairaalasta hakemaan kipupiikkiä laukaisemaan se kipu. Ja kokemuksesta tiedän, että selkä on aika kovilla kun synnytetään...

Sinänsä siis hyvä, että sain sen lähetteen sinne äitipolille, niin voin heidän mielipidettään sieltä kysyä. Käynnistystä en haluaisi, mutta kait sekin tilanteen mukaan katsotaan. Vauva voi ihan hyvin, suurempi huolenaihe tällä hetkellä on äiti.

Kommentoin viestejänne myöhemmin, sori omanapainen viesti!

-Ultsi + Lahja 38+4-

Ps. Tämä samainen tätihän ei saanut silloin keväällä sydänääniäkään kuulumaan, sekin oli kyllä ahistava tilanne!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat