Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadonneiden TOUKOKUISTEN metsästys! =)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Missäs ootte? En löytäny ainakaan pinoa..

Tässä viimesin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11060324&p=5&tmod...

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

siitä maitoallergiasta kuin että nukkuu huonosti ja levottomasti? Meidän vauva on meinaan koko ajan nukkunut huonosti ja jo nyt on kolmas korvatulehdus menossa. Vauva on kuitenkin kasvanut hyvin ,mutta on koko ajan vähän kiukkuisen oloinen vaikka korvat olisivatkin kunnossa.

Toivottavasti vielä huomaat viestini? Neuvolassa ja muualla ei nimittäin oikein uskota allergiaan kun iho on hyvä. meidän vauva on syönyt kiinteitä jo kaksi kuukautta, täyttää nyt sunnuntain 5 kukautta

Vernerimaija

Vierailija

Janskulle ensiksi, että hyvä homma kun Emmin massuvaivan syy selvisi, kyllä se niin on, että vanhemmat vaistoaa, jos kaikki ei oo kunnossa.

Meillä oli eilen kanssa 4kk neuvola. Potuttaa toi neuvolan touhu kun aina sinne pääse myöhässä. Eilen meidät otettiin puoli tuntia myöhässä! No sit tehtiin hätäset punnitukset ja mittaukset ennen lääkärille menoa. Likka painaa nyt 5975g ja pituutta 61cm.

Lääkäri totesi kaiken olevan kunnossa.

Eilen sitten alotettiin kiinteät, porkkanasoseella alotettiin ja hyvin maistu.

Tätä mammaa väsyttää, kun lapset nykyään herättää jo seitsemän maissa ja ite olen tyhmä enkä osaa mennä ajoissa illalla maate. No kahvin voimalla eteenpäin.

Nyt ei jaksa kirjotella muuta..viikonloppuja

äite ja Anette 4kk

Vierailija

Ollaankos me oltu vähän laiskoja kirjoittelemaan viime aikoina..

No, kannanpa korteni kekoon!

Parisuhteesta: Mies on mahtava mutta mä olen kuin pikkulapsi nykyään. Mikä ihme minua vaivaa, kun niin usein asiat tulee suusta niin rumasti?! Mun mies on ihana, maailman paras puoliso ja parempaa isää saa etsiä. Hän auttaa ja ymmärtää. Mutta mun suusta tulee vaan äyskähdyksiä, joita hän ei ansaitse. Voi itku.

Meillä Emmi muutti eilen omaan sänkyyn. Saatiin kaverilta lainaksi sellainen hifistelypinnis, jossa on kallistukset, runkopatja ja sellaiset jousitukset jaloissa, että se heijaa lapsen liikkuessa sängyssä. Mahtava vehje! Eka yö meni yli odotusten: Emmi heräsi vaan pari kertaa yön aikana!!! Ihanaa nukkua! Toivottavasti tämä jatkuu, eikä ole vain poikkeus. Pitäkää peukkuja...

Miitu kyseli unien herkkyydestä. Meillä se vaihtelee aika lailla. Nyt olen ryhtynyt pitämään tyttöä hereillä, kunnes hän on selvästi niin väsynyt, että nukahtaa kunnolla. Silloin hän ei herääkään niin herkästi. Taisin olla aiemmin vähän liian innokas päikkäreillelaittaja.

Tänään olisi ollut muskari mutta minä vaan unohdin. Ei ole ollenkaan tapaistani unohdella asioita tai myöhästellä, joten olen tosi hämmästynyt.

Perjantaina alkaa sitten Emmin maitoaltistus, jännittää jo nyt. Juuri, kun on saatu homma haltuun, pitää alkaa kiusata lasta. Toisaalta helpottaa, kun saadaan tämäkin asia kohta päätökseen. Maito ei riitä Emmille, joten ruokailuväli on aika tiheä. Mutta kokeiden aikana ei saa antaa muuta ravintoa eli siksikin on kiva, että saadaan kokeet päätökseen ja päästään takaisin kesäkurpitsan ihmeelliseen maailmaan.

Ipanaario heräsi, palataan taas!

Halauksia kaikille!

Jansku ja Pömpylä

Vierailija

Tulin ilmoittautumaan hengissä olevaksi vaikka ei oikein tule kirjoiteltua. Lukemassa käyn sillon tällön.

Monenlaisia vauvoja tuntuu olevan. Kurjia nuo allergiat ja yövalvomiset. Tsemppiä kaikille, toivottavasti jokaisella on tarpeeksi apua lähellä ettei tarvii yksin jaksaa. Itse kun olin esikoisen uniongemien kanssa ihan yksin, mies silloin opiskeli ja kävi töissä niin häntä ei kotona paljon näkynyt ja sukulaiset asuivat muualla.

Meillä menee ihan jees. Ajoittain on vähän levottomia öitä kun Miila kääntyilee yölläkin niin paljon ja yrittää ryömiä. Pääsääntöisesti on kuitenkin ihan hyvä nukkumaan, syö yleensä kerran yössä. Tänään oli " kakkapäivä" . Miila kakkaa yleensä kerran viikossa, joskus harvemminkin. Rintamaidolla mennään vielä toistaiseksi. Miilan iho on kyllä ihan kamala. Ilmeisesti atooppista ihottumaa, toivottavasti ei allergiaa. Hän ei kyllä ole ärtynyt, itkuinen tms ja iho pysyy kuosissa kun rasvaa hyvin aamuin illoin. Meillä on 4 kk neuvola vasta lokakuun puolella. Pyydän sitten perusvoide reseptin kun rasvaa kuluu! Molemmat tytöt atoopikkoja.

Eli täällä kaikki ihan suht ok. Esikoinen on kummeillaan yökylässä, Miila nukkuu parvekkeella. Taidan mennä itsekin vielä pötköttämään miehen viereen. Meillä on tänään 7 v hääpäivä :)

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti! T: Moskuliini ja tytöt

Vierailija

Tein jo uuden mukaelman kun nyt yhtäkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta muistinkin salasanan murmeliin. Kiinnostaa varmaan teitä kuin kilo vauvan kakkaa ( oikeastaan kiinnostaa). Ajatelkaa jos nyt muutenkin alkaisi muisti toimimaan pitkästä aikaa. Muistaisin käydä useammin suihkussa, pestä hampaani, vaihtaa lakanat, ostaa kaupasta kauneustuotteita..en minä nyt ihan metsän murmeliksi ole ryhtynyt mutta jotenkin pieni ryhdistäytyminen ei olisi pahitteeksi.

Sämpyläiselle vielä. Hyvältä kuullostaa tilanteesi mutta et sinä kyllä taida juuri unesta nautiskella..hyvä kun ehtii tyynyn mylläämään tuota tahtia. Minä ajattelin jotta onpa sokerit taas katossa kun aamupäivä vaihtuu iltapäiväksi ennenkuin aloitan päiväni vauvan kanssa..noh neljällä heräämisellä yössä ei tarvii sokerihuippuja nukahdellakseen päivällä. Väsyttää paljon ja on tehotonta menoa. Yritän illalla saada Lumen syömään mutta eih kun eih..se vetäisee seiskalta maidot ja alkaa sitten horrostelemaan..enhän mä nyt seiskalta ala sen kanssa nukkuu..

Kävin terapiassa tänään ihan vauvan kanssa. On meidän neidillä menot..äipän kanssa pään hoitoa noh.. meillä myös on vuorovaikutus kunnossa ja kiintynytkin se minuun on eli ei siis hätää.

Illan jatkoja..

Vierailija

Hei toukot!

Meilläkin vauva jo 3kk2vkoa!!

Nyt jyllää vauvalla se kamala lentsu mitä on liikkeellä ja ollut tosi levottomia ja itkuisia päiviä ja öitä :(

Me otettiin se rotarokote ja saatiin kaupan päällisiksi lähes kaikki sivuvaikutukset mitä siinä lapussa oli;ärtyisyyttä,unettomuutta,pahoinvointia,mahakipua ym..Muutenkin sen 3kk neuvolan jälkeen on meillä olleet yöt tosi levottomia.

Ja nykyään päivä ja yöunille mentäessä huudetaan tosi lujaa, eikä nukahdeta kuin syliin. Ja pätkäunipäikkäreitä piisaa 3x30min..eli melko väsynyttä sakkia on täällä päin. Yöunet on menneet ensi pätkä 4-5h sitten syödään 2h välein aamu 8.00 saakka.Pitänee alkaa kohta miettiä tuhdimpaa suuhun, nytkin menee korvikkeella, eikä näemä " riitä" . Toisaalta korvikekkin saa masuvaivoja aikaan niin ei viittis kyllä alkaa sekottaan vatsaan nyt muuta.

Muuten on hyväntuulinen tyttö ja kovasti kiinnostunut kaikkiin tarttumaan ja laittamaan suuhun.Mut jotenki tuntuu ihmeelliseltä kun ekat 3kk meni ihan kivasti ja " maagisen" 3kk iän jälkeen alko kaiken maailman huudot ja hulinat.Onko muilla vastaavaa?

Maya, tyttö 3k2vkoa ja tyttö4v.

Vierailija

OP: ei kamala sentään oo lisää lapsia tähän perheeseen tulossa! =) Kyllä nämä kaks taitaa riittää meille.. =)

Yksi syy, miksi häitä aikaistettiin on se, että kaaso, jonka välttämättä haluan on ensi kesänä toisten ystäviemme häissä kaasona myös. Ja sitten jos ne häät ois ollu samoihin aikoihin, niin kaasolla ois kiirettä riittäny. Ja sitä paitsi, haluan omia häntä enemmän.. =D

Toinen syy on ihan se, että naikkareissa selattua talvihääpinoja huomasin ihastuvani ajatukseen täysin! Ja miehellekin se sopi paremmin ku hyvin.

Eikä oltas sit jaksettu oottaa vuoteen 2009.. =)

Niin ja pitikö mulla sulle laittaa mailia? Kun jollekki piti, mutta oon unohtanu sen TÄYSIN!

k.a.t.a: naikkarit on www.naimisiin.info

Käyppäs tsekkaan.. =)

mii taas=)

Vierailija

Pääsin vihdoin kirjoittelemaan kuulumiset.

Miitu78, meillä on myös tytöllä melko herkkä uni joskus, mutta sitten taas joskus voi sirkkelöidä ja sahailla (niinkuin täällä remontin keskellä on välillä tehty), ja silti tyttö nukkuu. Kummallinen tapaus. Yöllä joskus saattaa alkaa liikehtiä sängyssään, jos minä tai mies kahistelee peittoa tai liikahtaa..! Mutta ei monesti kuitenkaan herää siihen..

Onnipapunen, meillä sama juttu, tuttia eikä pulloa huoli tyttö ollenkaan.. Soisin kyllä, että joisi pullosta joskus, että pääsisin johonkin kauemmaksi aikaa kuin pariksi tunniksi. Mitenkähän tytön sais opetettua siihen..?

Mahtavaa, kaikille häitä tulossa! Itsellä häät on jo ohitse, mutta saahan sitä fiilistellä toisten puolesta! :D

Sussu, kiva että tulit ilmoittautumaan, ja mukavaa että kaikki on hyvin sekä sulla että vauvalla! Kyllä täällä ehdittiin huolehtia melko paljon, luultiin jo että jotain pahaa on sattunut, kun susta ei kuulunut! Mut joka tapauksessa, tervetuloa takas remmiin!

Nyt pitää mennä, tyttö huutaa ku viimistä päivää..

sämpylä

Vierailija

Nostellaampas kun on hetki aikaa. Aika haipakkaan lukaisin pinoa läpi. Olisi ihan kysymystäkin kun nyt maistattelen porkkanaa jajaja siis monestikko päivää sitä pitäs maistattaa ? Ihan kateudella luin siitä miten jollakulla oli jokaisella ruualla soseita jo..oho mä en tolla kolme lusikkaa lirua kerran päivään vauhdilla ehi mihkää. Varmaan tyttö on päärynässä ens toukokuussa.

Toinen kysymys, missä vaiheessa se kaks reikänen tuttiosa otetaan aventeissa käyttöön ? multa tosissaan toi kotiäiti kurssi jäi välistä..näkisitte kun asettelen sadesuojaa vaunuihin..hetkinen hetkinen puluseni kohta päästään liikkeelle..heh heh.

Masennuksesta mm. Sämpyläiselle. Aloitin ne lääkkeet uudelleen joten ihan kivasti nyt menee. Imetyksellä on tekemistä masennuksen kanssa mutta enpä tiedä vaikuttiko se minun kohdalla..ehkä enemmänkin olemassa oleva masennus yhdistettynä *oikein mukavasti* sujuneeseen raskauteen ja synnytykseen sekä näistä toipumiseen.

Sämpyläinen juttele neuvolan tätille jos se on sellainen jolle voi jutella tai sitten vaikka ihan terveyden hoitajan kanssa. Ei sen takia, että pitää hihat täristen miettiä oletko masentunut vaan siksi, että joku arvioi asiaa kanssasi. Aihe on niin yleinen nykyjänsä joten kynnyskin on matalampi. Juttele eläkä itseksesi mieti.

Vauvan kanssa on nyt jo ihan hauskaa..aluksi ei nimittäin ollut. Jotenkin ensimmäinen kolme kuukautta oli tuskallista kaikin tavoin mutta nyt sujuu ja voi ihan naureskella pikku maitohamsterille..joka muuten taitaa saada pian hampaita.

Maitohamsteri 4kk ja tosi täydellinen äippä

ai niin ps. Hajotin selkäni ja mies joutui olemaan kotona vauvan hoidossa..noh samana päivänä oli myös hammaslääkäri minulla.Huikkasin vielä lähtiessä naapurille lähteväni viettämään hampulääkäriin äidin omaa laatuaikaa..ne pirut keksi vetäistä viisauden hampaan minulta..niin että suu ja selkä kipiänä.. miten käytännöllistä kun ei voi sylittää eikä suukottaa.

Vierailija

JANSKU, minä se olin vissiin kun puhui masennuksesta. Hyviä neuvoja oli sinulla, ainoa harmi vaan, kun meillä ei tää neiti ota pullosta mitään, niin ei voi lähteä tuntia kahta kauemmaksi aikaa mihinkään. :( Aina pitää olla meijereineen vieressä, tuntuu että hihat jo palaa.. Oisin kovasti halunnut jo lähteä käymään bailaamassa, tai edes nukkua tosiaan yhden yön heräämättä, mutta ei.. Täytyy toivoa, että vielä koittavat paremmat ajat, ja tyttökin alkaa pullolle.

Edistystä oli hieman, kun se imaisi pari kertaa maitoa siitä juomanokasta (luonnonkumisesta)! Kunhan tajuais alkaa siitä syömään.

Ettepäi, sano k.a..

sämpylä ja kiukkuinen milja

Vierailija

Moi vaan täältäkinpäin! Aiemmin en ole kirjoitellutkaan vaikkakin lukemassa olen hypännyt tuon tuosta teidän juttuja. Elikäs neitimme syntyi 3.5. ja hällä ompi myös isoveikka kohta 3 vee. Tissitellään ja soseita nautittu n 3 viikkoa. No mutta sitte ihan asiaan jonka takia oli pakko kirjoittaa... eli missä on olikos se nyt Mirage jolla teki pahaa ja oli r-testikin kaapissa oottelemassa??? Mitä kuuluu??? nimittäin samoja oireita täälläkin, raskaudesta ei ole edes haaveiltu, ei käynyt mielessäkään. Ennen kuin aloin voimaan huonosti, ällöttää jne ja pikkiriikkisen tuli veristä limaa 3 viikkoa sitte. Niin ostimpa testin tuonne kaappiin, jossa se edelleen nököttää. Mitäköhän sille tekis....? Hullulta tuntuu testailla silllä en sitten millään voi olla raskaana, taas. Menkat ei oo alkaneet, imetys on käynnissä, Ehkäisty on kondomilla, ja harvoin ees touhuiltu mitään, jotta melko sikiävää sakkia oltaisiin jos olis tulos plus. Mut ku yhä yököttää. Edellisis raskauksis olen tiennyt n 2 päivän päästä hedelmöittymisestä olevani raskaana, heti nimittäin ovat oireet alkaneet. Mutta nytkö mieli tekee tepposensa?

Vierailija

Laiskuutta tää kai on mullakin kun en ole koneelle kerennyt, mutta niin ne vauvat vie mennessään..

Meillä mennään edelleen täys imetyksellä eteenpäin.. Koitan täys imettää sinne 6kk ja osittain jonnekkin 9kk ainakin.. Tavoitteena 1v asti. Hyvin nukkuu meidän neiti. öisin syö 1-2 kertaa mutta nukahdan itse parissa minuutissa tissi suuhun, niin ei paljon häiritse.

Esikoisen 3v kanssa pahin mustasukkaisuus on ohi. Se kesti 10 viikkoa ja nyt eletään hyvin harmoonista elämää. Elämä maistuu hyvältä ja tuntuu ettei tällä hetkellä paremmin voisi olla. Toistakun esikoisen vauva aikana kun samaan aikaan rakennettiin taloa.

Vauva nukkuu edelleen mun kainalossa, saa nukkua ainakin niin kauan kun syö yöllä, olen niin laiska nousemaan ylös.

Rotavirus rokotteen otatin vauvelille kuukausi sitten, esikoinen sairasti sen aikoinaan ja se oli niin kauheaa että olisin ollut valmis maksamaan siitä enemmänkin jos voin yrittää vaikuttaa siihen ettei tautia mahdollisesti tule..

Nyt mietin esikolle vesirokko rokotteen antamista.. Onko jollain kokemusta??

Esikoinen viettää osapäivää päiväkodissa omasta halustaan joten olen ottanut niistä kaiken irti ja juossut pururadalla ja saanut melkein kaikki raskauskilot (25kg) pudotettua.. Enää ne pahimmat 2-3kg jäljellä..

Jokos teillä on 4kk neuvolan paino ja pituus tuloksia tiedossa.. Tehtäiskö pino?? Meillä neljä kk neuvola torstaina joten ilmoittelen sitten..

Aurinkoista sunnuntain jatkoa...

Lumenia ja tytöt 3v3kk ja 3kk 3vk

Vierailija

Tulinpa pikaisesti kertomaan viimeisimmät kuulumiset.

Tänään on 4kk neuvola ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Kuukausi on jotenkin kauhean pitkä aika. Mulla on kauheasti kysymyksiä mm. lapsen pukemisesta näillä keleillä, kun on vähän epävarma olo.

Saimme sitten kuukauden maitoallergiatestaus-rääkin jälkeen viimein diagnoosin: Emmillä on suolisto-oireinen maitoallergia. On vähän sellainen olo, että HAH, siitäs saitte! (Neuvolassa väittivät ettei voi olla, kun iho ei reagoi). Altistukset tekivät Emmin huonovointiseksi ja vihaiseksi, joten taas valvottiin öitä. Onneksi nyt olemme taas apteekin maidolla ja tilanne on tasaantumaan päin.

Kurja homma vaan on se, ettemme saa antaa kiinteitä ainakaan kahteen viikkoon, jotta varmistuu Almiron pepti-maidon sopivuus. Tytölle taas ei ole enää pitkiin aikoihin tahtonut maito riittää ja siksi syöttövälit ovat rasittavan lyhyitä.

Joku kyseli vauvauinnista. Kyllä me ainakin ollaan ihan hyvin pärjätty kaksin, kunhan on vaan tarpeeksi pyyhkeitä mukana. Tyttö pysyy niiden sisällä hyvin lämpöisenä sen aikaa, kun itse suihkutan, kuivaan ja puen. Uinti itsessään on mieletön kokemus, viime viikolla Emmi teki ensimmäisen harjoitussukelluksensa eikä pelästynyt yhtään! Tällä tai ensi viikolla taitaa olla olla vuorossa pikku-Torpedo eli THE sukellus.

Suosittelen kaikille!

Flunssan kourissa olemme tällä hetkellä koko perhe, joten aivastellen mennään (keijo.annikin sanoin) Ettepäi!

Tulen vielä ehtiessäni kertomaan vielä neuvolakuulumiset!

Tsemppiä masiksen kanssa painiville ja aurinkoisia päiviä kaikille!

Jansku ja Emmi 4kk1pvä

Vierailija

Muistelen nyt mistä ootte puhunu..

Parisuhde: meillä menee kumma kyllä paremmin ku esikoisen syntymän jälkeen! Tosin mullahan oli sillon vähän masennusta.. Olemme aikaistaneet hääsuunnitelmia, sanomme tahdon jo 2.helmikuuta.. =) Niinpä lasten lisäksi kaikki oma aika menee nyt naikkareilla ja muuten häitä miettiessä.. Kaikki kun on ihan kesken, vasta kirkko on ainut varma asia.. =)

Kiinteitä ajattelin tänään antaa Annikalle ekan kerran. Tytsihän täyttää 7.päivä 4kk. Yöt alkanu pätkii taas, niin ajattelin että aloitetaan kokeilu.

Velliä maistatin, mutta päätin sitte jättää sen kuiten pois..

Eilen illalla oli kaaos talossa. Sain vihdoin neitin nukkumaan (oli ottanu koko päivänä vaan 15 min. unet), niin isoveli kävi herättään! Voi vitsi kun mä otin kunnon raivarit! Monta kertaa ollaan tuon esikoisen kans siitä keskusteltu että ei saa vauvaa herättää.. No isoveli miettimään, onneks neiti nukahti pian uudelleen.

Onko muiden pienet herkkiä uniensa kanssa? Meillä kun tuo herää esim. jos kaukalosta siirtää sisällle.. Tosi herkkä, ainakin verrattuna isoveljeensä. Muutenki nukkuu PALJON vähemmän.. =/

No jospa lähtis potun keittoon! =)

miitu, neitikkä pian 4kk ja Autot-fani isoveli

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat