MAALIKSET 05 JA VIIKKO 36

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

WAU! Aloitin pinon. Siitä onkin jo vuosi vähintään..

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Täällä odotellaan,että pullataikina nousisi, sitten päässään leipomaan.

Tosin ollaan kipeenä. Miulla alkoi kurkkua koskemaan tuossa eilen illalla ja nyt sitten lämpöä 37.6 ja ihan tukkonen olo..ääh, sekä Mimmi on ihan äärimmäisen kiukkunen. Luulenpa että tauti tulossa häneenkin. Yöllä kurkkua valittelikin ja nyt mittasin 37.2.

Saas nähä jatkuuko meillä tämä kotona olo huomennakin. Mie tarvitsen lääkärin todistuksen jos olen kipeenä. Jospa menis nyt ohi, ja päästäisiin taas kiinni normaaliin arkeen.

Mimmi edelleen heräilee sen 3x yössä, Moona sen kerran viideltä. Silloin yritän tainnuttaa tuttipullolla, joskus onnistuu joskus ei.

LAPPU; nukutaanko teillä jo yöt?

On niin ikävää, kun joskus Mimmi pienempänä nukahti yksin ja nukkui koko yön. Siitä vain on aikaa..kaiholla muistelen.

No, niin..nyt Moona veti herneet kun olen koneella. Elikkäs pitäneen sulkea koko rakkine.

Terkuin

Tuulia

Vierailija

Missä ihmeessä kaikki on? Miten insinööriäidin töitten alku on mennyt?

Jopa mie ihmettelen,ettei täällä ole enempää liikettä? Kotiäidit nyt ainakin, yrittäkääs pitää maalispinoa pystyssä!!!!

Tuosta rahasta...mie kyllä saisin itseeni menemään rahaa, jos vain olisi. Ihan karseeta nyt etenkin, kun on katsonut tuonne kaappiin, että missä ihmeessä vaattessa sitä viittis töihin mennä. Nyt kävin juuri ostamassa tuulihousut. Entiset oli niin kulahtaneet, etten ollut tajunnutkaan. HM:lle teen tässä kyllä tilausta, housut ja ihan t-paitoja pitää hankkia. Miun paidat on sellasia virttuneita, v-aukkosia(liivit näkyy) ja nostaessa tietty selkä paljaana ja pikkarit paistaa housunkauluksesta. Ja kunnon ulkojalkineet tarviin. Mie kun olen tällänen korkokenkäihminen, niin eihän miulla kunnon kenkiä löydy. =)

Nyt pitää mennä...taas.

T

Vierailija

Täällähän onkin tapahtunut, kun oli taas muutaman päivän pois koneelta...

Onnea Tuulialle uuden työpaikan johdosta! Ja kiva, että alkoi hyvin.

Kalamamille osanotto! Isovanhemman menetys on aina paha paikka, vaikka vanha olisikin. Voimia sinne!

Täällä ollaan taas toimistolla, eli herätys oli klo 4... Kaikki kauhistelevat tuota aamuheräämistä, mutta ei se minusta niin paha ole, kun sitten saa tarvittaessa junassa nukkua. Ja kun ei ole viittä kertaa viikossa, niin kyllä tämän hyvin jaksaa. Aamujunassa on sitä paitsi ihanan rauhallinen tunnelma, kukaan ei höpötä kännykkään kovaan ääneen jne. Saa olla omissa oloissaan ihan rauhassa.

Viikonloppu meni mökillä (mies oli reissussa), sunnuntaina tuli sitten appiukko vaimoineen kylään. Lähtevät nyt aamulla pois, eli olivat kaksi yötä. Vierailu sujui ihan hyvin, joten ei siinä mitään.

Tämä viikko menee normaalin työ- ja kotipainotteisesti. Ensi viikonloppuna on edessä kavereiden häät, jonne pääsemme miehen kanssa ihan kaksistaan... Nyt on vain ongelma, että mitä puen päälleni häihin...

Ja aasinsilta lasten vaatteisiin: Ostan vaatteet yleensä Prismasta tai H&M:ltä. Nyt tosin ei ole varsinkaan Saanalle tarvinnut paljon mitään ostaa, kun olemme saaneet kavereilta kierrätysvaatteita... Ja talvivaatteita en ole edes ehtinyt miettiä - ja nyt sain sitten kauhean stressin asiasta ;-)

Jahas. Sitten työn pariin. Mukavaa päivää kaikille!

Terhi&muksut

Ps. Ai niin: Meidän Nuutilta sitten lähti viikonloppuna se ensimmäinen hammas... Iso poika, nyyh.

Vierailija

Nyt mä en enää tiedä, mitä tehdä. Mun ilta Henrin kanssa oli aivan kuin jostain kauhuleffasta. Henri teki kaikki mahdolliset temput, joista tietää mun suuttuvan ja jatkoi pahan tekemistä vaikka kuinka kielsin ja laitoin häntä jäähylle omaan huoneeseen. Jäähylle meneminenkin on hänestä vain hauskaa - nauraa sellasta paskaista naurua mutta sitten lopulta alkaa itkeä kun en päästäkään häntä pois huoneesta.

MITEN IHMEESSÄ MÄ SIT RANKAISEN LASTA??? En hyväksy mitää fyysistä kuritusta/rankaisua.

Henri oli todella väsynyt tänään ja se tietty oli osasyy tuohon käytökseen ja se, että me ei ehditty olla hänen kanssa tänän koko aikaa kun myös oli pakko siivota asunto kunnolla. Mutta kyllä me normaalistikin kotitöitä tehdään eikä koko aikaa ehditä olla hänen kanssa. Ei kai kukaan muukaan ehdi.

Kun sitten leikin Henrin kanssa hän yrittää koko ajan määrätä, millä mä saan leikkiä ja miten. Ei sekään ole mun mielestä ihan normaalia.

Mistä mä saan apua ennen kuin on liian myöhäistä??? Neuvolantäti ei ainakaan ehdi kuunnella eikä oikein ota mihinkään kantaa kunnolla.

Auttakaa epätoivoista.

Kalamami, Henri ja Eeli

Vierailija

Tämä päivä on mennyt neuvolan, päiväunien ja ulkoilun merkeissä. Olen ottanut tavaksi nukkua päikkärit samaan aikaan kuin maalistyttö nukkuu, ja ne tosiaan tulevat tarpeeseen. Silloin vuoden 2005 alussa taisin olla näillä viikoilla (30) jo saikulla kovan supistelun vuoksi ja muistaakseni nukuinkin tammikuussa kolme viikkoa melkein yötä päivää. Töissäkin rupeaa aina iltapäivällä haukotuttamaan. Täksi viimeiseksi kuuksi pyysin kahdeksan tunnin työpäiviä, kun normaalisti ollaan 9-10 h.

Vaatteita ollaan saatu valtavasti perittynä, ja uusia ostan eniten Prismasta ja Kappahlista (tiedättehän kaikki ne osta 3, maksa 2-rekit). Edellämainitut ovat mitoitukseltaan sopivia meidän matamille, joka lienee ainakin 16 kg. Jesper Juniorin alesta olen hankkinut ainakin välikausipuvun ja -hanskoja sekä sukkahousuja. Käyn myös aina ehtiessäni läpi poistomyyntirekkejä, ja silloin tällöin löytyy myös kirpparilta hyväkuntoisia vaatteita asialliseen hintaan. Vaatemenoja on tosi vaikea arvioida, mutta tähän asti ne ovat olleet kohtuullisia. Tässä ilmojen kylmetessä kolusin vaatevarastoa, ja siellä oli koko kassillinen tänätalvena sopivia paitoja, jotka on ostettu max puoleen hintaan viime keväänä. Kenkiin menee eniten, niitä kun en uskalla ostaa etukäteen, joten joudun maksamaan normaalin hinnan.

Vielä pätkä kirjaa ja sitten korva tyynyyn!

Korvapuustit

Vierailija

Tuulia ehtikin pinolle ennen minua ;-) Mukava kuulla, että työt ovat alkaneet hyvin ja päivät sujuvat vauhdilla. Tylsää tuo sairastelu, mutta sitähän se päivähoidon aloitus usein on, ei mahda mitään.

Täällä ollaan taas toimistolla, eli varhainen aamu oli taas. Yöunia katkoi se, kun mies tuli iltamenosta (hänellä niitä edustustilaisuuksia riittää näin uuden työuran alussa) ja halusi keskustella meidän perheemme rahankäytöstä... Meillä mies on siitä ihmeellinen, että haluaisi minun käyttävän enemmän rahaa itseeni... Minä taas olen sen verran itsenäistä tyyppiä, että tuntuu kummalliselta ostaa esim. vaatteita jonkun muun ansaitsemilla rahoilla. Tämä on meillä ikuisuusaihe, ja viime yönä mies sitten halusi siitä keskustella... Arvatkaa, olisiko suuresti huvittanut, kun tiesi, että nukkuma-aikaa oli n. 3 tuntia jäljellä... No, keskusteltiin kuitenkin (suurimmaksi osaksi ihan kiihtymättä, jopa), ja päästiin nukkumaan ihan hyvillä mielin. Mutta kellon soidessa kyllä väsytti. Nukuin junassa tunnin verran, joten nyt olen sitten jo lähes pirteä. Onneksi huomenna on kotipäivä, eli saa nukkua vähän pitempään...

Kiva oli kuulla Lapustakin pitkästä aikaa. Ja kiitokset aamutoivotuksista ;-) Meillä on myös edessä kenkien osto huomenna. En edes tiedä, miten isoja kenkiä saa ostaa, meillä molemmat muksut ovat isojalkaisia. Ajattelin ostaa samalla syksyksi jotkut lenkkarityyppiset ja sitten ihan talvikengät. Jos kokeilisi taas jotain gore-texejä välillä, viime vuonna pärjättiin kyllä Kuomilla, mutta ne ovat vesikelillä vähän tylsät.

No joo, menee jaaritteluksi. Tulkaahan kirjoittelemaan, niin saa piristystä työpäivään!

Terhi&Saana&Nuutti

Vierailija

En olekaan vähään aikaan kirjoittanut. Lukenut kyllä ainakin joka toinen päivä.

Vaate-G: Mä ostelen vähän sieltä sun täältä vaatteita Helmille. Eniten ehkä Lindexiltä ja Cittarista. Mutta myös H&M:stä, KappAhlista, Prismasta, Tarjoustalosta, Stokkalta, Anttilasta. Mikä sattuu miellyttämään silmää ja on sopiva hinta. Korvapuustin tavoin tarkassa syynissä on ne 3 kahden hinnalla rekit. Paidat ja trikoot tulee ostettua pääasiassa niistä.

Kengät: Ostetaan talveksi Goret miehen työpaikalta. Vielä ei ollut tullut " tyttÖjen väriä" Vikingeistä, joten vielä odotellaan. Viime vuonna olivat ihan vaalean punaiset. Ei ehkä se paras väri viime talvena. Tänä vuonna ovat enemmänkin marjapuuron tai ruispuolukkapuuron väriset. Muuten on käytössä kumpparit nyt syksyksi ja lenkkarit.

Jaahas. Nyt lopetan. Tuli työmiehet paikalle. Jatkan vaikka myöhemmin sitten.

lehtovi ja Helmi

Vierailija

Kasvatetaan pinoa, vaikka mitään asiaa ei olekaan...

Olen etäpäivällä. Ma-ti olenkin sitten koulutuksessa, joten nyt olen käyttänyt aamupäivän siihen, että järjestän töitä omalle tiimilleni, jotta eivät esimiehen poissa ollessa pääse laiskistumaan ;-)

Viikonloppuna meillä on edessä kaverien häät. Lapset menevät anopille hoitoon, me olemme miehen kanssa hotellissa yötä. On oikein minisviitti varattu (tavalliset huoneet olivat menneet jo...). Päästään siis lähes luksuslomalle... Ihan kiva mennä häihin, mutta mulla on ikuisuusongelma, eli mitä laittaa päälle...

Vaatteista vielä: Mulla ei myöskään ole oikein mitään syysvaatteita. Tai on esim. pari jakkupukua niiksi päiviksi, kun on jotain tapaamisia. Mutta sitten ne tavallisten työpäivien vaatteet puuttuu. Mun ongelma vaatteiden ostamisessa on se, että suunnittelen aina laihtuvani ja mietin, ettei viitsisi juuri nyt ostaa, jos olenkin hetken päästä paljon laihempi... Ja sitten en kuitenkaan ole.

Ovat meinaan kesäkilot tiukassa. Ei saa jotenkin millään itsestään irti nyt mitään laihtumisia. Pakko olisi, mutta kun jotenkin tuo herkkukaappi ja sohvannurkka houkuttavat enemmän kuin liikunta ja terveellinen ruoka... Onneksi ensi viikolla aloitan kaverin kanssa jumpassa käynnin - ei tule jätettyä niin helposti väliin, kun menee jonkun kanssa. JOspa siitä saisi uuden inspiksen.

Onpa omanapaista. Lapsista ei rivin riviä... Lasten kanssa hommat menevät kaiketi niin rutiinilla, että ei ole uutta kerrottavaa. Tänä aamuna keskustelin esikoisen kanssa pitkät pätkät siitä, mikä on terveellistä ruokaa ja miksi karkki ei ole terveellistä jne. Herra ehdotti itse, että mitäs jos syötäisiin makeaa vain kerran viikossa... Minä totesin, että hyvä idea - tosin hän ei sitä varmaan enää iltapäivällä muista...

Semmottis. Nyt taidan olla aktiivinen ja tehdä tähän työpäivän lomaan punttijumpan. Jos vaikka saisi sillä anteeksi eilisen herkkukaapilla käynnin...

Terhi&mukelot

Vierailija

Ihan ihan pikaseen.

Oikein hyvin meni työpäivä ja lapsilla tarhassa. Moona oli niin reipas eikä Mimmiäkää itkuta lainkaan. Mummolla onneks vapaata tänään ja huomenna niin lapset vain puolpäivää.

Miekin kävin sitten tekee tässä heti sijausuutta, eli olen siis 8-16 töissä to asti. Se miun oma lapsi on vain muutaman tunnin, kun vasta tutustuvat vanhemman kanssa. Ihanaa tehdä sitä työtä mitä osaa tehdä ja mistä oikeasti pitää. (vaikken omia lapsia sitten vissiin osannutkaa kasvattaa ;)( vitsi vitsi) )

Mimmin perheneuvolan nyt peruutin, en pääse sinne nyt toistaiseksi. Mimmin kanssa menee kyllä tosi paljon paremmin. Yöt vaan on sekasin vieläkin. Toissayönä piti käydä 3x ja viime yönä 2x olemassa vieressä että nukahti uudestaan.

Kalamami, sieki käyt combatissa. Mie olen ihan koukussa siihen. Just tuollasesta räiskyvästä lajista pidän. Mitä itse tykkäät?

G: me ei osteta läheskää joka kuukausi mitään vaatetta. Nyt on mennyt enemmin kyllä kun kummallekin lapselle on hommattu päiväkotiin uusia siistejä vaatteita. Ja rahaa on palanut ja paljon. Tarkkaa en tiiä mutta kai jotain reilun 200e puolella. En edes uskalla laskea..

Mutta miepä yrittelen katsella milloin koneelle pääsen. Jos lapset herää aamuisin kovin aikaisin, niin sitten jo aamusella kerkiää..tälläsinä päivinä, vasta illalla jos silloinkaan.

Tosi hiljasta vaan. Miekää en viittinyt vkonloppuna kirjoitella, kun olis täyttynyt vain miun jutuista =)

Tuulia

Vierailija

Herätys tuli seitsemän jälkeen, kun Juuso tuli ilmoittamaan et pissi housussa.Vaippa oli valskannut,pitänee iltajuomista taas vähän rajoittaa.

Viikonloppu meni mukavasti.Olimme miehen kanssa kylpylässä j aivan ihanaa oli vain olla ja olla erilaisissa hoidoissa. Otettiin mm. yrttiporekylpy.Juusolla oli mummulassa mennyt hyvin,ei kuulema ollut ikävä...kyllä su-iltana näytti ikäväänsä kiukuttelemalla.

G: Vaatteet meillä ostetaan mm.h&m:ltä,prismasta,anttilasta, mutta myös halpa-hallista löytyy kivoja vaatteita.Sekä kirpparilta silloin tällöin.Täällä päin ei vain tahdo olla poikien vaatteita kirpparilla myynnissä,mistä lie johtuu...

Kiva kuulla, et Tuulialla on työt alkaneet hyvin!

Nyt toinen kuppi kahvia, et herää tähänkin päivään.

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija

Nyt naiset, täytyy ryhdistäytyä tai sitten meidän MAALIKSET ' 05 katoaa ikuisuuteen. Voih ja nyyh, toivon ettei niin käy..tämä on ollut sellainen henkireikä miulle ja KIITOS siitä teille kanssasiskot.

Voitte kuvitella, että molemmat likat roikkuu miun yökkärissä, en edes istumaan yritäkkään käydä. Aika raivostuttavaa..

Eilen olinkin töissä tässä lähi päiväkodissa. Mukava päässä tutustumaan muihinkin paikkoihin. Paljon lapsia ja lasten nimiä, ja työntekijöitten..huoh, olen ihan sekaisin niistä ;)

Illalla olin Haminassa katsomassa Bastionissa Pieni Kauhukauppaa. Miehen eno, oli siinä toisena pääosaesittäjänä tämän ex-aikakoneen Sanin kanssa. Kylmät väreet meni kyllä ihan ihatuksesta.

Tänään lapset nukkui monien heräämisien jälkeen tuonne seiskan jälkeen. Onneksi, sitten kauppaan ostamaan aamupalaa ja viikonruuat. Kävin Mimmin kanssa äiti-taaperojumpassa. Mimmi nautti niin kybällä ja hyvä tuokio olikin. Iltapäivällä käytiin miehen isovanhempien hauta laittamassa kuntoon. Siellä harvoin tulee käytyä, mutta joka kerta saa hävetä kun ei ole mitään koko haudalla. Istutin sinne kolme kuunliljaa. Ensi kesänä sitten on siisti hauta. Syksyllä sitten kanervat ja havut tietenkin.

Nyt sitten tehtiin kanapussiruokaa, katettiin hienosti pöytä ja syötiin oikein olohuoneessa. Otettiin nyt uusi perinne, että viikonlopun ruuat syödään " hienommin" olohuoneessa. Nyt jo suihkussa käyty ja vietellään iltaa.

GALLAPPI: onko teillä karkkipäivä? Tel taisi kirjoittaa Nuutin puhuneen karkkipäivästä? Meillä on nyt muutaman viikon ollut että launataina kauppapäivänä ostetaan herkkuja. Isovanhemmat ei vaan vielä ole oikein ottanut sitä haltuunsa..Tämän pitäisi päteä myös meihin vanhempiin.

Tällästä meille, huominen ohjelma vielä auki.

Se on moro!

Tuulia

Vierailija

Meillä on viikonloppu kamppailtu taasen vatsavaivojen kanssa, ei tuo tytön vatsa vaan tahdo toimia. Tai siis nyt toimii, huono äiti oli unohtanut antaa lääkkeet mummolaan mukaan kun oli siellä viikolla hoidossa. To-pe yö meillä sit karjuttiin klo 2-7 ja äiti oli pirteä töissä, hoh.

Eipä täs kummempia, toivon minäkin Tuulian tavoin että muutkin kirjottelee! Nyt täytyy rientää, näen ystävääni vihdoinkin toukokuun jälkeen kun asuivat ulkomailla. Mennään kaksin ravintolaan syömään!

Hei vaan!

T: Nasulina alias Katja ja rv:kin jo 31

Vierailija

Meillä sitten Moona on kuumetaudissa, ei mitään muuta kuin kuumetta. Mies on eilisestä asti sitten loppuviikon lasten kanssa kotona. Moona kerksi siis olla 2pv hoidossa, kun kipeenä, niinkuin Mimmikin silloin.

Tuo samainen tauti on kaatanut tällä viikolla miun työpaikalla puolet työntekijöistä, joten vuoroon odotellaan.

Muuta ihmeitä ei täällä suunnalla. Päivät menee vauhdillä, tänään miulla ensimmäinen normivuoro 9-15.

Nyt pitää mennä laittamaan sämpylät uuniin.

Oikein mukavaa kun Lappukin on linjoilla. Mie olen nyt kesäkilot saanut suht pois..vielä se 58kg on tavoitteena, tuskin sitä saan koskaan =)

Palaamisiin siis..

Tuulia

Vierailija

Älkää nyt vielä maalisten pinoa haudatko! On niin ihana käydä lukemassa näitä juttuja ja keskustella teiän kanssa niin mukavista kuin ikävemmistäkin aiheista.

Meillä on ollut tänään erityisen vaikea päivä. Henri ei haluaa enää tehdä kakkaa ollenkaan ja parkuu vaan kovaan ääneen " ei tule kakka" . Yritin vaan sanoa moneen kertaan et tee vaan kakka niin tulee parempi olo mutta ei hän vaan halua. Yritä siinä sitten itse syödä tai tehdä kotihommia kun toinen roikkuu lahkeessa koko ajan ja huutaa ja kitisee. Ja iskä ei kelpaa, ainoastaan äiti. Ei suostu kakkaamaan pottaan eikä pyttyyn ja vaippaa ei saa laittaa kun se on vauvojen juttu... Huoh! Lupasin jo et saa suklaakarkin jos tekee kakkat mut ei. Lähdettiin sit lopulta ulos kun olin jo hermoraunio. Oltiin pari tuntia ulkona ja kun tultiin sisälle, Henri pyysi potan ja teki sinne komeat kakkat! Ihanaa, kyllä helpotti. Ja onnellinen poika sai palkaksi suklaakarkin : )

Muuten on sit jo pitkään ollut päiväkuiva ja öisinkin tulee harvoin pissat mutta tuo kakkaaminen on meillä ollut iso ongelma. Toivottavasti nyt menis parempaan suuntaan.

Laitetaan tänään vielä oikotielle meiän asunto myyntiin. Jos menee tässä syksyn aikana kaupaksi niin sit lähdetään muutamaksi kuukaudeksi vuokralle. Meiän asunnon pitäis valmistua 1.3.08 mennessä. Jos ei syksyn aikana mene kaupaksi niin sit ilmoitetaan et vapautuu 15.3 ja ollaan tässä loppuun asti. Nyt siivottiin oikein kunnolla et saadaan otettua kuvat asunnosta. Yllättävästi vaan meiän kamera jäi miehen veljen luo kun oltiin siellä eilen synttäreillä. Mies lähti sitä juuri hakemaan.

Sain ensimmäisen " palkan" Tyksistä perjantaina kun luovutin sinne äidinmaitoa. Luovutin syyskuussa yhteensä 18 litraa. Sitä tuntee itsensä aika lypsylehmäksi mutta hyvään tarkoitukseen se menee. Nyttenkin alan olla niin täynnä että pakko mennä tyhjentämään. Yritän tyhjentää 3 kertaa päivässä niin ei ole niin tuskallinen olo.

Nyt en muista, oliko jotain galluppia täällä. Vaatteista on edelleen ollut ainakin puhetta. Meillä käytetään 92 cm vaatteita ja hyvin mahtuvat vaikka tuo poika on niin pitkä mutta kun on niin hoikka. Oli 2 kk sitten 95.5 cm ja 12,6 kg. Nyt kun meillä on viikon päästä 2,5v neuvola, toivon, että olis jo 13 kg kun viime aikoina on ruoka maistunut niin hyvin. Kateellisena luen kun monen taapero on jo 15-16kg. Miten lapsen saisi syömään isompia annoksia???

Tuulian porukoille paranemisia!

Nasulinalla on jo ihanan paljon viikkoja. Ei ole enää pitkä aika! Mun kaveri juuri soitteli tänään. Hänellä on jo 36 viikkoa täynnä. Jännityksellä odotan. Hänellä on laskettu aika 7.11 ja toisella kaverilla 13.11. Kumpikohan ehtii ensin?

Nyt meen tyhjennykselle ja sit pistän jumppalevyn koneeseen ja alan heilumaan : )

Tuulia: Body Combat on ihanaa! Siinä tulee sairaan hyvä fiilis ja hiki virtaa!

Kalamami, Henri ja Eeli

Vierailija

Eipä meille sen ihmeempiä kuulu. Neiti käy tarhassa ma-ke 8-12 .

Oppi myös ajamaan pyörällä tällä viikolla. Sai vaikutteita varmaan yhdestä pienemmästä pojasta kun hän ajeli kolmipyörällään. Nyt sitten aina oisi lähdettävä pyöräilemään omalla pyörällä kun laitetaan kypärä päähän.

Töitä itse täs oon kattellu vähän mutta kun ei oikeen tiedä mitä tahtos ja kun en halua mennä mihinkään vuorotöihin. Täytyisi olla virka-aikaan tapahtuvaa. Onhan noita vuoropäiväkotejakin mutta ei mua itseä kauheesti innostais. Sihteerin tutkinto kiinnostais mutta täällä päin maksaa noi kurssit ja paljon. Oppisopimuskoulutustakin oon aatellut mutta se vaan että itse täytyisi löytää toi paikka. Ja se mietityttää että onko palkka sit minkämoinen.

Meillä on käytössä vielä 92cm vaatteet mut osa noista alkaa olla menossa pieneksi.

Emiliaa tulee tarhassa katsomaan lokakuussa kiertävä erikoislastenopettaja. Puheen vuoksi ja vähän muutenkin. Että saisivat ohjeita hältä miten voisi sitä edistää.ym.

Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan ja yritän tässä itsekkin aktivoitua että ei kuolis tää pino.

T.S@E

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat