Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korvasärkyyn kotikonsteja

Vierailija

Nyt vihloo korvaa siinä määrin että todennäköisesti se yöllä helvetilliseksi.Mitäs niitä konsteja olikaan?

Kommentit (15)

Vierailija

Reseptilääkkeenä tippoja ei enää saa joten jos Yliopiston apteekkiin on liikaa matkaa ei voi kuin kärsiä.

Bakteerin aiheuttamaan korvatulehdukseen ei kyllä mulla pelkkä Burana auta. Pari kertaa on ollut aikuisiällä korvatulehdus. Aluksi oli väärä antibioottikin ja menin todella heikkoon kuntoon parissa päivässä ja tulehdusarvot nousi korkeiksi. Onneksi seuraava kuuri tepsi.

Sit mulla auttoi lämpö. Lämmin kauratyyny viereen!

Vierailija

Mulla oli kanssa jumalaton korvasärky kesällä ja en päässyt lääkäriin kun mökiltä oli matkaa sinne reilu 100km,hyvin parani buranalla. Jälikitarkastuksessa kyllä kävin :)

Vierailija

Alkoivat samaan kun sain lapsia. Usein lapsi sairastaa ensin ja minä perässä :(. Niin nytkin.

Särkylääkkeitä olen pahimpaan särkyyn ottanut, yleensä panadolia, buranaa ja ketoriinia ja vasta niiden yhteisvaikutus auttaa edes vähän vaikkei kipua kokonaan pois viekään (joten voitte kuvitella kuinka kova korvakipu voi myös lapsella olla). Nyt olen vielä buranalla pärjännyt mutta täytyy varoiksi hakea puuduttavia korvatippoja jos tämä tosiaan yöksi taas yltyy...

ap

Vierailija

Lisäksi söin tomaattikeittoa johon laitoin kolme valkosipulin kynttä... Korvakipu on jotain niin järjetöntä että on valmis vaikka mihin poppakonsteihin jotta se ei pääsisi pahaksi....

Vierailija

Kokeile ensin yhtä särkylääkettä, mutta jos ei auta, niin muutaman tunnin päästä voit ottaa toista merkkiä. Mutta vain parasetamolia ja ibuprofeiinia sisältäviä särkylääkkeitä, ei mitä sattuu. Niitä voi ottaa paketin ohjeiden mukaan rinnakkain maksimikerta-annoksen useamman kerran vuorokaudessa. Mutta älä ylitä paketin ohjeen annoksia.

Isukki79

Just tein vaimokkeelle lämpötyynyn. Kastele pyyhe lämpimällä vedellä taittele se ja laita muovipussiin ja kääri se taas toiseen pyyhkeeseen tarvittaessa mikrota vähän että on varmasti riittävän lämmin. Tosi tyytyväinen huokaus kuului sängyn pohjalta.lämmittää kuulemma myös kipeää kurkkua samalla.toivottavasti kulta saa nyt nukuttua ja aamulla lääkäriin..

Uusimmat

Suosituimmat