** Maalismussukat viikolla 36 **

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

En huomannut vielä tämän viikon ketjua, joten aloitan sen tässä. Linkkiä en osaa edelliseen kyllä laittaa...

Luin illalla ennen nukkumaan menoa edellistä ketjua ja Naksun keskenmeno jäi mieltä painamaan. Vielä aamullakin ajattelin sitä. Voimia koko perheelle!

Itse jäin tänään poikien kanssa kotiin, kun esikoisella oli viikonloppuna kuumetta enkä raaskinut vielä tänään laittaa kouluun. Ihanaa olla kotona, töissä tahti on niin kova, ettei tahdo näin väsyneenä pysyä millään mukana. Tää väsymys todellakin on kovaa! Tänään kävin varaamassa pyykkituvan ja ajattelin selvittää tuon kauheen pyykkivuoren kylppäristä, mut tuntuu, että urakka on liian iso. Puhuin lääkärille väsymyksestä, muttei se siihen ottanut kantaa. Autolla ajaminenkin on välillä hankalaa, niin kuin olis nauttinut jotain vettä vahvempaa. No, tää työviikko on nyt onneksi päivää lyhyempi.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

t. maalis08

rv 11+4

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Vasta maanantai ja toivoisin jo, että ois jo viikonloppu:)

Huomenna ois np-ultra! Voi vitsit, että jännittää! Ja tietty vähän pelottaakin...

Onko muut muuten missä vaiheessa alkaneet käyttämään äippähousuja? Mulla menee vielä ihan hyvin tavalliset farkut...onko outoa? Tämänkin takia olen ihan hermona, että onko kaikki sittenkään hyvin...vähän hölmöä kyllä, tiedän, koska nyt on menossa vasta rv 11+3. Noita vatsamakkaroita mutenkin on, niin jospa itse vauvavatsa näkyy/tuntuu vasta myöhemmin:D

Tulisi jo se huominen!!

-Aleida rv 11+3

Vierailija

Samaa kätilö meinasi minullekin tänään kun neuvolassa kävin, tosin että toinen olisi mennyt kesken jo hyvin alussa ja hematooma on siitä vielä jäänteenä. Sopii siihen, että mulla on ollu vähän väliä pyyhkyvuotoa vk6 lähtien. Ja noissa vk7 ja 10 ultrakuvissa kyllä erotan ylimääräisen mustan soikulan istukan takana, myöhäsemmässä jopa näkyy jotain jäänteitä siellä sisällä! Eivät ole ultraajat puuttuneet millään lailla.

Mulla kun alkoi yöllä vihloa ja jomottaa tuota istukkanäytteen pistoskohtaa, niin soitin sitten neuvolaan ja ultrasivat siellä. Hematooma oli vähän kasvanut, ilmeisesti seurauksena siitä että illalla tuli siivottua ja imuroitua vähän ronskimmin ottein. Joten lepoa lepoa. Onneksi vaavi voi hyvin ja " kuolleen kohdan" ja vaavin välissä on istukka, ei pitäisi vaikuttaa vaaviin.

Tervetuloa munkin puolesta uusille, vaikka harvemmin kirjoittelenkin tänne. Enemmän tulee kirjoiteltua tuonne msm suljettuun maalismurusiin. Sinnekin tervetuloa, jos tykkää vaihtaa kuulumisia!

Vierailija

Pitkästä aikaa kerkeää/jaksaa kirjoitella.

Tänään oli lääkärineuvola ja hematooma oli edelleen, joskin tieten vähän pienentynyt. Tohtori kertoi kun tinkasin että keskenmenon riski on olemassa niin kauan kuin tuo hyytymä kohdussa on. Sanoi myös että on kyllä isompi mahdollisuus et kaikki menee hyvin kuin että ei menis.. Ei auta kuin tyytyä siihen tietoon.. Kaikki oli muuten hyvin.

Huomaan että mulla on tosi kuvottava olo kun oon väsynyt.. Tänään ollu koko päivän örkkä kurkussa.

Täytyy mennä kattoon BB:tä, moi!

Vierailija

ultraus riippuu paikkakunnasta. Meidän neuvolassamme ei ole ultralaitetta, joten neuvolalääkäri teki gynekologisen tutkimuksen ja kuunteli sitten sydänäänet vatsan päältä. Ultra tehdään eri paikassa mutta siihen saa neuvolasta lähetteen. Ihan ensimmäinen neuvolakäynti ei ollut kyllä lääkärin vastaanotto vaan terveydenhoitajan. Silloin hoitaja kartoitti vanhempien elämäntapoja, sairauksia ym. lapsen terveyteen vaikuttavaa, antoi oppaita luettavaksi ja kertoi näistä kaikista palveluista eli kuinka usein hoitajan ja lääkärin vastaanottoja on, milloin ultrataan yms. Tällä käynnillä varmaan olet sinäkin jo käynyt.

Mulle tuli yhtäkkiä loppuviikosta sellainen olo, että onkohan vauvalla kaikki kunnossa. En tiedä, miksi. Siitä on nyt kaksi viikkoa, kun kuulin viimeksi sydänäänet ja kun ei liikkeetkään vielä tunnu, niin mistäs sen tietää.. No, ei nyt pidä panikoida. Jospa ne liikkeet jo ens viikolla alkais tuntua, kun huomenna on jo 15+0 eli 16. viikko alkaa, jännää!

Vierailija

Taitaa tökkiä nuo msn:n sivut vaihteeks pahemman kerran, kun en eilenkään illalla päässy sisään tästä päivästä puhumattakaan. Toivottavasti korjaavat viat pikaseen.

Tänne on ainakin tullut paljon uusia listalle, tervetuloa!

Toivottavasti saadaan tuonne msn:ään myös lisää väkeä! Vaikka onhan meitä jo 50, mutta mahtunee varmaan vielä porukkaan hyvin lisääkin. =)

Hyviä ultrakuulumisia oli monella, onnittelut tasapuolisesti!

Toivottavasti tuo Elluzin hematooma pysyy kurissa tai katoaa itsestään. pääasia, ettei aiheuta mitään ikävää. Toivotaan parasta.

Mä olen paahtanu kuin pieni apina tässä viime päivät. Mut kannatti ahkeroida! Meillä on vajaan kolmen viikon päästä ihan uus keittiö ja mies kun tulee mereltä niin saa ruveta heti tuon isomman eli laajennusurakan kimppuun. Eikä sen tarvi sitten enää osallistua tähän, kun mä oon hoitanu kaikki! Rautakaupan myyjät vaan naureskeli, kun sanoin miten kivaa on päättää yksin kaikki lattian värit ym ja ukko saa vaan tyytyä mun valintoihin, mitäs ei oo paikalla kertomassa mielipidettään! =)

Muistaakos kukaan lapsivesipunktiossa käyneet, että pitääkö sen jälkeen olla vähän rauhallisemmin ja kuinka kauan vai onko sillä väliä? Se vähän huolestuttaa, kun osuu samalle viikolle remppa ja punktio.

No, antavathan ne sieltä sitten ohjeet. Enää kaks viikkoa.. pelottaa..

Jaah, nyt pitää vielä vastata pariin sähköpostiin ja sitten muksuille apetta!

piipaa ja VilleVee 13+3

Vierailija

Loppuviikosta en ehtinyt kirjoitella mutta surullista luettavaa oli, pahoittelut keskenmenon saaneille. Itse luulin jo väsymyksen olleen taaksejäänyttä elämää mutta ei, viikonloppuna se iski takaisin voimia keränneenä. Tänään piti pari kertaa koiria lenkittäessä istua polun reunaan kun niin heikotti! Pitkästä aikaa oli vapaa viikonloppu ja mitä tein? -Nukuin! Tilasin H&M:stä äitiyshousut, siis ikinä minulla ei ole sellaisia ollut ja kuvittelin niiden olevan jollain tapaa supersuuret.. mutta siitä saakka kun ne tulivat en ole muita pitänyt, (paitsi miehen verkkareita) niin mukavat nämä ovat jalassa. Farkut kun alkoivat jo hieman painamaa. Joku siellä kirjoitteli pahoinvoinnin puutteesta, ei sitä ole minullakaan lainkaan ollut mutta väsymystä senkin edestä. Samoin mietin josko siellä mitään on mutta oli siellä :) Tämmöstä tänne.

Anabela 12+6

Vierailija

En ikinä muista laittaa viikkoja.. Onko muutki horopäitä? Mä unohtelen mitä ihmeellisimpiä asioita kokoajan.. Välillä töissä oikeen hävettää kuin puupää sitä on.. :)

Elluz 13

Vierailija

Jee! Olo in niin hujentunut, kun näki sen pirteän lapsukaisen masussaan touhuamassa. Vatsan päältä tosiaan tällä kertaa ultrattiin, viime raskaudessa lakautta, paljon miellyttävämpäähän tämä näin oli.

Jotenki olin ihan tyynen rauhallinen, vaikka kätilö halusi kiikuttaa minut toiselle ultralaitteelle kesken kaiken. Kaikki oli siis todettu jo olevan hyvin, mutta taisi epäillä olisiko vauvalla ollut tyrä tai jotain, kun halusi nähdä, että vatsalla oleva sykkyrä oli napanuora. Sehän se sitten olikin. On se vaan liikkis hetki, kun se pieni ihmisen alku sielä touhuaa jo niin lapsen näköisenä. Laskettu aikakin siirtyi parilla päivällä eteen päin, heh tiedän kyllä milloin lapsi sai alkunsa ja sen mukaan alunperin la määriteltiin. Mutta samapa tuo.

Nyt taas töiden pariin, mitkä ei kyllä kiinosta yhtään, kun ajattelee vain uutta ihmeellistä elämää.

_Aatuska_ 12+4

Vierailija

ja päätäsärkee kokoajan.Pahoinvointiakin ollut muutaman päivän ajan. Onko kenelläkään muulla alkanut pahaolo vasta rv 15.Kävin tänään ylimääräisellä neuvola käynnillä kun tuo päänsärky ei hellitä mutta verenpaineet oli hyvät ja kaikki muutkin testit.Sydänäänet kuului vahvasti ja sehän onkin pääasia :) Pakko jäädä sairaslomalle jos olo ei helpota...

nyt rv15

Vierailija

Minulla on huomenna ensimmäinen neuvolalääkäri käynti. Kertoisitteko mitä siellä tehdään/mitataan?? Ultrataanko? Ehkä hölmö kysymys, mutta sain ensimmäisen lapseni ulkomailla joten tämä suomen systeemi on " uusi" minulle.

Kiitos:)

rv 10+6 (?)

Vierailija

Mulla on pahoinvointi nyt jo onneksi loppunut sinällään kokonaan paitsi aina kun täytyy muksuille puuroa tehä niin sitten tekee pahaa..

Mä oon tässä myös miettinyt että kannattaisko hankkia vanhimmalle tytölle seisomalauta vaunuihin kun tää vauva syntyy??sillon meijän vanhin on 3v3kk,keskimmäinen 2v3kk ja nuorin 1v2kk ja tuo keskimmäinen ja nuorin kulkevat tuplissa ja tulevalla vauvalla on vaunut jo valmiina..

Tässä oon tänään tehnyt pientä invertaariota tyttöjen vaatekaappiin ja laitoin myyntiin pieniä vähän käytettyjä vauvan vaatteita..

tytöt040507 ja masuvauva rv 13+6

Vierailija

Aleida: Onko sulla eka raskaus menossa? Minä pidin eka raskaudessa tavan vaatteita yli viikon 20. Ei ollut mahaa ollenkaan sitä ennen. Nyt viikkoja 13+ ja mahaa kyllä on mutta omat farkut menee ihan hienosti, on matala vyötärö tosin. Meinaan pitääkin niin pitkään, kun reisistä/lantiosta käy pieniksi. Sen takia viimeksikin jouduin alunperin äippähousuihin siirtymään, en mahan takia. Tavallisiin housuihin voi nappiin virittää vielä reikäkuminauhan niin menee pidempään. Minusta äitiyshousut on niin kauhean kalliita, jos edes vähänkin on sellaiset jotka pysyy jalassa valumatta. Omituinen vartaloko? ;)

Mulla on onneksi väsymys helpottanut jo viikkoja sitten. Viikonloppuna maistui oikeastaan eka kertaa lämmin päivällinen hyvältä. Mukavaa! Muuten maistuukin pulla ja kakut :P

Toivotaanpa että pysytään kaikki nyt mukana maaliskuulle saakka, tai ainakin helmikuulle.

Onnea huomiseen np-ultraan sinne menijälle, nikki jo unohtui.

Terkuin Trappa 13+3

Vierailija

Mulla oli ihan sama homma kun odotin tuota esikoista, mutta nyt oon jo vähän kärsivällisempi =) Se ehkä johtuu siitä että vielä on aika tuoreessa muistissa ne ei-niin-kivat-liikkeet loppuraskauden ajalta ja se julmetun iso maha joka oli tiellä joka paikassa ;)

Kyllä niistä ehtii vielä nauttia! =)

Tänne ei edelleenkään mitään ihmeempiä...

Viime viikolla oli ensimmäinen neuvola eikä sydänääniä kuulunut vielä =( Ultraa ei oo ollu eikä tulekaan vielä yli kuukauteen, mutta 2 viikon päästä on lääkäri, jossa kuuntelevat ääniä sitten uudestaan. Tänään kävin antamassa verinäytteet niitä seuloja ym varten ja niiden tulokset selviää varmaan sitten sillä lääkärikäynnillä.

Pahoinvointi alkaa olla ohi ja ruoka maistuu =o

Suklaasta näyttää tulevan myös tämän raskauden pahe kun eilisillan ja tämän aamun aikana on menny jo kokonainen levy =P

Päätäkään ei säre enää niin pahasti ja närästyskin on tainnut hävitä joten heti hiipii mieleen kauhukuvat siitä onko vaavilla kaikki hyvin. Tänään tuli 11 viikkoa täyteen että vielä voi sattua vaikka ja mitä, mutta pitää vaan yrittää uskoa että pääsen vain helpolla =)

Viime viikolla mun sisko kertoi olevansa myös raskaana ja hänen laskettu aikansa on vain kuukausi minun jälkeen joten päästään odottamaan yhdessä =) Sovittiin jo että aletaan käymään kahdestaan mammajoogassa kunhan raskaudet alkaa olla turvallisilla viikoilla... Mukavaa kun on " odotuskaveri" =)

Mutta nyt tuo poju hermostuu lattialla että taitaapi olla päikkäreiden aika...

Surullista luettavaa oli tosiaan edellisessä pinossa =(

Mutta onneksi oli myös mukavia ultrakuulumisia =)

Pimmi 11+0

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat