Vierailija

En saa vastattua aloittamaani viestiin joten kopioin sen tähän:

Tuntuu että kaikilla kavereilla nukutaan. itse oon ihan rättipoikki kun vauva herää 1-3h välein jatkuvasti, no joskus on nukkunut neljäkin tuntia :). kavereilla nukkuvat 7-10h putkia. En ees odota sellaisia.

Onko muita? vauva viel pelkällä tissillä eikä huoli pulloa niin pakkohan mun on sen kanssa herätä enkä edes nukahda enää heti...

Juu ja esikoinenkin oli huono nukkuja, 8kk valvottiin mut taustalla allergiat ym! Tämän toisen toivoisin hiukan paremmin nukkuvan. Ja kyllä minun kaveripiirissäni KAIKKI tänikäisenä nukkuneet vähintään 6-7h putkia... Ei meillä :/

Kommentit (14)

Meillä ovat molemmat lapset heräilleet monia kertoja yössä (syömään ja muutenkin) 8 kk saakka, ja mielestäni se on ihan normaalia.

Vieläkin heräilevät ainakin kerran yössä ja ikää nyt 2 ja 3 v...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joskus oikein ärsyttää. No, eräskin meni yöunille just klo 17, söi 2 kertaa ja heräsi aamuun 9. Toinen nukkuu klo 20-6, syö ja nukkuu noin 10.

Mä en käsitä. Kun sais nukkua tollaisa 3-4h putkia edes, saatikka 5-6h.

Te joilla katkonaiset yöt, imetättekö?

Sitä kannettiin kämpässä joka yö satoja kertoja edes takaisin. Mitään allergiaa tai muuta vikaa ei ole löytynyt. Ekan vuoden nukkuminen oli heikkoa. Sitten vuoden iässä alkoi melko äkkiä nukkumaan huomattavasti paremmin. En tiedä miksi.

Toinen nukkui kyllä yöt niin, ettei tarvinnut kannella ja hyssytellä. Mutta heräsi yöllä 6 - 10 kertaa yli vuoden ikäiseksi asti. Yöheräämiset loppuivat vasta, kun lopetin imetyksen liki kokonaan.

Ja kummankin kanssa kokeiltiin kaikki mahdolliset keinot ja kikat, mutta millään ei ollut mitään vaikutusta. Lapset eivät nukkuneet paremmin iltakylvyn, vauvauinnin, kyläreissun, koti-illan, ulkoilun, huonojen päiväunien, tai yhtään minkään jälkeen. Eikä heräämisiä estänyt se, että nukutti sänkyyn, syliin, perhepetiin, autoon, vaunuihin tai mihinkään, vaan molemmat heräilivät aina ja joka tapuksessa.

Eli lapsia on erilaisia. Joillain on paremmat kyvyt nukkua kuin toisilla. Ja sulla on siinä asiassa käynyt huono tuuri.

Minä oon sitä mieltä, että nuo nukkumisongelmat ovat suurin riesa, minkä vauva voi mukanaan tuoda. Jos äiti saa nukkua edes jotenkuten, niin kaikki muut mahdolliset vaivat on paljon helpompi kestää. Mutta jos uni on aivan olematonta pitkään, niin pienetkin murheet alkavat tuntumaan ylipääsemättömiltä. Eikä kukaan jaksa ilman unta. Nukkumattoman äidin koti on kaaoksessa, lapset katsovat videoita ja ruuaksi on valmispitsaa. Kyllä siinä pian alkaa tuntemaan itsensä surkeaksi äidiksi, kun kavereilla koti kiiltää ja kyläillessä tarjolla on itseleivottua pullaa. Mutta erona on vain se, että kaverin vauva nukkuu paremmin.

Oikeasti harvemmin tuon ikäiset vauvat nukkuu 6-7h yhteen putkeen. Meillä vauvat nukkuneet aina keskimäärin jotain 3h pätkiä öisin. Nyt vauva reilu kuukauden ikäinen ja eka pätkä yöllä n.4h ja sen jälkeen herää 1,5-2h välein. Ähisee aamuyöt mahaansa. Toivoisin minäkin kyllä pitempiä pätkiä loppuyöksikin, mutta kai turha toivo. Jatkuvastihan tässä puoliunessa itse kulkee..

Huonoja nukkujia. Vasta nyt kun kuopus on 2,5 v niin kaikki nukkuvat hyvin ja pitkään aamulla. Siis ihan terveitä kaikki, ei allergioita jne, mutta ekana vuonna heränneet joka ainoa yö 1 - 3 tunnin välein.

Onneksi vauva kuitenkin nukahtaa aina syötön jälkeen eikä tarvitse nukuttaa. Ikää on lähemmäs neljä kuukautta. Toivottavasti kiinteiden aloitus tuo mukanaan pidemmät unet.

meillä tyttö 3v ei nuku vieläkään, ei ole allergiaa tms. Ei ole ikinä nukkunut, mutta perhepeti oli mun apu etten seonnut. Typy vaan tissille ja uni jatkui. Aivan vauvana heräsi kokonaan aina ennen neljää, oli vähän rytmit hakusessa. Nytkään ei ole yli kahdeksaan nukkunut, mutta se ei haittaakaan.

Tyttö huusi vauvana öisin jonkin verran, varsinaista jokaöistä koliikkia se ei ollut, mutta sinne päin. Mä laitoin korvatulpat korviin, makasin selälläni ja hyssytin vauvaa jalkojeni päällä. Me asuttin yksiössä, ettei tilaa kävelemiseen juurikaan ollut. Mut on se kyllä ihan normaalia, että syödään ja seurustellaan öisin(kin).

Vierailija:

Lainaus:

Miksihän minun lähipiiriin on just saatu tälläiset hyvät nukkujat? huoh!

Jollekin äitiyden ja onnistumisen mittari voi olla se, miten hyvin vauvan kanssa menee. Ja sitä sitten vain sanotaan, että nukkuu niin paljon, koska niin kuuluu sanoa.

Tai sitten joku ei pidä yöimetyksiä lainkaan yöheräämisinä, jos lapsi nukkuu vieressä eikä sängystä tarvi edes nousta pois.

Että voisiko olla myös tuollaisesta kaunistelusta kyse.

Vierailija:

Lainaus:

Minä oon sitä mieltä, että nuo nukkumisongelmat ovat suurin riesa, minkä vauva voi mukanaan tuoda. Jos äiti saa nukkua edes jotenkuten, niin kaikki muut mahdolliset vaivat on paljon helpompi kestää. Mutta jos uni on aivan olematonta pitkään, niin pienetkin murheet alkavat tuntumaan ylipääsemättömiltä. Eikä kukaan jaksa ilman unta. Nukkumattoman äidin koti on kaaoksessa, lapset katsovat videoita ja ruuaksi on valmispitsaa. Kyllä siinä pian alkaa tuntemaan itsensä surkeaksi äidiksi, kun kavereilla koti kiiltää ja kyläillessä tarjolla on itseleivottua pullaa. Mutta erona on vain se, että kaverin vauva nukkuu paremmin.

meillä vauva 7 vk heräilee jatkuvasti öisin ja nukkuu päivälläkin huonosti. Äiti on umpiväsynyt, esikoinen kiukuttelee ja koti on kaaoksessa... Yritän jaksaa sen voimalla, että kyllä tää pian helpottaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat