Vierailija

Milloin alkaa löytyä enemmän aikaa parisuhteelle ym?

Tässä väsyhuuruissa kyselen, lapset 2v ja 2,5 kk :) Vielä tuntuu rankalta, milloin teillä helpotti?

Kommentit (26)

Meillä vanhempi yli 4-v. ja nuorempi 1.5-v. Nyt on jo helpompaa. Sisarkateus on pahinta siinä alussa, mutta jonkin verran sitä on myöhemminkin. Nyt voidaan olla yhtäaikaa leikkipuistossa jne. Pienempikin jo keksii leikkejä. Parisuhteelle on aikaa, jos lapset ovat siinä mukana. Eihän pieniä lapsia koskaan voi jättää ilman aikuista. Hoitajaa emme ole palkanneet. Omaa aikaa tulee jonkin verran, kun isompi on kerhossa ja pienempi päiväunilla samaan aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vaikka ei niillä vielä mitään yhetistä ole, isompi kiusaa pienempää jne. Mutta kun tuo nuorempi kuitenkin jo kävelee, syö mitä muutki jne, on asiat silleen helpompia...

ja arki on jo ihan eri helppoa=) Ensimmäiset 6kk olivat kyllä ihan from hell. Vauvan ollessa n.9kk huomasin, että hei , täähän alkaa sujumaan jo aika kivasti=) Nyt nuo kaksi leikkiivät ja tykkäävät toisistaan. välillä ovat toistensa kurkussa kiinni. pienempi jopa ätäkämpi, kuin isompi.

kun lapset 1 v 8 kk ja 3 v 2 kk. Nukkuvat paremmin, syövät itse ja leikkivätkin jo yhdessä. Ja koko ajan helpottaa enemmän ja enemmän. Meillä molemmat vanhemmat töissä, joten se tekee arjesta aika rankkaa. Mutta ihanaa aikaa tämä on silti.

vähän erilaiseksi. Nuorimmaisen eka vuosi oli raskainta, sen jälkeen ainakin minä pystyin jättämään lapsia hetkeksi hoitoon ja lähdettin miehen kans leffaan ja syömään ym seurustelua. Nyt Lapset 4,5v ja 3v ja elämä on jo tosi sujuvaa. Takaisin vauva-aikaa en enää kaipaa. Uhmat rassasi jostain nuorimmaisen 1,5-2v välillä. Mutta jatkuvasti muuttuu helpommaksi. Koittaka sinnitellä ja muistuta miehellekin että aikansa kutakin. Muutama vuosi tuskaa ja sitten on aikaa toisilleenkin. Toisaalta mulla ainakin meni jonkin aikaa omaan toipumiseen ja väsymyksen tasoittamiseen.

Minä oon pitänyt vähiten vauvan kantamisesta. Siis siitä fyysisestä työstä mitä se vaatii, kun vauva pitää itse nostaa ja kantaa joka paikkaan. Eli mulla helpotti selkeesti silloin, kun vauva oppi konttaamaan. Samaan aikaan isompi alkoi leikkimään vauvan kanssa, sillä konttaavasta oli hyvin leikkitoveriksi.

Vuoden kieppeillä helpotti lisää, kun pienempi alkoi kävelemään, eli pystyi itse kävelemään esim. autolle. Samaan aikaan isompi alkoi käydä potalla, joten siinä kohdin tuntui, että nythän tää homma käy kuin tanssi.

ekalla ja tokalla 4v, seuraavalla 2.8v ja kuopuksella 11v!

Helppoa ollut aina vai onko minulla maailman helpoimmat lapset!

Eniten ollut keskusteltavaa murrosiässä ja kokeilua vaikka nekin meni ihan kivasti.

Kuopus hyvin lupsakka ja neuvottelukykyinen, en usko hänenkään murrosiän maailmaa kaatavan!

Ihanat lapset!

Raskauden ajan etova olo ja ääretön väsymys jäivät sairaalaan, ja kahden hoito oli tosi paljon helpompaa kuin yhden uhmaikäisen hoitaminen raskaana ollessa.

tästä suurperheen vinkkelistä kahden lapsen kanssa olisi kuin lepolomalla miehen kanssa kahdestaan, mutta ei se silloin tietenkään siltä tuntunut, kun itsellä oli se tilanne. Eikös se helpota sitten, kun lapset ovat viimeistään siinä iässä, että ovat kavereillakin jo ilman vanhempia.

JA vielä ei ole helpottanut.... Mä odotan kiihkeästi sitä 2v kulminaatiopistettä.....

Siinä se alkoi esikoisen kohdallakin helpotttamaan kun puhuu, kävelee, on vaipaton, ei ole ihan pullero ja fletku puettava. Nukkumiset sujuu, sairastaminen ei ole ihan niin vaikeaa......

Periaatteessa helpottaa kun pienempi oppii liikkumaan, toisaalta sitten lasten perässä saa juosta koko ajan. Tulee uhmaikää jne. Noh, kai sitten kun muuttavat pois?

vanhempi oli 2v ja pienempi 11kk.

Pienempi siis konttasi sujuvasti ja opetteli itse syömään. Isoveli oli malliesimerkki ja lapset viihtyivät toistensa seurassa hurjan hyvin.

Yhdessä pärjäsivät hoitopaikoissa isovanhemmilla ja hiekkalaatikossa pienempikin istui ja leikki sujuvasti.

alkaa syömään kiinteitä - ei helpottanut

kun lähtee liikkeelle - ei helpottanut.

kun alkaa nukkumaan yöt - ei helpottanut jne

esikoinen 4 v ja kuopus nyt 1v 3 kk eikä tämä vieläkään ole selvästi helpompaa.

Toki ihanaa kun kuopus on nyt 2 kk nukkunut lähes ehjiä öitä ja että hän voi jäädä jo hoitoon esim mummolle vähäksi aikaa...

Oisko se sitten toi kohta kun kuopus täyttää 2 vuotta, mene ja tiedä...

olen todennut jo esikoisen aikoihin, että kun lapsi täyttää 4 v, niin helpottaa huomattavasti...pitänyt paikkansa molemmilla kerroilla. Lisäksi naapurin rouva totesi juuri minulle, että olin ihan oikeassa, kun joskus väitin, että 4-v:na helpottaa -totta: )

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat