Seuraa 

Voiko kierto yhtäkkiä pidentyä? mulla on ollu siitä asti ku menkat on aikoinaa alkanu ni ollu tosi täsmällinen 28 päivää... Nyt viime kierrossa mulla oli menkat yli viikon myöhässä ja nyt tuntuu taas olevan myöhässä... eilen olis taas pitäny alkaa mut ei näy eikä ole yhtää menkkamainen olo...

Stressannu en ole jotenka sen takia ne ei varmaa ole myöhässä...

Jänskättää et miten voin enää kattoo ovis päivän ku kierto vaihtelee nii paljo....

Nii ja mitää e-pilsuja tai muita sellaisii en ole käyttäny.... (Viimex ehkä 15 vuotiaana =))

Kommentit (4)

Minä en ole syönyt pillereitä tai käyttänyt mitään hormonaalisia valmisteita 3,5 vuoteen, mutta silti kierrot heittelevät. Tänä vuonna kierto on ollut säännöllisesti 28-32 päivää, mutta kun ruvettiin yrittämään vauvaa, kappas vaan, kierto venähtikin 42-päiväiseksi... Välillä kierto on 50 päivää, joskus on jopa 22 päivää.

En osaa selittää, mikä voisi olla syynä tällaisille vaihteluille, mutta stressillä ja vauva-ajatuksilla on aika varmasti osuutensa temppuiluihin ;)

Kierron pituus vaihtelee tosi paljon. Nuvaringin olen jättänyt pois 11kk sitten ja ensimmäiset 6 kk meni tasan 34 päivän kierrolla. Keväällä kierto venyi ensin 42 ja samaan aikaan sitten tuli varhainen keskenmeno. Sen jälkeen onkin ollut kierrot 24 ja 42 välistä ja nyt menossa tosiaan kp 44 eikä mitään kuulu..

Viime viikolla olin kaikkien oireiden perusteella ihan varma että nyt ne alkaa, mutta eipä vaan alkaneet. Raskaustestikin näytti kolme päivää sitten negaa..

Keskusteltin gynen kanssa tästä puhelimessa ja hän kysyi heti että onko jotain stressaavaa tai muuten rasittavaa/isoa muutosta elämässä ollut niihin aikoihin kun se heittely on alkanut. Mutta sanoi myös että jostain syystä (ilm. tuntemattomasta!!) kesäaikana kuukautiskierto tavallisimmin heittelee ja on kaikkea muuta kuin säännöllinen. Elikä tätä syksyä tässä odottelen ja toivon että kierto tasaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

nyt 25-34 päivää. Kai siihen pituuteen voi vaikuttaa monetkin asiat, mm. kemialliset raskaudet, anovulatoriset kierrot (ovulaatiota ei tapahdu), stressi, laihduttaminen, kova treenaaminen... Ikävää tässä on se, ettei koskaan voi kovin tarkasti tietää, milloin ja missä menkat alkavat :(

kun olen syönyt tai käyttänyt jotain hormonaalista ehkäisyä mun kierto on aina 28pv ja alkaneetkin aina melkeen samalle kellon lyömälle.

Esikoista kun aloitettiin " työstään" kierto venähti 32pv. Nyt kun jätin ehkäsyn pois näyttää että kierto on venynyt ihan siihen samaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat