Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

mä vaan itken täällä, olen aivan varma oireideni perusteella että mulla on ms...mä en sitä enää jaksa, olen niin sairas muutenkin kun sairastan muitakin elinikäisiä sairauksia ja jos nyt tulee vielä ms-tuomio niin mä en varmasti selviä...olen kolmen pienen lapsen äiti ja tuntuu että mun elämä on tässä vaikka ikää on vasta 29 vuotta :( Mitenkähän nyt rauhoittuisin kun paniikki on ihan hirveä. Voi taivas. :(((

Oireita:

-molempien käsien lihasheikkous ja vapina

-huimaus ja pahoinvointi

-jatkuva elohiiri silmässä

-lihasjäykkyys aamuisin

-kivut ympäri vartoa, kyljissä, selässä, jaloissa, käsissä, kuin pieniä sähköiskuja

-hirvittävä, musertava väsymys

en ole raskaana enkä imetä. koko kevään olen juossut lääkärillä, viimeksi viime viikolla lääkäri diagnosoi huimauksen hyvänlaatuiseksi asentohuimaukseksi. huomenna taas uudestaan terveyskeskukseen. mä en enää jaksa :(((

Kommentit (5)

Siihenhän on lääkitys ja tosi tosi harva nykyisin joutuu esim. pyörätuoliin ms-taudin vuoksi. Paljon hankalampi tialnne on silloin, jos oireiden syytä ei löydy. Itselläni tällainen tilanne, vuoden jo tutkittu, mitään vastauksia, eikä myöskään hoitoa ole keksitty ikäviin jatkuviin oireisiin.

Harvinaisiin sairauksiin on harvoin olemassa mitään hyvää täsmälääkitystä. Yleiset sairaudet on siis paljon parempi vaihtoehto, jos jokin sairaus on ristiksi otettava. Niitä tutkitaan paljon laajemmin ja lääketehtailla on ihan eri intressit kehittää uusia tehokkaita lääkkeitä kun kyse on suuresta potilasjoukosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat