Vierailija

Jos joku vaikka kertoo käyneensä ostoksilla ja ostanut mitä lie, niin heti selitän mitä itse olen vasta ostanut.. Tai jos joku kertoo jotain mitä kivaa vaikka hänen miehensä on tehnyt, niin heti pitää kertoa jotain vastaavaa omasta. Tai jos jonkun lapsi on oppinut jotain uutta, pitää heti muistaa kertoa, että meilläkin osataan jo. Sekavaa sepustusta, mutta mahdanpa olla välillä ärsyttävä. Mistä lie johtuu. Vaikka toisaalta, kai se on myös inhimilistä..

Kommentit (8)

En mäkään yritä olla parempi. Mutta mun mielestä on luonnollista keskustella sillä lailla, et toinen aloittaa keskustelun ja toinen jatkaa omat kokemukset tms. Pitäisikö siihen sitten vain vastata et aijaa joo joo ja jatkaa uudesta aiheesta? Mun mielestä ennemminkin tuosta saa sellaisen kuvan ettei kiinnosta pätkääkään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä hahmotan mistä puhut, mullla vähän vastaavasti käyttäytyvä työkaveri. Ja se on TODELLA ärsyttävää, sori vaan! Tulee tunne, ettei mun kertomillani asioilla ole mitään merkitystä, kun toinen alkaa heti paasata omista vastaavoista jutuista. Usein tällä mun tutulla on vielä vähän paremmat ostokset, lapset oppinut aiemmin ja sukulainenkin kuoli dramaattisemmissa olosuhteissa...

Onneksi tiedostat tapasi ja voinet ainakin yrittää lopettaa sen!

ensin kommentoida positiivisesti toisen ostoksia tai tekoja ja olla niistä kiinnostunut, ehkä esitätä jonkun lisäkysymyksen ja vasta sitten kerrot oman vastaavan tilanteen.

et kerro omia ostoksiasi tai lastesi osaamisia parempana vaan välillä myös että ai jaa meillä ei vielä tota osatakaan mutta nyt mun ville on oppinut.... jne

mitään outoa, kunhan muistat että ihmiset jotka aina " korottavat" toisten kokemuksia ovat naurettavia. Siis kerrotaan aina ns. parempi/pahempi juttu kaverin jutun päälle..

mutta toivottavasti kukaan tuttu ei hermostu.. En ole kiinnittänyt niin huomiota, että onko lähipiirissä muita tällaisia keskustelijoita..

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat