Seuraa 

päivää kaikille!

Elikkäs käytiin viime viikon perjantaina toisessa inseminaatiossa. Ajoitus oli oikea. Lääkäri ultrasi ja sanoi että rakkula on lysähtäny tai lysähtämäisillään. Sanoi että meillä on hyvät mahdollisuudet onnistumiseen. Miehen siittiötkin olivat hieman paremmassa " iskussa" kuin ensimmäisessä inssissä. Hetihän sitä tuli taas niin toiveikas olo.

No katsotaanpa nyt...

Joka tapauksessa seuraava askel on sitten ivf. Onhan yritystä jo kaksi vuotta.

Mutta kaikille oikein mukavaa syksyn alkua ja plussaonnea.

Kiitos kaikille jotka olette vastailleet kysymyksiini.

Jokohan voisin perjantaina testata eli pp14?

Kommentit (19)

Tai no, enpä sen hyvyydestä tiedä, kun epätoivo taitaa taas iskeä...

Oireet on täällä ollut aika " hyvät" eli kunnon tissikipu ja housuihin on lorahdellut jotain jatkuvasti (sori ällöjutut, mutta toi jälkimmäinen on monella ollut hyvä merkki!). No mutta niinpä vaan tuo tissien arkuus on jo hieman vähentynyt, eikä pikkuhousunsuojaakaan tarvitse jatkuvasti vaihtaa. :/

Pelottaa kamalasti, että käy niin kuin edellisissä kierroissa ja oireet häviää pp 12 paikkeilla, kuten on käynyt edellisissä hoitokierroissa! :(

Ei tätä piinailua meinaa jaksaa, mutta eipä tässä muutakaan vaihtoehtoa ole! Toivotaan, että siellä ollaan toiveikkaampina! :)

Killa

Pahoittelut! :(

Tiedän niin hyvin tuon tunteen, vaikka täällä vasta tahruttelee. Sama voimattomuuden tunne on täälläkin, tuntuu että miten sitä enää pystyy kokoamaan itsensä niin, että jaksaisi vielä joskus piinailla. Nyt tuntuu, etten tätä jännitystä jaksaisi enää koskaan kestää!

Täällä tilanne on kyllä sikälikin erilainen, että testasin jälleen tänä aamuna ja kahteen eri testiin sain jälleen hailakat viivat. Ne ovat ehkä hieman vahvemmat kuin eilen, mutta eivät missään tapauksessa mitkään plussat. Epäilen, että kyseessä on kemiallinen raskaus, kuten viimeksikin inssin jälkeen. Menee nää tuhrut ja muut ihan samalla tavalla. Siksi kävin eilen verikokeessa, haluan nähdä onko veressä yhtään HCG:ta (viimeksi heikko nousu 19).

Minä valitettavasti voin syyttää vain itseäni: mun vasempaan munasarjaan on kertynyt jotain nestettä, ilmeisesti siksi että siellä on jotain kiinnikkeitä. Tuo neste voi kuulemma toimia tulehdusnesteen tavoin, eli sinne kertyy bakteereita ja tuo neste valuu kohtuun ja siten voi estää alkion kiinnittymisen. Asia on kuulemma hoidettava ennen seuraavia hoitoja.

Seuraavaksi onkin sitten edessä laparoskopia, jossa tuo munasarja pitää putsata ja lääkäri puhui siihen malliin, että luultavasti samalla poistetaan tuo viallinen putki. Meillä on sentään aika julkiselle lokakuussa, mutta jos vasta silloin saan sen läheteen lalaroskopiaan johon odotan puoli vuotta ja sitten odotan taas puolivuotta IVF:ään mä tulen kyllä hulluksi sinä aikana! Vaikeeta on kun toisaalta haluaisi heittää hanskat tiskiin koko hoitojen kanssa ja toisaalta haluaisi vaan painaa eteenpäin vauhdilla!

Rahat on meilläkin nyt käytetty ja jos ne nyt saisi kaavittua kasaan yksityistä varten, niin mietin ettei ehkä kannattaisi kuitenkaan aloittaa hoitoja siellä: ainakin Hgissä tarjotaan 3 IVF:ää, joihin lasketaan myös yksityisellä tehdyt!

Nyt on iskenyt myös kamalat itsesyytökset, kun meissä ennen selittämättömästi lapsettomissa vika onkin nyt minussa! Tuntuu niin ahdistavalta, sen lisäksi että en saa kipeästi itse toivomaani lasta estän myös miestäni saamasta sitä ja ehkä jopa hänen vanhempiaan tulemasta koskaan isovanhemmiksi (mies on ainoa lapsi)!

No niin, mä en näköjään osaa kirjoittaa lyhyesti... Koitan nyt pitää vielä tädin loitolla tuomiopäivään (maanantaina iltapävällä saan verikokeiden tulokset) eli lugeja en uskalla lopettaa ja mulla tähän mennessä menkat ei oo alkaneet kunnolla niiden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eli eipä enää inssejä tehdä. ois vaan pitäny suosiolla mennä jo sen kahen inssin jälkeen ivf:ään. No mutta seuraavaksi sitten. Mitenköhän se aikataulu ny menikään kun en enää muista. Lääkäri ainakin viimeksi alustavien laskujen mukaan sanoi että punktio menee marrasjoulukuun vaihteeseen. Maanantaina soittelen ja kysyn tarkemmin. Jotenkin tuntuu että kaikki menee tällä hetkellä päin persettä. oon pitäny taukoa tältä palstaltakin kun ei oikeen saa otetta mistään! Parisuhde on koetuksella.

Testasin lopulta ekan kerran jo eilen illalla ja alkuun selvä nega, mutta juuri ennen testiajan päättymistä ilmestyi tikkuun ns. viivanpaikka.

Hain sitten apteekista digitaalinen testin, kun arvelin ettei se jätä mitään arvailujen varaan. Eikä jättänytkään, vaan NEGAahan se näytti!

Epätoivoinen kun olen, testasin vielä mammaksin liuskatestillä ja siihenkin sain jokinlaisen haamun, en tiedä onko haamu vai viivanpaikka, kun testiviivat on violetit, eikä punaiset, niin aika vaikea tuota oli tulkita. Näkyi kuitenkin kohtalaisen selvästi.

Olen itse hokenut kaikille viimeiset kaksi vuotta, että niin kauan kun ei ole tätiä, on toivoa. Ihan tyhmää, mutta pakko elätellä toiveita vielä hetki, etten hajoa tänne töihin...

Tuhruttelu alkoi välittömästi testin tekemisen jälkeen joten katsotaan tarvitseeko tässä enää mitään testailla uudestaan.

Killa

täälä mä nyt märisen ja koitan keksiä jonkun jota syyttää tästä! kuten jo varmaan arvaat, menkat alko!!!!!!!!kaikki taas ottaa niin päähän ja ennen kaikkea tuntuu että kaikki voimat on loppu. Enkä mä tiedä että riittääkö meidän rahatkaan siihen ivf:ään. veronpalautuksia tulis kyllä mutta en haluais sinne asti oottaa....mitä ihmettä tässä nyt tehdään. ...

Killa miten sulla menee??

ekaksi anteeksi että en oo käyny sua moikkaamassa. tässä on ollu kaikenlaista miettimistä ja pään selvittelyä....

miten kävi, ootko raskaana??

meille tehdään huomenna kolmas inseminaatio....

Viivat täällä vahvenee, mutta jotenkin epätodellinen olo on, että voisikin olla plussaa... No huomenna selviää se veritestin tulos sitten.

Mä olen kanssa miettinyt, että jos IVF:ään joudutaan, niin kertoisin töissä pomolle hoidoista. Tuntuisi jotenkin helpommalta, kun ei tarvitsisi jännätä kysyy syytä lääkärikäynteihin ja sairaslomiin. Mut katotaan, joudutaanko siihen.

Jaksuja sulle! Ja jos muuten huvittaa liittyä seuraan, niin tuolla Enskoissa on ihan mahtavaa vertaistukea oli hoidot missä vaiheessa vain menossa! :)

Mennäänkin sitten samoissa, kun meille tehty kolmas inssi samana päivänä! :) Muistanko mä nyt oikein, että meillä oli sama hoitopaikkakin?! Meillä vaan ajoitus ei ollut paras mahdollinen, kun viikonlopun vuoksi inssi juoduttiin tekemään vähän etuajassa ja rakkula oli vielä ehjä. Kovin toiveikas siis en ole. Mä koitan henkisesti varautua pahimpaan, mutta onhan niitä ihmeitäkin tapahtunut! :)

Teillä on kyllä ollut loistava ajoitus, oman ainoan plussani olen saanut samanlaisesta tilanteesta (oli tosin sitten kemiallinen, mutta paremmalla tuurilla olisi voinut kestääkin), joten kovasti peukutuksia että teillä onnistuisi! Pp 14 on hyvä aika testata, mutta itse taidan jättää testaamisen lauantaille, niin ei töissä sitten tarvitse itkeä negaa...

Jaksamista piinailuun ja plussasäteitä täältä! +++++++++++++++

Killa

Heip sinitaivas!

Ajattelin vastata tähän, kun Killaa ei ole näkynyt. Killan löydät plussanneista lapsettomista otsikolla Ensikot syyskuussa. Jollen ihan väärin laskenut Killan viesteistä, niin hänen raskausviikot on 6+0 tänään :)

Toivottavasti sun inssi on mennyt hyvin!

Peukutukset bdbdbdbbdbdbd lähettää,

SanniAnniina

(joka valmistautuu ekaan IVF-rumbaan aloittamalla sumut huomenna)

niin se taas uusi viikko pyörähti käyntiin. Mulla ei ole minkäänlaisia oireita. ei tissikipuakaan! runsas valkovuoto kylläkin...ällöä:)

vatsassa omituisesti vihloo välillä. Ei kyllä vielä menkkaoireitakaan...saas nähdä...

Mä toivotan sulle sydämestäni parempaa onnea. mun ymmärtääkseni sulla on vielä mahdollisuus niin kauan kun menkat ei ala. Monissakin raskauksissa on tuhruttelua. ilmoitathan sitten miten maanantaina arvojen kanssa käy.

Mun pitää vielä tänään mennä iltavuoroon, kiva kiva. silmät on ainakin tällä hetkellä vielä turvoksissa eilisestä itkemisestä.

Nyt pitäs ruveta miettimään että miten töissä kerron, mun mielestä ois nimittäin helpompi lähteä ivf:ään kun tietäisivät tilanteen mutta toisaalta taas en haluais kertoa....

Nyt on pakko mennä maate, särkee selkää!

Palataan iltasella.

Joo väestöliitossa ollaan hoidoissa. Onpa kiva kun on joku jonka kanssa ihan samoissa päivissä mennään. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, kaikki on mahdollista!

Saas nähdä uskallanko itekään perjantaina vielä testata. Minulla on lauantainakin työpäivä joten voipi olla että vasta sunnuntaina testaan. No katotaan nyt tuleeko jotain oireita.

mutta palataanpa myöhemmin ensi viikolla asiaan ja vaihdetaan kuulumisia:).

Mites piinailu sujuu siellä?! Toi valkovuotohan on sulla hyvä merkki! :)

Täällä on tosi vaihtelevat mielialat: välillä olin jo ihan toiveikas, mutta niinpä se vaan taas vaihtui epätoivoksi. Tällä hetkellä ei juuri tavallisesta loppukierrosta poikkeavaa, mutta pelkään että huomenna ne menkkaoireetkin sit on jo mennyttä, kuten aina aiemminkin jo hyvissä ajoin ennen menkkojen alkamista. Niin kauan kun mitään oireita on, on myös toivoa...

Killa

Pahoittelut siitä! Mutta eipä täälläkään sen parempia uutisia ole, sillä mun raskaus olikin kohdunulkoinen ja se leikattiin pois rv 6+5. :( IVF siis odottaa meitäkin, kunhan jaksetaan sitä ajatella. Parisuhdetta koetellaan täälläkin. Ehkä eniten vaikuttaa se, että mies kokee tämän kaiken niin eri tavalla ja sen on vaikea ymmärtää miksi kaikki on mulle niin vaikeaa ja olen jatkuvasti ahdistunut tai surullinen.

vaihtelevat mielialat on täälläkin. Nyt on alkanut hieman tuntumaan jotakin rinnoissa mutta ei ne vieläkään oo kipeet. Tavallisesti mulla on rinnat arat ennen menkkoja. Mikään ei oo niin varmaa kuin epävarma. Pidetään kuitenkin vielä toivoa yllä niin kauan kuin menkat ei ala. Pitäsköhän huomenna jo testata....

No tosiaan olen huonosti ollut koneen ääressä pitkään, joten ihan jäänyt tähän pinoon vastaamatta! Raskaana siis ollaankin itselleni yllätyksenä, kun klinikalla alkuun ei juuri toivoa annettu. Tuo veren HCG arvo nousi alkuun heidän mielestään (ja minunkin) huonosti eli pp 14: 13 ja pp 17: 72. Sitten kuitenkin viikon kuluttua jälkimmäisestä se oli noussut huimiin 2500-lukemiin! Vielä 2 viikkoa pitää jännittää, että onko kyytiläinen oikeassa paikassa ja ettei ole vain tyhjä muna, vaan sydänkin lyö eli eka ultra on silloin!

Jaksuja Sinitaivas hoitoon ja kovasti plussaonnea! Jospa teillekin kolmas kerta toden sanoisi, kuten meille kävi! *bd*

Sannillekin tsemppiä ja plussaonnea! :)

Killa (tosiaan tänään rv 6+0)

Olin kyllä päättänyt, etten testaisi ennen kuin lauantaina, mutta nyt alan jo kallistua huomisen kannalle. Tuntuu, että pää hajoaa kohta tähän piinailuun. Toisaalta sittenhän se vasta hajoaakin, jos se sitten on nega. Vaikeeta on päättää... :/

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat