Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

.

Kommentit (18)

etten vastaa koska tahallaan ymmärsitten väärin. Vai jäikö mulla joku hymiö laittamatta ;)

En tietenkään ota todesta kaikkea...kerroin vain mitä lapset on sanonu ja vaikkei asia teille kuulukaan niin kerron kuitenkin...eli näiden lapsien vanhemmat ovat itse sanoneet minulle ettei heillä syödä rehuja kun menee rahaa ja aikaa turhaan. En yleistä että näin kaikilla.

Miksihän hyökkäsit kimppuuni??

Kyllä , hoidan lapset hyvin ja siihen kuuluu monipuolinen ja terveellinen ruoka :)

t. idiotti pph

Jos lapselle ei päiväkodin perusruoka maistu niin syökööt sitten burgeria tai fileetä illalla. Meidän poika saa varmasti riittävästi ruokaa päiväkodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen siis pph ja minunkin mielestäni monet lapset, varsinkin 4-5 vuotiaat tytöt ovat tosi nirsoja. Mulla tällä hetkellä 5v ja 1.6 v sekä 1.3 v. ja nämä pikkuiset syö hyvin. Näkee etteivät ole vielä oppineet nirsoilemaan.

Isommat lapset sen jo osaa...tosin minun tämä 5v. syö kun pyydän maistamaan ( sanoo ettei kotona ole ollut tällaista joten ei ole tavallista ruokaa ;) ja kyse oli jauhelihakastikkeesta jossa oli myös porkkanaa ) ja monesti sanoo että olipa hyvää vaikkei äiti tällaista teekkään.

Pienet hoitolapset maistavat kaikkea estoitta.

Meillä lapset saa syödä niin paljon kuin jaksaavat. Pakko ei ole syödä kuin lusikallinen jos oikeasti näen ettei lapsi jotain ruokaa siedä!

Vanhemmat voisivat tehdä ihan perusruokia kotonakin, eli kiisseleitä, marjapuuroja jne... ne on nykylapsille vieraita ruokia kun oikeaa ruokaa on kuulemma Nami-nami ja pirtelö :)

Samoin lämpimät ruoat, esim.makaronilaatikko on tuttua ruokaa mutta mm. uunilohi, sienikastike ja tavallinen hernekeitto on monille lapsille ihan vierasta.

Kotona syö moni kuulemma makaronia ja nakkeja :( ja kasviksia ei ole kotona syödä . Niin on moni lapsi kertonut. Harmillista !!

jos joskus jää joku näkkäri syömättä niin se johtuu ihan tytöstä itsestään, kälättää ja pälättää eikä malttais syödä...

Laitan ruuan heti mutta on niin nälissään, että syö koko ruuanlaiton jotain pientä. Välipalan syö kuulemma 13.30-14. Tulee mieleen, ettei saa tarpeeksi sitä välipalaa.

kotona ei maistu ruoka käytännössä ollenkaan... Haen lapsen välipalan jälkeen pois ja kotona syö vasta iltapalan vaikkakin tarjoan kyllä joka iltapäivä päivällisen. Vaan kun ei maistu niin ei. Kasvaa ja kehittyy kuitenkin kokoajan...

kaikki lapset eivät syö kaikkea ruokaa. Osa on hyvin nirsoja.

Meillä tarjotaan monipuolisia perusruokia mutta eräskin hoitolapseni syö ainoastaan kolmea ruokaa.

Edes tavalliset peruna + jauhelihakastike tms tyyppiset ruuat ei uppoa.

Sama juttu koko hedelmien, marjojen ja kasvisten kirjolla.

Meillä on yleensä välipaloina kiisseleitä, hedelmiä, jogurtteja, karjalanpiirakoita, vanukkaita, rahkaa jne mutta noista ei kelpaa yksikään.

Töissä olen huomannut että suurin osa alpsista syö tosi vähän. Pienen palan perunaa aj yhden lihan palan. Välipalalla ei hedelmäsalaatit, kiisselit tai puurot uppoa. Kyllä niillä annoksilla varmasti suurella osalla on kova nälkä.

mutta meillä päivällinen ja iltapala on yhdistetty. Eli ruokaisa iltapala syödään klo 18-20 välillä, riippuen nälästä ja siitä mitä tehdään.

kuin lapsi itse annostelee. Opettavat aika pienestä jo arvioimaan oman nälän.Toki lisää saa aina ottaa jos malttaa. Välillä pojalla suden nälkä kun tulee hoidosta. Luulen että tosiaan ei ikinä ota lisää vaikka jäisi nälkä, onhan noilla leikki-ikäisillä kova kiire leikkimään.

ne annokset on linnun annoksia, hyvä että näkee edes puuroannosta siinä lautasella.

Haen lapset klo 16 päivähoidosta ja ei kotiin ehditä kun lapsi valittaa kovaa nälkää. Ruuan pitää olla valmiina, hyvä jos lämmittää ehtii.

Hoitajan mukaan syövät tosi hyvin hoidossa, ottavat usein lisääkin.

Pelottaa miltä kasvukäyrät näyttää, varmaan on romahtanut kasvu.

Pienemmällä ei tunnu ikinä olevan nälkä n. klo 17, kun laitan päivällisen. Vasta iltapala maistuu. Vanhempi taas raportoi harva se päivä, että otti toisen tai kolmannenkin santsin. :)

Meilläkin 5-v. kertoo, että ruuaksi oli kiisseliä ja välipalaksi pihviä...Hernekeitto ei ole mitään kovin terveellistä tai ravitsevaa

Tottakai lapsi vedättää ja sanoo, ettei kotona tarvitse kasviksia syödä jos niistä ei pidä.

Juu ja varmasti lapselle nami nami ja pirtelö ovat mieleisiä. Varsinkin jos harvoin niin makeita saa.

Harmillista, että sinunkin huomaasi on lapsi uskottu. Tosin toivottavasti tyhmyys ja ennakkoluuloisuus ovat ainoat rasitteesi ja huolehdit lapsista muuten hyvin.

Kertoivat kotona, että kun pyytää vettä, tarhan tädit käskevät mennä juomaan vessan hanasta. Lasista ei siis saanut vettä. Otin puheeksi tämän asian päiväkodin johtajan kanssa. Ei uskonut kuulemaansa ja vähätteli asiaa. Sama meno jatkui senkin jälkeen. Oli pakko varata lapsille juomaa jo autoon, kun heitä hain hoidosta. Niin janoisia he olivat. Onneksi tämä on jo taaksejäänyttä elämää ja lasten ei enää tarvitse olla kyseisessä tarhassa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat