Seuraa 

Kertokaahan kokeneemmat, onnistuuko rintamaidon lypsäminen vain silloin kun rinnat ovat täyden tuntuiset? Haluaisin lypsää maitoa vauvalleni ja ensimmäisellä kerralla (jolloin siis rinnat tuntuivat täysiltä) onnistuin lypsämään ihan mukavasti n. 40 ml. Se oli pari päivää sitten, eilen ja tänään rinnat ovat tuntuneet tyhjiltä ja lypsyhommissa olen saanut saaliiksi vaivaiset 5 ml. Eli mikä neuvoksi? Olisiko yölypsy tuottoisampaa? Ja eikös maitomäärän pitäisi kasvaa kysynnän kasvaessa, olenko siis liian hätäinen ja pitäisi odottaa pari päivää että maitoa tulee enemmän? Nythän sen pitäisi siis riittää sekä vauvalle ja tuohon yhteen lypsy-yritykseen päivässä.

Teki jo melkein mieli jättää koko touhu sikseen vaan kuuntelen ensin jos tulee hyviä vinkkejä... Apua!!!

Kommentit (7)

pystyin lypsäämään vain ja ainoastaan täysistä rinnoista, joka oli siis aamulla. Mutta sitten kans kokeilin pumpata samaan aikaan kun imetän ja aika hyvin tuloksin. Rintojen ei tarvitse olla täynnä maitoa, koska kun vauva alkaa imemään ja maito alkaa herumaan niin pumppaaminen onnistuu tosi hyvin.

Yritän pumpata melkein joka päivä kerran ja jos saan joka kerta 60-100ml pakastimeen, niin on mielestäni hyvä saldo. Meillä kylläkin lapsi jo 5kk :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Luovutan maitoa sairaalaan ja lisäksi imetän omaa lastani. Vauvani (melkein 3 kk) ei jaksa syödä kaikkea ja jos en lypsä ylimääräisiä ulos, saan helposti rintatulehduksen tai ainakin tiehyttukoksen. Lypsän päivässä noin 700 ml ylimääräistä. Kerralla tulee 200- 250 ml. Ei mullakaan aina heru ja kunnolla ja huomaan, että se on silloin kun tuijotan pulloon, että eikö mitään tule. Sit ei tosiaan tule. Mutta yleensä katselen samalla telkkaria tai luen jotain toisin sanoen ajattelen ihan jotain muuta kuin sitä lypsämistä niin sit heruu hyvin. Eli edellisten tavoin kehoitan rentoutumaan kun alat lypsää ja ei rinnan tarvitse ihan täysi olla niin kyllä sieltä yleensä aina jotain heruu. Olen myös tykästynyt sähköpumppuun, käsikäyttöinen tuntuu todella raskaalta.

Kalamami

En saa käsikäyttöisellä irti yhtään mitään, sähköpumpulla 100ml viidessä minuutissa, yhdestä rinnasta. Harvoin on niin tyhjää täynnä etten edes 50ml saisi irroteltua. Ehkä se johtuu siitä, että on helpompi rentoutua? Jos on hermostunut tai kiire, niin ei helposti onnistu. Jos ei muuten ala herua, niin rinnan hierominen auttaa, silmät kiinni ja rentoudu, juo samalla vaikka kahvia (jos siitä tulee hyvä mieli), jos olet kotona niin vauvan katselu auttaa, töissä kuva.. Itse pumppaan 400-500 ml, puolet siitä työpaikalla, joten tämä rentoutumishomma on tosiaan tullut testattua....

Maitoa ei tule kunnolla, jos heruminen ei käynnisty. Kannattaa ensinnäkin hankkia kunnon pumppu. Eikä pidä ottaa maidontuotannosta mitään stressiä ja tuijottaa pulloon, että tuleeko sitä maitoa.

Esikoisemme syntyi keskosena, joten pumppu tuli tutuksi. Luin usein kirjaa tai katsoin telkkaa pumpatessani, tai sitten haistelin vauvan vaatteita ja katsoin vauvan kuvia. Lämmin suihku (tai kuuma pyyhe rinnoilla) ennen pumppausta helpotti herumista. Usein tein niin, että kun olin pumpannut molemmat rinnat, pumppasin vielä heti perään uudelleen.

Vaikka sain pumpulla maitoa irti ihan hyviäkin määriä, vauva söi tissistä kuitenkin tehokkaammin. En koskaan saanut pumpulla sellaisia määriä kuin mitä vauva syöttöpunnitusten mukaan sai.

kaikille viidelle vauvalle,mutta jos olen näyttänyt pumppua rinnoille niin tulee stop. Väkisin olen saanut pumpattua puolisen desiä,joskus vain 10ml.Tämän takia en ole pumppaamista harrastanut.

Toisille pumppaaminen sopii,toisille ei.Ehkä ei sinullekaan??

hei itse pumppasin erittäin hyvällä menestyksellä siten, että kun syötin toisesta tissistä, pumppasin samalla toista pumpulla. hyvin suihkusi, sain joka päivä n. 40-80 ml säästöön. siis pumppasin aamuyön syötön yhteydessä jossa poika jaksoi syödä vain yhden rinnan. jos yritin pumpata ilman saman aikaan tapahtuvaa imetystä, oli se vähän nihkeää.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat