Seuraa 

hei. mua askarruttaa, mika on kohdunkaulan oikea pituus vai onko jokaisella yksilollinen. mulla tehty tutkimus kaksi kertaa kahden vkon sisaan ja ekaks tuli 3 cm ja nyt jalkimmaisella kerralla 2 cm. eri laakarit tekivat kylla tutkimukset. mutta laakari sano, etta ok tuosta 2 cm.sta. onko siis tarkeampaa,etta kohdunkaula on kiintea ja kiinni. kolmas raskaus minulla nyt. jos kertoisitte millaisia mittoja teidan nla korteissa on, niin helpoittais ehka omaa pohdintaa. nyt raskausvkoja kohta 15 kasassa. aakkoset ei koneessa toimi,mut jos saitte selvaa,niin kiitos jom etuk' teen vastauksista.

Kommentit (7)

ollut lähes koko raskauden ajan, paitsi että viikolla 36 3,5 cm...

nyt rv 37. eikä sitä ennen synnyttämään menemistä mitata. Ellen muista syistä joudu lääkärille.

Mulla ekassa lääkärinneuvolassa rv10 lääkäri sanoi että on 3cm. Nyt oli toinen lääkärinneuvola rv 29 ja sama läääri sai mittatuloksen 4cm, mut sit oli kuitenkin korttiin merkinnyt että 3cm. Ilmeisesti se ei oo mahdollista että pitenis, vaikka ultrallakin katsoi molemmilla kerroilla, joten ei luottanut omaan mittaustulokseen. Kai niissä heittoja on ettei ihan satavarmoja oo noi tulokset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ennen raskautta ei tietoa, koko raskauden ajan ollut 3cm ja lääkärin mukaan aivan niinkun pitää.

kohta kolmas tarkastus ja saapa nähdä joko ois tullu muutoksia kun la ei niin kauaa enää ole.

Eka mittasi > 3 cm ja toinen 3 cm. Jälkimmäinen sitten katsoi kortista, että " ai jaa täällä onkin aiempi tulos > 3 cm, no hänpä laittaa sitten saman" . Eli ei ole ilmeisesti hirveän tarkkaa tuo mittaaminen. Toka lääkäri sanoi vielä, että sitten jos ultralla katsotaan, niin tulos on aina suurempi.

hei,

itselläni on ollut pituus parhaimmillaan 4,8cm rv:lla 24 (ultralla mitattuna) ja rv26 oli 4cm (ultralla mitattuna). loppuaikoina mitta vaihteli aina lääkärin mukaan 1,5cm--->3cm. saattoi olla, et lääkäri oli saanut mitaksi 1,5cm neuvolalääkärissä ja seuraavalla viikolla äpolilla saatiin mitaksi 3cm. joten on se myös mittaajastakin kiinni tuo pituus. ja pääasiahan on et kaula on vielä kiinteä ja kiinni.

heimaria:

Lainaus:

hei. mua askarruttaa, mika on kohdunkaulan oikea pituus vai onko jokaisella yksilollinen. mulla tehty tutkimus kaksi kertaa kahden vkon sisaan ja ekaks tuli 3 cm ja nyt jalkimmaisella kerralla 2 cm. eri laakarit tekivat kylla tutkimukset. mutta laakari sano, etta ok tuosta 2 cm.sta. onko siis tarkeampaa,etta kohdunkaula on kiintea ja kiinni. kolmas raskaus minulla nyt. jos kertoisitte millaisia mittoja teidan nla korteissa on, niin helpoittais ehka omaa pohdintaa. nyt raskausvkoja kohta 15 kasassa. aakkoset ei koneessa toimi,mut jos saitte selvaa,niin kiitos jom etuk' teen vastauksista.

ja mulle sanottiin että se on tavallista pidempi. Ja se mitattiin ultralla. Ilman ultraa mitatut taitaa olla aika summamutikassa heitettyjä, kun eihän niillä siellä sisällä varmaan viivotinta ole? Vaan käsikopelolla arvioivat, vai kuinka? Onkos sillä väitteellä perää että ensi synnyttäjällä olisi pidempi kuin uudelleen synnyttäjällä?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat